Recenze Ford Escort 1.6
“Mám z něj smíšené pocity.”

Autor recenze: Montgomery (26 let),
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:Zetec Stav km při koupi:150 000 km Stav km nyní:180 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 25. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Ascona 1.6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Pohodlí
Nestárnoucí vzhled

Slabé stránky

Karoserie

Závady a opravy na autě

Noo popíšu to všechno v textu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Takže po dvou letech strávených v jiném voze už můžu snad celkem objektivně zpětně zhodnotit Escorta.

Auto jsem si přivezl jako jedenáctileté, ojeté. Nemělo na sobě tenkrát jediný flíček rzi. Toto se změnilo hned první zimu, kdy už Escort zdaleka nebyl tak pěkný, jako po koupi. Nicméně koroze u tohoto kusu nebyla nijak hrozná, nosníky a prahy to mělo zdravé a má je zdravé dodnes.

První závada na autě byla asi tak dva měsíce po koupi - myslím, že to bylo zadřené benzínové čerpadlo - prodřelo se sítko a čerpadlo nasálo bordel. Domu mě museli odtáhnout. Zakoupeno čerpadlo nové, cenu si přesně nepamatuji, snad tři tisíce?

Druhá závada byl zadřený motor větráku. Relativně banalita, řekne si člověk. Jenže když se to přihodí v zimním období, je to dost problém, protože teplý vzduch nemá co foukat do interiéru. Výsledkem byly věčně namrzlá okna zevnitř a škrábání za jízdy, nebo jízda s otevřeným oknem. Díky klimatizačním trubkám vedoucím do boxu s motorkem jsem shledal výměnu motorku v domácích podmínkách jako nereálnou. Vzhledem k tenkrát neuvěřitelné ceně novýho motorku (snad 10 tisíc?) jsem v servisu nechal nasadit díl z vrakoviště. Od té doby s větráky nebyl problém.

Jenže tento servis mi vrátil auto v takovém stavu, že už jsem s ním nikdy nebyl spokojen. Se zadírajícím se kompresorem klimatizace, a houpajícím se volnoběhem. S klimatizací jsem se tiše rozloučil, a s motorem bojoval až do konce.

Postupně odešly všechny ložiska v kolech a kosti stabilizátorů - běžná údržba.

Svépomocí se mi povedlo si udělat přední brzdy - jediná věc, která byla na escortu jakž takž přístupná.
Časem mi začaly rachtat brzdové destičky - asi vymačkané brzdiče, ale auto normálně brzdilo, takže jsem to neřešil, ale jezdil jsem jak zvonkohra. Pokud jsem nechtěl děsit lidi na chodníku, přišlápl jsem brzdový pedál, aby to přestalo.
V servisu jsem musel nechat vyměnit zadní bubny.

Problémy s volnoběhem nebrali konce - měnil jsem váhu vzduchu, čidlo teploty vzduchu, pak jakousi zpuchřelou hadici. Nic nepomáhalo. V tomto bodě je třeba zmínit, že chyby, které vyčte diagnostika, jsou nic neříkající, a člověk tápe v prázdnu. Nakonec jsem problém s volnoběhem vyřešil odpojením hadice od ventilu odvětrávání klikovky, a jejím ucpání. Konečně se otáčky nehoupaly.

Abych nezapomněl, dost často se mi také stávalo, že auto naopak samo zrychlovalo. Nevím, co bylo příčinou, dost nepříjemné.

Postupně jsem si začal všímat spotřeby skoro 9 litrů na sto, při jízdě po okreskách. Motor se dále při šlápnutí na plyn nejdříve zadusil, teprve potom začal zrychlovat, a to dost líně. Vyměnila se vstřikovací lišta - auto najednou ožilo jako nikdy. Bohužel to byla krátká etapa, kdy motor šlapal jako hodinky, postupně zase zdechnul a dusil se. Proč? Já nevim.
Dále jsem nechával dělat lanovody. Ruční brzda mi pak na dva zuby nedovolila s autem odjet. Bylo to krásné, bylo to před zimou, a během zimy postupně ruční brzda zcela odumřela. V kopci jsem musel zapírat auto kolama o obrubník.

Escorta jsem přestal mít rád. Nasypal jsem do něj peněz, že by se z toho jeden potento, a výsledek nebyl žádný. Pražádný. Poslední kapkou byla nehoda, ze které jsem vyšel s pomačkaným blatníkem a haupnou.

Jako další auto jsem se díval po Mondeu, jen do té doby, než jsem si všiml, že i ročníky kolem roku 2003 trpí na zadní lemy. Šel jsem do úplně jiné značky a Escorta jsem daroval bratrovi na dojetí. A byl to danajský dar.

Vždy jsem tvrdil, Escort je oproti Felicii nebe a dudy. Co se týče pocitu z jízdy tak ano, Felicia je komfortem, výbavou, pocitem z řízení o poznání vzadu. Jenže oproti Escortu má motor jednoduchej jak kafemlejnek, a dá se na ní spolehnout. Co se týče koroze, si nemaj tyto vozy co vyčítat. Náhradní díy na Feldu typuju určitě levnější. A nakonec, měl jsem teď po letech možnost se ve Felicii projet, a k mému překvapení mě jízda neskutečně bavila. Takže dnes bez přemýšlení, bych každému nemajetnému řidiči doporučil Felicii.


Doplnění recenze ze dne 26.01.2016

Ještě bych chtěl dodat, že mě vždycky udivovalo, jak je v Escortu vše na motoru tak strašně nepřístupný. Např. startér, se kterým jsem měl také problémy. Seshora na něj nedosáhnete. Zespoda na něj nedosáhnete. Cokoliv máte v plánu vykonat, tak si předtím dvakrát zlomit zápěstí, než někam strčíte ruku. Zvláštní, že teď mám daleko modernější vůz, a svépomocí už jsem si na něm dokázal udělat všechno možný. U escorta jsem dokázal udělat skutečně snad jenom ty přední brzdy..

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort

Vložit komentář