Rok výroby:1991Typ motoru:1.4 benzinStav km při koupi:99 000 kmStav km nyní:114 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:13. 5. 2009
Moje první auto bylo dovezené z Německa s tvrzením, že jde o dobrý kus. Bylo po prvním majiteli, garážované a nejezdilo v zimě. Tomu odpovídal i stav laku, který nejevil ani nejmenší známku rzi, stejně jako podvozek nebo výfuk. Motor se zdál být také ve slušném stavu, tak jsem se rozhodl, že to s Fiatem zkusím. Tachometr byl nejspíš trochu stočený.
Ze začátku jsem měl problémy s ucházejícimi pneumatikami, které nevydržely ani přes den, takže jsem koupil nové. Postupně jsem nechal opravit veškeré závady po předchozím majiteli a koupil novou baterii s příslibem, že už nebudu muset každý týden nabíjet, což se bohužel nestalo. Dodnes nevím čím to bylo, ale podezírám rádio. Po čase jsem auto nemohl vůbec nahodit, protože odešel snímač otáček spolu s alternátorem - oprava 7000. Bylo to tím, že jsem nabíjel špatně baterku. Minus se připojuje jinam než na baterku, ale to jsem opravdu netušil a manuál byl německy. Přes zimu se objevily problémy s ostřikovači, stěrači a zamrzajícimi dveřmi, kdy je člověk musel za jízdy držet chvíli držet, protože nešly zabouchnout :) Ke konci provozu jsem zjistil, že odněkud teče trochu olej, ale neřešil jsem to. Klakson jsem se snažil opravit přidáním podložek do volantu, ale pomohlo to tak napůl.
Teď něco o autu. Design je klasická krabice, která neurazí, ale přesto vypadá pořád lépe než třeba Favorit. Prostor v interiéru byl celkem solidní, větší než ve Fabii, sedačky docela pohodlné, ale vadilo mi nemožnost nastavit výšku, protože mě na delších trasách vždy začala bolet pravá noha od plynu. Vše v interiéru bylo lehce dostupné, jednoduché a dostatečně veliké. Horší už to bylo s podvozkem, který byl dost tvrdý a cítit byla každá díra, na druhou stranu vůz docela dobře seděl v zatáčkách i přes velký boční náklon. Při vyšších rychlostech se projevovalo typické plavání po vozovce, takže svižná jízda po okreskách se zdála být ideální pro toto auto. Motor o výkonu 51kW není kdovíjaký rychlík, ale pokud se jezdilo ve vysokých otáčkách, tak to do těch 110km/h docela jelo. Docela mi vadila příliš dlouhá pětka, kdy už při 90km/h motor točil 3000ot/m a byl tak poměrně hlučný, tudíž nepříliš vhodný na delší trasy. Při 5000 už nebylo slyšet vlastního slova. Spotřebu jsem spočítal na nějakých 6-8litrů podle toho, jak se šlapalo na plyn. Trochu jsem měl problémy s řazením, kdy jsem občas zařadil rychlost až napodruhý nebo to naopak nešlo vyhodit. Spojka už byla taky trochu ojetá a brzdy zabíraly až tak v polovině.
Auto jsem prodal poměrně snadno za 8 tisíc bez STK a i přesto, že jsem se ho rád zbavil, tak bylo docela dobré. Závad bylo hodně a spousta věci mi vadila, ale jako první auto to nebylo tak úplně špatné.
Recenze se mi líbila, bohužel od tak starého auta a navíc Fiata (tedy nic proti Fiatu, sám jsem žádného neměl) asi nic moc čekat nelze. Trochu jsem ale nepochopil, pětka byla spíše než dlouhá krátká, ne?
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tipo
recenze dobře napsaná
Recenze se mi líbila, bohužel od tak starého auta a navíc Fiata (tedy nic proti Fiatu, sám jsem žádného neměl) asi nic moc čekat nelze. Trochu jsem ale nepochopil, pětka byla spíše než dlouhá krátká, ne?
18.05.2009 | 09:31:20 | Petr Reagovat