Rok výroby:1999Typ motoru:1.2Stav km při koupi:56 000 kmStav km nyní:86 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,9 l/100 kmVloženo:29. 7. 2009
Předchozí auto:Škoda Felicia Ford Escort Fiat Brava
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Dovezeno z D se serviskou s poruchou motoru - prasklé těsnění pod hlavou (čatsý problém u tohoto motoru). Oprava kolem 2500,- Kč. Měnil jsem střední díl výfuku - praskl u ukotvení a vaření několikrát nepomohlo - 1600,- i s prací.
V průběhu provozu měněn olej (co 10000 km, které bych doporučil příliš nepřekračovat, protože motor se pohubuje vy vyších otáčkách poměrně často vzhledem k objemu motoru) a nedávno rozvody za 2600,- s prací. Ne že by vypršela dálková lhůta, ale časová desetiroční.
Hodnocení a zkušenosti s autem
VÝBAVA: Elektrická přední okna, dálkový centrál, ABS, mlhovky, střešní okno, posilovač řízení, hagusy, tažné zařízení, výškově stavitelný volant, stavitelná bederní opěrka řidiče, autorádio s CD, 4 reproduktory ve předu (2 basy+2výšky) , 2 vzadu.
MOTOR A PŘEVODOVKA:
1,2 litrový čtyřválec. Max 166 km/h dle techničáku. Žádný divoch. Do 3500 otáček, což je tak do 100 km/h, na klidnou jízdu se spotřebou kolem 6 litrů. Na dálnici při 110-130 km/h (4000-4500 otáček) je kolem 7,5 litru. Poslední dovolená (4 dospělí, plný kufr a 2 kola na střeše) se jela v průměru kolem 8 litrů na sto. Byla to pro motor fuška. V táhlých kopcích mu dochází dech. Převody jsou poskládané na krátko (vhodné do města - na čtverku při 2000 otáčkách to jede 50 km/h). Řazení jde lehce. Někdy s malým zadrhnutím. Rychlé přeřazení problém nedělá.
PODVOZEK A ŘÍZENÍ:
Je trochu tvrdší, hlavně jede-li prázdné. Při plném obsazení to je lepší. Vyšší světlá výška přijde vhod pro jízdu mimo silnice (polní cesty, vinohrad apod.) Řízení jde lehce. Je však tuhší než u Bravy, která je přeposilovaná až to člověka sere. Reakce na zatočení je s nepatrným zpožděním. Jízdní stopu drží dobře. Ale na nějaké závodění v serpentinách to není. Na sněhu je nevýhodou lehký motor - menší trakce. S tím souvisí a častější sepnutí ABS, které jinak funguje velmi dobře. Brzdy (vpředu kotoučové, vzadu bubny) mají pomalejší náběh. Nicméně pokud je potřeba tvrdě přišlápnout, ostře se zakousnou.
PROSTOR A POHODLÍ:
Pro cestující vpředu je místo dostačující pro postavy do 180 cm výšky, jinak budou mít málo místa nad hlavou. Vzadu bych to doporučil spíše pro děti. Zavazadlový prostor o objemu 460 litrů je skvělý. Nízká nakládací hrana rovná s podlahou. Po sklopení delěných sedaček vznikné rovná ložná plocha bez schodu. Auto tak spolkne neskutečně mnoho.
VÝHODY A NEVÝHODY:
Výhodou jsou poměrně levné náhradní díly, vysoká užitná hodnota, nizká pojistka na motor, vyšší světlá výška, velký kufr a rozumná spotřeba při rozumné jízdě.
Nevýhodou by mohl být slabší a lehčí motor, vrzání palubní desky (občas), Vyšší hlučnost ve vysokých otáčkách (ale nic nesnesitelného), zvyšující se spotřeba při vyšším zatížení a potřebou častých rozjezdů a podřazování do kopců.
Jinak spokojenost. Auto od tohoto výrobce bych si koupil. Pravděpodobně by to bylo Stilo v kombíku. U ojetin je však potřeba býti obezřetnější.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Palio