Recenze Fiat Brava 1.4 12V
“Spolehlivé a kvalitní auto.”

Autor recenze: Standa (50 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1368 Stav km při koupi:140 000 km Stav km nyní:211 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 12. 11. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Tipo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po koupi ve 140 000 byly vyměněny rozvody a nová baterie. Pak se asi podalším 1000 km ozvala původní spojka.Byla vyměněna. Jinak jen spotřební materiál

-desticky,svíčky,olej,filtry.Poruchy za celou dobu tj.4 roky a 70000 km byly jen dvě. Prasklé brzdové trubky u zadního kola asi při 195000 km a výměna převodovky za starší- sesypaly se synchrony. Zřejmě způsobeno bezohlednou rychlou a dlouhodobou jízdou na hranici možností plynu. Syn je "amaterský závodník".(často si auto půjčoval na delší cesty).Pak už jen výměna pův. výfuku. Vyměněný(polský) za 2000 kč-2a3díl drží již 4 roky.Měněno těsnění vespod převodovky-pokapkaval olej.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem velmi spokojen. Nestalo se,že bych někde nedojel. S autem jezdíme svižně,až jsme překvapeni jak je po rozjezdu živý. Je v něm spostu místa,hlavně na zadních sedadlech ,vic v než napohled větších autech ,což oceňuje i manželka.

Letos jsme s ním byli na jihu Itálie a bez problému. Uvítal bych akorát lepší svítivost tlumenýchsvětlometů . Co je rez nevím..Nedám na něj dopustit a příště zase jedině FIAT.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava

Vložit komentář

pajaufounkovi

fiat a alfa sú jedny z najkazovejších aut na svete alfa má síce krásne modely ale viac nič.prečo píšeš že japonec na konec ved japonci sú naopak najspolahlivejší,v nemeckých testochTUV sú v prvej desiatke asi šiesti japonci a samozrejme špageťáci sú na chvoste.dokonca som sa dočítal že fiat sa do usa kvoli poruchovosti oficialne nedovážal,neviem presne čí 10 alebo15 rokov,a z nazvu FIAT mali takúto skratku samozrejme že v angličtine a znela OPRAV TO ZNOVU TONY.moj sused mal tipo a potom mareu a jediné štastie že bol mechanik jeho náplň skoro každú sobotu bola jasná hrabať sa v tých talianských kurvách.

06.05.2011 | 22:25:37 |  Reagovat

RE: pajaufounkovi

Plkáš takový blbosti, že se divim, že sis papulu neroztrh :-)) Krom toho - testy spolehlivosti TÜV nemají žádnou vypovídající hodnotu v souvislostech, v jakých jsou nám servírovány. Trochu soudnej jedinec si snadno dá dohromady, že Fiat je v Německu většinou druhý auto v rodině, na jehož údržbu se se*e, protože veškerou péči sklízí rodinná "jednička". Už je jasné, kam mířím? :-P

04.10.2013 | 01:19:32 | S.B.  | 85.207.46.* Reagovat

RE: pajaufounkovi

Fiat je druhý auto v rodině, protože takovej sr.á.č nikdy nemůže bejt první auto v rodině. Fanatiku.

04.10.2013 | 21:15:21 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE: pajaufounkovi

testy spoľahlivosti určite niečo vypovedajú lebo podľa nových kritérií sa berie do úvahy aj počet km.Dal som si do vyhľadávača to čo píše kolega hore,a skratka FIAT pre nespoľahlivosť tejto značky znela anglicky "Fix It Again Tony"(oprav to znova Tony) takú prezývku dali amíci fiatom a od roku 1983 tam o tejto nespoľahlivej značke nechce nikto ani počuť.

