Rok výroby:1990Typ motoru:1302 DieselStav km při koupi:126 000 kmStav km nyní:127 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:19. 11. 2008
Vadná ložiska a náboje předních kol (projevilo se po 200 km), teče olej z převodovky a motoru (nevím jak se to předchozímu majiteli podařilo zamaskovat), po 100 km prasklo lanko ruční brzdy, nerovnoměrný chod motoru, volné řazení, po 300 km vyhořela elektroinstalace světel, a další a další.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Uno Logo jsem si pořídil z nostalgie, protože podobným vozem (jen v jiné barvě) jsem brázdil silnice v době studií, tehdy mi spotřeba mezi 4 - 5 litry nafty připadla jako něco neuvěřitelného.
Zlákal mne (zdánlivě) dobře běžící motor, víceméně (opět zdánlivě) zdravá karoserie a dle pohledu nově měněné tlumiče, a v neposlení řadě nová STK.
První závada byla banální - prasklé lanko ruční brzdy.
Lehké hučení v přední nápravě se během cca 200 km stalo naprosto nesnesitelným, diagnóza - obě přední ložiska a náboje a jedno rameno včetně čepu v háji.
Po dalších cca 100 km po opravě vyhořela instalace světel.
K tomu ještě oprava náhle uvolněného řazení (které někdo opravil dle mého odhadu snad vložením "futra" bez demontáže), jinak si nedovadu vysvětlit, že se závada projevila najednou a spočívala v tom, že na konzoli řazení chybělo vyvložkování...
Drobné úniky oleje jsem tedy již ani neopravoval.
Podtrženo sečteno, Fita UNO bylo v roce 1998-2000 dobrý kup za dobré peníze. Nicméně v roce 2008 se jedná již o stroj, který se limitně přiblížil konci své životní pouti.
Do onoho skvostu jsem během měsíce nainvestoval cca 10.000 Kč (a nedám už ani Kč), a definitivně mne to podpořilo v rozhodnutí o zakoupení nového Grande Punta.
V podstatě zbytečnou koupi a instalaci nových repro JVC potom považuji už jen za malou daň za vlastní nerozvážnost a blbost.
Pokud by měl někdo zájem, velmi rád se ho zbavím za symbolickou cenu.
Tak po 4 měsících a najetých 5.000 tkm se UNO definitivně poroučelo. Během této doby: - na dosud zdánlivě pěkném laku plošně začaly vyskakovat puchýře (a místy lak odpadá) - karoserie se ukázala být rezavá natolik, že místy by během několika příštích měsíců pravděpodobně prorezla skrz - pod antikorozním nátěrem spodku se ukázal být velmi zkorodovaný podvozek, - odešly ložiska na zadních kolech, - motor ztratil kompresi a nechce startovat (prvních 5 minut po nastartování je problém ho udržet v chodu), - rezonance vnitřních plastů dosahují úrovně přehlušující i autorádio puštěné naplno, - odchází převodovka, která začíná při ubrání plynu "vyhazovat" rychlosti, - opět vyshořela kabeláž světel, - atd. - atd. - atd. - a rána z milosti, při projetí dírou (popravdě vcelku běžný trochu hlouběji zapuštěný kanál) se totálně vyvrátilo pravé přední kolo.
Jinými slovy, zcela potvrzuji svůj závěr, že UNO po více než 15 letech (pokud nenarazíte na výjimečně pěkný garážovaný kus) je již vhodné snad pouze k výcviku autorestaratérů, eventuelně k sešrotování (tento osud již potkal i moje UNO).
Recenze o novém Fiatu přijde po pár tisíci najetých km :-).
S touto recenziou plne súhlasím! Fiaty sú dobré a pohodlné autá, ale len keď sú nové alebo s malým počtom nabehaných kilometrov. Ak si niekto UNO zrenovuje a vymaká - dobre (ak mu nie je lúto peňazí a času), ale kúpiť starý ojazdený plecháč a mať s tým len problémy je blbosť. Čudujem sa tomu, že tu každý Fiat Uno schváli do neba. Podľa mňa sú to neobjektívne recenzie a niekoho môžu naviesť na to aby kúpil starý, hrdzavý plecháč. Stáva sa, že sa auto vydarí a predchádzajúci majiteľ sa oň dobre staral, ale nie je možné aby z 20tich recenzií bolo 19 nadšencov, ktorí sa až rozplývajú nad svojim Unom. Tie prvé striekačky v žiadnom prípade nemôžu byť spoľahlivé, Uno hrdzavie ako líška, Uno má motor vždy zatečený od oleja, Uno je dosť poruchové, Uno je pre 18ročného mladíka, ktorý má hromadu času sa válať s autom v garáži. TOTO je podľa mňa objektívna recenzia a nie že UNO SA VYROVNÁ OCTAVII, čo je to pre boha za blbosť ??? Mám Fiata a viem o čom píšem!
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno
koupím
Pokud bude cena skutečně symbolická a auto ještě není shnilé na sračku, Tak to okamžitě koupím. Pište na email, nebo volejte 723 517 288
22.10.2009 | 07:55:47 | Luďa Reagovat
Ty vago, tak to jo, po takové zkušenosti bych také o ničem jiném, než zase o Fiatu, ani neuvažoval .
30.01.2009 | 15:33:18 | Itall Reagovat
Doplnění
Tak po 4 měsících a najetých 5.000 tkm se UNO definitivně poroučelo. Během této doby:
- na dosud zdánlivě pěkném laku plošně začaly vyskakovat puchýře (a místy lak odpadá)
- karoserie se ukázala být rezavá natolik, že místy by během několika příštích měsíců pravděpodobně prorezla skrz
- pod antikorozním nátěrem spodku se ukázal být velmi zkorodovaný podvozek,
- odešly ložiska na zadních kolech,
- motor ztratil kompresi a nechce startovat (prvních 5 minut po nastartování je problém ho udržet v chodu),
- rezonance vnitřních plastů dosahují úrovně přehlušující i autorádio puštěné naplno,
- odchází převodovka, která začíná při ubrání plynu "vyhazovat" rychlosti,
- opět vyshořela kabeláž světel,
- atd.
- atd.
- atd.
- a rána z milosti, při projetí dírou (popravdě vcelku běžný trochu hlouběji zapuštěný kanál) se totálně vyvrátilo pravé přední kolo.
Jinými slovy, zcela potvrzuji svůj závěr, že UNO po více než 15 letech (pokud nenarazíte na výjimečně pěkný garážovaný kus) je již vhodné snad pouze k výcviku autorestaratérů, eventuelně k sešrotování (tento osud již potkal i moje UNO).
Recenze o novém Fiatu přijde po pár tisíci najetých km :-).
30.01.2009 | 14:53:14 | Johannes Reagovat
súhlas
S touto recenziou plne súhlasím!
Fiaty sú dobré a pohodlné autá, ale len keď sú nové alebo s malým počtom nabehaných kilometrov.
Ak si niekto UNO zrenovuje a vymaká - dobre (ak mu nie je lúto peňazí a času), ale kúpiť starý ojazdený plecháč a mať s tým len problémy je blbosť.
Čudujem sa tomu, že tu každý Fiat Uno schváli do neba.
Podľa mňa sú to neobjektívne recenzie a niekoho môžu naviesť na to aby kúpil starý, hrdzavý plecháč.
Stáva sa, že sa auto vydarí a predchádzajúci majiteľ sa oň dobre staral, ale nie je možné aby z 20tich recenzií bolo 19 nadšencov, ktorí sa až rozplývajú nad svojim Unom.
Tie prvé striekačky v žiadnom prípade nemôžu byť spoľahlivé, Uno hrdzavie ako líška, Uno má motor vždy zatečený od oleja, Uno je dosť poruchové, Uno je pre 18ročného mladíka, ktorý má hromadu času sa válať s autom v garáži. TOTO je podľa mňa objektívna recenzia a nie že UNO SA VYROVNÁ OCTAVII, čo je to pre boha za blbosť ???
Mám Fiata a viem o čom píšem!
13.01.2009 | 15:31:42 | Hugo Reagovat