Rok výroby:1994Typ motoru:2.0 16V turboStav km při koupi:118 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:8,8 l/100 kmVloženo:24. 11. 2010
Předchozí auto:Lancia Dedra Fiat croma,Seat incaTatra T613 hyunday sonata,
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Netesnosť pomocného spojkového valca : výmena, spojkový valec 25eur + práca 10 eur + tringelt 5 eur, spolu 40 eur:-))- Hned po kúpe výmena predných ramien, nebola ešte súrne nutná, ale mám rád, keď auto ide ako má. Ramena spolu s prácou za výmenu 120 eur. To je zatiaľ všetko čo som menil, ceny dielov sú internetové, práca je relatívne lacná, nakoľko mám známeho šikovného automechanika.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Super motor, bez turba by som coupe nechcel, ked niečo vyzerá ako športové auto, nech tak aj jazdí. Dá sa jazdiť aj pomyly a keď treba, tá výkonová rezerva je naozaj príjemná, Veľký točivý moment je poznať pri každom prevodovom stupni, je jedno či idem sám alebo štyria. Mám to ako druhé auto do rodiny, okrem lancie dedry s 1.8VVTI 96 Kw + LPG. Dlhodobá spotreba 75 % mimo mesta od 7,8 do 9litrov, jazdím tak 20-30 km/h nad limit, čiže okolo 110-120km/h vtedy sa podľa mňa motor cíti na 5 prevodovom stupne najlepšie. Sem tam nejaký šprint z kryžovatky :-)) Spotrebu meriam : natankujem do plna, urobím cca 600 km a znovu do plna. Je mi jasné, že by som dokázal po meste urobiť spotrebu aj 20litrov na 100km, ale iné je posúvať sa v zápche veľkomesta a iné je jazdiť po obchvatoch malej Žiliny:-)) Slušné jazdné vlastnosti aj brzdy. Výborný interiér, mám sedadlá v zachovalej čiernej koži. čo sa týka exteriéru, na leto kupujem nejaké 17 tky kolesá, inak žiadny tuning.
Vlastním 16VT a za 7 tisíc km se co se týče motoru nemuselo dělat vůbec nic. maže jak má, chladí jak má, jede jak má. Ano, narazil jsem na udržovaný kus, takže bych taky doporučil 20v/t který jsou technologicky mnohem mnohel líp na tom. Jináč spotřebu mám průměrnou za těch 7 tkm 11l/100km. Co se týče oprav, tak ... jako co bych měl čekat od sportovního auta, kterýmu je 16,17 let? Ti co ho měli předemnou se k němu podle toho chovali, tkaže je snad jasný, že údržba nebude stát a nebo tak častá jako u nějaký 1,9TDi Octavie < nic proti škodovkám.
Toto auto som mal ... ale nechapem, ze sportove auto s turbom a potom jazdim na spotrebu (jazda hodna tohto auta znamena 15 L). S tym motor je viac problemov ako radosti. Proste italosi, len domontovali turbo na hladky 16 V a koniec. Zvody a zadrete motory boli bezne ... Inak pekna sportova jazda, a aj ked bol podvozok z Tipa, tak ospevovane Focusy sa mohli len divat z kazdej zakruty ... najlepsia sportova volba je 2.0 20V turbo so 6-kou. Hladky 16V bol relativne bez problemov.
