Rok výroby:1985Typ motoru:1301 turboStav km při koupi:0 kmStav km nyní:146 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:7. 5. 2007
Vypadlý konektor váhy vzduchu, jinak nic... až teda na korozi, která dovedla karoserii až na samý konec a nyní jiz čeká jiná a zdravá kastle na výměnu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Uno je koncipováno jako levnější auto do městského provozu. To ovšem neplatí pro verzi i.e. Turbo, který se řadí ke sprinterům své doby po boku Renaultu 5, VW Polo apod. Fiat Uno se tímto stal malým dravcem, který se nezalekl ani Omegy s třílitrovým motorem (ovšem pouze na členitých silnicích, dálnice by pro něj byla osudnou).
Dnes verzi s motorem o objemu celých 1301ccm a přeplňovaným motorem vídáme zřídka. Od „klasické“ verze se liší detaily, které jako celek znamenají velkou změnu. Exteriér dostal bílé blinkry, jiné nárazníky, v základní výbavě byly přední mlhovky, litá kola, tónovaná skla (zadní vyklápěcí), střešní okýnko a laminátové víko kufru opatřené decentním spoilerem. Interiér se přestrojil do červeno-černé kombinace, která dodnes vypadá luxusně. Kobereček natažený po celém autě je i po tolika letech pěkný a zachovalý. Sedačky jsou nižší,tvrdší a s větším bočním vedení, než u obyčejného Una. Čalounění střechy je potaženo černou koženkou. Kromě štítu budíků se na palubovce nic nezměnilo. Na palubním štítu se objevil otáčkoměr, rychloměr cejchovaný do 240km/h a dalších pět budíků, které jsou pro „závoďáka“ nutností a informují řidiče o chodu auta. Celkově by se dalo říct, že design auta je nadčasový a i v dnešní době se dá na toto auto dívat.
Podvozek je samozřejmě také přizpůsobený k potenciálu motoru. Ovšem úpravy jsou tak malé, že jako celek je stále poddimenzovaný. Vůz váží kolem 850kg a má výkon 77kW. Italští inženýři se snažili, ale je to málo. Vůz drží stopu perfektně až do té doby, než vjedete na nerovnou silnici. To se auto rozkmitá a máte plné ruce práce. Lehkou záď pocítíte již při nízké rychlosti na dlaždicích. Velké rychlosti se raději vyhněte. Sice je vůz schopný uhánět rychlostí přes 210km/h, ale to bych doporučoval jedině na nové rovné silnici a s naprostým bezvětří. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové. Přední chlazené a zadní kotouče jsou stejné jako přední u klasického Una. Brzdí pěkně, ale absence ABS je znát, tudíž je nutná větší opatrnost. Citlivost na pohyb volantu je skvělá a ani na místě není problém točit s volantem.
Motor je kapitola sama o sobě. Malý nenápadný Fiatek se s ním promění v divocha, kterého žene kupředu maloobjemový turbomotor, který umí táhnout jak z nízkých, tak vysokých otáček. Po městě není problém jet na pátý rychlostí stupeň a dokonce při výjezdu z města umí zrychlit bez nutností podřazovat. Ovšem toto k tomuto autu nepatří. Při podřazování na třetí rychlostní stupeň vylítnete z města raketovou rychlostí a většinu aut necháte za sebou. Motor se dá vytáčet až k hranici 7tis otáček a věřte, že si s ním užijete spousty srandy. Nemusíte se zaleknout na zádi nalepeného Passata, který se Vám bude snažit ukázat jakou sílu má jeho TDIčko. Hravě mu při zrychlování ujedete. To pak není lepší pohled na takového pilota, kterému natrhne zadek 20let staré auto. Ovšem dostáváme se k dalšímu faktoru, který pro mladé řidiče (kteří si většinou toto auto koupí) je nezanedbatelný. A to je spotřeba. Udávané hodnoty jsem nedosáhl nikdy. Většinou se spotřeba pohybuje kolem 9-10/100km. Ovšem podotýkám, že s Unem jezdím pouze rekreačně a když už ho vytáhnu, tak ho nešetřím.
