Recenze Fiat Uno 1.5i
“Nenápadný divoch pro mladé řidiče”

Autor recenze: elkar (19 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1.5 V8 benzín Stav km při koupi:136 000 km Stav km nyní:158 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 18. 8. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Koroze. To je slovo, které se v souvislosti s tímto autem prostě vyskytuje a to oprávněně. Pokud nejste prvním majitelem, je dosti možné, že vám vůz prakticky shnije pod zadkem. Pokud však máte štěstí - jako já a karosérie je v relativně dobrám stavu, není radno podcenit její údržbu, zejména blatníky + podvozek.
To je asi největší a nejdůležitejnší problém u tohoto modelu. Jinak žádné vážné poruchy, nebo takové, které by se u 18 let starého modelu nedaly pozorovat, nebyly.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tato verze Una je 3. nejsvižnější a nejrychlejší. Nad ní jsou jen obě benzínové turboverze, které jsou opravdu jiná katagorie.

- Vzhled: Na počátku 90. let prodělala Una facelift, který bych řekl, že je velice pozitivní z venku ale interiér mám přeci jen radši starý s old-schoolovými páčkami.

- Interiér: Vše je v sedém decentním plastu, který nevrže ani se neleskne, což je také nežádoucí. Je příjemný na dotyk a na slunci se snad ani tolik nerozpálí, jak bych čekal. Úložný prostor v plaubní desce a kolem ní je velice rafinovaný a šikovný. Budíky vám pak dávají přehled o podstatném. Chybí tu však otáčkoměr, proto je dobré se první kilometry zaposlouchávat do motoru a zkoušet kde má hranici (lehce), pak více, kdy a jak máte řadit.

- Motor: Tak tedy pod kapotou máte k dispozici osmiventilový čtyřválec, který vám poskytne 75 koní. Ovšem 75 koní na nějakých 800 kg váhy, což z Una dělá velice svižné auto za velice malý peníz a kdejaká 1.9 TDi bude koukat, co z toho dokážete vymáčknout. Motor se dá snadno točit k 6 tisícům, ale nejlepší reakci na plyn ucítíte někde kolem 4,5.
Co se spotřeby týče, uváděno je 8 litrů. Neměl jsem problém se takové spotřeby držet, avšak jak to u benzínů bývá - při jízdě na krev se spotřeba i zdvojnásobí. Zdravý průměr byl tedy tak kolem 11l.

- Jízda: Uno má na výšku něco přes 140 cm a na šířku něco přes 150cm. Je tedy jasné, že jakmile přijde zatáčení, stabilita se hodně zhorší. To je opravdu jediný velký nedostatek jízdních vlastností takového auta. Opravdu není rado riskovat, ano lepší kola/pneu vám o něco zlepší trakci, ale pokud se bavíme o továrním nastavení, tak auto se nakloní, pak uslišíte pískot a pak už se ženete ven a to ste nemuseli jet ani 80 do takové zatáčky.
Na rovinkách nebo ve stoupání je však s unem velká sranda zejména při zrychlování například z města.
Na rozjezd s lepšími koly (185/60R14) pak dokáže hravě držet krok s Octavií RS nebo Oplem Zafirou, což jsou auta výkonovně někde úplně jinde. Ovšem to jen zhruba do rychlosti kolem 120, pak už vašich 75 koní nestačí a pocítíte absenci turba a kolegové vám ujednou. Na okresky však ani vetší rychlosti nepotrřřebujete. Na rychlý a svižný výjezd ze zatáčky vám i takovéhle autíčko připraví mírné přetížení působící na vaše tělo.

Nakonec musím podotknout jedu důležitou věc. Ve svém Unu jsem měl převodovku z dieselové verze, takže maxmimální rychlost byla dost snížená (kolem 150), ale zato odpich byl přímo raketový (na takové auto). Stovku pak s lepšími pneu za přibližně 9,5 sekundy, což na 75 koní nebude tak málo, pravda, turbo verze mají o 2 vetřiny lepší čas. :-)
Většinu času se ale stejně řítíte 80-120 km/h, což vám ale v takovém autě připadne jako nadsvětelná rychlost díky hluku a nestabilitě, ale pocit z rychlé jízdy je tu stále.

Tohle auto rozhodně doporučuji pro mladé šílence, kteří mají teplý řidičák ještě a chtějí se levně vyblbnout. Jistě, turbo verze jsou daleko šílenější auta a například 1,4 UNO turbo, které má 120 koní se běžně při sprintech přeřazuje do kategorie do 2,5 litru, by bývalo bylo lepší, ale takové jsou těžko k sehnání, proto 1,5i je dobrou alternativou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno

Vložit komentář

mal som 1.5 ie

a možem len suhlasit.okrem korozie a vodnej pumpy žiadne problemy...a motoricky vynikajuci.

24.08.2009 | 01:48:06 | zdekajinek Reagovat

..

chyběl tomu tady nějakej pořádnej joke no... tak snad mi za to nedaj banána admini :-D

22.08.2009 | 01:39:04 | elkar Reagovat

Motor 1,5 v takovym mini-autě a "zdravý průměr" 11 litrů na 100 km?

20.08.2009 | 14:14:23 |  Reagovat

Komentar

Chlapec ty si dobre mimo. 1- asi mas komercne kalibrovane usi - ked dokazes popisovat (bez otackomeru) v kolkych otackach ma auto aky zatah. 2- tie reci o vyblbnuti - neviem preco mam taky pocit, ze nemas ani tych 19 - v kazdom pripade ked sa mas na takej herke zabit tak aspon sam. 3- drzat krok s vykonnymi autami (neviem preco spominas Octaviu, alebo Zafiru) dokazu aj ini - zial toto len na startovacej ciare. V zivote si asi v aute na soferovom mieste ani nesedel, nehovoriac o spominanych autach. 4- co sa tyka prevodovky - to si zabil uz uplne - naftove motory maju vysoky krutiaci moment - zial v nizkych otackach - teda vysledny vykon je z toho dovodu mensi ako keby mali taky vysoky KM vo vyssich otackach. Aby dosahovali potrebny vykon vo vyssich otackach (v pouzitelnych pri hnani kolesa) maju prevodovky opacnu koncepciu. Ak by si taku prevodovku nedaj boze aj dako namontoval - ten motorovy mrzak by s nou ani nepohol. Toto co si pisal ty - ze mensia maximalna rychlost a velky tah by si dosiahol keby si tiez dakym zazrakom namontoval na dieslovy agregat prevodovku z benzinoveho... Cize - kto chce klamat, najprv to musi vediet. Studuj dalej, este mas veru co...

20.08.2009 | 13:45:22 | Ado Reagovat

Dobrý joke hravě držet krok s RS a ta Zafira byla OPC že??

19.08.2009 | 18:51:30 |  Reagovat

Trochu jsi se spletl.Neni to V8 (osmivalec :-), nybrz 8V (osmiventil :-).A to je rozdil :-)

19.08.2009 | 13:04:52 | jamieson Reagovat