Rok výroby:1996Typ motoru:1,4Stav km při koupi:48 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6,4 l/100 kmVloženo:13. 5. 2008
Počas doby, co na něm jezdím se vyskytly drobné poruchy a to: 1. porucha přístrojové desky - ručička měřiče paliva za jízdy začne klesat až na nulu, rozsvíti se kontrolka a za 5 až 10 sekund se vše vrátí do normálu.
2. spínací skřínka je vyběhaná, tak před nastartováním někdy je potřeba hledat polohu klíčku.
3. topení nepostačuje na odmlžení skel, to však není závada, ale konstatování.
Vúz je pravidelne servisován, tak běžné opravy, nebo výměny, které byly provádeny by se týkaly každého auta (rozvod, brzdové obložení, platničky, zadní dva díly výfuku) a specificky už spomínané: opadávajíci plast z klik, slabá tlumená světla. Teď mě čeká výměna tlumičú.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výkonově při jízdě je potřebné víc předvídat, protože 59 kw na 1000 kg karoserii neni až tak hodně, i přesto však je možno s Bravou jezdit svižne. Nedostatkem, který jsem zjistil v jízdních vlastnostnech je, že při prudkém brždení před zatáčkou se odlehčí zadní část vozu a ta potom odskakuje.
Při koupi vozu jsem pochybil, protože v tomle typu chybí posilovač řízení a pak to moc nespraví širší pneumatiky, nebo se ze ženou střídáme na autě a ona by to při parkování neutočila a nemá odhad vzhledem na její výšku a na výšku zadního okna při couvání. Vždy zastaví o metr dřív, než plánovala. Ale to je o něčem jiném.
Se spotřebou jsem nadmíru spokojen, přúměrná spotřeba za celé období, co jezdím s Bravou, je 6,4 litru na 100 km, když se moc snažím, tak při dlouhých cestách jedu běžne pod 6 litrú. Musím říct, že brava mě ještě nikde nenechala a onedlouho počítám, že to bude taky kultový auto vzhledem na líbivou a nadčasovou karosérii. Korozi jsem nespozoroval.
Dovolil bych si reagovat na chybějící posilovač.O Fiaty se docela dost zajímám a řekl bych že nebyla Brava,která by neměla v základní výbavě posilovač.Jinak mám Bravu 1.2/16V a musím říct,že je to z výběru pohoných jednotek asi ta nejlepší volba.Motor je pro rodinné auto dostatečně živý a průměrná spotřeba při dodržování rychlostních limitů je v mém případě 5,5 l/100km.
První 1,4-ky opravdu byly bez posilovače a dokonce to ani nemělo okna v elektrice. S rokem 96 se to v ČR trochu začalo měnit. Na německej trh šly auta s lepší základní výbavou. To mám já :-)
ja som mal na JTD 105 k problem s otackomerom. pocas jazdy niekedy prestal ukazovat. zistil som, ze plosny spoj nebol k palubovke priskrutkovany! bud uz od vyroby, alebo sa v tom niekto hrabal. inak auto koncepcne velmi dobre az na poruchovost - aspon v mojom pripade. spominana palubka, turbo, spojka :-(
že když dá majitel na rady Radka, bude to ok. Mám téměř shodné auto a ani jeden z problémů nemám. Co se týče té motorizace, 1.4 12V opravdu není nejšťasnější a nikdy bych si ho nevybral, nejen kvůli tomu, že není z nejsilnějších a nejůspornějších, ale hlavně kvůli jeho výrobní vadě zadírání ventilových zdvihátek. To mám ale přímo u servisu fiat odstraněné a zároveň motoru dopřávám kvalitní olej v předčasných výměnách o 5000 km dřív, než doporučuje výrobce. Jinak mám vůz jako nový a v solidní výbavě, včetně například posilovače řízení, o kterém se tu pisatel zmínil. Musím zaťukat, že dodnes jsem neměl jediný problém, krom pravidelně měněných součástek a jízdu s tímto vozem si můžu jen užívat.
Není výrobní vada, ale tak trochu (z dnešního pohledu) nesmysl při konstrukci a laxnost uživatelů, který přijedou do servisu s ohoblovanou vačkou a mazutem místo oleje s tím, že jim něco klepe v motoru :-)
Ten palivoměr blbne skrz zahnojený plovák v nádrži. Vezmi dvě až tři nádrže nějakýho benzínu s aditivama ( např. V-power) a bude to ok - vlastní zkušenost z Marei.