Fiati této doby trpí na korozi. Ta je tak rozsáhlá, že se u tohoto vozu oddělila podlaha od karoserie, a tak nezbylo nic jiného, než udělat nezvyklou věc a postavit Fiat Uno Turbo v pětidvéřovém provedení. Interiér je již předělaný a nyní se začně pracovat na podovzku a motoru. Auto se dočká nových pružin, tlumičů, brzd a celý motor projde pouze estetickou úpravou (zásahy do mechaniky nejsou nutné, motor je 8000km po GO včetně turba). Největším problémem je elektrika, které je v autě nepřeberně. Důkazem je čidlo na prehřátí trysek,které při zvýšené teplotě sepne chladič trysek. Další zajímavostí jsou chladiče oleje a intecooler. Na fotkách můžete vidět novou podobu Una, které je v černé barvě a podlaha ne v naprostém pořádku. Nyní ho ještě pohání původní 1,5l motor, který si za nedlouho bude moct jíd odpočinout a na jeho místo se usadí malý dravec.
Zavěřem bych chtěl odratit od koupě tohoto vozu všechny mladé a nezkušené řidiče, mezi které se řadím i já. Mně je pouze 20let. Celkem jsem s ruznými vozy najel přibližne 100tis km, a tak už trochu očekávám chování vozu, ale rozhodně to nejsou zkušenosti na toto auto a hlavně se musí jezdit s rozumem! Proto radim čerstvým řidičům raději klidnější verzi s motorem Fire nebo pro nadšence silnejších motoru 1,5, který disponuje 55kW a mně ještě stále vrní v kastli černého Una, které je také na fotkách. Jeho dynamika neni špatná a spotřeba je ještě menší!
mam 18 rokov a nedavno mi otec kupil uno logo 1,5 a kedze pisete ze na 1,5 su problemy z dobijanim bol by som vam vdacny keby ste mi na e-mail poslali najcastejsie chybi
ja jasny, ze to dokaze zrat tech 15l/100km ale myslim ze ne v prumeru na celou nadrz jako jsem to meril ja... Vetsinou to bylo kolem tech 10l/100km... S tou spolehlivosti to zalezi taky asi kus od kusu jak na tom je... ja pisu jen muj postreh, ze jsem s autem nemel zadny problem. To treba s tim unem do ktereho pujde ten motor 1,3 turbo jsou problemy docela casto. Hlavne teda s elektrikou, dobijenim a centralem... Je to vazne kus od kusu. Taky hraje velkou roli ve spolehlivost, ze ma motor po GO, coz by mu mohlo chvili vydrzet a neporouchat se...
Musím si rejpnout do té informaci ohledně spotřeby. Kluci v mém okolí tyhle auta kdysi měli. A spotřeba 9-10l jedině s lehkou nohou na plynu. Pokud jsem to dobře pochopil, tak autor udával tuto spotřebu při jízdě kdy auto nešetří. To je podle mě "full gas". A to ty unka žraly 15-20l. Navíc malá spolehlivost - borci zajeli pár sprintů a 5 měsíců bylo uno odstavený v garáži Pro kluka bez peněz toto auto opravdu není. I když je to lákavej dráček
Ten odkaz bol ale asi už neni v recenzii Scenic. http://www.autorecenzie.sk/reviews.asp?ar=5036&auto=Renault-SC%C9NIC . Tiež super recenzia ale to chúďa auto.
