Recenze Daihatsu Charade GTti
“Výjimečné vozítko.”

Autor recenze: Mario GTti (21 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:998ccm turbo Stav km při koupi:157 000 km Stav km nyní:165 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 15. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Pravděpodobně původní turbo začlo propouštět olej a auto kouřilo. Turbo netlačilo jak mělo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

O tohle autíčko jsem se zajímal před koupí několik měsíců a na sklonku roku 2007 vidím na Tipcars.cz inzerát za 19900, velmi dobrý stav.

Jel jsem tedy do Prahy a našel bazar Garáže Vltavská. Velice seriózně působící bazárník (prý má 2 VŠ!) byl naprostým kontrastem vůči karikaturním popisům bazárníků v teplákách a ověšených zlatými řetězy. Asi to na mě zapůsobilo i přesto, že mě nenechal se svézt /jen mě provezl/ a za 20 minut už jsem odjížděl. Říkal jsem si: "když chci tohle autíčko, tak ber co je zrovna ke koupi". Je jich u nás dle odhadu něco kolem 20 kousků a já jednoho z nich prostě chtěl.

Druhý den jsem udělal první investici a koupil nové zimáky B.Polaris 2. Prckovi jsou předepsány gumy o rozměru 185/60/14.

Jedná se o nenápadné auto vnějškem srovnatelné třeba s P106, ale zrychlením 0-100 cca 7,5sekund. Přední nápravu pohání přes 5st. manuální převodovku motor o obsahu 993ccm přeplňovaný malým turbem tlakem 0,8Bar. Papírově to má jen lehce přes 100koní, ale nesmíme zapomenout na váhu pod 800kg. Motor lze velice jednoduše upravit na výkon cca 150PS, podmínkou je bezvadný technický stav a používání kvalitních maziv. Já jsem zůstal u série.

Zásady ježdění s přeplňovanými motory znám - nechat pomalu ohřát a pak až tlačit turbo a stejně tak i nechat vychladnout. To je samozřejmost.

Při koupi vše jakž takž OK, vyměněn olej a filtr, cca 2000km super ježdění, zezačátku auto působi až euforické stavy a charakteristika motoru připomíná nějakou japonskou šestistovku na dvou kolech. Motor je točivý - redzone je až za 8tisíci otáček.

Pak to nějak začalo kouřit a já si říkám, že to turbína není, vždyť tak krásně tlačí. Tak vesele jezdím dál postupně jsem okolnostmi donucen konstatovat smrt motoru. Motor začal vydávat zvuk jako šicí stroj atd.

Dá se říct, že turbo, které žralo olej, způsobilo nedostatečné mazání motoru a poškodila se minimálně ložiska na klice.(co ještě, to poznáme po nahlédnutí dovnitř)

Pro mě z toho vyplynula zkušenost, že jakmile auto začalo kouřit, měl jsem přistoupit k výměně turba (dá se sehnat nové do 20000Kč) a byl bych možná bez starostí. Možná také ne, ale věřím v kvalitu výrobků ze Země vycházejícího slunce.

Pro mě je to auto s nejlepším poměrem zábavnost/spotřeba - ta dělá od 6 do 9 litrů, víc jak 10 to nesežere ani za nic - tímto také reaguji na JINOU recenzi na GTti co na tomto serveru je. Jinak odstavec s trestáním synáčků v tatínkově novém BMW na semaforech mohu označit za pravdivý :)

V současnosti se chystám na GO motoru a nové turbo, pro studenta to bude pořádná investice (cca 50000), ale řídit Šaráda je prostě paráda...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Daihatsu Charade

Vložit komentář

S tím turbem je to škoda, ale dalo se to očekávat. Auto už není nejmladší a vysoko otáčkový motor životnost ještě snižuje. Po charade turbo jsem kdysi pokukoval, ale nakonec vyhrál rozum a koupil jsem 1,3 16V a i to byla mrštná hračka. Jen jsem vyměnil těsnění pod hlavou a vodní pumpu. Trochu se mi zdálo, že u motoru dost zvonily ventily, nechal jsem je seřídit, ale moc to nepomohlo - asi je to u toho auta normální. Nakonec jsem auto prodal, ale vídám jej jezdit dodnes, takže asi je to držák. Náhradní díly jsou v pohodě k sehnání i z druhovýroby.

31.05.2010 | 23:38:59 | Peterson Reagovat

To auto ti přeju, je vidět, že z něho máš radost a umíš si ho vážit. Taky jsem byl jako student nesmírně šťastnej za své první auto. Pokud vím, Daihatsu je dneska plně pod Toyotou, takže s náhradními díly potíže asi nebudou, i když už byla výroba modelů Charade a Applause ukončena. Ale to dneska není potíž s ničím. Celého modelu Charade tu bude určitě víc, tak okolo 500, tvé verze ale asi skutečně jen minimum. Docela mě ale dostává motor s tak malým objemem na takovouto verzi, ale budiž, hlavně když to lítá. Investice tě ale teda čekají slušné, tak hodně štěstí, ať si ho můžeš užívat i nadále!!!

17.04.2008 | 17:58:18 | Master Reagovat

Dotaz

Zdravim, chci se zeptat, jaká je možnost náhradních dílu, jestli sou normálně v prodeji a jestli sou to druhovýroba nebo origo. A jak sou drahý oproti třeba francouzům. Dík

17.04.2008 | 17:03:40 | Kopi Reagovat

Dotaz

Zdravim, chci se zeptat, jaká je možnost náhradních dílu, jestli sou normálně v prodeji a jestli sou to druhovýroba nebo origo. A jak sou drahý oproti třeba francouzům. Dík

17.04.2008 | 17:03:34 | Kopi Reagovat

Fotečku, prosím :)

Ahoj.Tohle autíčko opravdu vzbudilo mou pozornost. Sám mám Daihatsu Cuore z roku 2004 a jsem opravdu nadmíru spokojen - denně mě vozí 150 km a je naprosto úžasné.Prosím Tě o zaslání fotky, je-li to možné, asi ho totiž začnu taky shánět :)Jestli máš fotek víc, pošli všechno, co máš.Jsem na to opravdu zvědavej :O

26.03.2008 | 19:56:27 | Duchnič Reagovat