Rok výroby:1970Typ motoru:499,5ccmStav km při koupi:0 kmStav km nyní:3 612 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?13 letPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:13. 12. 2006
Tak tohle vozítko má hned několik poruch. Pokud s ním nepraštíte hned do stromu, tak se jedná o poruchy běžné a související se stářím vozu.
Přenos síly z rozvodovky do zadních kol mohl být již od výroby řešen jednodušeji, čímž by odpadl problém s tzv. tisícihrany, pružnými spojkami a unašeči. Jakmile se v tisícihranu objeví vůle, je jen otázka krátké doby, kdy dojde k jeho strhnutí a tím nutné výměny dílů. Naštěstí to není náročná práce a vystačím si i se základním dílenským nářadím.
Koroze je noční můrou snad všech italských vozů. Zima, sůl a voda jsou tím největším rizikem, které posílá toto vozítko ze silnice na vrakoviště.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Agregát, tedy motor má mnoho předností především díky jeho jednoduchému řešení. Ventilátorem nucené vzduchové chlazení dostatečně zvládá chladit motor i ve vysokých teplotách v létě, jen v kopcích mu pomáhám tím, že otevřu klapku topení do vozu. Horko z vozu však spolehlivě a s lehkostí vánku vyvětrá stažená plátěná střecha, umístěná na tomto voze přímo geniálně. Také odpadá veškerá starost se zimní nemrznoucí směsí nebo vypouštěním vody z bloku motoru a netěsností vodní pumpy, na níž konstruktéři záměrně zapomněli. Na co však zapomenout nemněli je výkon motoru. Se svými 13 kW motor připomíná spíše kompresor, který se nedá donutit k jakémukoliv soutěžení či snad dokonce závodění. Snad všichni majitelé jiných vozů se při soutěžích zniňují o pětistovce jako o svčince či zákusku. Dva válce, vysoký zdvih a umístění motoru na zádi vozu mu však dává vysokou přilnavost i k ledem pokryté vozovce a v zimě s ním bez potíží vyjíždím kopec z žulových kostek a cestou nahoru se jen vyhýbám různě popadaným vozům v příkopech mnoha prestižních značek i těch sportovně zaměřených.
Nadmíru zdařilý je design karoserie, která budí pozornost kdekoliv a kdykoliv. Inu co je malé, to je pěkné a s necelými třemi metry délky není nikde problém zaparkovat. Na jedno placené stání se na parkovišti vejdou i dvě pětistovky. Na veteránských akcích, na které jezdím s kamarády, pak ušetříme i na parkovném, což snižuje provozní náklady již tak nízké.
Fiátka jsem si pořídil jako své první vozítko a přestože jsem od doby jeho zakoupení vyzkoušel řadu jiných značek, tohle nikdy nedám z ruky a dokud budu moc, tak jej budu opečovávat s veškerou svou láskou.
Děkuji za pěkné počtení od člověka, který je srdcařem.
v době socialismu jsem vlastnil automobil Fiat 500, r.v. 1960. Koupil jsem ho jako nezkušený student, který chtěl honit holky na zápaďácký auto (kdo žil v socialismu, tak pochopí). Protože jsem vyučen v černém řemesle, tak mi problém s údržbou nedělal problémy. Problémy mi udělal až systém zásobování náhradními díly v té době. Jsem z Mostu a proto jsem jezdil do Mototechny do Litoměřic, kde , jak to bylo zvykem, nic nebylo k zakoupení a když bylo ,tak to bylo neuvěřitelně drahé. Takže jako student průmyslovky jsem byl vždy bez peněz. Fiátek však jezdil a od peněz mi ještě občas pomohli příslušníci VB z důvodu, dle jejich vyjádření, neuspokojivého technického stavu. Spíše to však byla závist, že mladý kluk jezdí ve Fiatu 500. No nic. Fiátka jsem měl do roku 1986 a tehdy jsem ho prodal, protože jsem potřeboval trochu peněz a do dnes toho lituji. Z toho důvodu jsem si koupil tento rok Opět Fiata 500, model F, r.v. 1971 s tím, že udělám kompletní rekonstrukci vozidla a poté s ním chci jezdit na setkání vozidel stejné značky. Fiátek je moje srdeční záležitost a pokud někdo se chce podělit o zkušenosti, tak napište na fiat500f@seznam.cz
02.04.2018 | 10:37:28 | Martin
| 91.235.200.*Reagovat
Jo, jasně koroze určitě BYLA velký problém italských vozů, ale nutno podotknout, že už dávno není. Už od roku 1994 měly Fiaty moc dobrou antikorozní úpravu
No 1/2 litře, pěkné, akorát mě docela překvapila ta "7" v komfortu , když jsem s ní jezdil tak mi rozhodně nepřišla nijak lepší než šestistovka a tu bych tak vysoko také nehodnotil....
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat 500
Děkuji za pěkné počtení od člověka, který je srdcařem.
v době socialismu jsem vlastnil automobil Fiat 500, r.v. 1960. Koupil jsem ho jako nezkušený student, který chtěl honit holky na zápaďácký auto (kdo žil v socialismu, tak pochopí). Protože jsem vyučen v černém řemesle, tak mi problém s údržbou nedělal problémy. Problémy mi udělal až systém zásobování náhradními díly v té době. Jsem z Mostu a proto jsem jezdil do Mototechny do Litoměřic, kde , jak to bylo zvykem, nic nebylo k zakoupení a když bylo ,tak to bylo neuvěřitelně drahé. Takže jako student průmyslovky jsem byl vždy bez peněz. Fiátek však jezdil a od peněz mi ještě občas pomohli příslušníci VB z důvodu, dle jejich vyjádření, neuspokojivého technického stavu. Spíše to však byla závist, že mladý kluk jezdí ve Fiatu 500. No nic. Fiátka jsem měl do roku 1986 a tehdy jsem ho prodal, protože jsem potřeboval trochu peněz a do dnes toho lituji. Z toho důvodu jsem si koupil tento rok Opět Fiata 500, model F, r.v. 1971 s tím, že udělám kompletní rekonstrukci vozidla a poté s ním chci jezdit na setkání vozidel stejné značky. Fiátek je moje srdeční záležitost a pokud někdo se chce podělit o zkušenosti, tak napište na fiat500f@seznam.cz
02.04.2018 | 10:37:28 | Martin | 91.235.200.* Reagovat
pěkná recenze
Tak další pěkná recenze od známé tváře. Díky
09.02.2007 | 20:12:28 | Pavel KV Reagovat
koroze
Jo, jasně koroze určitě BYLA velký problém italských vozů, ale nutno podotknout, že už dávno není. Už od roku 1994 měly Fiaty moc dobrou antikorozní úpravu
31.12.2006 | 13:50:26 | Reagovat
Dobrý....
No 1/2 litře, pěkné, akorát mě docela překvapila ta "7" v komfortu , když jsem s ní jezdil tak mi rozhodně nepřišla nijak lepší než šestistovka a tu bych tak vysoko také nehodnotil....
19.12.2006 | 23:08:59 | Kronicar Reagovat