Rok výroby:2001Typ motoru:JTDStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:290 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:4. 12. 2011
spotřeba/výkon cena jednoznačně kufr životnost motoru automatická klimatizace
Slabé stránky
cena některých dílů elektronika životnost dílů přední nápravy
Závady a opravy na autě
Uf. Kde bych začal. No kompletně přední náprava, zadní tlumiče, ERG ventil, termostat, mlhovky (rozbil je zajíc), spojka, také ložiska ve spojce, ale to bylo jen proto,že jsem jezdil s rozbitým setrvačníkem. A také neustále promázávat všechny 4 zámky od kufru. Minimálně 1x ročně,ideální by bylo ale i 3x do roka.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je to silné, neuvěřitelně variabilní a poměrně kvalitně zpracovaným motorem,u kterého jsem ani při vysoké zátěži neměl žádné poruchy. S autem jsem se nikdy nijak nemazlil, častokrát jsem po dánici vezl v kufru i hmotnosti okolo 500kg . Jinak jízdní vlastnosti na kombi jsou velice dobré,ale jinak je auto spíše nedotáčivé. Spotřeba se dá bez problémů držet u 5,5 ,při ostré jízdě 6,5 . Pokud se točí motor nad 3200 tak už ani tolik netáhne a spotřeba letí někde k 8 litrům. Bohužel je u auta mizerné odhlučnění od blatníku a od proudícího vzduchu.
Takže Marea jde do šrotu. Po čelním střetu s jiným voidlem mimo město (sučet rychlostí 170km/h)to mařenka vzdává. Auto jsem měl 5 let a poctivě najetých 350 000km! Za prvé tuhost auta - airbagy vystřelily (i když se říká,že po 10-ti letech jsou "prošlé") a tuhost auta je výborná. Praskl blok motoru,nalomily se sloupky a vykřivily dveře, ale v prostoru auta se nic nepohnulo. Snad jen povyskočila řadící páka o 10cm výše (rozkřápaná převodovka). Teď něco k motoru a stavu vozidla před nehodou. Motor - NIKDY NA NĚJ NEDÁM DOPUSTIT! A řekl bych že Oktávky s TDI se můžou jít s zahrabat ve srovnání s JTD. Spotřeba s těžší nohou 6,5l, turbo původní (lehce slzelo u ložiska), vstřiky také původní, olej jsem mezi výměnou NIKDY nedolil. Právě motor je důvod,proč bych se nebál Fiatu ani Alfy. Elektronika - ta bohužel začala trochu zlobit,ale jen v detailech (2x nebo 3x vyhořela elektrika od zapalovače - měl jsem tam vyhřívanou podložku k sedačce - 60W) Jinak opět oprava brzd,ale vzhledem k nájezdu pochopitelné. Kastle auta dobrá,ale loupal se mi lak,takže dostala pár měsíců před bouračkou nový lak. U auta jsem nikdy neviděl rez. Bohužel, co mne často trápilo byla geometrie. Když člověk skočil do velké jámy v 80km/h,tak jsem mohl jít zrovna seřizovat. Těžko říct,jak by to snášely jiná auta,ale seřízení není zadarmo a bez toho se nedá jezdit... Jinak mařenka chtěla určitý přístup majitele a to mazat,mazat,mazat. Přišlo mi,že snad přeřadili konstruktéra z jemné strojařiny na karoserie a táhla. Bože,proč tam nenechali větší vůle?! Add. - lanko od zadních pásů (zatuhlé), klika zadních dveří (zatuhlé), zámky zadních dveří (zatuhlé). Za ty roky jsem to vychytal,našel si 2x do roka čas a s WéDéčkem to oběhal za 10 minut a bylo vše ok. Takže suma sumárum - Fiat Marea Weekend bylo super auto a rád na něj budu vzpomínat. Bylo příjemné,dobře se mi v něm jezdilo,líbilo se mi a za ty dlouhá léta jsem jsem si ani jednou nevyzkoušel odtah. Snad se mi podaří koupit další takové. Už jsem seděl i v novějším WW Passatu, Oktávce atd. a nebylo to tak dobré...
28.04.2013 | 14:25:26 | Michal
| 217.115.252.*Reagovat
5,5l/100 km ???
Na 5,5 l jsem se nikdy u JTD nedostal, 1,9 common rail je obecně trošku žíznivější, než třeba Ochcávka 1,9 TDI. Jinak žádné starosti za 6 let provozu, běžný spotřebák jako brzdy,přední ramena, zámek a otevírání zadních dveří je konstrukční vada, proto mazat a mazat. Nejvíc mě štvou slabší čočková světla, moc to nesvítí.Ale proti špatné pověsti Fiatu v ČR Marea slouží s minimálními náklady a poruchovostí velmi dobře !
Já přidám mojí zkušenost se spotřebou. Na trase Tábor Minská oblast v Bělorusku (1440 km), tak jsem měl spotřebu 4,8L/100, a když jsem jel nazpátek (plnější), tak jsem měl 5,6L/100. Takže pán, co píše o tom, že by kde jakou škodovku strčil do kapsy, tak to má vcelku pravdu.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Marea
Doplnění k recenzi (Autor)
Takže Marea jde do šrotu. Po čelním střetu s jiným voidlem mimo město (sučet rychlostí 170km/h)to mařenka vzdává. Auto jsem měl 5 let a poctivě najetých 350 000km! Za prvé tuhost auta - airbagy vystřelily (i když se říká,že po 10-ti letech jsou "prošlé") a tuhost auta je výborná. Praskl blok motoru,nalomily se sloupky a vykřivily dveře, ale v prostoru auta se nic nepohnulo. Snad jen povyskočila řadící páka o 10cm výše (rozkřápaná převodovka).
Teď něco k motoru a stavu vozidla před nehodou.
Motor - NIKDY NA NĚJ NEDÁM DOPUSTIT! A řekl bych že Oktávky s TDI se můžou jít s zahrabat ve srovnání s JTD. Spotřeba s těžší nohou 6,5l, turbo původní (lehce slzelo u ložiska), vstřiky také původní, olej jsem mezi výměnou NIKDY nedolil. Právě motor je důvod,proč bych se nebál Fiatu ani Alfy.
Elektronika - ta bohužel začala trochu zlobit,ale jen v detailech (2x nebo 3x vyhořela elektrika od zapalovače - měl jsem tam vyhřívanou podložku k sedačce - 60W)
Jinak opět oprava brzd,ale vzhledem k nájezdu pochopitelné.
Kastle auta dobrá,ale loupal se mi lak,takže dostala pár měsíců před bouračkou nový lak. U auta jsem nikdy neviděl rez.
Bohužel, co mne často trápilo byla geometrie. Když člověk skočil do velké jámy v 80km/h,tak jsem mohl jít zrovna seřizovat. Těžko říct,jak by to snášely jiná auta,ale seřízení není zadarmo a bez toho se nedá jezdit...
Jinak mařenka chtěla určitý přístup majitele a to mazat,mazat,mazat. Přišlo mi,že snad přeřadili konstruktéra z jemné strojařiny na karoserie a táhla. Bože,proč tam nenechali větší vůle?! Add. - lanko od zadních pásů (zatuhlé), klika zadních dveří (zatuhlé), zámky zadních dveří (zatuhlé). Za ty roky jsem to vychytal,našel si 2x do roka čas a s WéDéčkem to oběhal za 10 minut a bylo vše ok.
Takže suma sumárum - Fiat Marea Weekend bylo super auto a rád na něj budu vzpomínat. Bylo příjemné,dobře se mi v něm jezdilo,líbilo se mi a za ty dlouhá léta jsem jsem si ani jednou nevyzkoušel odtah. Snad se mi podaří koupit další takové. Už jsem seděl i v novějším WW Passatu, Oktávce atd. a nebylo to tak dobré...
28.04.2013 | 14:25:26 | Michal | 217.115.252.* Reagovat
5,5l/100 km ???
Na 5,5 l jsem se nikdy u JTD nedostal, 1,9 common rail je obecně trošku žíznivější, než třeba Ochcávka 1,9 TDI. Jinak žádné starosti za 6 let provozu, běžný spotřebák jako brzdy,přední ramena, zámek a otevírání zadních dveří je konstrukční vada, proto mazat a mazat. Nejvíc mě štvou slabší čočková světla, moc to nesvítí.Ale proti špatné pověsti Fiatu v ČR Marea slouží s minimálními náklady a poruchovostí velmi dobře !
06.12.2011 | 20:56:26 | revis | 46.167.212.* Reagovat
RE: 5,5l/100 km ???
Já přidám mojí zkušenost se spotřebou. Na trase Tábor Minská oblast v Bělorusku (1440 km), tak jsem měl spotřebu 4,8L/100, a když jsem jel nazpátek (plnější), tak jsem měl 5,6L/100. Takže pán, co píše o tom, že by kde jakou škodovku strčil do kapsy, tak to má vcelku pravdu.
31.07.2017 | 19:10:11 | mirek.76 | 109.233.66.* Reagovat
Slušná porce km
Na to kolik má najeto je motor pořád v pořádku? Hlavně vstřikování je původní?
06.12.2011 | 10:21:13 | Karel | 92.62.224.* Reagovat