Rok výroby:1996Typ motoru:1.9TDStav km při koupi:178 000 kmStav km nyní:201 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:8. 7. 2006
Auto malo po pár kilometroch prerazené tesnenie pod hlavu, následne po výmene tesnenia prešlo 1000 kilometrov a praskla hlava. Závada sa odstránila.
Nasledovaly veľké výkyvy teploty motora. Skúsil som výmenu predného chladiča, ale nepomohlo to. Asi po 2000 kilometrov nasledovala porucha turba. Neskôr sa prehrial motor a následne sa zadrel. Dal som tam druhý motor, ktorý mal 170000 km a aj tam neskôr prerazilo tesnenie.
Zo zúfalstva som auto predal.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jazdné vlastnosti boli celkom dobré až na ten strach kedy ma to auto niekde nechá. Motor katastrofa. Auto vrele nedoporučujem. Fiat diesel už nechcem ani vidieť.
mám sice bravo 1.9 TD 100 ale motor je stejny a nemužu si ho vynachválit mám ho od roku 2006 kdy mělo 130tis km a nikdy mě nenechal ve štychu zrovna dnes jsem najel přesně 250tis a motor jede porád jako za mlada. stačí jenom dodržovat vyměnu oleje a rozvodu.
27.10.2014 | 12:29:01 | Richard
| 90.176.136.*Reagovat
...no já bych řekla-jaký pán takový krám...Mareu TD 100 r.v.97 máme několik let,koupili jsme jako ojetinu,jak jsme ji přivezli domů,hned jsme vyměnili díly,které mohli být provozem špatné,člověk nikdy neví jaký mamlas s tím jezdil před tím a jak se o auto staral,o auto se průběžně staráme a ne jako někteří kteří si cosi koupí,sednou do toho a pak jezdí až jim ulítne motor,nebo upadne kolo a nadávají,jak je to auto hrozný,že je to křáp atd atd...my na marejku nedáme dopustit,vždycky nás dovezla,jezdí krásně...
mám wekenda 19 td 100 spokojenost sice nějaká investice,ale jinak spokojenost nikdy mi nenechalo auto v maleru slouží a je nenáročné na opravy myslím si že mužeš kapnout na mareu a bude se s*át od začátku a kapneš na mareu a nedáš do ní ani korunu tohle je asi štastná ruka při koupi někdo ji má a někdo ji nemá.
Nakonec jsem koupil Fabii kombi 1.9SDi a začal jsem litovat, že jsem Mareu prodal... Měla najeto skoro 300tis. km, ale nemůžu na ni říct ani pulku špatného slova. Jistě, že tam nebyla znát ta německá preciznost a kvalita materiálu a i ten pocit z jízdy byl tak nějak lepší v německém koncernu, ale co se týkalo nákladnosti oprav a jejich četnosti, byl na tom nejlíp fiat.. Najel jsem s ním za dva roky 70tis. km a opravy které jsem prováděl tak byly způsobeny pouze běžným opotřebením.
13.08.2011 | 12:26:45 | Mira
| 62.209.230.*Reagovat
spokojenost
Zdravím, před 4 roky jsem měl možnost koupit dovezenou Mareu weekend 1.9TD 100ps z Itálie. Měla na tachometru 22Otis km. Dělal jsem u Fiatů a tak jsem se toho nebál a šel do toho. Udělal jsem rozvody, STK a jezdil jsem rok bez problémů(asi 35tis km). Pak odešlo: - levé přední rameno asi 1500,- - řemenice plochého řemene na klice asi 2000,- - uložení zadních ramen asi 2000,- za obě strany - tyčky (kosti) stabilizátoru jedna asi 300,-
jinak dalších 35tis. km nic... Auto nežralo olej, jezdilo v průměru za 7L a to svižným tempem a když jsem tomu dával co to šlo tak víc jak 8,5L si nevzala. Startovalo i v -25°C
Pak se mi naskytla příležitost koupit A6 AVANT a tak jsem Mareu prodal... Po pul roce s Audi jsem se začal dívat po něčem jiném, po něčem EKONOMICKÉM
13.08.2011 | 12:19:28 | Mira
| 62.209.230.*Reagovat
přesně tak jak to tady je napsaný,problém není v motoru ale v zacházení s ním,jeden kamarád má TD a nemohl si na něj stěžovat,ale prostě když se koupí ten největší šrot co má nalítaných statisíce a ještě se o to šlověk nestará tak se pak není čemu divit, a když to dal pak ten maník ještě do rukou nějakýho fušera mechanika, co beztak jen vyměnil těsnění a smontoval to,tak se pak není čemu divit
Hlavy praskají u 5ti a 6ti válcových dieselů běžně (z této doby) 2,5 td BMW (3,5,7,Omega) to je úplně to stejné. Je to spíš neopatrným zacházením. Také se mi to podařilo, stálo mě to hodně peněz, ale teď mám najeto cca 280 tisíc bez jediného problému. Jediný nedostatek z mého pohledu je jen 5ti stupňová převodovka.
Staré turbodieselové auto je vždycky velký hazard, co se koupě ojetiny týká. Navíc, řada FIAT/LANCIA TD a TDS nebyla moc dobrá (ale 2.5 TD Alfy Romeo/Chryslera byl mnohem horší...). Hlavy a jejich těsnění skutečně mnoho nevydržely, byly problémy s regulací vstřiku a pětiválec ještě díky vysoké hmotnosti nebrzdí a přední ramena odcházejí snad po půl roce (pravda, celý rameno je za 1550 Kč). Zcela jiná je kapitola motorů JTD, ale tady je zase potřeba si uvědomit, že na rozdíl od bezproblémových jednoduchých benzinových variant 1.6 a 1.8 je tam hodně věcí, které mohou být příčinou problému (zejména turbodmychadlo, u 2.4 JTD zejm. VTG, elektronika = časté problémy s debimetry a regulačními prvky). Není to tím, že by zrovna Fiat byl v něčem horší, naopak, motory JTD téměř nemají konkurenci a Fiat je dodává i automobilkám , na něž hlupáci přísahají jaké to jsou "držáky", ale je to tím, že ty motory jsou přecpány elektronikou, vstřikovací systém pracuje s vysokými tlaky a turobdmychadlo pracuje za extrémně vysokých teplot. Řadu Bravo/Bravo/Marea lze doporučit zejména s nenáročnými motory 1.6 a 1.8 (byly i v Lancii Deltě II, kde 1.8 byl i s variabilním časováním a variátory měly snahu občas téci), elektronika může trochu potrápit majitele 2.0 20v, který je sice výkonný, ale dost žíznvý. JTD je super kauf jako nové auto, u ojetého bych šel někam, kde mám jistotu, že to je nezničený a nezáludný kus.
podle příspěvku a veku pisatele hodnotím že nebyl moc zkušený. Pokud kupuji ojetinu asi bych měl mít sebou někoho kdo autům rozumí. A pak asi výběr nebude tak neštastný. Chyba není v autě ale v tom jakým způsobem dostávalo dřívější péči a jak se s ním jezdilo. Tyto 5ti válce jsou dobré motory ale mají zeslabenou stěnu hlavy kvůli váze a chlazení a pokud se tomu dá plnej kotel když je studený tak to rupne to je jasný. A pokud byla oprava provedená šlendriánem je o další problém navíc. znám AUTOMNECHANIKY, kteří dělají výbrus šmirglem a hlásí jací jsou odborníci. To auto opravdu není špatný.
Mohu jenom potvrdit komentář Jana.Problém určitě není v konstrukci motoru.Vadné turbo při těchto najetých kilometrech není nic neobvyklého u jakékoli značky auta.Důvodem problémů s hlavou je zřejmě špatná montáž.Při montáži je nutné změřit rovinu hlavy a případně ji přerovnat.
Tak tohle auto s naftou si koupil nějaký maník z vedlejšího baráku. Když ráno odjíždí do práce, bezpečně vím, kdy to je. Před barákem stojí spousta nafťáků, ale jakej randál ze sebe dostane tahle Marea za studena, to je vrchol. K tomu by měli zdarma přibalovat klapky na uši!!!
Problém určitě není v konstrukci motoru Fiat ale spíš v provedených opravách a použitých náhradních dílech,může být i v takzvaném šlápnutí za krk studenému motoru,výměna motoru za ojetý neznamená,že motor na tom nemůže být stejně,jako ten starý,měřil jste vždy rovinu hlavy ? Jinak croma 1,9 TDI 350 000 km bez závad,znám i jiné TD Fiaty bez problémů,vadné turbo je běžná věc u ojetých motorů/nad 150-200 t km
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Marea
Naprostá spokojenost
mám sice bravo 1.9 TD 100 ale motor je stejny a nemužu si ho vynachválit mám ho od roku 2006 kdy mělo 130tis km a nikdy mě nenechal ve štychu zrovna dnes jsem najel přesně 250tis a motor jede porád jako za mlada. stačí jenom dodržovat vyměnu oleje a rozvodu.
