Recenze Fiat Ulysse 2.0 JTD 16V
“Dobrý rodinný vůz, spolehlivost průměrná”

Autor recenze: Prachaticak2 (42 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1997 cc/2.0 JTD 16V Stav km při koupi:146 000 km Stav km nyní:180 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 11. 1. 2011

Hodnocení inzerátu: 31 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Ulysse 2.0 i Wartburg Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Po koupení v českém bazaru (dovoz z Francie) za 133 000 Kč jsem během 2 let dal do oprav asi 80 000 Kč: nové rozvody, náplně, turbodmychadlo, intercooler, kladky a řemen pomocných agregátů, 2 zadní díly výfuku, náplň klimatizace + nějaké drobnosti. Vždy ale šlo jet a auto mě nikde nenechalo - jeho stavu jsem si ale všímal a problémy včas řešil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mám 4 děti a malé příjmy - na tuto situaci ideální auto. Fiat (+ jeho klony Peugeot, Citroen a Lancia z projektu eurovan) má největší vnitřek z podobných aut (např. Espace nebo Sharan) a v bazarech stojí nejmíň. Za malou sumu mám auto, které nové stojí skoro milión. Oprav bylo dost, ale v součtu mám pořád za cca 210 000 Kč velké auto se 7 sedačkami, dobrým komfortem a rozumnými jízdními vlasnostmi.

Je to už můj druhý Ulysse. První byl benzínový (motor 2.0 8V, 89 kW), také bazarový (r. v. 1995, já ho měl v letech 2004-2008), motoricky byl výborný, ale měl mnoho drobných závad elektroinstalace a byl už starý. Měl spotřebu 7,5-8,5 l v létě, v zimě na zimních gumách 10l.

Můj současný naftový Ulysse má spotřebu 6,3 l při velmi úsporné jízdě, 7 l průměrně a 8 l ve městě a na dálnicích při rychlostech 130-150 km/h. Je to tedy úsporné auto, ale dnes bych asi bral spíš benzínový motor - naftový není tak spolehlivý, pořád v něm něco haraší a to obvykle věští budoucí drahou opravu. Můj současný Ulysse má zcela v pořádku všechny elektrické věci. Oceňuji plochou podlahu auta po vyjmutí zadních 5 sedaček (dá se tam ve dvou krásně spát), pohodlná sedadla (můj bratr má Sharan a je to tvrdý kostitřas, jak pérováním, tak sedačkami), posuvné boční dveře (děti vylezou ven i v malých mezerách), řadicí páku blízko volantu (i když řazení je velmi plandavé), absenci tunelu mezi předními sedačkami (do toho prostoru dám třeba 4 spacáky a to už je znát), ruční brzdu vlevo (nepřekáží), poměrně svižnou jízdu na nepříliš výkonný motor, logické zpřevodování (na hlavní povolené rychlosti ve městě a venku vždy jedu na malé otáčky, asi 2000/min.), snadno vyjímatelné sedačky, měkce polstrovaný a vcelku elegantní interiér, ovládání rádia a přehrávače z volantu (tlačítka na příčce volantu). Chybí mi větší spolehlivost (ale ta se asi od bazarového a dost ojetého auta nedá moc čekat...), víc odkládacích zásuvek a poliček uvnitř auta (nemá skoro žádné) a vnější zrcátka, která by vykrývala mrtvý úhel (řešil jsem to dokoupením pomocných nalepovacích malých zrcátek).

Celkově jsem spokojen, i když trochu trnu, co se zase pokazí. Když ale čtu různé servery, tak se kazí i jiná a daleko mladší auta a můj Ulysse mi pro mé účely slouží výborně.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 31


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Ulysse

Vložit komentář

relé pal.čerpadla

Prosím poraďte někdo kde najdu relé palivového čepadla.Děkuji.

16.03.2017 | 21:25:21 | tonny57  | 85.71.238.* Reagovat

neustále mi vyskakuje kontrolka motoru a občas skočí do nouzového režimu

Mám 2,2jtd-94kw rok 02.Již jsem to měl ve dvou servisech a to jeden autorizovaný a kontrolka diagnostiky se neustále chaoticky rozsvěcuje a skáče to do nouzáku.Nikdo si stím neví rady.Nemáte s tím někdo zkušenost.Díky za reakci

04.02.2016 | 06:35:17 | standa  | 212.96.164.* Reagovat

RE: neustále mi vyskakuje kontrolka motoru a občas skočí do nouzového režimu

filtr pevných častic

25.08.2018 | 17:13:19 | martin  | 90.180.166.* Reagovat

Je březen 2012 a auto stále mám. Ročně jezdím 20 000 km, o prázdninách bylo auto ve Španělsku, na Korsice a v Norsku, vše bez problémů. Závady jsou pořád (nefunguje klimatizace, kladky rozvodového řetěru a drážkového řemenu pohonu pomocných agregátů stále zlobí), ale auto pořád jezdí. Spotřeba pořád stejná. Auto už mě občas se*e, rád bych něco novějšího, ale když se jdu podívat na moderní MPV se 7 sedačkami (ty menší, typu S-Max, Peugeot 5008, Toyota Corolla Verso, Touran), tak zhnuseně odcházím - nenabízí nic moc novějšího kromě elektronických nesmyslů a místa je v nich zoufale málo - luxus, ve kterém jsou lidi namačkaný jako sardinky (tedy myslím velké rodiny). Na silnicích jim v pohodě stačím... A na nový Ulysse, Peugeot 807, Sharan nebo Galaxy nemám...

25.03.2012 | 01:37:56 |   | 90.180.183.* Reagovat

RE: V zimě nechce chytat

Koupil jsem Ulysse 2.0 JTD r.v.2001 na tachometru 158000km v bazaru loni před dovolenou, kvůli počtu sedadel. Motoricky se zdál dobrý, ale nyní jak je -4°C tak chytne až tak napotřetí. Již jsem jej měl ve dvou servisech, proměřili žhavící svíčky a relé, údajně je vše dobré. Zajímal by mě systém zapalování, co je čím ovlivněno, protože měnit díly dokud to nevychytám se mě vzhledem k ceně nechce. Je zde názor, že může mít najeto více kilometrů než je na tachometru a má tak malou kompresi. Bez mrazu však chytne bez problému. Má někdo s tímto problémem zkušenost?

27.01.2013 | 14:41:05 | buby7  | 212.96.172.* Reagovat

RE: V zimě nechce chytat

Slabá baterka? Zanesenej palivovej filtr? Slabé žhavicí svíčky? Voda v naftě? Nevím, nejsem automechanik.
No ale hlavně že naskočí.
Ten můj při mínus 20, někdy i mínus 15 (to bývá tak jednou za zimu)zamrzne a nenaskočí - už to mám nacvičené: do motoru k naftovému filtru strčím koupelnový foukací ohřívadlo, nechám ho tam pod přiklopeným víkem motoru půl hodiny běžet a pak to naskočí. Takže mi to zamrzá asi v tom filtru (i když byl před zimou měněnej, byla tam arktická nafta Verva Diesel do mínus 26 + 2 litry benzínu k tomu).

26.02.2013 | 23:58:56 | Prachaticak2  | 90.180.183.* Reagovat

RE: V zimě nechce chytat

zdravím mam taky ulipsika chtěl jsem jen se zeptat měl sem ho vservisu na viměně žhavicih svičkach aje nějaky linej muže to bejt naftou

05.06.2014 | 22:05:43 | simir  | 93.99.5.* Reagovat

RE: V zimě nechce chytat

Ulysse již chytá
Před jízdou při mrazu zapnu na pět minut nezávislé topení, které zapnu dálkovým ovládáním i z okna v 1. patře a startuje jako v létě .
buby7

01.06.2013 | 08:47:50 | buby7  | 212.4.155.* Reagovat

RE: stále bezvadně jezdí

Je únor 2014 a auto stále mám. Stále jezdím 20 000 km ročně, na tachometru je 240 000, auto jezdí krátké i dlouhé cesty (každý den do práce 15 tam a 15 zpět, v létě několik tisíc za týden, např. Slovensko, Bretaň - 5700 km za 14 dní, Toskánsko, v zimě na hory). Za celou tu dobu byl jediný problém zaviněný autem - vadná váha vzduchu, oprava za 4000. Musím tedy opravit svá tvrzení z recenze - poté, co jsem pár závad vychytal, už další kupodivu nenaskakují. Vše funguje jak má. Spotřeba stále stejná, 6,5 superspořivě, 7,5 běžná svižná jízda včetně letní dálnice 35 °C, 130 km/Hod., 6 lidí, plný výkon klimošky a rakev na střeše, v zimě 8l. Je pravda že beru snad lepší nafty (Disel Tech od Agipu, občas Vervu Diesel) a pravidelně po 15 000 měním olej. Za celi dobu co auto mám nebyla jediná závada elektriky.
Minulý víkend jsem se smál - v Krkonoších všude luxusní auta, každé rakev ba střeše, a my přijeli jen tak, 6 lidí, 5x sjezdovky, 4x běžky, bagáž na víkend, vše uvnitř. Ta pohoda, že 210 cm dlouhé lyže strčím doprostřed do mezery mezi sedačky (mám uspořádání 2 + 2 + 2 s vyndanou sedačkou v 2. řadě). Když vyhodím jednu další sedačku, převezu kolo. Když vyhodím zadní 4, navezu dříví na celou zimu do kamen anebo se ve dvou na rovné ploše krásně vyspíme.
Z praktického hlediska to je superauto - je kratší než Octavia, ale pojme 7 lidí na výlet, 6 lidí s plnou bagáží na víkend, a 6 lidí s rakví a výbavou na 14 dní na léto. Neocenitelné jsou posuvné zadní dveře - v úzkých mezerách a úuké garáží to je k nezaplacení.
Brácha má Ford Galaxy z roku 2006 se stejným uspořádáním - to auto je míň pohodlné (tvrdá sedadla a hrůzné opěrky hlavy) a uvnitř o něco menší.
Vypadá to, jako bych byl fanatik na Ulysse, Nejsem, občas už mě sere, že mám 13 let staré auto s papírově slabým motorem (ale 130 dá levou zadní a 150 s trochou úsilí), ale když se obžas zajdu podívat na nová podobná auta, tak ta stejně velká (nový Sharan, Falaxy, Alhambra) jsou pekelně drahá a ta menší 7-místná opravdu o dost menší (Zafira, Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Picasso)a to co já všechno mám ve výbavě (např. elektricky sklopná zrcátka - neocenitelná věc) mají až v těch vyšších vábavách. A to jsem za to na počátku dal 130 000 v bazaru... No, měl jsem trochu kliku, ale můj skvělý Peugeotí opravář říká: Ulysse (+ bratříčci P 806, Citroen C8)jsou poslední poctivá auta nepřeplácaná zbytečnou elektronikou. Souhlasím s ním a plánuju s tím jezdit další nejméně dva roky. Stále mám 4 děti doma...

04.02.2014 | 22:40:06 | Prachaticak2  | 90.177.66.* Reagovat