Rok výroby:1996Typ motoru:1,4 benzínStav km při koupi:75 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?40 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:24. 7. 2007
Při koupi jsem počítal s výměnou brzdových kotoučů, destiček, zadního obložení a rozvodové sady. Vše jsem nechal vyměnit cca v 80 000 km. Na cenu už si nevzpomenu, ale bylo to okolo 10 000,- Kč.
Výfuk jsem neřešil vůbec. Zadní díl byl měněný předchozím majitelem v 65 000 km. Vydržel celou dobu.
Před prodejem jsem si nechal proměřit tlumiče pérování a přední už byly na hraně, zadní v normě (vše původní).
Závady:
Fatální závada se vyskytla cca při 100 000 km. Po natankování u pumpy jsem popojel pár metrů a konec. Odešlo čerpadlo - těžko určit zda nekvalitním palivem nebo prostě "únavou". Každopádně to co v servisu vytáhli z nádrže snad ani nebyl benzín! Oprava zahrnovala výměnu čerpadla, pal.filtru, pročištění nádrže a spol. Zároveň jsem nechal vyměnit svíčky a kabely. Proměřit a vyměnit lambda sondu, která už taky stála za starou bačkoru. Celková cena 11 500,- Kč.
Další závady se nevyskytly, pouze vada na kráse v podobě "hnijících" klik.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bravu jsem koupil jako ojetou po druhém majiteli (se servisní knížkou). Vlastnil jsem jí přesně 40 měsíců.
Spotřeba: Měřeno pravidelně tankováním do plné nádrže. Nejvyšší cca 9 litrů - kombinace mráz a městský provoz. Průměrná za celou dobu provozu 7,2 l. Nejnižší 5,8 l (cesta na jih Itálie a zpět).
Jízdní vlastnosti: Výkon nic moc (59 kW), ale na klidnou jízdu z bodu A do B postačuje - 1,6 by byla lepší. Na můj vkus má Brava tvrdý a hlučný podvozek. Na naše silnice nic moc.
Co se týká pohodlí tak mohu srovnávat s Felicií, Fábií a Octávkou (služební vozy). Bravu bych řadil na první místo v případě prostoru na zadních sedadlech a na úroveň Fábie v případě míst řidiče a spolujezdce. Sedadla jsou příjemnější než u Škodovek a po delší jízdě jsem nebyl tak "vyždímanej".
Co bylo ze začátku nepříjemné byly různé pazvuky občas se ozívající z motorového prostoru. Ze začátku mě to děsilo, ale pak jsem si na to zvyknul. Občas vrznou plasty v interiéru.
S čím jsem měl problém to byla jízda v noci. Neustále jsem měl pocit, že nic nevidím a že mě ostatní vozidla oslepují. V jiných vozech se mi to nestalo. Vlastně stalo :-) ve Škodě 125, ale to už není vůz :-).
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava