Poruch za život vozu bylo mnoho:- Brzdy - Hadičky, kotouče, prasátka, lanovody. - Ložiska na kolech (PP, PZ).- Výfuk - vlnovec, střední díl, koncový + silenbloky výfuku.- Uložení zadní nápravy (ložiska).- Uložení zadní nápravy (silenbloky mezi nápravou a karoserií)- Děravá nádrž (proražená).- Silenbloky přední nápravy .- Tlumiče (přední a zadní) , pružiny (jen zadní).- Prasklá kulisa řazení .- Prachovky řadících táhel, lanovodů .- Ložiska manžet na převodovce (vnitřní ).- ABS (čidlo, drážkování, vedení ).- Elektroinstalace (vetšinou oxidace kontaktů, špatná kostra, - uklepání, únava přepínačů).- Imobilizér ( vlastní vina ).- Těsnění pod hlavou ( už 2*) .- Těsnění a gufera (různě).- Protimrazové zátky (na bloku motoru).- Rozvody ( sada) + vodní pumpa. - Drobné kosmetické vady ( ťukance, škrábance).- Koroze ( nedostatečná ochrana ).
Vůz byl zakoupen u našich sousedu v Německu roku 2004 jako šestileté vozidlo, o které nebylo zrovna dobře pečováno (podvozek).Toho léta byla provedena celková kontrola vozu a preventivní údržba podvozku v podobě očištění, umytí a následným dvojitým nástřikem spodku + dutiny.Od té doby s fiatem jezdilo více členů rodiny, ale nejvíce já.Skoro veškeré opravy jsem dělal sám, nebo s pomocí kamarádů. Ročně najezdí cca: 20 000 km a od té doby co ho máme jsme ho museli táhnout jen 3* na laně (řemen rozvodů, spojka, a těsnění pod hlavou) .Fiat jezdí většinou dostatečně zatížen a ve vyšších otáčkách (náklad, lidé, 5500 ot), jezdí celoročně a celoročně parkuje venku. Největší problémy se kterými jsem se setkal:- karoserie ( koroze za plastovými prahy, pod nárazníky, lemy podvozek )- zadní náprava do A ( uložení ramen špatné ) - Ložiska manžet na převodovce (Těžko k sehnání, 3 rozměry)- Kulisa řazení praská (slabá konstrukce)- Cena některých dílů (Výfuky,ramena...)Klady mnou pozorované:- Malý obsah motoru, jeho výkon, pružnost - Nízká nákladová hrana.- Spotřeba cca 7 l / 100 km (středový a koncový výfuk felicia)- Měkčí podvozek, pohodlí.Shrnutí: Automobil Fiat Palio Weekend 1.2 l, 54 kw je o něco draší Škoda felicia, řekl bych také že je pohodlnější a motorově lepší než již zmíněná felicia.Je spíše vhodnější do kopcovitého terénu, než na roviny a dle mého , pokud s ním člověk jezdí slušně a dbá na dostatečnou kontrolu a prevenci, nemusí se bát že by ho vůz někde nechal a platil horentní sumy za opravy.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Palio