Rok výroby:1997Typ motoru:182 A4000Stav km při koupi:220 000 kmStav km nyní:240 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:31. 12. 2014
vnitřní prostor plno přihrádek a kastlíků jízdní vlastnosti výkon motoru spolehlivost motoru design super hudba v sérii levné díly
Slabé stránky
spotřeba debilita u ramen, že je zalisovaný čep loupající se kliky umístění alternátoru kopoze podlahy a prahů věčně rozbité štelování předních světel
Závady a opravy na autě
Prasklé spojkové lanko (500Kč)neoriginál spojka vlastní vinou (2500Kč) valeo alternátor starší za 500Kč prasklá brzdová trubka na pravém předním kole
Hodnocení a zkušenosti s autem
Super auto, Fiaty a celkově italy mám jako srdcovou záležitost, koupě mé Bravy byla náhodná, kamarád se po roce stání rozhodl, že ji zvrakuje, protože nemá stk, jsou zrezlé prahy a nějaké estetické nedostatky. Po znovuuvedení do provozu prasklo spojkové lanko, tak jsem za 500Kč koupil druhé a jezdilo se dál. Výkon je úžasný na takový objem a 1300kg těžké auto, na autě mě uchvátil výkon, mnoho odkládacích míst, kastlíčků a kravinek, jízdní vlatnosti, obrovský prostor a hlavně výbava, spotřeba je u mě trošičku horší, vzhledem k mému stylu jízdy se ani nedivím, hodně nárůst spotřeby ovlivnilo vyřezání katalyzátoru, místo něj je teď jen trubka a koncový díl Sebring, zvuk je úžasný a i při jízdě na vzdálenost za den 350km není otravný a hlučný, vyloženě decentní bzučák. Spotřeba u mě činí kolem 12-14l, na dlouhou vzdálenost s plným autem a kopcovitém terénu jeseníků jsem dosáhl při normální klidnější jízdě 9l. Motor má kolem 240 000Km, byl v něm klasický kvalitní olej Selenia a i po tolika najetých KM nepozoruji žádnou ztrátu oleje. Mohu doporučit motory 1.2 16v, 1.6 16v a 2.0 R5 HGT, určitě ne 1.4 12v.
To je blbost to by ten motor byl totalka za 10-12 Litru jezdilo coupe 2.0 20ventyl s turbem 162kw a když jsem ho točil tak 20max a to je úplně jiná síla 1.6 16v je spotřeba tak mezi 7-9litry a u 1.4 12v je mezi 8-10litry to je špatný motor u 2.0td je spotřeba 5-7litru a u jtd 5.5-7.5litu s 2.0hgt 108kw je spotřeba 9-11litru při tockach 13-16litru ale když ho člověk šetří jede za 7.5litru motorizace jsou psané pro auta coupe,bravo ,brava jaký je rozdíl mezi italem a japoncem ital ma jednoduší motor a člověk který je větší se tam líp posklada toto jsou moje zkušenosti ze všemy motorizacemi jsem jezdil
Já mám úplně opačnou zkušenost,měřím 192cm a ve většině italů co jsem jel:bravo,punto,uno,tipo,marea,ar147,ar156 jsem si potřeboval dát sedačku ještě o kus níž ale už to nešlo a tak jsem tam seděl jako na židli,pro mne v nepohodlné pozici připomínající posez ve škodě favorit.S posezením v civicu,accordu nebo preludě se to nedá srovnat,v japonci je posez hodně nízko s "nataženýma" nohama k pedálům a volantem u těla tak jak to má ve "sportovnějších" autech vypadat. A jestli říkáš jednoduší motor tomu že je méně spolehlivej,víc žere,má menší výkon a na hovno přístup téměř ke všemu tak jsi to trefil.S tvého výběru je ok jen 2.0 20v turbo a hgtko,ale srovnávat 1.4 a 1.6itala a japonce není možný,japonec je ve všem lepší:km nájezd,výkon,spotřeba,kvalita materiálů a spracování,atd proto je fiat tam kde je(v prdeli)