Tak to moc dekuju za duveru, vazim si ji a doufam, ze pri dalsi recenzi ji nezklamu. Nyni se chystam recenzi Octavie II 1,9TDI... ale jeste si pockam na dalsi zkusenosti s ni. zatim jsem s ni najel priblizne 25tis km a chtel bych si pockat do 30tis a pak ohodnotit... Jen prozradim, ze recenze bude veskrz kriticka:D Jinak ty dva odstavce jsou o cernem Unu, ktere je mozno videt na fotkach na mem webu. Nemuzu sem bohuzel dat odkaz, ale nekde v prispevku me recenze uz jednou odkaz uvazl... ale kdyzatk me muzes kontaktovat a ja ti fotky rad poslu. Jedna se o petidverove provedeni starsiho typu Una z roku 1988. Jeste je v nem klasicky 1,5 motor s 55kW. Kastle je fakt pekna, hlavne podlaha, ktera je jeste puvodni a bez koroze! Nechapu, ze nektera Una jsou prolezla skrz na skrz a nektrera zase zachvola. Komplet auto i s papiry jsem sehnal za dobrou flasku piti, takze porizovaci nakaldy nulovy, a tak jsem o to stastnejsi. Jinak muzu prozradit, ze interier je jiz predelany a petidverove auto se sklapecimi prednimi sedacky pro pristup na zadni sedacky asi taky nikdo jen tak nema:D Ale je to dobra vec, na zadnich sedackach tak vznikne mraky mista:)
novejsi auto mam... mym hlavnim autem je ted Scenic 1,9dCi z roku 2002 coz je auto na pohodove, ale sviznejsi jezdeni. Ovsem Uno je o necem jinem, ale to ti nemusim vysvetlovat rozdil v rodinnym kocaru a autem braneho jako sport sveho druhu... Casu ted bohuzel moc nemam, ale auta jsou ma hobby, proto se poustim do prestavby:)
jj presne raketa na kolech.. k tomu hodnoceni: spolehlivost beru tak, ze me nikde nenechalo. Zadny problem s elektrikou jako to byva u italu jsem nemel. Jedinym problemem je ta koroze. a komfort jsem bral v ohledu na auta stejneho data vyroby. Ono je to i daleko pohodlnejsi nez treba ford Ka a hlavne prostornejsi... rpto takove hodnoceni...
parkrat jsem mel tu cest se v 1,3T projet a musim rict... raketa na kolech. navic kdyz dostane ty spravne kola, znacne to vylepsi prujezdy zatackama. ovsem chce to velkou miru opatrnosti, protoze v tomhle aute se boura zpravidla jen jednou... s bocnim vetrem souhlasim, pri vyssich rychlostech dela s tak lehkym autem neprijemne veci. S cim ale souhlasit nemuzu je zaverecne hodnoceni. Spolehlivost 10/10. A podivam-li se na predchozi auta autora clanku, tak komfort 8/10... no...
Mr. KoVaR je tu stabilka a nie je len UNO - man. Keby túto recenziu nepísal on tak by som ju ani nečítal. Osobne som nepochopil posledné dva odstavce, kde píšete o motore 1,5 atd.
Upřímně řečeno, nevím proč si raději nekoupíš novější kompletní auto. Myslím, že práce na přestavbě bude požehnaně, ale výsledek bude sice "udělané" ale staré auto. Asi to děláš jako koníčka a máš hodně času. Takže hodně štěstí a zdárné dokončení.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno
uno turbo papa 15 pri mojej nohe jeto auto ktore si nekupis na spotrebu
06.12.2008 | 20:55:06 | Reagovat
uno logo
mam 18 rokov a nedavno mi otec kupil uno logo 1,5 a kedze pisete ze na 1,5 su problemy z dobijanim bol by som vam vdacny keby ste mi na e-mail poslali najcastejsie chybi
28.02.2008 | 12:04:40 | patrik Reagovat
2 TZR
ja jasny, ze to dokaze zrat tech 15l/100km ale myslim ze ne v prumeru na celou nadrz jako jsem to meril ja... Vetsinou to bylo kolem tech 10l/100km... S tou spolehlivosti to zalezi taky asi kus od kusu jak na tom je... ja pisu jen muj postreh, ze jsem s autem nemel zadny problem. To treba s tim unem do ktereho pujde ten motor 1,3 turbo jsou problemy docela casto. Hlavne teda s elektrikou, dobijenim a centralem... Je to vazne kus od kusu. Taky hraje velkou roli ve spolehlivost, ze ma motor po GO, coz by mu mohlo chvili vydrzet a neporouchat se...
09.05.2007 | 12:03:03 | autor Reagovat
spotřeba
Musím si rejpnout do té informaci ohledně spotřeby. Kluci v mém okolí tyhle auta kdysi měli. A spotřeba 9-10l jedině s lehkou nohou na plynu. Pokud jsem to dobře pochopil, tak autor udával tuto spotřebu při jízdě kdy auto nešetří. To je podle mě "full gas". A to ty unka žraly 15-20l. Navíc malá spolehlivost - borci zajeli pár sprintů a 5 měsíců bylo uno odstavený v garáži Pro kluka bez peněz toto auto opravdu není. I když je to lákavej dráček
09.05.2007 | 09:51:40 | TZR Reagovat
Pro autora
Proč sem nemůžeš dát odkaz? rád ych ty stránky viděl.
