Rok výroby:1989Typ motoru:1372Stav km při koupi:93 000 kmStav km nyní:267 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?11 letPrůměrná spotřeba:6,93 l/100 kmVloženo:1. 2. 2006
2x preventivní výměna vodní pumpy, rozv.řemenu, napín.kladek, ložisek alt. Svíčky BOSCH FR7DC po 30 tis., olej CASTROL GTX3 po 15 tis., ložiska kol po 150 tis, 1x všechny tlumiče, výfuk po 12-ti letech, koroze prahu po 14-ti letech, dodatečná protikorozní úprava žádná.
Závady tři: přestal dobíjet - výměna regulátoru 137 tis., upadlé kabely teplotního čidla - servis fiat neodhalil - nestartoval studený. A vadné čidlo horní úvrati 255 tis. Spojka preventivně po 235 tis. - lamela o.k., unavená talíř.pružina - mírné klouzání + setrvačník z vrakoviště. Klouby kol po 150 tis. spolu s řídícími. Kotouče brzd 240 tis.!-zbýv. tloušťka 5mm, nepopraskané.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vždy dojel, po Evropě najeto 25 tis. se spotřebou 6,2 lt a sportovním způsobu jízdy. Celková spotřeba 6,93 lt, spotř. oleje dnes už 0,3 lt /1000km, předtím 0,1 lt.
Používáno i manželkou a dcerou, někdy dost tvrdě. Třeba ho občas pochválit a udělat i zdánlivě nelogickou údržbu - je to ital a má své srdce.
Výhrada jedna: tvrdší podvozek.
Závěr: mimořádně spolehlivý a úsporný vůz s náklady na 1 km pod 3 Kč včetně pořizovací hodnoty. Vše funkční až na ostřikovač a vyhřívání zad.okna, při teplotách pod minus 10 je letos nutno do sání vpravit 10 ml benzinu. Výkon motoru snad ještě lepší než na 100 tis., loni ještě byl naposled v Římě, teď převážně do práce, ale po dálnici stále hravě 150.
Přidávám jen 2 úpravy : 1.originální dvoudílný náhon tachometru,způsobující chvění ručičky a montovaný kvůli robotizované výrobě, jsem nahradil jednodílným z jawy-kývačka,později starším z fiatu 128. 2.Po zkušenostech s minulými fiaty odstraněna zanášející se protipožární spirála odvětrání klikové skříně(zanešená způsobí vyražení nalévací zátky a únik oleje). Jinak palivový filtr měněn 2x /po 100tis. a vzduchový vždy při výměně oleje. Na 245tis.vyměněno ještě uložení PZ ramene zad. nápravy,neboť vůz jezdil často na hranici dovoleného zatížení.Dnes již 2 roky používáme souběžně zánovní Bravu 1,2 80 16v ,ale "tipáč" má v rodině stále přednost,u ženské části řidičů téměř výhradní. A o Bravě zase příště ,pro teď souhlasím s Nufem z Jablonce a jeho recenzí.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Tipo
dodatek od autora článku
Přidávám jen 2 úpravy : 1.originální dvoudílný náhon tachometru,způsobující chvění ručičky a montovaný kvůli robotizované výrobě, jsem nahradil jednodílným z jawy-kývačka,později starším z fiatu 128. 2.Po zkušenostech s minulými fiaty odstraněna zanášející se protipožární spirála odvětrání klikové skříně(zanešená způsobí vyražení nalévací zátky a únik oleje). Jinak palivový filtr měněn 2x /po 100tis. a vzduchový vždy při výměně oleje. Na 245tis.vyměněno ještě uložení PZ ramene zad. nápravy,neboť vůz jezdil často na hranici dovoleného zatížení.Dnes již 2 roky používáme souběžně zánovní Bravu 1,2 80 16v ,ale "tipáč" má v rodině stále přednost,u ženské části řidičů téměř výhradní. A o Bravě zase příště ,pro teď souhlasím s Nufem z Jablonce a jeho recenzí.
02.02.2006 | 15:17:31 | honza Reagovat