Rok výroby:1972Typ motoru:1290Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9-11 l/100 kmVloženo:28. 1. 2007
V době koupi byl Fiátek bezproblémový. Jen zatékalo střešním oknem, (střešní okno již neexistuje). Asi po 1000 Km netěsnost zadních brzd. válečků.
Po 3000 Km se odporoučelo těsnění pod hlavou. Vzhledem k tomu že mám v úmyslu GO motoru, vyměnil jsem původní za 1,5 Fiat Uno (bez problému pasuje).
V průběhu následujícího ročního provozu se objevila netěsnost vodní pumpy, špatné kontakty v přepínači světel a slábnoucí brzdy. Vše již odstraněno.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jízdní vlastnosti F 128 Coupé jsou oproti běžné verzi o něco lepší. Může za to především celková nižší stavba vozu, menší sv. výška a malá změna na přední nápravě. Rozhodně nedoporučuji používat původní rozměr pneumatik 145/70 R 13, jako ideální je 165/70, nebo 175/70 R13.
Průjezdy zatáčkami jsou úžasné, auto krásně sedí. Ale pozor na přehnaně rychlé nájezdy do ostrých zatáček. Jako většina ´´předokolek,, je i tento Fiat nedotáčivý. Brzdy, jsou li v dobrém stavu fungují bezvadně.
Dynamické vlastnosti postačují i na dnešní dobu. Ve městě je svižný a na dálnici rychlý. Dosáhl jsem rychlosti 170 Km/h (podle tachometru). Interiér je přehledný, pohodlně si sedne i člověk vyšší postavy, bez nedostatku místa pro nohy. Zadní sedadla jsou příjemně tvarovaná, pohodlí dopřejí spíše menším lidem. Ovšem v takovémto autě se jezdí převážně ve dvou. Kufr je na kupé dosti velký, tudíž není třeba dávat zavazadla na zadní sedadla.
Jednou z mála věcí co bych Fiátku vytknul je absence halogenových světel (už v době jeho vzniku to fiatu vytýkali). Ale stačí si se světlomety malinko pohrát a jdou montovat halogenové žárovky, výsledek je lepší o 100%.
Při pravidelné údržbě bude Fiat 128 Coupé spolehlivým společníkem s kterým zažijete krásné chvíle za volantem. Nedoporučuji pro lidi, kteří se o auto neradi starají.
Tak tenhle strojek jsem taky vlastnil pred deseti lety jako svoje prvni auto.Rad na nej vzpominam :-) Ctyrocko a ruda cervena,proste narez :-) ale pak prisla vojna a fiatek musel ...
ahoj pratele fiatku.mam pro vas pripominku z vlastnich zkusenosti patnactistovka na trinactistovku sice pasuje ale je drobny problem se sylenblokem na hlave motoru jelikoz motor vybruje puvodni sroub prumeru deset se povoluje a unika olej a dalsi vec je ze prevody a hlavne nahon to nevydrzisam sem to vyzkousel a sou to zbytecne vyhozeny penize vzdyt puvodni stav je nej nej nej
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat 128
sport cupe
Tak tenhle strojek jsem taky vlastnil pred deseti lety jako svoje prvni auto.Rad na nej vzpominam :-) Ctyrocko a ruda cervena,proste narez :-) ale pak prisla vojna a fiatek musel ...
22.03.2010 | 20:32:07 | David Reagovat
fiat
ahoj pratele fiatku.mam pro vas pripominku z vlastnich zkusenosti patnactistovka na trinactistovku sice pasuje ale je drobny problem se sylenblokem na hlave motoru jelikoz motor vybruje puvodni sroub prumeru deset se povoluje a unika olej a dalsi vec je ze prevody a hlavne nahon to nevydrzisam sem to vyzkousel a sou to zbytecne vyhozeny penize vzdyt puvodni stav je nej nej nej
10.08.2009 | 21:32:58 | mlha75 Reagovat
Fiátek
Taky jsem měl Fiat 128 Sport Coupe, bylo to moje první auto a teď po 12 letech ho sháním znovu, musím jen potvrdit Fiátek - láska na celý život.
26.06.2007 | 07:49:58 | Martin Reagovat
hm
Samé lepčí
02.02.2007 | 17:06:25 | sofly Reagovat
to: diego
Novlastně máš docela pravdu, v průměru vychází 1,5 roku na auto , přes Spartaka atd...
31.01.2007 | 11:39:05 | Reagovat
mno...auto mas 2 roky a predtim jsi mel 13 aut....to se u tebe zadne moc dlouho neohralo co?
29.01.2007 | 10:40:14 | diego Reagovat