Rok výroby:1989Typ motoru:1.0 turbo 74kwStav km při koupi:119 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:10-15 l/100 kmVloženo:11. 8. 2007
Auto jsem měl pouze krátce, ale bylo v pořádku. Po 16ti letech byly cítit akorát vůle na přední nápravě, což se předpokládá u ojetého vozu, který původně není dimenzovaný na takový výkon spojený s extrémním zátahem turbodmychadla.
Jinak motor absolutně suchý, žádné úniky oleje pod hlavou ani kolem turbodmychadla.
Jinak si člověk musí dávat pozor na teplotu vody. Někdy mě znervózňovala hýbajícíse ručička teploměru, na což jsem nebyl zvyklý ze svých předchozích i nynějších aut - pouze japonci. Ale nikdy se nevyšplhala k rizikové hranici, jako tomu bývá například u starších italských vozidel.
Co se týče spotřeby, tak to je věc o které jsem si původně myslel, že je to závada a že něco není v pořádku, nicméně po v servise daihatsu mě informovali, že to není závada nýbrž vlastnost.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tento automobil jsem vlastnil pouze chvíly. Ideální sportovní nářadí, ale na cestování se nehodí. Spotřeba při normální jízdě oklol 10ti litrů není nic, co by lákalo k ježdění delších tras. Pokuď chcete využít dinamiku vozu, tak není problém jezdit za 14. K tomu ještě přidejme minimální komfort za volantem mini vozítka.
Na druhou stranu akcelerace je neuvěřitelná. To že se s tímto ne moc známým a nenápadným autíčkem postavíte na semaforech vedle nadupaného BMW a když padne zelená, tak ujíždíte způsobem, který by nikdo nečekal, to je asi to, co je na Gti zajímavé a proč si ho pořídit. V číslech to vypadá asi takhle: 0-100 km/h: 6,6s .
Co se týče spotřeby, tak přidejme ještě, že auto má nádrž pouze na 40 litrů, což znamená velmi časté tankování. I to svědčí o tom, že na delší cesty bych si pořídil radši třílitrovou limuzínu v automatu a náklady by mě vyšli přesto možná na méně než s charade v turbu. Je to prostě auto na vyblbnutí, které vámj může klidně stát celý rok před domem, nikdo vám ho neukradne a povinné ručení na tento obsah je tak směšné, že si s ním určitě nemusíte lámat hlavu.
Je to auto pro zábavu a určitě je možné s ním vzbutit velkou pozornost na různých srazích, závodech atd. Už jen proto, že je těžké ho sehnat a málokdo by při pohledu na něj jen tušil, co dokáže tento 3 válcový litrový 12 ventilový hi-tech motor pod kapotou. Smekám klobouk před na tu dobu vyspělou a bezporuchovou japonskou technikou!!!!!
chod uz do pice s tymi kolinskymi kokotinami. nikdy mi nevadili ale uz ich tu uctievate jak keby ste v inom nesedeli, uplne tym istym sposobom ako v minulosti "slavny" 1,9 td s cervenym Ickom... a normalne len kvoli tym sprostym kecom mi tie auta vadia.. nezabudajte - dobre sa chvali samo
Zdravím všechny příznivce Daihatsu. Taky jsem měl možnost vozit se 7 let v tomto malém, ale velice šikovném autíčku. Pokud jde o spotřebu tohoto malého rváče, tak musím říct, že nikdy nešla přes 10 litru a to i když jsem ho proháněl. Je pravda, že málo který novější a modernější vůz se mohl rovnat výkonem. Bohužel už, ale mému malému autičku odzvonilo a jelikož vím jak jsou náhradní díly dráhé a těžko k sehnání, tak bych ho rád nabídnul nějakému příznivci za rozumnou cenu. Takže pokud by měl někdo zájem tak pište na mail.
Asi jsem měl fakt smůlu, ale žralo to jak protržený. Původně jsem myslel fakt, že je to závada a asi teda byla. Ale kdyby mi mechanik ze servisu Daihatsu neřekl, že to tak žere normálně, tak závadu opravím a jezdím spokojeně dál, ať ta oprava stojí, co to stojí...
no ja mam doma charade 1.0GTti a zere to tak 6 az 8.5 ale nikdy nie nad 10. to si mal asi dieru v nadrzi. logicky ako moze trojvalec s obsahom 993 zozrat 15 litrov asi len v rozpravke =]. Inak nic lepsie som este nestretol co sa tyka vykon=spotreba. brutal zihadlo!!!
Spotreba 10-15 litrov? To si trosku presvihol, nie? Mam GTti vyladene na 150 koni, jazdim s nim kombinovane (niekedy kludne, inokedy ho povytacam),ale 10 litrov si nikdy nezapytalo. V lete bezne jazdim so spotrebou 6.5-7, v zime okolo 8 litrov. Takze, asi si mal nieco s motorom, inak neviem. Inak so vsetkym suhlasim - super kara, extremny vykon, dobre jazdne vlastnosti. Sice neprakticke auto,ale na to aby clovek precitil jazdu ako stvorene - na tu (ale aj dnesnu) dobu technicky skvost! Caf
V 89-tém jsem koupil auto Innocenti Turbo de Tomaso-nevím,jestli jsem napsal název správně,za cca 20000,-.Mělo motor Daihatsu,taky 3 válce a byla to těžká rarita a švihadlo jak blázen.Nevím to jistě,ale něco mi říká,že to byl totožný motor,o kterém píšeš.Vzpomínám na první jízdu,která mi doslova vyrazila dech,protože auto o velikosti malucha dávalo "na prdel" všem soudobím autům na našich silnicích!
