Recenze Fiat 126 650S
“Malé kompaktní auto u kterého vás nebude tolik bolet když ho někde odřete, výhodou je možná i velká pravděpodobnost toho že něco takového nikdo neukradne. ”
Rok výroby:1982Typ motoru:650Stav km při koupi:35 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:4,5 l/100 kmVloženo:16. 2. 2007
Mělo ale to se není čemu divit když v době kdy jsem ho měl mělo pře 15let. 1) přetržený bowden, už nevím jestli od spojky nebo plynu, od té doby jsem vozil náhradní
2) zadřené uhlíky startéru který tím pádem odmítl točit motorem (nutno vyndat starér (jeho umístění připomíná ježka v kleci) a během minuty vyměnit za nové v ceně cca 20Kč
3) často odcházely kontakty u zadních světel případně různé konektory uvnitř auta, po rozebrání, vyčištění, napružení zase OK
4) několikrát se kously brzdy (při jízdě s přívěsem) – nutno rozebrat a protočit vydřený pístek. Pokud je řádně měněná brzdová kapalina nebo nová prasátka tak k tomu samozřejmě nedojde
5) rozpadlý synchron 4. rychlosti (dá se jezdit i bez něj)
Hodnocení a zkušenosti s autem
K autu tohoto typu máte dvě možnosti přístupu: buď s ním jezdit a pokud se něco podělá dát to někomu spravit. Cena oprav nebude vysoká protože náhradní díly jsou za ceny které platily i před 15ti lety a vše je poměrně jednoduché. Druhou možností je začít se v tom vrtat sám. Auto je natolik jednoduché, že to není žádný problém. Přesto doporučuji sehnat si nějakou starší knihu o něm a případně si koupit katalog náhradních dílů kde je vše krásně rozkresleno z čeho se to skládá. Moc součástek v tom autě nakonec není.
Všechno je krásně jednoduché a pokud by většina šroubů nebyla časem totálně zarezlá a nebo někde kus plechu už pryč, byla by to nádhera. Třeba převodovka připomíná dětskou stavebnici, dá se rozebrat rukou, není potřeba žádný stahovák (jednou jsem měnil prasklý synchron).
S tímhle autem tedy můžete jezdit superlevně a nebo se v něm vrtat, méně slabší povahy mají předpoklad stát se fandou který to za nic na světě nevymění.
Základní nevýhoda kromě miniaturních rozměrů – tím že je malý rozvor auto na nerovné silnici dost poskakuje, nebo spíš dost se kýve, podélně i příčně. Pohodová cestovní rychlost je v rozmezí 70 až 80km/hod, takže je ideální pro ty kteří neradi předjíždějí. Nepříjemnou se tak může stát např. jízda po dálnici do Chorvatska, kde z vás budou nervózní řidiči kamionů protože při jejich obvyklé stovce vás budou muset předjíždět.
Co odchází: - přední svislé čepy, nová sada cca 220Kč, na výměnu potřebujete ale např. výstružník přesného rozměru (kde jsou ty časy kde takhle se to dělalo na každém autě)
- všecko dost rezne, především spoj prahu s předním blatníkem (užijete laminát), vnitřní lemy podběhů (zavařit lepenkou), často ureznou gumové dorazy listového pera, přesto v této chvíli má přední náprava ještě rezervu protože v místě úchytu ramen jsou tři plechy přes sebe (podběh plus dvě svislé pásoviny), děravý výfuk vyhodit a nahradit novým za 260Kč
- manžety na poloosách, nové max. za stovku, práce na pár hodim pod autem
- v 70ti tisících jsem měnil ložiska předních kol která už dost hučela
- přetržený bowden, už nevím jestli od spojky nebo plynu, od té doby jsem vozil náhradní
- uhlíky do startéru, po čase i do dynama
- moc to nesvítí, výrazně pomohla výměna předních obyčejných 40ti watových žárovek za 55watové halogeny, pak už mělo ale dynamo co dělat aby i trochu dobylo baterku (platí pro 126S, u 126E kde je alternátor bez problémů)
- často přestávají kontaktovat konektory světel apod., nutno napružit, prostříknout
- vyplatí se i vyměnit gumové těsnění kufru aby do něj moc neteklo při jízdě v dešti
- svého času jsem za tím tahal dost těžký přívěs, následkem toho odešla spojka (spálené obložení, projevovalo se tím že při přidání plynu třeba na čtyřku motor šel do otáček a auto přitom jelo pořád stejně rychle). Nová lamela asi za tři stovky a půl dne práce a bylo vše zase OK.
Po čase jsem si vždycky myslel že jsem už vychytal všechny mouchy a teď budu jen spokojeně jezdit. Přesto mě auto vždycky něčím dalším překvapilo. Ale nikdy to nebyla nějaká závažná závada která by mi nedovolila dojet nebo dokonce nějak ohrozila bezpečnost.
Obecně pro ty kteří chtějí bez problémů jezdit doporučuji koupit auto z roku 1983 a mladší, tj. 126E. Oproti starší verzi 126S je zde řada drobných vylepšení která se rozhodně vyplatí. Např. přední brzdy je možné rozebrat bez demontáže ložisek, jsou lepší brzdy, jednodušší a tím i spolehlivější zapalování, výkonnější alternátor namísto dřívějšího dynama, disky kol které jdou vyvážit tím že mají uprostřed díru, vevnitř v kabině přibyl ventilátor a samonavíjecí pásy.
Hoši, musíte to samozřejmě brát trochu s rezervou, nejde ho srovnávat s dnešními auty, ale pro člověka, který má hluboko do kapsy a je trochu zručný, je to supr auto, které vás doveze z bodu A do bodu B a pokud se o něj staráte a umíte s ním jezdit, doveze vás spolehlivě. Patřím k těm, kteří k němu mají vztah. Osobně jsem si ho vybudoval dvouletým úsilím o dosažení dokonalého mazlika. Samozřejmě chápu tvrzení, že to není auto atd.., ale pak nevím, proč to čtete.. Není to pro vás.
Opravdu jsem s tím autem byl v Chorvatsku, párkrát v Rakousku a jednou i ve Švýcarsku (v roce 1994) a neviděl jsem v tom žádný problém protože tou dobou i v téhle zemi jich pár bylo vidět na silnici (asi chudí Italové nebo Francouzi). Auto hrdinně zvládlo všechny horské průsmyky. Jedinou nevýhodou byla vždycky delší jízda po dálnici, protože když to chci trochu hnát tak při takové stovce dělá motor už dost velký kravál a po chvíli ti z toho začne hučet v hlavě . Motor se nikdy nepřehřálj jen bral trochu víc oleje (asi čtvr litru na cestu tam a zpět), při nostop jízdě moře - ČR jsem ale radši pootevřel víko.
Díky za objektivní zhodnocení vozu, vlastnil jsem svého času 2 tyto vozy(starší modely) a musím souhlasit s autorem, co se týče vyjmenovaných závad. Pokud člověk jezdí tímto vozem delší dobu opravdu si k němu vypěstuje určitý vztah a vůbec mu nevadí další a další drobné závady, které tento vůz neustále pronásledují. Výhodou je jednoduchost, levné díly, zaparkování opravdu téměř všude a relativně nízká spotřeba. Nicméně uznávam, že v dnešní době je jízda tímto vozem, trošku hazard... Díky za vrácení v čase...
ano i to je pravda....osobně jsem si k němu vztah nevytvořil a nijak jsem ho nešetřil,potkal jsem i příkop po selhání brzd....na svou dobu to bylo úsporné,levné a relativně spolehlivé vozidlo
Na svou dobu to bylo fajn autíčko,ale snes už je to někde úplně jinde.Jednoho mám dodnes-jezdí s ním syn(9) po zahradě a má ho moc rád,řekl bych ,že používání tohoto vozítka v dnešním provozu je hazard se životem.
když mi odešlo auto,tak jsem si sehnal tenhle žebříńáček,byl bez koroze a po GO.U tohoto "vozu" jsem oceňoval nízkou spotřebu a schopnost vejít se tam kam jinej ne.Jezdil neuvěřitelných 125km/h a brzdilo mu jedno kolo,ačkoliv jsem celej systém brzd rozebral a zkontroloval,tak jsem na nic nepřišel.opravy si člověk dělá sám bo je to jako merkur.účel u mě splnilo a po opravě svého vozu jsem se fiata okamžitě zbavil,tímto lituju dalšího majitele bo jsem asi přidřel motor a navíc se mi při jedné cestě utrhaly v hlavě šrouby od výfuku...máte dvě možnosti jak s ním zacházet:1.jezdit s ním dokud nepadne a kšlat na to co mu je,jen aby jezdil a ua 2.pečovat o něj jako o svého miláčka
Seděl jsem v tom i jsem s tím asi 5 km jel,ale hodnotit takhle komfort a jízdní vlastnosti - nevím nevím co pak by mohlo být ještě horší ?Dávám za pravdu - pro nadšence co se v tom rád pohrabe a má kde,to snad stačí a lepší než motorka,ale známý citát "fuj kola-lokově limonádě" by se dal parafrázovat tady.....jediné velké plus - levnost oprav a náhr.dílů.
To je auto? A já vždycky myslel, že je to vtip, kterym se nás poláci snažej rozesmát. Jinak zmínka o samonavijecích pásech nebo o alternátoru místo dynama, vypadá v dnešní době dost komicky.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat 126
je to levná stylovka
Hoši, musíte to samozřejmě brát trochu s rezervou, nejde ho srovnávat s dnešními auty, ale pro člověka, který má hluboko do kapsy a je trochu zručný, je to supr auto, které vás doveze z bodu A do bodu B a pokud se o něj staráte a umíte s ním jezdit, doveze vás spolehlivě. Patřím k těm, kteří k němu mají vztah. Osobně jsem si ho vybudoval dvouletým úsilím o dosažení dokonalého mazlika. Samozřejmě chápu tvrzení, že to není auto atd.., ale pak nevím, proč to čtete.. Není to pro vás.
27.05.2010 | 00:11:52 | Roman Tuček Reagovat
For Standa
Bol si s tým v roku 94 vo Švajčiarsku ?? Ako to ?? Veď v roku 2007 si písal, že ho používaš 5 rokov, teda od roku 2002.
17.05.2010 | 16:06:36 | Matúš Reagovat
SUPER
RECENZE
01.04.2007 | 17:35:47 | Franta Reagovat
Chorvatsko
Opravdu jsem s tím autem byl v Chorvatsku, párkrát v Rakousku a jednou i ve Švýcarsku (v roce 1994) a neviděl jsem v tom žádný problém protože tou dobou i v téhle zemi jich pár bylo vidět na silnici (asi chudí Italové nebo Francouzi). Auto hrdinně zvládlo všechny horské průsmyky. Jedinou nevýhodou byla vždycky delší jízda po dálnici, protože když to chci trochu hnát tak při takové stovce dělá motor už dost velký kravál a po chvíli ti z toho začne hučet v hlavě . Motor se nikdy nepřehřálj jen bral trochu víc oleje (asi čtvr litru na cestu tam a zpět), při nostop jízdě moře - ČR jsem ale radši pootevřel víko.
19.03.2007 | 13:29:38 | Standa Reagovat
Díky...
Díky za objektivní zhodnocení vozu, vlastnil jsem svého času 2 tyto vozy(starší modely) a musím souhlasit s autorem, co se týče vyjmenovaných závad. Pokud člověk jezdí tímto vozem delší dobu opravdu si k němu vypěstuje určitý vztah a vůbec mu nevadí další a další drobné závady, které tento vůz neustále pronásledují. Výhodou je jednoduchost, levné díly, zaparkování opravdu téměř všude a relativně nízká spotřeba. Nicméně uznávam, že v dnešní době je jízda tímto vozem, trošku hazard...
Díky za vrácení v čase...
19.02.2007 | 07:32:42 | Wolf Reagovat
pěkná recenze ale fakt si s nim byl v Chorvatsku?to musel bejt pocuc co a nehřál se ti v tom vedru?
19.02.2007 | 06:59:56 | sanbay Reagovat
taky pravda
ano i to je pravda....osobně jsem si k němu vztah nevytvořil a nijak jsem ho nešetřil,potkal jsem i příkop po selhání brzd....na svou dobu to bylo úsporné,levné a relativně spolehlivé vozidlo
17.02.2007 | 21:30:08 | Loser Reagovat
Náhodou.....
Na svou dobu to bylo fajn autíčko,ale snes už je to někde úplně jinde.Jednoho mám dodnes-jezdí s ním syn(9) po zahradě a má ho moc rád,řekl bych ,že používání tohoto vozítka v dnešním provozu je hazard se životem.
17.02.2007 | 20:19:09 | dick Reagovat
126 650E
když mi odešlo auto,tak jsem si sehnal tenhle žebříńáček,byl bez koroze a po GO.U tohoto "vozu" jsem oceňoval nízkou spotřebu a schopnost vejít se tam kam jinej ne.Jezdil neuvěřitelných 125km/h a brzdilo mu jedno kolo,ačkoliv jsem celej systém brzd rozebral a zkontroloval,tak jsem na nic nepřišel.opravy si člověk dělá sám bo je to jako merkur.účel u mě splnilo a po opravě svého vozu jsem se fiata okamžitě zbavil,tímto lituju dalšího majitele bo jsem asi přidřel motor a navíc se mi při jedné cestě utrhaly v hlavě šrouby od výfuku...máte dvě možnosti jak s ním zacházet:1.jezdit s ním dokud nepadne a kšlat na to co mu je,jen aby jezdil a ua 2.pečovat o něj jako o svého miláčka
17.02.2007 | 12:30:16 | Loser Reagovat
no no
Seděl jsem v tom i jsem s tím asi 5 km jel,ale hodnotit takhle komfort a jízdní vlastnosti - nevím nevím co pak by mohlo být ještě horší ?Dávám za pravdu - pro nadšence co se v tom rád pohrabe a má kde,to snad stačí a lepší než motorka,ale známý citát "fuj kola-lokově limonádě" by se dal parafrázovat tady.....jediné velké plus - levnost oprav a náhr.dílů.
17.02.2007 | 10:35:27 | zima24 Reagovat
Pěkná recenze!
17.02.2007 | 07:59:42 | Reagovat
To je auto? A já vždycky myslel, že je to vtip, kterym se nás poláci snažej rozesmát.
Jinak zmínka o samonavijecích pásech nebo o alternátoru místo dynama, vypadá v dnešní době dost komicky.
16.02.2007 | 18:35:37 | Reagovat