08.05.2007 | 20:02:12 | jixx Reagovat
Pre autora
Ten odkaz bol ale asi už neni v recenzii Scenic.
http://www.autorecenzie.sk/reviews.asp?ar=5036&auto=Renault-SC%C9NIC
. Tiež super recenzia ale to chúďa auto.
08.05.2007 | 17:37:55 | mtb Reagovat
2 mtb
Tak to moc dekuju za duveru, vazim si ji a doufam, ze pri dalsi recenzi ji nezklamu. Nyni se chystam recenzi Octavie II 1,9TDI... ale jeste si pockam na dalsi zkusenosti s ni. zatim jsem s ni najel priblizne 25tis km a chtel bych si pockat do 30tis a pak ohodnotit... Jen prozradim, ze recenze bude veskrz kriticka:D
Jinak ty dva odstavce jsou o cernem Unu, ktere je mozno videt na fotkach na mem webu. Nemuzu sem bohuzel dat odkaz, ale nekde v prispevku me recenze uz jednou odkaz uvazl... ale kdyzatk me muzes kontaktovat a ja ti fotky rad poslu. Jedna se o petidverove provedeni starsiho typu Una z roku 1988. Jeste je v nem klasicky 1,5 motor s 55kW. Kastle je fakt pekna, hlavne podlaha, ktera je jeste puvodni a bez koroze! Nechapu, ze nektera Una jsou prolezla skrz na skrz a nektrera zase zachvola. Komplet auto i s papiry jsem sehnal za dobrou flasku piti, takze porizovaci nakaldy nulovy, a tak jsem o to stastnejsi. Jinak muzu prozradit, ze interier je jiz predelany a petidverove auto se sklapecimi prednimi sedacky pro pristup na zadni sedacky asi taky nikdo jen tak nema:D Ale je to dobra vec, na zadnich sedackach tak vznikne mraky mista:)
08.05.2007 | 17:11:35 | autor Reagovat
2 V-power
novejsi auto mam... mym hlavnim autem je ted Scenic 1,9dCi z roku 2002 coz je auto na pohodove, ale sviznejsi jezdeni. Ovsem Uno je o necem jinem, ale to ti nemusim vysvetlovat rozdil v rodinnym kocaru a autem braneho jako sport sveho druhu... Casu ted bohuzel moc nemam, ale auta jsou ma hobby, proto se poustim do prestavby:)
08.05.2007 | 17:06:26 | autor Reagovat
2 diego
jj presne raketa na kolech.. k tomu hodnoceni: spolehlivost beru tak, ze me nikde nenechalo. Zadny problem s elektrikou jako to byva u italu jsem nemel. Jedinym problemem je ta koroze. a komfort jsem bral v ohledu na auta stejneho data vyroby. Ono je to i daleko pohodlnejsi nez treba ford Ka a hlavne prostornejsi... rpto takove hodnoceni...
08.05.2007 | 17:03:50 | Kovar Reagovat
parkrat jsem mel tu cest se v 1,3T projet a musim rict... raketa na kolech. navic kdyz dostane ty spravne kola, znacne to vylepsi prujezdy zatackama.
ovsem chce to velkou miru opatrnosti, protoze v tomhle aute se boura zpravidla jen jednou...
s bocnim vetrem souhlasim, pri vyssich rychlostech dela s tak lehkym autem neprijemne veci.
S cim ale souhlasit nemuzu je zaverecne hodnoceni. Spolehlivost 10/10. A podivam-li se na predchozi auta autora clanku, tak komfort 8/10... no...
08.05.2007 | 16:33:54 | diego Reagovat
To V-pover
Mr. KoVaR je tu stabilka a nie je len UNO - man. Keby túto recenziu nepísal on tak by som ju ani nečítal.
Osobne som nepochopil posledné dva odstavce, kde píšete o motore 1,5 atd.
08.05.2007 | 15:52:59 | mtb Reagovat
Dobrý, ale ...
Upřímně řečeno, nevím proč si raději nekoupíš novější kompletní auto. Myslím, že práce na přestavbě bude požehnaně, ale výsledek bude sice "udělané" ale staré auto. Asi to děláš jako koníčka a máš hodně času. Takže hodně štěstí a zdárné dokončení.
08.05.2007 | 12:52:08 | V-power Reagovat
Pěkná recenze.
08.05.2007 | 07:55:59 | Reagovat