Rok výroby:1996Typ motoru:1,6Stav km při koupi:107 285 kmStav km nyní:215 213 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:16. 10. 2010
okamžitě po koupi: výměna termostatu, výměna obou předních ramen za neznačková, výměna vstřiku 123266 km - čidlo teploměru na palubovce 140000 km - vestavba LPG 142700 km - oprava ukazatele palivoměru, výměna P+Z tlumičů 148000 km - výměna dalšího vstřiku (důsledek 99 % provozu na LPG - dále úprava provozního režimu na cca 90%, a již bez potíží) 149000 km - výměna čidla tlaku oleje 162000 km - opětovná výměna obou P ramen za neznačková, výměna výfuk, výměna tyčka stabilizátoru LP kolo, výměna manžet poloos vnitřní (u převodovky) 170000 km - vadné čidlo ABS, rozlomené sedadlo řidiče (měřím 2 metry, vážím 130 kilo.....) 215000 km nutná kompletní oprava brzdového systému - koroze, snížený účinek
Hodnocení a zkušenosti s autem
Sedadla jsou pohodlná, i při mojí velikosti (měřím 2 metry, vážím 130 kilo.....) si za mne sedne poměrně pohodlně dospělá osoba, vozidlo v základní výbavě obsahuje loketní opěrku.
Zavazadlový prostor je veliký, dále po vozidle množství dalších úložných prostor (schránek).
Výbava mnou zakoupeného vozu je ve verzi SX pro Švýcarsko - 2x airbag, centrál, ovládání rádia na volantu, přední okna v elektrice a další.
Brzdy v pohodě, startování v mrazech bez potíží, podvozek tvrdší, hlučnost za jízdy při v interiéru střední. Při koupi žádné "povrzávání" plastů apod., nyní po nárazu zezadu a rozebrání palubovky pazvuky z těchto míst.
Karoserie má velmi dobrou až výbornou povrchovu úpravu, je takřka bez koroze. Pouze v jednom místě nebyl utěsněn plastickou hmotou přechod dvou plechů (evidentně opomenutí při montáži), a zde koroze prošla dovnitř vozidla.
Jízdní vlastnosti velmi dobré, auto je živé, spotřeba na benzín (průměry) v létě cca 7,2 l, zima cca 8,2 l, plyn +1 l navíc. Toto při provozu cca 50:50 město/mimo město. Minimální spotřeba cestou na jih Francie s plně naloženým autem 5,7 l/100 km (stabilní dlouhodobá rychlost 100 km/h na dálnici)
Provozní náklady nízké - příznivé ceny neznačkových dílů, vozidlo zakoupeno 9.8.2005 za 93.000,- Kč
Vozidlo mne při koupi zaujalo svým designem, a velmi příznivým poměrem cena/výkon. Dále objemný zavazadelníkem, a poměrně slušnou výbavou. Dalším "bonusem" k autu byl (a je) dobře fungující klub, zabývající se těmito vozidly.
Jediná věc, která se mi moc na autě nelíbí, je malá světlá výška, která při jízdě po různých necestách vede k odírání spodku auta.
A dopuručení pro další zájemce o toto auto? Vybírejte s rozmyslem a důkladně. Děsivá ojetina vede k špatné pověsti vozidel Fiat, která je nezasloužená. Měl jsem Tempru, nyní Marea a Stilo. U vozidel vždy pouze provozní opravy + něco málo navíc.
Koupil jsem Mareu 1.9JTD před 5ti lety,Dovoz z Francie-měla spojku na doraz-psano bylo 104tis.km,rok výroby 2001. Ze staru jsem teda vyměnil spojku,rozvody a veškeré náplně. Jezdím na Marušce tak 10tis.ročně-jěždění mě moc nebaví užívám si ho jako řidič kamionu. Od té doby se mi pokazil pouze snímač otáček na setrvačníku za cca 1200Kč a termostat za cca 1300Kč. Oleje měním pravidelně každý rok a teď jsem si vyměnil brzdovku i ve spojce. Jo-možná předčasne ale pro jistotu jsem vyměnil výfuk-minulý rok-stál komplet 1700Kč!!!Říkali ať takový šunt nekupuju ale já ho stříknul sprejem na vysoký teploty-je pořád jako nový!!! Asi bych už měl koupit novější auto,přece jen má 13let ale řekněte mi u kterého dalšího můžete odpojit např.EGER VENTIL a podobně bez toho aby se vám rozsvítila celá přístrojovka nebo nedej bože auto zůstalo někde stát na cestě. Márea je pro mě velice jednoduché auto na téměř jakékoliv opravy-i k rozvodům je daleko lepší přístup než u OKTÁVKY. Márea není zrovna auto na tunění a taky to není nějaký žihadlo,je to domácí pracant s celkovou spolehlivostí,s díly za levný peníz. Zatím mám strach kupovat něco jiného.Nynější nová auta jsou jak pračky na pět let a dost-mají možná pěkný obal ale pod kapotou motoru je sráč z umělý hmoty a toho se bojim... Když jedu sám-eko jízdu-tak spotřeba 3,8/100km-dělám to běžně..
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Marea
Mám Mareu 5let
Koupil jsem Mareu 1.9JTD před 5ti lety,Dovoz z Francie-měla spojku na doraz-psano bylo 104tis.km,rok výroby 2001.
Ze staru jsem teda vyměnil spojku,rozvody a veškeré náplně.
Jezdím na Marušce tak 10tis.ročně-jěždění mě moc nebaví užívám si ho jako řidič kamionu.
Od té doby se mi pokazil pouze snímač otáček na setrvačníku za cca 1200Kč a termostat za cca 1300Kč.
Oleje měním pravidelně každý rok a teď jsem si vyměnil brzdovku i ve spojce.
Jo-možná předčasne ale pro jistotu jsem vyměnil výfuk-minulý rok-stál komplet 1700Kč!!!Říkali ať takový šunt nekupuju ale já ho stříknul sprejem na vysoký teploty-je pořád jako nový!!!
Asi bych už měl koupit novější auto,přece jen má 13let ale řekněte mi u kterého dalšího můžete odpojit např.EGER VENTIL a podobně bez toho aby se vám rozsvítila celá přístrojovka nebo nedej bože auto zůstalo někde stát na cestě.
Márea je pro mě velice jednoduché auto na téměř jakékoliv opravy-i k rozvodům je daleko lepší přístup než u OKTÁVKY.
Márea není zrovna auto na tunění a taky to není nějaký žihadlo,je to domácí pracant s celkovou spolehlivostí,s díly za levný peníz.
Zatím mám strach kupovat něco jiného.Nynější nová auta jsou jak pračky na pět let a dost-mají možná pěkný obal ale pod kapotou motoru je sráč z umělý hmoty a toho se bojim...
Když jedu sám-eko jízdu-tak spotřeba 3,8/100km-dělám to běžně..
05.05.2014 | 09:41:26 | SIKRAN | 77.242.95.* Reagovat