Rok výroby:1996Typ motoru:1400Stav km při koupi:86 000 kmStav km nyní:201 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:1. 1. 2009
Koupil jsem auto v roce 2003 (r.v.1996), s nedostatkem iinformací o jedn. modelech. První problém největší motor, pak přišly další, elektrika, čepy řízení, spojka, kliky, klimatizace.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti s tímto autem? Tohle auto jsem koupil pro jeho velmi zajímavý design. motor 1,4 jsem zvolil jako optimální variantu. Chyba lávky, po první výměně oleje, se přidřela vačka a oprava stála 29.700,- Kč. Následovala výměna čepů řízení, po chvíli se ulomil napínák řemenů a výména výfuku. Už první léto přestala fungovat klima, netěsnost. Po ročním provozu došlo opět k zadření vačky a nenaděláte nic, není to na záruku a oprava stála tentokrát "pouzte 21000" . Od té doby relativní klid, kromě běžných vécí, brzdy atd. Letos ovšem výměna spojky a zaćaly se řadit dalśí drobnosti, nefunguje zadní stérač, svítí kontrolka airbagu, teď se pŕidala kontrolka nabíjení, ale auto nabíjí v pohodě. No a aby toho nebylo dost, po tŕech letech, se právě v dnešních dnech opět zaćíná projevovat "tarokování" motoru na volný chod, což je avízo opět přidřené vačky. Vzhledem k ročníku 96, akologické dani a zůsatkové ceně, půjde nejspíš do šrotu, protože dalśí oprava za 20.000,- je mimo mísu. Co dodat? Zatím za 30 let jsem jezdil od Źiguli, přes nékolik škodovek, Renaulta, Nissana, krome jedne verze to nebyly nikdy nová auta, ale takové problémy jsem neměl nikdy. Otec, skutečně strojař a motorář by nedal dopustit na Fiaty typu 500,600, 128 z let 60 - 70, ale co dodat. Nutno ale dodat že motor nevezme deci oleje, v otáčkách jede jak z praku, ovśem ty negace to nevyrovná.
Že tento motor je něco příšernýho říkají lidé,kteří ho ani neviděli,natož aby se v něm svezli :-) Je tam konstrukční "chyba",ale pokud se o auto staráte jak máte,je to v pohodě.Chce jen velice kvalitní olej a měnit jej po deseti tisících.Že se vám několikrát zadřela vačka svědčí zřejmě o vašem stylu jízdy.Mám s tímto motorem najeto již 130000km a stále bez problémů - mluvím o motoru,jiné problémy jsem už měl.A že bych byl brzda provozu,to určitě nejsem.Chce to jen čekat na zahřátí a potom jede velice slušně,ale spotřeba tomu neodpovídá :-( Každý si může říkat pochopitelně co chce,ale dávno Fiat už není co býval.Dnes už vyrábí kvalitní vozy.Nejsem zaslepenej Fiaťák,ale je to prostě tak.
1.4 12v stojí za hovno a to se píše všude. Než si půjdete koupit auto, tak se informujte. Nejste ženská? Dle "auto jsem koupil pro zajímavý design...".
Bože bože!!!Opravdu mě překvapuje jak si lidi něco koupí dají za auták tolik a tolik peněz a nemají o tom co kupují aspon jakys takys šajn.O tomhle motoru už tady i jinde bylo psáno tolikrát že kdyby malitel před koupí si přečetl nějaké články mohl všem těm zbytečným investicím předejít.Věděl by že BRAVU si má koupit v prvé řadě s motorem benzín 1,6 nebo 1,2 a že 1,8 je taky v poho.Jen ty 1,4 se jim tenkrát nepovedly ale to už ted ví i majitel že jo?
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava
Brava 1,4
Že tento motor je něco příšernýho říkají lidé,kteří ho ani neviděli,natož aby se v něm svezli :-) Je tam konstrukční "chyba",ale pokud se o auto staráte jak máte,je to v pohodě.Chce jen velice kvalitní olej a měnit jej po deseti tisících.Že se vám několikrát zadřela vačka svědčí zřejmě o vašem stylu jízdy.Mám s tímto motorem najeto již 130000km a stále bez problémů - mluvím o motoru,jiné problémy jsem už měl.A že bych byl brzda provozu,to určitě nejsem.Chce to jen čekat na zahřátí a potom jede velice slušně,ale spotřeba tomu neodpovídá :-( Každý si může říkat pochopitelně co chce,ale dávno Fiat už není co býval.Dnes už vyrábí kvalitní vozy.Nejsem zaslepenej Fiaťák,ale je to prostě tak.
04.01.2009 | 21:34:54 | bertas Reagovat
RE: Brava 1,4 chod na tri valce
moj fiat brava ide na tri valce porad mi co stim inak som spokojnii toto je moj druhy fiat a ine auto ako fiat ani nechcem
08.11.2012 | 16:52:18 | majo | 195.168.75.* Reagovat
Trochu oleje by přece jen brát měl, nedáváte tam moc hustý?
02.01.2009 | 20:00:41 | Reagovat
1.4 12v stojí za hovno a to se píše všude. Než si půjdete koupit auto, tak se informujte. Nejste ženská? Dle "auto jsem koupil pro zajímavý design...".
02.01.2009 | 18:06:54 | Radek Reagovat
Bože bože!!!Opravdu mě překvapuje jak si lidi něco koupí dají za auták tolik a tolik peněz a nemají o tom co kupují aspon jakys takys šajn.O tomhle motoru už tady i jinde bylo psáno tolikrát že kdyby malitel před koupí si přečetl nějaké články mohl všem těm zbytečným investicím předejít.Věděl by že BRAVU si má koupit v prvé řadě s motorem benzín 1,6 nebo 1,2 a že 1,8 je taky v poho.Jen ty 1,4 se jim tenkrát nepovedly ale to už ted ví i majitel že jo?
02.01.2009 | 09:20:25 | F.F. Reagovat