Pokud se nedokážeš se svýma 182 usadit do těchto aut, tak evidentně neumíš sedět za volantem. Mám 180 a nemám problém jak v UNU, tak PUNTU a ani ve své AR 147 a to nemám sedačku ještě úplně vzadu. A nesedím asi ani úplně předpisově, ale mírně vzad, když jedu delší cesty. S výškou si asi také děláš legraci. Každý kdo v mém autě jede se zdá, že je sedačka oproti běžnějším autům nízko a remcaj, že se hůř vystupuje. To že by si někdo ztěžoval na to, že jsou vysoko slyším prvně. Možná tak v porovnání s nějakým supersportem. Volant mám vysunutý úplně dopředu a s posezem opravdu problém není. A to rozhodně nemám krátké nohy oproi tělu. Spolehlivost FIATích motorů je výborná. UNO co jsme měli jezdilo s 1.2 bez problémů cca 200 000 a po letech už byla prostě sháňka po jiném autě a proto šlo pryč. Člověk si na něm vyměnil všechno sám. NA Puntu si otec dělá taky všechno sám a nedávno i rozvody. Motor ani nemusí ven, místa je tam docela dost. U většiny aut si rozvody jen tak neuděláš a už vůbec ne bez zvedáku, nebo šachty. Spotřeba po městě kolem 5 litrů. Na 7 let staré auto velmi slušný výsledek na to, že podle tebe žerou. Kvalita zpracování (ano, patří tam "z") a materiálů je bez debat u Japonců lepší, ale taky ty auta stojí 2x tolik a jjich náhradní díly cca 3x-5x.... A možná tě to překvapí, ale FIAT v prd***li rozhodně není. Je z něj třetí největší automobilka světa, zkoupil pár amerických značek, za poslední rok má největší růst ze všech a jeho alci letí strmě nahoru -) To že u nás v Pepíkově lidi koupí raděj hjundaj, nebo šade je 100 let straýma předsudkama, který se u nás šíří po hospodách od generaci pitomců po další generace pitomců.
Nevím proč bych neuměl sedět za volantem,jen píšu že mě nevyhovuje sedět jako "na židly" víš,ale mám rád posez nízko jako v hondách atd,nevím co je na tom divnýho?A o prostornosti vím,sám jsem měl asi před 10lety uno 1.3D a neměl jsem problém se svíma 192cm se tam vejít,naopak říkám že italové umějí malá auta,dodnes na tan malej traktůrek co jezdil za 4L nafty vzpomínám.. ale nesedí se mě v nich tak dobře jako v japoncích nebo bmw atd
30.01.2015 | 15:37:24 | pavel e36
| 37.48.41.*Reagovat
RE: blbost
Někdo by měl mladým tunerům vysvětlit, že když budou sedět až na podlaze svého auta, tak stejně nebudou mít supersport a navíc nejen že špatně uvidí ven, ale budou mít i problémy s ovládáním vozu a v řešení kritických situacíc na to jen doplatí.
nějak moc velká spotřeba. to muj civic 1.5 benzín 84 kw normál 5.4 litru na sto a při honění 6.5. to máš teda pěknou plečku. Nenažranou. To mi nebral ani třílitr benzín šestiválec.
...tady vidíš rozdíl mezi japoncem a italem :) za 12-14L jsem jezdil s bmw 735i po městě,šestiválec cca210 koní.
02.01.2015 | 10:03:30 | pavel e36
| 37.48.44.*Reagovat
RE: spotřeba
Takhle vysoká spotřeba může mít jen 2 důvody Buď je s autem něco v nepořádku. Nebo ji má majitel na vyblbnutí a jezdí s tím po okreskách brzda/plyn ve vysokých otáčkách a užívá si jízdy.
Tyhle auta by neměli žrát přes 8 litrů i s častou návštěvou města.
