Rok výroby:1993Typ motoru:1,1Stav km při koupi:111 000 kmStav km nyní:136 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:12. 6. 2007
Vůz byl zakoupen v roce 2005 z autobazaru za 40000 Kč. Moje matka ho chtěla hned jak ho uviděla. Nejdříve jsem jí to vymlouval, protože o Fiatech jsem neměl valné mínění, ale nakonec jsem svolil. Nakonec mě vůz v mnoha ohledech překvapil.
Nejvíce mě překvapilo kolik je v autě místa. Nejen vpředu, ale i dozadu se vejdou pohodlně dvě osoby a mají tam více místa než ve Škodě Octavia, když má řidič a spolujezdec hodně vzadu sedadlo. Pro tři to vzadu na dlouhé vzdálenosti moc není. Zejména na šířku je dost těsno. Malou šířku oceníte při parkování. Auto se vejde skoro do každé mezery. Sedadla jsou celkem pohodlná oproti prosezelým sedačkám ve Škodě Favorit a mají i dobré boční vedení. Kvalita přístrojové desky a celého interiéru není opravdu nic moc, ale co byste očekávali od malého italského auta? Zavazadelník je na velikost auta dostačující.
Exteriér hodnotím jako docela povedený. Je to ještě hranatý Fiat. Žádné módní obliny na něm nenajdete. Jen lak není už moc lesklý. Předchozí majitel se o něj asi moc nestaral. Koroze je skoro neznámým pojmem. Jen nadveřích u řidiče jsou dvě malé tečky. Jak jsem zjistil, je to zdůvodu, že v tom místě byly opravované. Někdo s nima bouchnul o něco při otvírání. Celkovou protikorozní ochranu hodnotím jako dobrou.
Jízdní vlastnosti nemusí vyhovovat každému, protože pérování je hodně tvrdé a opravdu cítíte každou nerovnost. Na druhou stranu je auto v jakékoli zatáčce velmi jisté. Největší zábava je na šnehu. My jsme na zimu na kola dali velmi hrubé protektory a díky nízké hmotnosti(tuším, že 800Kg) nemáte problém zůstat někde ve stoupání. Brzdám dávám průměrné hodnocení. Pokud chcete maximální brzný účinek je potřeba pořádně přitáhnout otěže. Na běžné ježdění však stačí.
Jednoznačně nejlépe musím hodnotit motor. Když jsem se dozvěděl, že to bude pouze 1,1 o výkonu 37 kW byl jsem zklamán. Po první jízdě jsem nevěřil vlastím smyslům. Když se motoru dopřály ty spávné otáčky a zároveň jste hodně řadili, auto mělo dobrou dynamiku. Líné tempo znamená zase nízkou spotřebu. Dynamika nad 90 km/hod to už není žádná sláva a na rychlé předjíždění kamiónů zapomeňte. Ani na dálnici tohle auto není. Při 110 km/hod se vám stane, že pojede v nebližším kopci 95kmh a když už jedete 130 auto sice v kopci nezpomaluje, ale hodně už je slyšet motor a začíná mít velkou spotřebu. Jednou se nám stalo, že plně naložené auto (5 chlapů a plně naložený kufr) nechtělo v kopci kde běžně řadím čtyřku jet víc jak na dvojku. Na to, ale tenhle motor není dělaný. Spotřeba se pohybuje dlouhodobě kolem 6 litrů na 100 km. Co si musíme hlídat je hladina oleje. Když se blíží výměna, při prudším výjezdu ze zatáčky se rozsvicuje čevená kontrolka, takže auto ho docela spotřebuje dost. Motor je na svoje stáří hodně dobrý a i sposta mladších aut nemá tak dobré parametry. Co ovšem hodnotím velmi slabě tak to je topení. Při mrazu trvá opravdu hodně dlouho než začne auto topit (kolem 5 minut) a i potom je topení spíše vlažné než teplé. Nevím jestli je to nějaká závada nebo je vůz dělán na teplé italské prostředí. Auto se sice vytopí, ale než to nastane je to docela utrpení. Kamrádův Favorit topí po 500 metrch. Auto startuje bez problémů i v těch největších mrazech (-25°C).
Poruchu, která znemožňovala jízdu byla pouze jedna. Jinak bych to ostatní nazval spíše údržbou. Na začátku se auto kupovalo s nefungujícím klaksonem. Kamarád autoelektrikář se na to podíval a ihned se zděsil. Elektronika byla značně nepřehledná. Nejdřív se mu do toho nechtělo, že to radši předrátuje, ale nakonec se do toho pustil. Po 10 minutách zjistil, že jsou to ohnuté kontakty na volantu. Při 120000 km začaly tlouct kola. Následovala výměna čepů (kus 500Kč). Při 125000km se udělala díra ve výfuku. Mělo to zvláštní efekt Jeli jsme s tím zrovna na delší cestu (ze 2/3 po dálnici) a spotřeba se vyšplhala na 9 litrů. Asi to bylo lambda sondou. Po výměně dílu se spotřeba vrátila k normálu, takže to neberu jako závadu. Co bylo nejvěším problémem to bylo palivové čerpadlo. Tahle závada se objevovala asi měsíc. Auto někdy nenastrtovalo vůbec, jindy jelo jako normálně pak chcípalo při volnoběhu. Musela nastat výměna čerpadla (z vrakoviště za 1300 Kč) Od té doby jezdí zase jako normálně. Nejspíše to bylo nějakým špatným kontaktem. Celkově elektroniku hodnotím jako slabší.
Závěrem jen to, že je to vůz pro nenáročné a za dobrou cenu. Určitě je to dobrá alternativa ke Škodě Favorit. Když najdete udržovaný kus jistě dobře poslouží.
V roce 2005 byla odpovídající cena za Uno 1.1 z roku 93 tak poloviční. Kamarád se v roce 2005 snažil zbavit (hodně opotřebovanýho :-)) Una Logo 1.5i a nechtěli to už ani na vrakáči.
Já jsem koupil Logo 1.0 ie a jsem spokojen . Mimo město bere 4,6 litru a ve městě okolo 6-6,2 litru na 100 km. Já ho koupil v roce 2006 za 12000,- Kč . r.v. 91. ;-)
Uno je auto do mesta. Obzvlast s touhle motorizaci. Ze nechtelo jet s 5 chlapy do kopce vic jak na dvojku se nedivim, tech 37kW udela sve. Predpokladam ,ze je to Uno Logo, i dneska se mi osobne libi. Kazdopadne i v tom roce 2005 mi prijde cena 40 000 opravdu nevyhodna....
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno
... a ty máš pocit že na ČS trhu bolo aj niečo s lepšou protikoróznou ochranou??? Reálne to skús porovnať s Favoritom... stačí?
21.09.2007 | 21:46:28 | Ďuri Reagovat
hehe
,,Celkovou protikorozní ochranu hodnotím jako dobrou."..........Tak to snad nemyslíš vážně???
04.07.2007 | 23:53:34 | Reagovat
Ta cena je opravdu šílená.
V roce 2005 byla odpovídající cena za Uno 1.1 z roku 93 tak poloviční. Kamarád se v roce 2005 snažil zbavit (hodně opotřebovanýho :-)) Una Logo 1.5i a nechtěli to už ani na vrakáči.
16.06.2007 | 22:00:35 | Reagovat
Souhlas
Já jsem koupil Logo 1.0 ie a jsem spokojen . Mimo město bere 4,6 litru a ve městě okolo 6-6,2 litru na 100 km. Já ho koupil v roce 2006 za 12000,- Kč . r.v. 91. ;-)
16.06.2007 | 21:50:49 | Renda Reagovat
Uno je auto do mesta. Obzvlast s touhle motorizaci. Ze nechtelo jet s 5 chlapy do kopce vic jak na dvojku se nedivim, tech 37kW udela sve. Predpokladam ,ze je to Uno Logo, i dneska se mi osobne libi. Kazdopadne i v tom roce 2005 mi prijde cena 40 000 opravdu nevyhodna....
13.06.2007 | 10:22:28 | diego Reagovat