Lacina:Dobré auto, ale na tento motoro 1,4 12V jsem moc chvály neslyšel, asi lepší zvolit některý ze šestnáctiuventiulů.Však tento motor také nahradil 1,2 16V.Lacina
Ale prdlajs. Motor 1,4 žije furt (Stilo, Bravo II), jen ta hlava byla tak trochu paskvil. A páč neměli hned po ruce jinou a vývoj by se už nezaplatil a motor taky nesplňoval emisní limity, použil se motor 1,2 16V 59 kW, kterej úspěšně funguje v Puntu mk II :-) Dlouhý kvalty se postaraly o slušnou spotřebu s těžším autem a dynamika nakonec taky moc neutrpěla. Jen se to bojí kopců...musí se furt řadit.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava
Posilovač
Dovolil bych si reagovat na chybějící posilovač.O Fiaty se docela dost zajímám a řekl bych že nebyla Brava,která by neměla v základní výbavě posilovač.Jinak mám Bravu 1.2/16V a musím říct,že je to z výběru pohoných jednotek asi ta nejlepší volba.Motor je pro rodinné auto dostatečně živý a průměrná spotřeba při dodržování rychlostních limitů je v mém případě 5,5 l/100km.
18.05.2008 | 10:30:15 | Kňéža Reagovat
RE: Posilovač
První 1,4-ky opravdu byly bez posilovače a dokonce to ani nemělo okna v elektrice. S rokem 96 se to v ČR trochu začalo měnit. Na německej trh šly auta s lepší základní výbavou. To mám já :-)
04.10.2013 | 01:08:22 | S.B. | 85.207.46.* Reagovat
palubovka
ja som mal na JTD 105 k problem s otackomerom. pocas jazdy niekedy prestal ukazovat. zistil som, ze plosny spoj nebol k palubovke priskrutkovany! bud uz od vyroby, alebo sa v tom niekto hrabal. inak auto koncepcne velmi dobre az na poruchovost - aspon v mojom pripade. spominana palubka, turbo, spojka :-(
14.05.2008 | 19:44:45 | Tafi Reagovat
RE: palubovka
Hrabal, no :-) Potřeboval změnit stav km na tachometru.
04.10.2013 | 01:09:07 | S.B. | 85.207.46.* Reagovat
Tomu věřím
že když dá majitel na rady Radka, bude to ok. Mám téměř shodné auto a ani jeden z problémů nemám. Co se týče té motorizace, 1.4 12V opravdu není nejšťasnější a nikdy bych si ho nevybral, nejen kvůli tomu, že není z nejsilnějších a nejůspornějších, ale hlavně kvůli jeho výrobní vadě zadírání ventilových zdvihátek. To mám ale přímo u servisu fiat odstraněné a zároveň motoru dopřávám kvalitní olej v předčasných výměnách o 5000 km dřív, než doporučuje výrobce. Jinak mám vůz jako nový a v solidní výbavě, včetně například posilovače řízení, o kterém se tu pisatel zmínil. Musím zaťukat, že dodnes jsem neměl jediný problém, krom pravidelně měněných součástek a jízdu s tímto vozem si můžu jen užívat.
14.05.2008 | 16:44:57 | Master Reagovat
RE: Tomu věřím
Není výrobní vada, ale tak trochu (z dnešního pohledu) nesmysl při konstrukci a laxnost uživatelů, který přijedou do servisu s ohoblovanou vačkou a mazutem místo oleje s tím, že jim něco klepe v motoru :-)
04.10.2013 | 01:11:20 | S.B. | 85.207.46.* Reagovat
Ten palivoměr blbne skrz zahnojený plovák v nádrži. Vezmi dvě až tři nádrže nějakýho benzínu s aditivama ( např. V-power) a bude to ok - vlastní zkušenost z Marei.
14.05.2008 | 16:23:58 | Radek Reagovat
Lacina
Lacina:Dobré auto, ale na tento motoro 1,4 12V jsem moc chvály neslyšel, asi lepší zvolit některý ze šestnáctiuventiulů.Však tento motor také nahradil 1,2 16V.Lacina
14.05.2008 | 13:51:49 | LACINA Reagovat
RE: Lacina
Ale prdlajs. Motor 1,4 žije furt (Stilo, Bravo II), jen ta hlava byla tak trochu paskvil. A páč neměli hned po ruce jinou a vývoj by se už nezaplatil a motor taky nesplňoval emisní limity, použil se motor 1,2 16V 59 kW, kterej úspěšně funguje v Puntu mk II :-) Dlouhý kvalty se postaraly o slušnou spotřebu s těžším autem a dynamika nakonec taky moc neutrpěla. Jen se to bojí kopců...musí se furt řadit.
04.10.2013 | 01:15:18 | S.B. | 85.207.46.* Reagovat
Ať slouží!!
I já jsem se svou Bravou velmi spokojen a užívám si jízdy s ní!!
14.05.2008 | 12:25:58 | Master Reagovat