Recenze Ford Escort CLX
“Slušná kára,ale léta jsou už vidět a cítit”

Autor recenze: Esca (21 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1,8 TD Stav km při koupi:125 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 16. 8. 2010

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

1. odešly žhaviče bylo to asi 2 měsíce po koupi
2. výměna steřelého klínového řemene
3. prasklý plastový půlměsíc (samostav) spojky
4. trochu větší servis rozvody+kladky+vodní pumpa,repase pištícího ložiska na alternátoru
5. elektrika - odpojení pojistkové skříně,přepájení atd.
6. opět prasklý samostav spojky
7. další trochu větší servis - brzdy (pouze přední destičky a nějakého těsnění brzdového třmenu byl velmi zatuhlý),kotouče jsou ještě v normě,olej a filtr (předchozí majitel měnil olej chvíli před prodeji proto výměna až po najetí cca 12tis)
8. prasklé lanko spojky
9. výměna spojky


Hodnocení a zkušenosti s autem

Takže mezi poruchami je mnoho věcí které se nedají brát jako poruchy,ale spotřební věci a u tak starého auta se s tím musí počítat.Asi jako největší a nejhorší opravy bych zařadil elektriku a spojku.

Elektrika
Začalo to občasným nezapnutím zadního stěrače,místo toho se zaplo vyhřívání ale pouze kontrolka k vyhřívání nedocházelo.Dále sem tam nešly zapnout světla,rádio,klakson,blinkry,stěraču no různě se to střídalo.Tak jsem řekl dost a pojistkovka šla ven,nešlo jen o pojistkovku,celá elektrika bylo úplně neuvěřitelným způsobem pozapojovaná,jelikož tam byl doděláván dálkový centrál s imobilizérem.Dráty byly všemožně roztřižené a na to amatérsky připájené další,strudené spoje,bez vysvazkování,takže to tam bylo jak v "deštném pralese" samá "lijána".Vše se dalo do původního stavu a ještě byl problém,protože dotyčný udělal imobilizér tak,že nešlo na napětí na stop ventil a žhavení,tudíž motor točil naprázdno a nenaskočil,takže než hledat kde ten zatracený drát je,natáhly jsme úplně nový a už vše makalo jak mělo.Pojistkovka se ještě přepájela jelikož tam bylo mnoho studených spojů a nejhorší byl na větrák interiéru ten byl úplně černý,takže doporučuju pokud někdy bude blbout nejdřív koukněte do pojistkovky.

Spojka
Jak jsem auto koupil tak jsem nevěřil,že je spojka tak strašně tvrdá,z favorita jsem byl zvyklý na měkoučko a tohle bylo úplný opak.Neřešil jsem to nijak až přišlo první rozlomení plastového samostavu,dobrý vyměnil se a auto zase jezdilo.Po cca 3 měsících praskl opět,opět výměna netrvalo to ani 3 týdny a na křižovatce se mi opět propadl spojkový pedál,tak jsem auto odtlačil.Při detailním zkoumání jsme zjistili,že plast je tentokrát ok a ko je lanko spojky.No nic takže to už byla poslední kapka a už jen telefony do fordu co může být příčinou,všude mi řekli že je ko spojka.Takže ford servis.Po týdnu jsem měl auto hotové (trvalo to dlouho,protože se musely objednávat díly)staré díly jsem si nechal zabalit,komplet i s prací vyšla výměna na 7300 (i s novým lankem),takže si myslím cena dobrá na originál ford (mám krabici).

Motor
Co se týče motoru nemám moc výhrady,není to žádný sprintér,ale ujet nějakým namachrovancům ve fábii není problém i octavii 1,6 a podobné kubatury se dá ujet TDI už je problém.Tah začíná od 2200 otáček,největší síla je tak od 2700 do 3500 ale akceleruje cca do 4100 potom je už lepší přeřadit nad 4500 spíš jakoby brzdí.Co se týče spotřeby je to idividuální jel jsem jak za 4,5 l tak i za 8,5 l, při cestě do chorvatska jsem měl chvilkama i 4,5 při konstantní rychlosti 110 km/h + puštěná klimatizace a komplet naložené auto.8,5 jsem měl při prudkých rozjezdech a vytáčení motoru po městě ,prostě taková ta dravější jízda a kdo píše nebo říká že v brně se nedá jezdit rychleji a že to je zbytečný,tak ať si to říká když pojedu všude 60 a víš a budu vědět jak a kde se rozsvítí zelená tak mi věřtě že budu i o 10 min rychlejší jak někdo kdo pojede na spotřebu.Jinak mám dlouhodobě kombinovaně 6,5 a to asi s 80% město.Ještě můžu k motoru dodat že je pravděpodobně hodně zachovalý jelikož můžu šlapat jak chci a za mnou není absolutně žádný černý dým(potvrzeno několika kamarády co jeli za mnou)

Podvozek
Průměrný v zatáčkách se nijak nenaklání a drží,nevím jestli jsou tlumiče původní každopádně jsem je neměnil,předchozí majitel měnil pouze zadní který hned po koupi vytekl.

Blížící se opravy
výměna obou prahů,nejsou sice nějak vyhnilé akorát pravý má vzadu u dveří díru,tak vyměním hned oba celé ať je to komplet,kromě toho je můj kousek bez koroze,byl garážován a navíc blatníky byly měněny (né za mě)

Z vlastní zkušenosti nemůžu auto ani doporučit ani vyvracet a hanit,je staré a musí se počítat s výměnou mnoha dílů.Forda bych si ale už nekoupil,příští auto bude 100% nějaké z koncernu VW jelikož mám i mnoho známých co jim hodně rozumí a mohou mi pomoci víc než s Fordem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Escort