27.10.2014 | 12:29:01 | Richard | 90.176.136.* Reagovat
...no já bych řekla-jaký pán takový krám...Mareu TD 100 r.v.97 máme několik let,koupili jsme jako ojetinu,jak jsme ji přivezli domů,hned jsme vyměnili díly,které mohli být provozem špatné,člověk nikdy neví jaký mamlas s tím jezdil před tím a jak se o auto staral,o auto se průběžně staráme a ne jako někteří kteří si cosi koupí,sednou do toho a pak jezdí až jim ulítne motor,nebo upadne kolo a nadávají,jak je to auto hrozný,že je to křáp atd atd...my na marejku nedáme dopustit,vždycky nás dovezla,jezdí krásně...
19.01.2013 | 22:22:36 | | 90.183.82.* Reagovat
spokojenost
mám wekenda 19 td 100 spokojenost sice nějaká investice,ale jinak spokojenost nikdy mi nenechalo auto v maleru slouží a je nenáročné na opravy myslím si že mužeš kapnout na mareu a bude se s*át od začátku a kapneš na mareu a nedáš do ní ani korunu tohle je asi štastná ruka při koupi někdo ji má a někdo ji nemá.
22.04.2012 | 12:01:51 | ivis | 94.112.164.* Reagovat
dokončení
nějak se mi to uložilo a tak je dokončení zde..
Nakonec jsem koupil Fabii kombi 1.9SDi a začal jsem litovat, že jsem Mareu prodal...
Měla najeto skoro 300tis. km, ale nemůžu na ni říct ani pulku špatného slova.
Jistě, že tam nebyla znát ta německá preciznost a kvalita materiálu a i ten pocit z jízdy byl tak nějak lepší v německém koncernu, ale co se týkalo nákladnosti oprav a jejich četnosti, byl na tom nejlíp fiat..
Najel jsem s ním za dva roky 70tis. km a opravy které jsem prováděl tak byly způsobeny pouze běžným opotřebením.
13.08.2011 | 12:26:45 | Mira | 62.209.230.* Reagovat
spokojenost
Zdravím,
před 4 roky jsem měl možnost koupit dovezenou Mareu weekend 1.9TD 100ps z Itálie.
Měla na tachometru 22Otis km.
Dělal jsem u Fiatů a tak jsem se toho nebál a šel do toho.
Udělal jsem rozvody, STK a jezdil jsem rok bez problémů(asi 35tis km).
Pak odešlo:
- levé přední rameno asi 1500,-
- řemenice plochého řemene na klice asi 2000,-
- uložení zadních ramen asi 2000,- za obě strany
- tyčky (kosti) stabilizátoru jedna asi 300,-
jinak dalších 35tis. km nic...
Auto nežralo olej, jezdilo v průměru za 7L a to svižným tempem a když jsem tomu dával co to šlo tak víc jak 8,5L si nevzala.
Startovalo i v -25°C
Pak se mi naskytla příležitost koupit A6 AVANT a tak jsem Mareu prodal...
Po pul roce s Audi jsem se začal dívat po něčem jiném,
po něčem EKONOMICKÉM
13.08.2011 | 12:19:28 | Mira | 62.209.230.* Reagovat
přesně tak jak to tady je napsaný,problém není v motoru ale v zacházení s ním,jeden kamarád má TD a nemohl si na něj stěžovat,ale prostě když se koupí ten největší šrot co má nalítaných statisíce a ještě se o to šlověk nestará tak se pak není čemu divit, a když to dal pak ten maník ještě do rukou nějakýho fušera mechanika, co beztak jen vyměnil těsnění a smontoval to,tak se pak není čemu divit
21.11.2009 | 22:14:50 | Marťas Reagovat
Hlavy
Hlavy praskají u 5ti a 6ti válcových dieselů běžně (z této doby) 2,5 td BMW (3,5,7,Omega) to je úplně to stejné. Je to spíš neopatrným zacházením. Také se mi to podařilo, stálo mě to hodně peněz, ale teď mám najeto cca 280 tisíc bez jediného problému. Jediný nedostatek z mého pohledu je jen 5ti stupňová převodovka.