05.10.2013 | 10:03:58 |   | 95.102.247.* Reagovat

1,4 12 v : )

Tak když jsem se tak pěkně zasmál tak Vám k tomu taky něco napíšu . Auta jsou taková jak se o ně člověk stará a HLAVNĚ jestli dodržuje zásady a pravidelné prohlídky od výrobce ( nemyslím tím jezdit do fiatu na garančku za 10 000 kč z odpovědí: ,,máte to dobré ´´vyměnili jsme brzdové destičky ) ale používat olej Selenia 20 k jinak vám odejde vačka ,zadřou se ventyli a jsme doma proč se zadírá 1.4 . Jinak každé auto má něco takže je otázkou peněz co chcete : D

06.05.2011 | 20:04:06 | Ank0R Reagovat

Nadpis 1.4 12V

Tak takhle jsem se dlouho nepobavil. Už nadpis mi připadal úsměvný. Tenhle mylný název obhájí jen člověk, který opravdu nezná motor a neví co to je ventil a k čemu slouží. :)
Sprostý urážky napíše snad jen člověk rozumem před pubertou.
Recenze je dobrá hodně mě to obohatilo. Hodně šťastných kilometrů.
Fiaty nejsou prohra a za tu cenu jsou rozhodně vyváženější než například předražené BMW, Mercedesy co se vezou jen na image "bezporuchovosti", opěvováné VW a další značky, o kterých je možné diskutovat, za co to vůbec chtějí prodávat...

16.03.2011 | 12:27:04 |  Reagovat

ja zase fiata uz nikdy koupil jsem si ho v loni dovoz z nemecka a mel jsem snim velke starosti postupne odchazelo vsecko jako brzdy tlumice cepy stabylizatory atd vse sem vymenil a sportovni a ted muzu rict ze muzu s vimenou zacit znova fumi se sjizdej jenom na jedni strane diferencial uz menim po druhy vacky v motoru jsou uplne opotrebovane ventyli jsou taky v pr. upadava vejfuk pritom na nej nejni vydet vubec zadna koroze obcas jezdim na 3 velce elektrika je to hruza porad spatnej kontakt a nejde pulka auta ja a fiata uz nikdy hlavne ne 1.4 prej nejprobematyctejsi motory z brav .

14.09.2009 | 22:23:16 | Hory Reagovat

RE:

Protože jsi IDIOT a nedals originální vahadla, abys ušetřil (v r.2008 stálo 950 Kč/ks), VOLE. Za výrazy se omlouvat nebudu, jiný si nezasloužíš.

04.10.2013 | 01:22:07 | S.B.  | 85.207.46.* Reagovat

pajaspaca

Ty opičí potrate, rodiče byli sourozenci, nebo tě mlátili po hlavičce? Tobě se to musí v hlavě tak srát, že to už nejde zastavit. Možná elektrošoky, nebo rovnou motorová pila? Tolik blbosti najednou se jen tak nevidí. že by náhoda?

22.04.2009 | 00:20:47 |  Reagovat

Pajaufounek ty jsi debil jako vrata

Přestaň se procházet po vrakovištích Renault,. a přestaň fetovat. Pak se ti rozsvítí v makovici. Víc nemám co dodat, protože tvoje zvratky jsou pičoviny od shora až dolu. Co slovo, to hovno. Jseš debil, kretén a idiot. Čůráku!

22.04.2009 | 00:17:33 | Karel Reagovat

Fiat Brava 1.4 12V

Dnes jsem si koupil v bazaru auti Fiat Brava , 1.4 12V , R.V.1997 , naj. 145000km. Původně jsem si jel pro Š Felicii combi , ale když jsem koukal na ty ceny a vozidla , tak jsem se nakonec neudržel a vlítl do Fiata, super velký , docela dobré zrychlení na 1.4 motor. Ale jak jsem hledal tak jsem hledal ani kousek rezu. Už jsem v minulosti měl Fiata Ritmo a nedám na ně dopustit. lepší auta snad nejsou. Sice je fakt , že jak se Fiat nabourá , tak je po něm už houby a začne pomalu ale jistě rezavět i když ho dáte do nejlepšího servisu. Jinak jak tady tvrdíte že MADE IN FRANCE jsou super, tak vás vyvedu z omylu ,francouzký auta jsou obyčejný zmetky a odpad (proto taky nosí na přední části takové logo , že to vypadá jako pi.. )Jak se to začne srát tak už to nejde zastavit a navíc u Renaultů už jsem viděl tolikrát upadené přední nápravy , až to pěkný není a ani 10 prstů na ruce mi na to nestačí , že by náhoda ???( je to úplně fuk jaký model) - pro mě nebezpečná auta , zřejmě asi vady materiálu. Nejlepší a nejspolehlivější auta jsou FIAT , VW a pak další FORD a ŠKODA - i když tu a tam se objevuje rez (k vzhledem stáří přijatelné)
Jak říkám francouze nebrat !!! Nikdy jsem z výrobky automobilek z Francie nebyl spokojen a navíc ani neví co by chtěli za náhradní díly. To už je lepší koupit nějakého Japonca , i když se říká ,,Japonec až nakonec´´.

21.04.2009 | 23:17:28 | pajaufounek Reagovat

Všichni nadávají na francouze (to už je takový folklór a nadávají i ti, co je neznají) .

02.03.2009 | 10:51:52 |  Reagovat

RE:

Espace 6-tiválec - EGR ventil nelze sehnat pomalu ani v originále, auto 6 let starý a cena dílu 12 tisíc. Dálkový automatický zamykání začíná s léty blbnout, až přestane fungovat úplně. Olejový filtr (resp. vložku filtru) nelze vyměnit bez speciálního klíče, který mají ve značkovém servise. Digitální přístrojovka začně trpět na studený spoje, až přestane fungovat úplně. Elektronická ruční brzda se aktivuje automaticky. V mrazu přimrzne a neodjistí se = s autem nelze odjet, ve voze není možnost manuálního odbrzdění. Automatická převodovka funguje do 150.000km v pohodě, pak se se*e - neřadí jak má a hučí. ne vždy je řešením výměna oleje v převodovce (kterážto je údajně celoživotní a nemění se). Podobné neduhy trápí Laguny s vyšší výbavou. Elektrika si dělá, co se jí zrovna hodí. Rychlé morální zastarávání Renaultů ani nezmiňuju. Mám pokračovat, frankofile? :-)

04.10.2013 | 01:31:28 | S.B.  | 85.207.46.* Reagovat

Spolehlivost

Fiat je určitě spolehlové vozidlo, když však pouze stojí a svým prostorným interierem dovoleju uložit do sebe aspoň 5 polen dřeva na topení na zimu, ale nesmí povolit těsnění jinak dřevo zmokne a je konec teplé zimy....Teď ale nevím, jestli fiat má vůbec těsnění???

02.03.2009 | 10:33:04 | Michalik Reagovat

1.4 12V

Je pravdou, že 1.4 12V není nijak svižná. Známej se ho právě teď zbavuje pro lenost. Jinak všeobecně co se týče Fiatu. Myslím, že právě Bravo a Punto bylo pro Fiat velká revoluce a nejen pro Fiat ale i pro ostatní značky. Dnes po nasednutí do Punta či Brava pořád působí jak interiér, tak exteriér ladně a nemusí se za něj člověk stydět. Dneska bych si Fiat asi nekoupil, jelikož by mně neuspokojili současnou nabídkou. Mám rád zajímavá auta jako např. Punto GT, Punto HGT, Fiat Coupe 20VT. To byla auta, která v té době měla jen řídkého konkurenta co se týče designu, výkonu. Pravda potencionální nespolehlivost o složitých Coupe byla, ale jak říkám, tohle si kupuje člověk co se do toho auta zamiluje.

25.11.2008 | 09:58:48 |  Reagovat

Že je R na úrovni VW je dobrej vtip.... já osobně nemám rád ani VW, ale kvalita tam je, o tom žádná. Přejdi na jinej kontinent...

22.11.2008 | 18:33:16 | Carlos vigos Reagovat

A

fiaty rozhodně nějak nevychvaluju, ani bych si je asi ani nekoupil.přece ale nebudu psát že je to šrot!!!

21.11.2008 | 17:35:14 | jašin Reagovat

re anonym

Ani se neuzmíš podepsat, promitive? Třeba octavie I, s tou jsem najezdil asi 40 000 km.Bratr má VW golf IV 1,9TDI 74kW. Jo, jezdil jsem třeba těmito, ale i dalšími NADAUTY z koncernu(včetně vysavače fobie HTP nebo roomstera). A opravdu nemám co závidět..Děkuji, nechci. Auta kvalitativně průměrná,na úrovni francouzů, které mě ale ničím neoslovily(a hlavně jsou brutálně předražené).

21.11.2008 | 17:26:57 | jašin Reagovat

No deeeeet

Jašíne, už si někdy seděl v něčem jiným než Renaultu, nebo Fiatu? Až se ti poštěstí, tak změníš názor.

21.11.2008 | 16:53:38 | Carlos vigos Reagovat

jděte už někam

Tito anonymové s těmito názory mě už vážně SEROU. Nic konstruktivního, jen že to je "šrot první třídy"..Jel jsi v tom autě???Ten motor nebyl šťastný, ale třeba s motorem 1,6 16V nejde o špatné auto...Nebo se vozíš na Audi A8 apod.??Tak tady nemachruj...já už fakt nevím.Nevynáším do nebes fiat , ani jiné značky, ale snažím se být objektivní.Myslím, že fiat se dostal na úroveň, a třeba když jsem jel stilem tak jsem musel hodnotit velice kladně.Mám známé třeba kteří mají mareu, bravu, nebo i stařičké uno, a jsou s tím spokojeni!!

21.11.2008 | 14:21:47 | jašin Reagovat

toto ze je kvalitne a spolahlive auto?ved to je srot prvej triedy.Fiat bol ,je aj bude obycajna sunka ,nic viac ,nic menej

21.11.2008 | 11:18:41 |  Reagovat

Každý valec má ventily tri. Teda 12 ventilov na štyri valce. Niektoré motory majú (mali) len 8 ventilov, teda na každý valec pripadal jeden sací a jeden výfukový. Pridaním ďalšieho sacieho ventilu na každý valec vznikol 12 ventilový motor a ďalšieho výfukového ventilu 16 ventilový motor. Jednoducho vývoj.

17.11.2008 | 01:20:49 | Petrík Reagovat

Nic proti Bravě, ale poučte mě trochu pánové...jak může mít čtyřválec 12 ventilů??? to jako dva válce používají 4 ventilovou techniku a dva válce mají jen dva ventily????

17.11.2008 | 00:34:32 | Jerry Reagovat

RE:

Motor 1,4 12V byl v nabídce jako první, je to vlastně evoluce motoru 1,4 z Tipa. Dva sací ventily jsou pro menší dýchavičnost = táhne do vyšších otáček, než začne vadnout. To felda 1,3 je ve 4.000 otáček už skoro mrtvá a jen vyje, fiat jde pořád do nějakých 5.500-6.000 ot/min a dál už je jen nic a omezovač otáček. Zároveň se vyšším počtem ventilů dosahuje lepších výkonových parametrů a hlavně jejich průběhu.

04.10.2013 | 01:39:12 | S.B.  | 85.207.46.* Reagovat

1,4 12V

1,4 čtyřválec 12-ventil byl šílený paskvil, co fiat předvedl.Taky ho pak raději nahradil stejně výkonným (a spolehlivějším)1,2 16V. Buďte rádi za dobrý kus, ale raděj se ho rychle zbavte.

12.11.2008 | 22:39:22 | jašin Reagovat