Rok výroby:1998Typ motoru:1.4/benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:62 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:19. 5. 2008
Nefunkční rychlost 3 a 4, na větráku vnitřní ventilace - opraveno v záruce.
Zadřený zadní stěrač - oprava cca 900,-
Zvlněný levý přední brzdový kotouč - kompletní výměna předních brzd - cca 4500,-
Výměna zadní části výfuku - 6500,-
Momentálně jsou chycená přední ramena, ale ještě 10 tis kilometrů musí vydržet :) a začíná se zase ozývat výfuk (alespoň to má sportovní zvuk i bez koncovky ;)
Bohužel i mě sa začínají pomalu loupat vnější kliky na dveřích. Ale začal jsem na to používat nějakou chemku tak se to snad zastavilo (odchytl jsem to ještě v počátcích)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Kromě výše uvedených poruch jenom poctivě vyměňuji náplně a dolévám benzín. Ještě nikdy se mi nestalo, že by mě auto nechalo ve štychu a musel jsem volat odtahovku nebo žluté anděly. Zatím mám vše původní dokonce jsem neměnil, ještě ani jednu žárovku (ale ty přední potkávačky by si to už zasloužily).
Auto jsem kupoval nové, tzn. že mi odpadají dohady o tom, jak se o něj staral předchozí majitel. První 4 roky auto téměř stálo, protože jsem měl ještě jiné vozidlo a to jsem používal daleko intenzivněji. Proto je najeto tak málo kilometrů.
Co se týká designu a podobných věcí, na to ať si udělá každý názor sám, mě se líbí moc.
Vnitřní prostor je ve srovnání s konkurencí stejné třídy na výborné úrovni a při prvním usednutí do vozu spíše příjemně překvapí. Jsme 4 členná rodina a krásně se vlezeme i s kočárkem. Kufr je tedy taky dostačující. Pokud je třeba naložit více tak jenom přidám box na střechu. Většinu času stejně jezdím sám tak nevím proč bych měl vozit m3 vzduchu.
Kvalita vnitřního zpracování je dobrá, plasty jsou tvrdé (ale konkrétně tahle věc mi připadá zbytečně přeceňována, jak často šaháte při jízdě na palubní desku?) Ergonomie výborná.
Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k větší tvrdosti podvozku na velmi dobré úrovni (ale zase to krapet ubírá komfortu). Brava tedy snese i divočejší jízdu a nemusíte u toho mít půlky stažené strachem co auto v další zatáčce vyvede.
K jízdě patří samozřejmě motor. Já vlastním bohužel ten nejméně doporučovaný 1.4 12v 59kW. Má své mouchy a určitě existují lepší varianty. Tento motor je obecně náchylný na olej a to jak na kvalitu tak na pravidelnost výměny. Já vyměnuji pravidelně a liju tam OMV light control. Vačky zatím bez problémů jako nové. Dalším problémem je citlivost na kvalitu benzínu. Respektive jede to s každým, ale s tím špatným za 9l/100km a taky se mi stalo že mi na volnoběh motor při jízdě chcípl (nastartovat šlo vždy okamžitě), v servisu říkali, že je to vysrážená vlhkost z nekvalitního benzínu. Opustil jsem proto benzinky kolem supermarketů a neznámého původu a začal tankovat na české Benzině.
Když už jsem nakousl tu spotřebu tak v létě na letních gumách 6,5 až 7L/100 km. Záleží jak na to šlapu a zatížení. V zimě asi o 1 litr více. Někde v jiných recenzích jsem četl spotřebu kolem 10 litrů což je podle mého u správně fungujícího motoru (stejného co mám já samozřejmě) při normální jízdě nesmysl. Pokud ovšem člověk jezdí permanentně někde kolem 5000 otáček za minutu tak je to realita (v tom případě, ale vystačí s prvními třemi převodovými stupni). Další muškou na kráse je klepavý zvuk při nastartování studeného motoru, tento ale po chvíli zmizí.
Kroutící moment tohoto motoru taky není z největších takže nemůžete čekat trhání asfaltu při rozjíždění, ale při plynulém sešlapování plynového pedálu se nechá vytočit bez problémů k 6000 otáčkám. Vozidlo používám převážně pro dopravu do zaměstnání (cca 70 km denně) plus víkendové výlety, dovolené s rodinnou. Převážně po okreskách. Pro tento typ používání je to motor dostačující, ale pokud bych kupoval znovu asi bych šáhl po 1.6.
Plechy jsou z těch tenčích, lak také tenší a připadá mi, že je náchylnější na odletující kamínky. Nicméně antikorozní ochrana je na výborné úrovni. Nikde ani nádech koroze a nevzpomínám si, že bych někdy viděl rezavou Bravu. Pokud tedy měla origo plechy.
Celkově vozidlo hodnotím velmi dobře hlavně v poměru cena/užitná hodnota a design. Italové prostě dělají hezká auta ať se to někomu líbí nebo ne.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava