Rok výroby:2008Typ motoru:1.2Stav km při koupi:58 000 kmStav km nyní:62 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:23. 9. 2013
Design a vzhled Kvalita zpracování Jednoduchá údržba Nízká spotřeba Jste středem pozornosti
Slabé stránky
Auto pro 2, výjimečně pro 4 Miniaturní zavazadlový prostor Ceny některých specifických ND
Závady a opravy na autě
Od koupě vozidla uplynulo půl roku a v rámci úvodního servisu jsme měnili brzdové kotouče a desky, rozvody a udělali základní servis (olej, filtry, svíčky). Po zimě nás čeká výfuk.
Zcela náhle a nečekaně v létě odešla baterie (ještě originál). Dle diskusních fór na webu u Fiatu zcela normální věc - uvnitř baterie dochází ke zkratování olověných desek. Dimenzováno od výroby na cca 5 let. Vyměněno za Varta Silver Dynamic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsme kupovali pro manželku - byl to její velký sen již od počátku výroby tohoto retro modelu. Při náhodné procházení inzerce jsme narazili na pána z blízkého okolí, který si toto auto koupil před rokem od první majitelky. Slovo dalo slovo a manželčin sen se splnil. Původně chtěla bílou, smířila se ale i s barvou ChaCha (světle modrá) s Italskou vlajkou přes kapotu a střechu. Navíc měl hezké doplňky ve formě chromovaných krytů zrcátek a originální ochranné lišty. Je to prostě rodinný miláček.
Po technické stránce jsem měl z Fiatu drobné obavy (předsudky). Celkově zhodnoceno šlo ale o milé překvapení - dle mechanika je ve výborném stavu. Vypadá to, že jsme nekoupili špatně. Ceny náhradních dílů jsou průměrné - některé díly jsou dražší než na mainstream, ale dá se to unést. Například originál výfuk (2 díly) stojí 10tis kč - při troše snahy je ale lze sehnat za 4 tisíce v solidní kvalitě. Motor je nesmrtelná verze 8V motoru typu Fire, který nepoškodí ani když by praskl rozvodový řemen. Řada dílů je shodných s Fiat Panda a existuje mnoho dílů v druhovýrobě.
Jízdní vlastnosti jsou vhodné do města - auto je takové uskákané na nerovnostech - taková koza. Ale jakmile se upřete pohledem na retro design, leccos autu odpustíte. Motor 1.2 51kW nic moc nejede, ale ani nic moc nežere. Dálniční 130 není problém udržovat. Ve výbavě chybí snad jen parkovací čidla a tempomat. Zapnutí klimatizace se na výkonu příliš nepodepisuje.
Z auta máme radost a doufáme, že nám dlouho vydrží - design je nestárnoucí. Pokusím se průběžně informovat o vývoji.
Spotřebu a náklady na servis evidujeme poctivě zde: www.spritmonitor.de/en/detail/558946.html
Také jsem chtěl 500 (novou) už na první pohled. Jenže jsem staršího data produkce a s mými rozměry to bylo nepohodlné - zvláště ty plastové terčíky místo opěrek hlavy byly tragické. No ale nyní to byl jediný elektromobil dostupný obratem na operák kvůli parkování po Praze, navíc s aparaturou JBL by Bocelli... A tak jo. Jenže je to jiné auto. Od podvozku přes ty baterky až po výšku mini-MPV. O sedačkách zvících rozměru obývakových seslí a opěrkách hlavy ani nemluvě. I s naplno dunící 320W aparaturou se s tím otočím na pětníku, zaparkuji v každé škvíře, v kolonách si to hopká samo, přes noc v garáži se tomu dobijí baterky i z běžné zásuvky přes noc na 100 % - a jezdí to jako motokára i při výšce 153 cm. Ano, rodinu i s babičkou do toho nenacpete, vzadu místa tak pro trpaslíky s akrobatickými vlohami pro zalézání dozadu atd. Jenže to je vlastně spíše přednost, než nevýhoda. Ve dvou je v tom svezení luxusní, nikdo další vč tchyně se už do toho ne(ve)cpe, takže akceleruje to dle potřeby jak ta motokára - prostě autínko pro čirou radost i za ty dost velké prachy. Na dojíždění do práce se s tím tak těším a ani poskakování v kolonách neva, protože si to hopká samo, zatímco ta muzika hraje fantasticky. Je to prostě silně návykové autíško v jakémkoliv množství než malém projetí - a i když jde teď právě za srovnatelný penís do prodeje podstatně praktičtější pětidvířko 600e, tak fakt nevím, jestli raději nezůstanu u téhle kriplkárky 500e by Bocelli. P.S. Hlavně nepořizovat jako druhé auto pro zbytek rodiny. Protože půjčovat, to jo - ale při sebemenší zámince mají smůlu. Protože je čirá radost v tom sedět byť jen v garáži a s kabelem v zásuvce si užívat klimatizovaného interiéru s výhřevem sedaček a pořádně ohuleným a přesto dokonale čistým audiem vč. kopanců do bránice od subwooferu z kufříku toho autíška.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat 500
Zkuste 500e
Také jsem chtěl 500 (novou) už na první pohled.
Jenže jsem staršího data produkce a s mými rozměry to bylo nepohodlné - zvláště ty plastové terčíky místo opěrek hlavy byly tragické.
No ale nyní to byl jediný elektromobil dostupný obratem na operák kvůli parkování po Praze, navíc s aparaturou JBL by Bocelli... A tak jo.
Jenže je to jiné auto. Od podvozku přes ty baterky až po výšku mini-MPV. O sedačkách zvících rozměru obývakových seslí a opěrkách hlavy ani nemluvě.
I s naplno dunící 320W aparaturou se s tím otočím na pětníku, zaparkuji v každé škvíře, v kolonách si to hopká samo, přes noc v garáži se tomu dobijí baterky i z běžné zásuvky přes noc na 100 % - a jezdí to jako motokára i při výšce 153 cm.
Ano, rodinu i s babičkou do toho nenacpete, vzadu místa tak pro trpaslíky s akrobatickými vlohami pro zalézání dozadu atd.
Jenže to je vlastně spíše přednost, než nevýhoda. Ve dvou je v tom svezení luxusní, nikdo další vč tchyně se už do toho ne(ve)cpe, takže akceleruje to dle potřeby jak ta motokára - prostě autínko pro čirou radost i za ty dost velké prachy.
Na dojíždění do práce se s tím tak těším a ani poskakování v kolonách neva, protože si to hopká samo, zatímco ta muzika hraje fantasticky.
Je to prostě silně návykové autíško v jakémkoliv množství než malém projetí - a i když jde teď právě za srovnatelný penís do prodeje podstatně praktičtější pětidvířko 600e, tak fakt nevím, jestli raději nezůstanu u téhle kriplkárky 500e by Bocelli.
P.S. Hlavně nepořizovat jako druhé auto pro zbytek rodiny. Protože půjčovat, to jo - ale při sebemenší zámince mají smůlu. Protože je čirá radost v tom sedět byť jen v garáži a s kabelem v zásuvce si užívat klimatizovaného interiéru s výhřevem sedaček a pořádně ohuleným a přesto dokonale čistým audiem vč. kopanců do bránice od subwooferu z kufříku toho autíška.
16.02.2024 | 17:34:33 | Lumír | 178.255.168.* Reagovat