15.10.2009 | 10:41:40 | Reagovat
TD vs. JTD
Staré turbodieselové auto je vždycky velký hazard, co se koupě ojetiny týká. Navíc, řada FIAT/LANCIA TD a TDS nebyla moc dobrá (ale 2.5 TD Alfy Romeo/Chryslera byl mnohem horší...). Hlavy a jejich těsnění skutečně mnoho nevydržely, byly problémy s regulací vstřiku a pětiválec ještě díky vysoké hmotnosti nebrzdí a přední ramena odcházejí snad po půl roce (pravda, celý rameno je za 1550 Kč).
Zcela jiná je kapitola motorů JTD, ale tady je zase potřeba si uvědomit, že na rozdíl od bezproblémových jednoduchých benzinových variant 1.6 a 1.8 je tam hodně věcí, které mohou být příčinou problému (zejména turbodmychadlo, u 2.4 JTD zejm. VTG, elektronika = časté problémy s debimetry a regulačními prvky).
Není to tím, že by zrovna Fiat byl v něčem horší, naopak, motory JTD téměř nemají konkurenci a Fiat je dodává i automobilkám , na něž hlupáci přísahají jaké to jsou "držáky", ale je to tím, že ty motory jsou přecpány elektronikou, vstřikovací systém pracuje s vysokými tlaky a turobdmychadlo pracuje za extrémně vysokých teplot.
Řadu Bravo/Bravo/Marea lze doporučit zejména s nenáročnými motory 1.6 a 1.8 (byly i v Lancii Deltě II, kde 1.8 byl i s variabilním časováním a variátory měly snahu občas téci), elektronika může trochu potrápit majitele 2.0 20v, který je sice výkonný, ale dost žíznvý. JTD je super kauf jako nové auto, u ojetého bych šel někam, kde mám jistotu, že to je nezničený a nezáludný kus.
25.09.2008 | 15:36:31 | magic Reagovat
T Bajabeza
Pětiválce jsou 2.4TD, recenzent měl 1.9TD.
07.08.2007 | 10:15:37 | Radek Reagovat
podle příspěvku a veku pisatele hodnotím že nebyl moc zkušený. Pokud kupuji ojetinu asi bych měl mít sebou někoho kdo autům rozumí. A pak asi výběr nebude tak neštastný. Chyba není v autě ale v tom jakým způsobem dostávalo dřívější péči a jak se s ním jezdilo. Tyto 5ti válce jsou dobré motory ale mají zeslabenou stěnu hlavy kvůli váze a chlazení a pokud se tomu dá plnej kotel když je studený tak to rupne to je jasný. A pokud byla oprava provedená šlendriánem je o další problém navíc. znám AUTOMNECHANIKY, kteří dělají výbrus šmirglem a hlásí jací jsou odborníci. To auto opravdu není špatný.
07.08.2007 | 08:14:56 | Bajabeza Reagovat
JTD
Musíš si koupit jtd to je nejlepší diesel motor, tamto jsou všechno sračky . Než něco koupim tak se nejdřív informuju !!!
06.03.2007 | 22:09:39 | Reagovat
Mohu jenom potvrdit komentář Jana.Problém určitě není v konstrukci motoru.Vadné turbo při těchto najetých kilometrech není nic neobvyklého u jakékoli značky auta.Důvodem problémů s hlavou je zřejmě špatná montáž.Při montáži je nutné změřit rovinu hlavy a případně ji přerovnat.
14.02.2007 | 11:50:04 | Tom Reagovat
TD - JTD
Když chceš super diesel tak si musíš koupit JTD Fiatácký Tdíčka nebyly dobrý
14.01.2007 | 17:29:49 | Míla Reagovat
Tak tohle auto s naftou si koupil nějaký maník z vedlejšího baráku. Když ráno odjíždí do práce, bezpečně vím, kdy to je. Před barákem stojí spousta nafťáků, ale jakej randál ze sebe dostane tahle Marea za studena, to je vrchol. K tomu by měli zdarma přibalovat klapky na uši!!!
25.08.2006 | 18:01:52 | Klingon Reagovat
jan
Problém určitě není v konstrukci motoru Fiat ale spíš v provedených opravách a použitých náhradních dílech,může být i v takzvaném šlápnutí za krk studenému motoru,výměna motoru za ojetý neznamená,že motor na tom nemůže být stejně,jako ten starý,měřil jste vždy rovinu hlavy ? Jinak croma 1,9 TDI 350 000 km bez závad,znám i jiné TD Fiaty bez problémů,vadné turbo je běžná věc u ojetých motorů/nad 150-200 t km
10.07.2006 | 22:18:47 | Reagovat