Jsem zvědav, jak budeš nadšený, až tento super motor zadřeš. Pětiválec je mnohem lepší volba, ale těžko ho seženeš, protože problémy tohoto čtyřválce netrpí.
je pravda , že motor nemá tak dobre spravené kanáliky prípadne ložiska, ktore pod tymto vykonom trpia, alebo schopne spolahlivo tlacit olej za každej situlacie, plus udržiavanie spravnej teploty ako u konkurencie ,no tak ako u každého auta a značky platí , kto sa stará , ten jazdí. tu je ozaj dvôležitá viskozita - typ oleja predpisana vyrobcom a dodržiavanie intervalu vymeny.Aj tento 2 liter 16v dokaže si svoje spolahlivo odpracovať. Je pravda že 5 valec je možno lebší , ale jeho servisovanie je priam šílena záležitosť , hlavne pre priestor a postupy práce , pri akej kolvek oprave. Na 5 valec od Audi ale nemá , mal som Quattro 20V r.v. 89 , to boli ešte skutočne poctivé nemecké motory , ktoré vydržali aj ked na nich majitel doslova kašlal , škoda že taká bytelna technika nieje v Coupe :)Inak mám teraz Coupe 16V turbo, takže viem čo hovorím, ked naberem ešte viac skusenosti , napíšem recenziu :)
Kdo má OSOBNÍ zkušenosti s oběma motory, tak Vám musí potvrdit, že pravda je zcela opačná: 16vt je lepší motor než 20vt. Bohužel. Nejenže má lepší turbo (20vt má kvli menšímu a méně kvalitnímu turbu variátor sací vačky), ale zejména má mnohem lepší elektroniku (Marelli IAW P8 je světelný roky před Motronicem s restriktorem, který má 20vt) a paradoxně vydrží mnohem větší tlaky a má delší životnost. Ona ta životnost je často dána právě tím turbem - TBO367 z 16vt má vyšší odolnost než T28 na 20vt a jakmile turbo začne pouštět olej, klesne mazací tlak a motor jde do kopru. Navíc na 20vt zlobí kromě elektroniky Bosch také praskající výfukové svody, výraznější úniky oleje kolem víka ventilů, zapalovací cívky a podobně, zatímco na 16vt vlastně není žádný problémový díl a ten motor snese kdejakou prasečinku. Bohužel, nesnese úplně všechno a většina aut dovezených z Německa a koupených na eBay.de jako Bastlerfarzeug za pár stovek EUR má nejen motor "vytuněný" ze zásob tamních vrakovišť, takže s Fiatem, nemají společné často vůbec nic. Internetová moudra pana Vaculíka jsou jen hromady nesmyslů. 20vt má největší výhodu v brzdách, které jsou však implantovat i do 16vt (stojí to nějakou kačku, ale vyplatí se to). Jinak oba ty motory jsou výborné, patří k naprosté špičce a překonává je až Mitsubishi MIVEC. Navíc v nabídce je široká nabídka dílů pro jejich odladění, od elektroniky, turbodmychadel, vačkových hřídelů Colombo & Bariani, podvozkových dílů BC-Racing, FK nebo OSRAV až po brzdové komponenty Brembo, OMP, HPD CAR, Omnicompetition a další. Pak se jedná o raketu za směšnou cenu.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Coupe
16VT
Vlastním 16VT a za 7 tisíc km se co se týče motoru nemuselo dělat vůbec nic. maže jak má, chladí jak má, jede jak má. Ano, narazil jsem na udržovaný kus, takže bych taky doporučil 20v/t který jsou technologicky mnohem mnohel líp na tom.
Jináč spotřebu mám průměrnou za těch 7 tkm 11l/100km. Co se týče oprav, tak ... jako co bych měl čekat od sportovního auta, kterýmu je 16,17 let? Ti co ho měli předemnou se k němu podle toho chovali, tkaže je snad jasný, že údržba nebude stát a nebo tak častá jako u nějaký 1,9TDi Octavie < nic proti škodovkám.
HOWGH
13.06.2011 | 23:36:53 | elkar Reagovat
Toto auto som mal ... ale nechapem, ze sportove auto s turbom a potom jazdim na spotrebu (jazda hodna tohto auta znamena 15 L). S tym motor je viac problemov ako radosti. Proste italosi, len domontovali turbo na hladky 16 V a koniec. Zvody a zadrete motory boli bezne ... Inak pekna sportova jazda, a aj ked bol podvozok z Tipa, tak ospevovane Focusy sa mohli len divat z kazdej zakruty ... najlepsia sportova volba je 2.0 20V turbo so 6-kou. Hladky 16V bol relativne bez problemov.
