Rok výroby:1996Typ motoru:1600ccm , 66kWStav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:23. 4. 2007
Auto jsem koupil už s vadnými zadními brzdami, slabší spojkou, a trošku hodně zatuhlým řazením. Řazení se nakonec rozhejbalo, stačilo jen trošku WD a šlape do dneška jako hodinky. Zadní čelisti jsem prostě vyměnil (na vrakovišti za pár chtěli 800,-), A spojku jsem nakonec taky musel vyměnit (ta vyšla na cca 4000,-).
Dále jsem měnil přední kotouče (Bremba za 600,- kus), jeden zadni tlumič, který byl vyteklej (vrakáč cca 400,-), no a posledni díl výfuku, který ale, vede až ke katu a má dva tlumiče (4000,-), samozřejmostí jsou rozvody, kladka, klíňáky, filtry, včetně benzínového, svíčky (tak cca 2000,- za vše).
No a na opravu čekájí zadní ložiska, výměna zámku spínací skříňky a diagnostika motoru, protože si tak trochu dělá co chce. No a zajisté ještě spousty problémů, které teprve vylezou na světlo boží.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tempra v kombíku je praktická a řekněmě celkem spolehlivá, až na italskou tradici - eletriku.
Kufr je po sklopení zadních sedaček famózní a jeho hodnotu zvyšuje i sklápěcí zadní narazník, kdy vznikne naprosto rovná plocha pro nakládání nízko nad zemí, navíc můžete nechat nárazník otevřený a pak převážet dlouhé placaté předměty. Místa na předních sedaček je dostatek, pohodlí přijatelné. Co je problém jsou zadní sedačky, kde je sice dostatek místa, ale auto se při jízdě kymácí a vzadu je to dost cítit - nikdo tam nechce sedět ;-).
Motor je poslední benzínová 1,6, kterou do Tempry montovali - má 66kW a celkem solidní spotřebu kolem 7-8 litrů na 100km ve městě. Síla je dostatečná - dokonce se dá mluvit i o síle, protože nad 4000 ot/min jako kdyby v něm buchly piliny a je schopen i akcelerace do kopce.
Eletrika - toto je kapitola sama pro sebe, první co přestalo fungovat, tak byly stupně intenzity foukání vzduchu. Stačilo vyčistit konektor u vykonových odporů..... Pak přišly na řadu poblikávající žárovky v ovládání topení a ventilace, dále problémy s konektorem předního světla, rachtající repráky v palubce........
No celkově se dá říct, že na stavbu Tempra stačí, ještě tak rok až dva a koupíme něco pořádného - v čem, ale na druhou stranu kolečka ani pytle s cementem vozit nebudeme.
...zvlášt když staviš,ale pozor na motor,podle toho co uvadíš jde asi o dvouváčkovou variantu s typovym označením 159 B9 00,je to ve velkém TP,rozvody měn už po 80tkm,a každych 40tkm jsi nech zkalibrovat zdvihátka ventilů,a plavání zádě se zlepši po vyměně ložisek a zadních ramen...jinák hodně štěstí v autě i pod autem....
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tempra
Není to nejhorši volba....
...zvlášt když staviš,ale pozor na motor,podle toho co uvadíš jde asi o dvouváčkovou variantu s typovym označením 159 B9 00,je to ve velkém TP,rozvody měn už po 80tkm,a každych 40tkm jsi nech zkalibrovat zdvihátka ventilů,a plavání zádě se zlepši po vyměně ložisek a zadních ramen...jinák hodně štěstí v autě i pod autem....
24.04.2007 | 12:07:03 | Lobo Reagovat