Komentáře uživatelů k recenzi Daihatsu Charade
chod uz do pice s tymi kolinskymi kokotinami. nikdy mi nevadili ale uz ich tu uctievate jak keby ste v inom nesedeli, uplne tym istym sposobom ako v minulosti "slavny" 1,9 td s cervenym Ickom... a normalne len kvoli tym sprostym kecom mi tie auta vadia.. nezabudajte - dobre sa chvali samo
20.12.2009 | 22:53:10 | Reagovat
Tři válce
A potom, že tříválce jsou chudinky a kriplíci. To může říct jen zoufalec, který o nich nic neví. Kéž by dali turbo i do kolínských mini!
20.12.2009 | 21:39:27 | Reagovat
liliput
Zdravím všechny příznivce Daihatsu. Taky jsem měl možnost vozit se 7 let v tomto malém, ale velice šikovném autíčku. Pokud jde o spotřebu tohoto malého rváče, tak musím říct, že nikdy nešla přes 10 litru a to i když jsem ho proháněl. Je pravda, že málo který novější a modernější vůz se mohl rovnat výkonem. Bohužel už, ale mému malému autičku odzvonilo a jelikož vím jak jsou náhradní díly dráhé a těžko k sehnání, tak bych ho rád nabídnul nějakému příznivci za rozumnou cenu. Takže pokud by měl někdo zájem tak pište na mail.
20.12.2009 | 20:51:12 | Mirda35 Reagovat
RE: liliput
Dobrý den,
měl bych o Daihatsu zájem.
Je ještě někde k mání?
děkuji
irithel@seznam.cz
22.11.2012 | 23:41:20 | Iri | 81.201.53.* Reagovat
Asi jsem měl fakt smůlu, ale žralo to jak protržený. Původně jsem myslel fakt, že je to závada a asi teda byla. Ale kdyby mi mechanik ze servisu Daihatsu neřekl, že to tak žere normálně, tak závadu opravím a jezdím spokojeně dál, ať ta oprava stojí, co to stojí...
25.05.2009 | 10:54:48 | Phillip Reagovat
spotreba
no ja mam doma charade 1.0GTti a zere to tak 6 az 8.5 ale nikdy nie nad 10. to si mal asi dieru v nadrzi. logicky ako moze trojvalec s obsahom 993 zozrat 15 litrov asi len v rozpravke =]. Inak nic lepsie som este nestretol co sa tyka vykon=spotreba. brutal zihadlo!!!
22.10.2007 | 16:42:11 | madman Reagovat
10 litrov?
Spotreba 10-15 litrov? To si trosku presvihol, nie? Mam GTti vyladene na 150 koni, jazdim s nim kombinovane (niekedy kludne, inokedy ho povytacam),ale 10 litrov si nikdy nezapytalo. V lete bezne jazdim so spotrebou 6.5-7, v zime okolo 8 litrov. Takze, asi si mal nieco s motorom, inak neviem. Inak so vsetkym suhlasim - super kara, extremny vykon, dobre jazdne vlastnosti. Sice neprakticke auto,ale na to aby clovek precitil jazdu ako stvorene - na tu (ale aj dnesnu) dobu technicky skvost! Caf
17.08.2007 | 12:19:29 | majkl Reagovat
V 89-tém jsem koupil auto Innocenti Turbo de Tomaso-nevím,jestli jsem napsal název správně,za cca 20000,-.Mělo motor Daihatsu,taky 3 válce a byla to těžká rarita a švihadlo jak blázen.Nevím to jistě,ale něco mi říká,že to byl totožný motor,o kterém píšeš.Vzpomínám na první jízdu,která mi doslova vyrazila dech,protože auto o velikosti malucha dávalo "na prdel" všem soudobím autům na našich silnicích!
12.08.2007 | 10:19:30 | anthrax Reagovat
Takže jak píšeš klasika charade s bombou pod kapotou.
Měl jsis ho nechat jako raritku.
kamarád má citroen ax,je to 1,1 převrtaná na 1,3 s dvojtejma solexama...asi 162hp
11.08.2007 | 23:26:45 | Loser Reagovat
Phillip
Foto jsem bohužel nestihnul udělat. Ale prakticky vypadá jako klasické 3 dveřové charade. Už je to 2 roky, co jsem ho kupoval za 45000 kč.
11.08.2007 | 23:07:01 | Reagovat
Zajímavé vozítko.měl by jsi foto?kolik jsi za něj dal?
11.08.2007 | 22:50:45 | Loser Reagovat