Já mám taky Fiat Brava 1.6 16V 76 Kw 1998 jak jezdím v klidu a netočím ten motor do otáček tak jezdím za těch 6 až 7 l na 100 km, jak to honím do otáček (což občas udělám, protože ta 1.6 je úžasná jaký to má výkon), tak to je nenažraná ku.va :D, není problém se dostat i na 10 až 12 l
takže prelude měla 4 výkony 2.0 134 koní 2.2 185 koní 2.2 200 koní 2.2 220 koní. poslední generace já vlastnil dvoulitr a spotřeba byla cca 8.5 u tý silnější mohl mít tu spotřebu.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava
blbost
To je blbost to by ten motor byl totalka za 10-12 Litru jezdilo coupe 2.0 20ventyl s turbem 162kw a když jsem ho točil tak 20max a to je úplně jiná síla 1.6 16v je spotřeba tak mezi 7-9litry a u 1.4 12v je mezi 8-10litry to je špatný motor u 2.0td je spotřeba 5-7litru a u jtd 5.5-7.5litu s 2.0hgt 108kw je spotřeba 9-11litru při tockach 13-16litru ale když ho člověk šetří jede za 7.5litru motorizace jsou psané pro auta coupe,bravo ,brava jaký je rozdíl mezi italem a japoncem ital ma jednoduší motor a člověk který je větší se tam líp posklada toto jsou moje zkušenosti ze všemy motorizacemi jsem jezdil
28.01.2015 | 21:52:57 | fiatak | 109.71.213.* Reagovat
RE: blbost
Já mám úplně opačnou zkušenost,měřím 192cm a ve většině italů co jsem jel:bravo,punto,uno,tipo,marea,ar147,ar156 jsem si potřeboval dát sedačku ještě o kus níž ale už to nešlo a tak jsem tam seděl jako na židli,pro mne v nepohodlné pozici připomínající posez ve škodě favorit.S posezením v civicu,accordu nebo preludě se to nedá srovnat,v japonci je posez hodně nízko s "nataženýma" nohama k pedálům a volantem u těla tak jak to má ve "sportovnějších" autech vypadat. A jestli říkáš jednoduší motor tomu že je méně spolehlivej,víc žere,má menší výkon a na hovno přístup téměř ke všemu tak jsi to trefil.S tvého výběru je ok jen 2.0 20v turbo a hgtko,ale srovnávat 1.4 a 1.6itala a japonce není možný,japonec je ve všem lepší:km nájezd,výkon,spotřeba,kvalita materiálů a spracování,atd proto je fiat tam kde je(v prdeli)
29.01.2015 | 12:39:20 | | 37.48.44.* Reagovat
RE: blbost
Pokud se nedokážeš se svýma 182 usadit do těchto aut, tak evidentně neumíš sedět za volantem. Mám 180 a nemám problém jak v UNU, tak PUNTU a ani ve své AR 147 a to nemám sedačku ještě úplně vzadu. A nesedím asi ani úplně předpisově, ale mírně vzad, když jedu delší cesty.
S výškou si asi také děláš legraci. Každý kdo v mém autě jede se zdá, že je sedačka oproti běžnějším autům nízko a remcaj, že se hůř vystupuje. To že by si někdo ztěžoval na to, že jsou vysoko slyším prvně. Možná tak v porovnání s nějakým supersportem. Volant mám vysunutý úplně dopředu a s posezem opravdu problém není. A to rozhodně nemám krátké nohy oproi tělu.
Spolehlivost FIATích motorů je výborná. UNO co jsme měli jezdilo s 1.2 bez problémů cca 200 000 a po letech už byla prostě sháňka po jiném autě a proto šlo pryč. Člověk si na něm vyměnil všechno sám. NA Puntu si otec dělá taky všechno sám a nedávno i rozvody. Motor ani nemusí ven, místa je tam docela dost. U většiny aut si rozvody jen tak neuděláš a už vůbec ne bez zvedáku, nebo šachty.
Spotřeba po městě kolem 5 litrů. Na 7 let staré auto velmi slušný výsledek na to, že podle tebe žerou.
