Rok výroby:1998Typ motoru:1750Stav km při koupi:102 200 kmStav km nyní:171 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:6. 3. 2011
Ford Escort Combi TD Ghia jsem koupil od svého bývalého kolegy, který jej pořídil jako nového u Charouze, s předsudky a nedůvěrou, ale koupil. Jednalo o dobře vybavený model, již lepší TD verzi bez chyb na rozvodech, v původním neponičeném stavu za skoro 1/10 pořizovací ceny! Mimochodem kolega si tenkrát koupil opět Forda, opět v naftě - Focuse TD a opět spokojený.
Hned po koupi jsem jel ke svému starému mechanikovi, který na autě nenašel NIC vyloženě nemocného, nebo dokonce mrtvého. Takže první pravidlo/zásada/poznání: pravidelně servisovaný Ford, i TD, může být i po bezmála 10-ti letech a více jak 100 tis. km OK!
Escort jezdí pod mým velením již třetím rokem a krom běžného spotřebního materiálu (oleje a filtry měním po 9 -10 tis. km dle Ford specifikace), NIC. Dnes jsem jel auto po "zimě" umýt a zjistit aktuální stav.
Letos budou potřeba ložiska zadní nápravy, či co, něco tam po zimě "hučí" a možná kulisa řazení, nějak to již moc kvrdlá.
Pomlčím o náraznících, praskají jak o závod při sebemenší chybě řídícího a korozi - je v limitu (zadní lemy), ale vadí, a být by na takovémto autě nemusela. A štve mě otvírání kufru, resp. klíčky vůbec - nesmysl design!
Jizdní vlastnosti jsou dle mého názoru velmi dobré, auto je s turbem svižné, trochu "téžké" na předek, ale litina je litina, že, ale velmi dobře drží stopu na 185/65 r14 a s ABS brzdí OK.
Celkově? Celoročně jezdím za 5,7 litru, s povinným ručením za 2.4 tis. Kč a dálniční známkou letos za 1,2 tis. Kč - a ještě pár let, doufám, budu. Auto tedy případnému zájemci, po 1. až 2. majiteli se serviskou a nehavarované (tj. ne ex-TAXI z roku 1996 s 412 tis. km atp.), doporučuji...
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort