Rok výroby:1996Typ motoru:1900Stav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:170 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:18. 12. 2005
Při maximalní rychlosti 135km/h se po půl hodině jízdy totálně přehřívalo - hlava motoru i termostat a chladič byly však v pořádku - čili záhada, vybitá obě zadní ramena, rychle postupující koroze zadního dílu výfuku, špatná táhla na řazení, hlavně motor ačkoliv byl v perfektním stavu - od výroby nemá tah, do kopce na mne troubili snad i avie! Když se tomu šlape za krk tak je spotřeba jak u tanku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Brava v naftě byla můj životní omyl - k jeji koupi mne přemluvila partnerka, které se líbila vizáž auta a interieru - což je fakt, že je líbivý. Ačkoliv měla servisní knihu - 140tis. km poctivých, neustále byly nějaké poruchy, přední čepy i s ramenama 1ks i s výměnou 3000 kč, brzdy, těsnění výka ventilů, výfuk - oprava, blbne imob., atd.
Mám rovnakú Bravu 1,9D rok 1996 a nemám s ňou žiadne problémy. Jazdím min 1x tyždenne TN-BA (cca110 km) a celú cestu idem tak 130km/h a teplota mi málokedy prekročí 1/4 teplomeru. Motor má najazdené 140000km. Je pravda že do kopcov neťahá ale že by nejak extra to by som nepovedal. Asi je pravda že kvalitné mazivá a pravidelná výmena filtrov urobia svoje.
Celou cestu do Itálie nešel tachometr pod 180 km...tomu snad nemůžeš věřit ani ty...a spotřeba při téhle rychlosti do 6 litrů? Dělej si prdel z někoho jiného...
Bravu bych si nikdy nekoupil. Když se mi rozbilo moje auto měl jsem ji pujčenou. Byla to 1,9 TDi z 98 roku. Bylo to neštěstí. líná, nepohodlná na trasu delší 200km a člověk aby se bál předjíždět. Řízení bylo na mě až moc měkké. Z exteriéru hezké auto, ale jízdní vlastnosti jak Škoda 105 .... Já fandím Francouzským autům.
Nerozumim tomu ze nemuzu jet s autem pul hodiny po dalnici na plny plyn.Bud ten jeho Fiat mel poruchu motoru/tipuji praskla hlava nebo tesneni/ a nebo spatna nafta.sem tam jedu trasu Brno Olomouc a nekdy taky na plny kotel a motor je absolutne v klidu.Rychlost kolem 160-200,jen se mirne zvedne teplota a jinak nic.toci asi 5000 az 6500 ot.Taky ale musim dodat ze je to Honda Civic 1.5 Vtec.Zadne velke prehrivani nebo koureni z motoru,pokud je motor v dobrem stavu musi vydrzet jizdu i treba hodinu na plny kotel.U jakehokoli auta.
U tohoto problému můžu jen říct, jaký olej používáš, kdy byl vyměněn palivový a vzduchový filtr, jakou naftu bereš? Jinak to není možné než že toto je zanedbáváno. Já měl r.1996 a několikrát jsem jel do Itálie na dovču a to celou cestu neklesl tachometr pod 180km/h a pohoda , spotřeba taky super do 6 litrů, jednou jel se mnou kamoš a měl daewo a v kopcích jsem na něho musel věčně čekat, čepoval 2x častěj jak já. Nechápu jak někdo může psát takové nesmysly o Fiatu.
Italská auta to je srdeční záležitost, já už mám šestého itala a jedno z nich bylo i FIAT BRAVA 1,9TD a můžu říct jen absolutní chvála, bezporuch 200Km/h udělalo v pohodě, jenže to chce pravidelný servis a ne "domácí kutily" , jen s výfuk ten rezivěl, jinak super auto za dobrou cenu.
Nevím, ale z toho co tu čtu, je tento pán, v uvozovkách majitel téhle Bravy pěknej ňouma. Pokud chce drtit takové auto s takovým obsahem do plnejch, přeju mu hodně ujetých kilometrů.Kdyby ten motor mohl, vyskočil by a nakopal mu řádně zadek.Mám tuhle bravu dva roky, je z 97 roku.Co jí mám, super auto.Je pravda, že je línější, ale vše jde vyřešit sport.sáním a třeba výfukem.Když potáhne čerpadlo,což já mám,je z toho letadlo.Samozřejmě, že to není auto na závodění,ale pomůže to předjíždění a podobně.Co se týče podvozku,ukažte mi jednou jediný auto, které se neopotřebuje.Je sice pravda, že podvozek mohl být vychytanější, motory jsou na něj moc těžké,ale jinak v pohodě.Co se týče závad, co pán uvadí,nejspíš je tam špatná spojka.Myslím mezi volantem a pedálem..Prostě no coment..asi by to žádalo už pod motorem vykopat jámu, protože je po něm jak po žábě...mějte se a zdravím všechny normální fiaťáky
Brava je pěkné a spolehlivé auto.Mám ho 3 roky( rok výroby 6/96,tachometr 190000km) a jsem spokojen!Běžné drobné závady-nic važného.Už trochu stárne!!!Kamarádi mají větší potíže s novějšími a jinými značkami.Běžně jezdim po dálnici kolem 150-160km/hod.Pohodlná,klidná jízda....Pěkný interiér... Nevyměnil bych ho za jiné!!!
Zdravim všechny,takže aby jste byli chytřejší tak první ročníky stáli za houby ať už to je benzín nebo nafta,protože to byli zastaralí motory,ale od r.v.98 je to dobry.Třeba 1,2 r.v.99 až do teď jen běžné věci:výfuk,kotouče,tlumiče a spotřeba kolem 6,5-7l po prdelákovech.Co je fakt na houby jsou ty drolicí se kliky a boptnající černý plasty kolem zrcátek,ale to je tím že základ je hliník a ten oxiduje.A 1.9 JTD 100k r.v.01 ma ty samé věci.Na tom už mam natočíno 200000km a šlape jak hoďinky,jen mě pomalinku opoušťí spojka,ale ta ješťě tak 30000km vydrží.Když jedu předpisově tak spotřeba je 5,2 ale ja jezdím 140-160 a veme si 6,5l.Kdybych nechtěl větší a luxusněší auto tak nikdy neměnim to mi věřte.
Jak jsem četl názor na FIATa, tak jsem nechápal. Uvažuji, že si ho koupím, ale ve verzi TDi a takový příspěvek mě neovlivní! Mám také zkušenost s fiaty, ale ne takovou. Vlastnil jsem lancii prisma 1,9D a mám fiat tempra 1,9D. Ročně najezdím cca 30-40 tis km. Za čtyři roky jsem najezdil cca 120 tis a jsem spokojen. Kromě předností tempry (kufr) se samozřejmě našli i závady, ale vše v normě. To co tady psal pán o přehřívání.... , možná k tomu může přispět i špatná nafta. To se mi totiž stalo vloni v Chorvatsku, kdy jsem po natankování asi 10 minut jel normálně ( zatížené auto 4. členná rodina a plný kufr) a pak jsem pomalu nemohl vyjet malý kopeček a ujížděl mi kamarád s fanoušem. Auto se přehřívalo a netáhlo. Pak jsem natankoval na Slovensku a měli jste vidět jak to letělo . Spotřeba kolem 5 l !! Pokud chce pán auto honit ( já mu taky někdy šlápnu) tak musí dávat i dobré podmínky! Např. velmi kvalitní olej a filtry! Samozřejmě i dodržovat výměny!! Moje tempra mi funguje skvěle . Chci inovovat park a půjdu do bravy ale v TDi. Přece jen je ten D slabší
Pokud se ti přehřívá motor ve vysokých otáčkách,tak si vyměň těsnění pod hlavou.A pokud bys chtěl jezdit rychleji než 130 Km/h ,tak si vyměň i palivový a vzduchový filtr ty chytráku !!!!
Kolega se služebním Tvingem dokázal jet Jihlava Praha na čtyřku plnej kotel bylo mi na blití , ale až u Aralu z kopce (30-35 km?) jsem ho ve 180 km/h seřval ,že má auto i pětku.Jestli tímto způsobem jezdí někteří z Vás-tak holt nastalo globální odeblování.
ale jazdil som už na všeličom a mal som aj Lanciu Deltu TDs 1991 a plny plyn som v pohode držal aj celú cestu p našich krátkych diaľniciach a nikdy sa nič nestalo. Asi si sa dostal k zlému kusu, lebo zachovalé auto (hlavne pokiaľ má naozaj 140tkm) MUSÍ udržať maximálku bez problémov.
Jo sypu si popel na hlavu, přiznávám. Ovlivnil mě ten můj Peugeot, je těžší a je to pouze 1.8 D a v techničáku má 138 km.h a skutečně tolik jede, víc ani ránu
A kolik myslíte, že 1.9D Brava jede? 135 je maximálka! Taky auto protáhnu, ale půl hodiny naplno? To jako, když mám Octavii 1.6, tak se vám zdá normální jet půl hodiny a točit to na 6000? Auto je moje, ne žádný služební...
Co to tady čtu za bludy, jak se může auto přehřívat po půl hodince na plný "koule", tak jezdím po dálnici běžně, ale nic takového se u dobrého motoru nemůže projevit, někde bude chyba, nicméně nejsem nějaký "Niki Lauda" jezdím běžně dle předpisů, ale auto se musí občas protáhnou, to mu jen prospěje já mám 1,5 common rail najeto před 50tis. a na plný "koule" jedu za 7,4 l ! Nazdárek.
Já jsem to teda pochopil tak, že i když s autem jede rychlostí maximálně 135km/h, tak se přehřívá a né, že Brava 1.9D má maximálku 135km/h a když půl hodiny jede na plnej kotel, tak se začne přehřívat. Sice to nebude žádný dělo, ale přece musí mít vyšší maximálku než 135 km/h. Třeba nám to autor objasní sám...
No to je napad ist na plny plyn....ako nechcem byt neslusny,ale co cakate?..ja som sa tiez musel poucit ked som siel na mojom golfe asi 20minut na plny plyn po dialnici a zacalo sa mi dymit z dekla ventilou...vlastna chyba,poucil som sa, uz nikdy nepojdem maximalkou....ale to je malo jazdeny benzinak.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava
Brava 1,9D
Mám rovnakú Bravu 1,9D rok 1996 a nemám s ňou žiadne problémy. Jazdím min 1x tyždenne TN-BA (cca110 km) a celú cestu idem tak 130km/h a teplota mi málokedy prekročí 1/4 teplomeru. Motor má najazdené 140000km. Je pravda že do kopcov neťahá ale že by nejak extra to by som nepovedal. Asi je pravda že kvalitné mazivá a pravidelná výmena filtrov urobia svoje.
22.10.2010 | 09:54:21 | pete Reagovat
to fansmora
Celou cestu do Itálie nešel tachometr pod 180 km...tomu snad nemůžeš věřit ani ty...a spotřeba při téhle rychlosti do 6 litrů? Dělej si prdel z někoho jiného...
04.12.2009 | 11:47:13 | Riddick Reagovat
Bravu bych si nikdy nekoupil. Když se mi rozbilo moje auto měl jsem ji pujčenou. Byla to 1,9 TDi z 98 roku. Bylo to neštěstí. líná, nepohodlná na trasu delší 200km a člověk aby se bál předjíždět. Řízení bylo na mě až moc měkké. Z exteriéru hezké auto, ale jízdní vlastnosti jak Škoda 105 .... Já fandím Francouzským autům.
02.12.2007 | 23:25:24 | petr Reagovat
Nerozumim tomu ze nemuzu jet s autem pul hodiny po dalnici na plny plyn.Bud ten jeho Fiat mel poruchu motoru/tipuji praskla hlava nebo tesneni/ a nebo spatna nafta.sem tam jedu trasu Brno Olomouc a nekdy taky na plny kotel a motor je absolutne v klidu.Rychlost kolem 160-200,jen se mirne zvedne teplota a jinak nic.toci asi 5000 az 6500 ot.Taky ale musim dodat ze je to Honda Civic 1.5 Vtec.Zadne velke prehrivani nebo koureni z motoru,pokud je motor v dobrem stavu musi vydrzet jizdu i treba hodinu na plny kotel.U jakehokoli auta.
22.05.2007 | 20:22:45 | Pert Reagovat
přehřívání
U tohoto problému můžu jen říct, jaký olej používáš, kdy byl vyměněn palivový a vzduchový filtr, jakou naftu bereš? Jinak to není možné než že toto je zanedbáváno. Já měl r.1996 a několikrát jsem jel do Itálie na dovču a to celou cestu neklesl tachometr pod 180km/h a pohoda , spotřeba taky super do 6 litrů, jednou jel se mnou kamoš a měl daewo a v kopcích jsem na něho musel věčně čekat, čepoval 2x častěj jak já. Nechápu jak někdo může psát takové nesmysly o Fiatu.
25.02.2007 | 09:26:18 | fansmora Reagovat
FIAT
Italská auta to je srdeční záležitost, já už mám šestého itala a jedno z nich bylo i FIAT BRAVA 1,9TD a můžu říct jen absolutní chvála, bezporuch 200Km/h udělalo v pohodě, jenže to chce pravidelný servis a ne "domácí kutily" , jen s výfuk ten rezivěl, jinak super auto za dobrou cenu.
25.02.2007 | 09:14:25 | fansmora Reagovat
Nevím, ale z toho co tu čtu, je tento pán, v uvozovkách majitel téhle Bravy pěknej ňouma. Pokud chce drtit takové auto s takovým obsahem do plnejch, přeju mu hodně ujetých kilometrů.Kdyby ten motor mohl, vyskočil by a nakopal mu řádně zadek.Mám tuhle bravu dva roky, je z 97 roku.Co jí mám, super auto.Je pravda, že je línější, ale vše jde vyřešit sport.sáním a třeba výfukem.Když potáhne čerpadlo,což já mám,je z toho letadlo.Samozřejmě, že to není auto na závodění,ale pomůže to předjíždění a podobně.Co se týče podvozku,ukažte mi jednou jediný auto, které se neopotřebuje.Je sice pravda, že podvozek mohl být vychytanější, motory jsou na něj moc těžké,ale jinak v pohodě.Co se týče závad, co pán uvadí,nejspíš je tam špatná spojka.Myslím mezi volantem a pedálem..Prostě no coment..asi by to žádalo už pod motorem vykopat jámu, protože je po něm jak po žábě...mějte se a zdravím všechny normální fiaťáky
29.01.2007 | 14:20:30 | xXx.1981 Reagovat
Brava 1,9D
Brava je pěkné a spolehlivé auto.Mám ho 3 roky( rok výroby 6/96,tachometr 190000km) a jsem spokojen!Běžné drobné závady-nic važného.Už trochu stárne!!!Kamarádi mají větší potíže s novějšími a jinými značkami.Běžně jezdim po dálnici kolem 150-160km/hod.Pohodlná,klidná jízda....Pěkný interiér... Nevyměnil bych ho za jiné!!!
19.07.2006 | 18:30:08 | Borča Reagovat
RE: Brava 1,9D
Nemáte problém s brzdami? mám tu samou Bravu a při brzdění ze 130km rychlosti, mám problémy.
08.06.2021 | 14:44:05 | | 85.160.12.* Reagovat
brrr, už nikdy
Auto je to na pohled pěkné, ale na provoz vůbec nemá předpoklady....Za dobré peníze dobré vozidlo před barák....
05.04.2006 | 22:28:13 | Amalka35 Reagovat
1.9 JTD
Zdravim všechny,takže aby jste byli chytřejší tak první ročníky stáli za houby ať už to je benzín nebo nafta,protože to byli zastaralí motory,ale od r.v.98 je to dobry.Třeba 1,2 r.v.99 až do teď jen běžné věci:výfuk,kotouče,tlumiče a spotřeba kolem 6,5-7l po prdelákovech.Co je fakt na houby jsou ty drolicí se kliky a boptnající černý plasty kolem zrcátek,ale to je tím že základ je hliník a ten oxiduje.A 1.9 JTD 100k r.v.01 ma ty samé věci.Na tom už mam natočíno 200000km a šlape jak hoďinky,jen mě pomalinku opoušťí spojka,ale ta ješťě tak 30000km vydrží.Když jedu předpisově tak spotřeba je 5,2 ale ja jezdím 140-160 a veme si 6,5l.Kdybych nechtěl větší a luxusněší auto tak nikdy neměnim to mi věřte.
31.01.2006 | 19:32:38 | Reagovat
Fiat BRAVA 1.9D
Jak jsem četl názor na FIATa, tak jsem nechápal. Uvažuji, že si ho koupím, ale ve verzi TDi a takový příspěvek mě neovlivní! Mám také zkušenost s fiaty, ale ne takovou. Vlastnil jsem lancii prisma 1,9D a mám fiat tempra 1,9D. Ročně najezdím cca 30-40 tis km. Za čtyři roky jsem najezdil cca 120 tis a jsem spokojen. Kromě předností tempry (kufr) se samozřejmě našli i závady, ale vše v normě. To co tady psal pán o přehřívání.... , možná k tomu může přispět i špatná nafta. To se mi totiž stalo vloni v Chorvatsku, kdy jsem po natankování asi 10 minut jel normálně ( zatížené auto 4. členná rodina a plný kufr) a pak jsem pomalu nemohl vyjet malý kopeček a ujížděl mi kamarád s fanoušem. Auto se přehřívalo a netáhlo. Pak jsem natankoval na Slovensku a měli jste vidět jak to letělo . Spotřeba kolem 5 l !! Pokud chce pán auto honit ( já mu taky někdy šlápnu) tak musí dávat i dobré podmínky! Např. velmi kvalitní olej a filtry! Samozřejmě i dodržovat výměny!! Moje tempra mi funguje skvěle . Chci inovovat park a půjdu do bravy ale v TDi. Přece jen je ten D slabší
11.01.2006 | 14:55:10 | Franta Reagovat
Pokud se ti přehřívá motor ve vysokých otáčkách,tak si vyměň těsnění pod hlavou.A pokud bys chtěl jezdit rychleji než 130 Km/h ,tak si vyměň i palivový a vzduchový filtr ty chytráku !!!!
22.12.2005 | 08:32:54 | Reagovat
Kolega se služebním Tvingem dokázal jet Jihlava Praha na čtyřku plnej kotel bylo mi na blití , ale až u Aralu z kopce (30-35 km?) jsem ho ve 180 km/h seřval ,že má auto i pětku.Jestli tímto způsobem jezdí někteří z Vás-tak holt nastalo globální odeblování.
21.12.2005 | 15:03:25 | bigben.m Reagovat
no neviem,
ale jazdil som už na všeličom a mal som aj Lanciu Deltu TDs 1991 a plny plyn som v pohode držal aj celú cestu p našich krátkych diaľniciach a nikdy sa nič nestalo. Asi si sa dostal k zlému kusu, lebo zachovalé auto (hlavne pokiaľ má naozaj 140tkm) MUSÍ udržať maximálku bez problémov.
20.12.2005 | 22:40:44 | meky Reagovat
Jo sypu si popel na hlavu, přiznávám. Ovlivnil mě ten můj Peugeot, je těžší a je to pouze 1.8 D a v techničáku má 138 km.h a skutečně tolik jede, víc ani ránu
20.12.2005 | 18:30:48 | Kamil Reagovat
Výrobce uvádí maximální rychlost 155km/h.
19.12.2005 | 18:37:52 | Reagovat
A kolik myslíte, že 1.9D Brava jede? 135 je maximálka! Taky auto protáhnu, ale půl hodiny naplno? To jako, když mám Octavii 1.6, tak se vám zdá normální jet půl hodiny a točit to na 6000? Auto je moje, ne žádný služební...
19.12.2005 | 15:44:28 | Kamil Reagovat
Co to tady čtu za bludy, jak se může auto přehřívat po půl hodince na plný "koule", tak jezdím po dálnici běžně, ale nic takového se u dobrého motoru nemůže projevit, někde bude chyba, nicméně nejsem nějaký "Niki Lauda" jezdím běžně dle předpisů, ale auto se musí občas protáhnou, to mu jen prospěje já mám 1,5 common rail najeto před 50tis. a na plný "koule" jedu za 7,4 l ! Nazdárek.
18.12.2005 | 21:20:08 | pepan Reagovat
Já jsem to teda pochopil tak, že i když s autem jede rychlostí maximálně 135km/h, tak se přehřívá a né, že Brava 1.9D má maximálku 135km/h a když půl hodiny jede na plnej kotel, tak se začne přehřívat.
Sice to nebude žádný dělo, ale přece musí mít vyšší maximálku než 135 km/h.
Třeba nám to autor objasní sám...
18.12.2005 | 21:12:31 | Reagovat
No to je napad ist na plny plyn....ako nechcem byt neslusny,ale co cakate?..ja som sa tiez musel poucit ked som siel na mojom golfe asi 20minut na plny plyn po dialnici a zacalo sa mi dymit z dekla ventilou...vlastna chyba,poucil som sa, uz nikdy nepojdem maximalkou....ale to je malo jazdeny benzinak.
18.12.2005 | 20:23:00 | Reagovat
Vážený pane, nechci být neslušný, ale vy se divíte, že když auto drtíte půl hodiny na plný plyn, že se začne přehřívat???
18.12.2005 | 17:15:41 | Petr Reagovat
No to je taky nápad nechat si při výběru auto do toho kecat od starý
18.12.2005 | 17:15:31 | Reagovat