29.11.2010 | 13:25:04 | MickeyMon Reagovat
Jsem zvědav, jak budeš nadšený, až tento super motor zadřeš. Pětiválec je mnohem lepší volba, ale těžko ho seženeš, protože problémy tohoto čtyřválce netrpí.
28.11.2010 | 18:04:01 | Radek Reagovat
RE:
je pravda , že motor nemá tak dobre spravené kanáliky prípadne ložiska, ktore pod tymto vykonom trpia, alebo schopne spolahlivo tlacit olej za každej situlacie, plus udržiavanie spravnej teploty ako u konkurencie ,no tak ako u každého auta a značky platí , kto sa stará , ten jazdí. tu je ozaj dvôležitá viskozita - typ oleja predpisana vyrobcom a dodržiavanie intervalu vymeny.Aj tento 2 liter 16v dokaže si svoje spolahlivo odpracovať. Je pravda že 5 valec je možno lebší , ale jeho servisovanie je priam šílena záležitosť , hlavne pre priestor a postupy práce , pri akej kolvek oprave. Na 5 valec od Audi ale nemá , mal som Quattro 20V r.v. 89 , to boli ešte skutočne poctivé nemecké motory , ktoré vydržali aj ked na nich majitel doslova kašlal , škoda že taká bytelna technika nieje v Coupe :)Inak mám teraz Coupe 16V turbo, takže viem čo hovorím, ked naberem ešte viac skusenosti , napíšem recenziu :)
29.03.2012 | 08:40:09 | miiiooo | 88.212.36.* Reagovat
RE: Ano, je to přesně opačně!
Kdo má OSOBNÍ zkušenosti s oběma motory, tak Vám musí potvrdit, že pravda je zcela opačná: 16vt je lepší motor než 20vt. Bohužel. Nejenže má lepší turbo (20vt má kvli menšímu a méně kvalitnímu turbu variátor sací vačky), ale zejména má mnohem lepší elektroniku (Marelli IAW P8 je světelný roky před Motronicem s restriktorem, který má 20vt) a paradoxně vydrží mnohem větší tlaky a má delší životnost. Ona ta životnost je často dána právě tím turbem - TBO367 z 16vt má vyšší odolnost než T28 na 20vt a jakmile turbo začne pouštět olej, klesne mazací tlak a motor jde do kopru. Navíc na 20vt zlobí kromě elektroniky Bosch také praskající výfukové svody, výraznější úniky oleje kolem víka ventilů, zapalovací cívky a podobně, zatímco na 16vt vlastně není žádný problémový díl a ten motor snese kdejakou prasečinku. Bohužel, nesnese úplně všechno a většina aut dovezených z Německa a koupených na eBay.de jako Bastlerfarzeug za pár stovek EUR má nejen motor "vytuněný" ze zásob tamních vrakovišť, takže s Fiatem, nemají společné často vůbec nic.
Internetová moudra pana Vaculíka jsou jen hromady nesmyslů.
20vt má největší výhodu v brzdách, které jsou však implantovat i do 16vt (stojí to nějakou kačku, ale vyplatí se to).
Jinak oba ty motory jsou výborné, patří k naprosté špičce a překonává je až Mitsubishi MIVEC. Navíc v nabídce je široká nabídka dílů pro jejich odladění, od elektroniky, turbodmychadel, vačkových hřídelů Colombo & Bariani, podvozkových dílů BC-Racing, FK nebo OSRAV až po brzdové komponenty Brembo, OMP, HPD CAR, Omnicompetition a další. Pak se jedná o raketu za směšnou cenu.
10.10.2013 | 17:01:20 | Competizione.cz | 212.24.139.* Reagovat