Kvalita zpracování (ano, patří tam "z") a materiálů je bez debat u Japonců lepší, ale taky ty auta stojí 2x tolik a jjich náhradní díly cca 3x-5x....
A možná tě to překvapí, ale FIAT v prd***li rozhodně není. Je z něj třetí největší automobilka světa, zkoupil pár amerických značek, za poslední rok má největší růst ze všech a jeho alci letí strmě nahoru -)
To že u nás v Pepíkově lidi koupí raděj hjundaj, nebo šade je 100 let straýma předsudkama, který se u nás šíří po hospodách od generaci pitomců po další generace pitomců.
29.01.2015 | 17:49:41 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
RE: blbost
Nevím proč bych neuměl sedět za volantem,jen píšu že mě nevyhovuje sedět jako "na židly" víš,ale mám rád posez nízko jako v hondách atd,nevím co je na tom divnýho?A o prostornosti vím,sám jsem měl asi před 10lety uno 1.3D a neměl jsem problém se svíma 192cm se tam vejít,naopak říkám že italové umějí malá auta,dodnes na tan malej traktůrek co jezdil za 4L nafty vzpomínám.. ale nesedí se mě v nich tak dobře jako v japoncích nebo bmw atd
30.01.2015 | 15:37:24 | pavel e36 | 37.48.41.* Reagovat
RE: blbost
Někdo by měl mladým tunerům vysvětlit, že když budou sedět až na podlaze svého auta, tak stejně nebudou mít supersport a navíc nejen že špatně uvidí ven, ale budou mít i problémy s ovládáním vozu a v řešení kritických situacíc na to jen doplatí.
30.01.2015 | 17:52:44 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
nějak moc velká spotřeba. to muj civic 1.5 benzín 84 kw normál 5.4 litru na sto a při honění 6.5. to máš teda pěknou plečku. Nenažranou. To mi nebral ani třílitr benzín šestiválec.
01.01.2015 | 21:34:33 | | 178.255.168.* Reagovat
RE:
...tady vidíš rozdíl mezi japoncem a italem :) za 12-14L jsem jezdil s bmw 735i po městě,šestiválec cca210 koní.
02.01.2015 | 10:03:30 | pavel e36 | 37.48.44.* Reagovat
RE: spotřeba
Takhle vysoká spotřeba může mít jen 2 důvody
Buď je s autem něco v nepořádku.
Nebo ji má majitel na vyblbnutí a jezdí s tím po okreskách brzda/plyn ve vysokých otáčkách a užívá si jízdy.
Tyhle auta by neměli žrát přes 8 litrů i s častou návštěvou města.
02.01.2015 | 12:35:20 | Temp | 78.45.78.* Reagovat
RE: spotřeba
Já mám taky Fiat Brava 1.6 16V 76 Kw 1998 jak jezdím v klidu a netočím ten motor do otáček tak jezdím za těch 6 až 7 l na 100 km, jak to honím do otáček (což občas udělám, protože ta 1.6 je úžasná jaký to má výkon), tak to je nenažraná ku.va :D, není problém se dostat i na 10 až 12 l
09.01.2015 | 00:16:06 | LukasHo | 109.231.138.* Reagovat
RE:
Kamarád měl před lety Hondu Prelude 1800cm3 a v přůměru si vzala 10-12l Tvé spotřebě nevěřím.
05.01.2015 | 18:19:34 | | 46.39.173.* Reagovat
RE:
takže prelude měla 4 výkony 2.0 134 koní 2.2 185 koní 2.2 200 koní 2.2 220 koní. poslední generace já vlastnil dvoulitr a spotřeba byla cca 8.5 u tý silnější mohl mít tu spotřebu.
09.01.2015 | 16:39:40 | jirka | 178.255.168.* Reagovat
RE:
preludka měla víc výkonů....1.8 se dělala taky,byla to ještě stará mrkačka byl to karbec.Taky se dělala 2.3 atd...
09.01.2015 | 17:37:12 | pavel e36 | 37.48.39.* Reagovat