Rok výroby:1997Typ motoru:1,8 TdStav km při koupi:225 000 kmStav km nyní:240 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:5-6 l/100 kmVloženo:16. 1. 2009
Vytlučená přední náprava nefunkční alternátor Prasklo brzdové potrubí
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupil jsem si Escorta na doporučení kamaráda. Podle něj je Td dobrá volba, tak jsem do něj šel. Po koupi jsem pořídil nové gumy a vyměnil brzdové destičky. Motor jede pěkně a hlavně docela úsporně, byl jsem spokojený. Říkal jsem si, že teď budu mít chvíli klid a budu vesele jezdit. Po pár tisících kilometrech se ozvala přední náprava, tak jsem pořídil nová celá ramena, spojovací tyčky ke stabilizátoru a nové uložení stabilizátoru. Říkal jsem když už tak pořádně. Po této opravě bylo svezení pěkné a tíché a zase jsem doufal, že budu jezdit. Bohužel týden po této opravě mi odešel alternátor a můžu vám říct, že ten tip, co tam byl, není po vrakovištích k sehnání. Nakonec šel opravit, ale toho shánění po vrakovištích. A k okolnostem, že jsem pod tím ležel dva víkendy za sebou. Spočítal jsem si kolik jsem do toho vrazil a nechtělo se mi čekat až odejde čerpadlo nebo něco podobného. Forda jsem prodal, platím leasing na nové auto a jsem na tom lépe než abych jen opravoval a nejezdil. Asi jsem natrefil na dost opotřebovaný kosek.
Auto vlastním od roku 2002 , zakoupeno jako jeté , do prov. 11/98, stav. tach. cca 66 000 / ale totť otázka .Spotřeba 4,8- 6,2 je to celoroční průměr který se drží kolem 6 litrů.Převážně krátké trasy cca do 20ti km.Opravy průběžné,za tu dobu cca všechny náklady 150 000, v současnosti stav tach. 148000 tis.Trochu zlobí spoj. konektory, to že rezaví je jasné tato serie nic moc.Problémy při startu v zimě pouze díky tomu že se přehřívá a přepaluje konektor přívodu žhavení a snad díky kvalite MN.Díky konektorům zlobila klima.Vzhledem k stavu našich silnic sjíždění pneumatik mírně nad normál.s Motorem TD JTEC 66 KW žádný problém, jedině snad opravdu ta plechařina a dosti praskající zadní nárazník/plast/.Na silnici opravdu sedí díky těžkému motoru, občas jej i protáhnu. Jel jsem jednou v zátahu 3000 km bez žádných problémů a bez žádných větších příprav a kontrol. Víko motoru otvírám snad jen když dolívám vodu do ostřikovačů. Asi dobrý kus jsem prozatím spokojený.Za tu dobu 1x výměna alternátoru,2x autobaterie, samozřejmě brzdy , kotouče , přední náprava čepy , výfuk a pod ale to jsem u jiného auta měl také. Ale jak píši vzhledem ke stavu komunikací v ČR tendence těchto oprav + geometrie a pod. vzrůstá.
Toto autíčko jsem si koupil v roce 2003 rok výroby 11. měsíc 1997, Ghia výbava. Vozidlo bylo dovezeno z rakouska nové a u nás jsem byl 2 majitelem. Při koupi bylo najeto regulérních 145 000 km. První rok jsem jezdil více méně bez starostí asi 22000 km, ale pak to začalo, jak všichni píší nevýhodou tohoto vozidla je těžký motor takže jsem měnil části nápravy, dále prasklé pružiny na přední nápravě a o geometrii se nebudu bavit. Dále oprava solenoidu (ventil řídící spaliny - velká kouřivost ) a další. Celkově po součtu nákladů na opravu jsem to auto zaplatil 2x (-:!! Jinak co se týká jízních vlastností a motoru jsem byl absolutně spokojen. Toto auto bych doporučil začínajícímu řidiči a pokud možno tak automechanikovy vhodné pro naučení (-:
Potřeboval jsem rodinné auto za slušnou cenu.Nejlepší volba? Escort? Dneškem už budu měnit třetí alternátor!!! Nemyslím že to je počtem ujetých km , protože se ženou najedeme max. 10000 km za rok.Vstřikovací čerpadlo také měněno. Homokinetický kloub 2x .Starty v zimě, ani nemluvím.Jinak jak psali předemnou , slušné svezení.Toto auto je tak pro důchodce co jedou do Kauflandu a na Hřbitov.Forda už nikdy a diesel vůbec ne! Dneškem čekám co přijde dál.Do auta jsem už nacpal tak 35 000 kč za tři roky.Běžnou údržbu nepočítám.Spotřeba kolem 6,5 l , nic moc na diesel.Od kamáradů vím že nástupce Escortu ( Focus ) je to samé v bledě modrým.
Můj kolega v práci si i přes moje varování že se jedná o problematický auto pořídil tento vůz v roce 2002 výroba 11/96, vyhrál názor manželky že se jedná o hezké červené auto za výhodnou cenu 120 000,- Kč ze skvělou gia výbavou. zhruba po půl roce začal motor spotřebovávat nepřiměřený množství oleje (asi 0,5l na 100km) z výfuku lítali saze na kila. Vše vyřešilo překroužkování pístů, výměna gufer na ventilech. Bylo také nutné vyměnit napůl rozpadlé spalovací komůrky a vzhledem k tomu že u tohoto typu vozu je při takovéto opravě nutné vyndat motor, vyměnila se i spojková lamela a gufero na klice. Oprava caa 30 000,- Kč. Přišla zima a začali problémy se studenými starty, dodnes tento problém nikdo nevyřešil. Nepomohla ani repase vztřikovacího čerpadla ani výměna vztřiků za nové ani úprava žhavícího systému a to nemluvím o různých pokusech různých i značkových servisů o opravu a seřízení. Dohromady tyto opravy a pokusy přišli zhruba na 35 000,- Kč. Následovaly problémy s přední nápravou (ramena, tlumiče, prasklé pružiny, čepy řízení a neustále se měnící sbíhavost) tyto závady měli za následek předčasné opotřebení třech sad pneumatik. Celkové náklady na opravu nápravy caa 20 000,- Kč. Poté došlo k přetržení rozvodového řemene který nebyl namontován déle než 16 měsíců a 30 000 km. Krom běžných závad souvisejících s touto poruchou došli i k proražení dvou pístů. Cena opravy 36 000,- Kč. Následovala oprava karoserie (prahy, lemy. zadní dveře) caa 16 000,- Kč. Rovněž elektroinstalace trpí celou řadu poruch, jejich příčina je v drtivé většině ve špatné konstrukci či kvalitě konektorů, což ovšem v horkém létě v koloně s nefunkční saharou může být dost problém. Z té skvělé výbavy už dnes nefunguje skoro nic, z klimatizace uniká náplň přes ložisko kompresoru, vyhřívání sedadel nefunguje, elektrický ohřev předního skla funkční asi tak z 50%, elektricky otvíraná okna se tu a tam probudí k životu. Na vozidle dosud nebyli problémy pouze s turbem a zadní nápravou. Závěr: Ford ESCORT 1,8 TD můžu doporučit pouze tomu kdo moc nejezdí, rád opravuje auta, má na to dost peněz a není na autě závislí. Pokud má vozidlo zrovna v pořádku přední nápravu a podaří se vám nastartovat motor tak vás čeká poměrně hezké svezení se slušným výkonem motoru. V případě že máte radši pohodlnou jízdu s podvozkem dobře tlumícím nerovnost, bude vám jízda v tomto autě připomínat spíše jízdu na žebřiňáku.
měli jsme kombíka, koupeno nové a musím říct, že za cca 5 let a 115t km žádný velký problém, nepočítám-li, že odešla baterka a klasika -přední náprava(tlumiče,čepy, ramena po 75t km,za cca 12t Kč). Na to trpí, protože 1.8TD je svinsky těžký motor. Kamoš, kterému jsme to pak prodali, s ním pak najel celkem 380t km, samozřejmě už s novou spojkou a par dalšími kravinami... Ale po celou dobu neuvěřitelná spotřeba, mě jezdil za 5 - 5,5l, jemu o něco více... Dnes za suchý z nosu úsporná, obyčejná kára, která je dobrá na ježdění po čechách a okolí za pár korun... a jak tady píše kolega, pravidelně servisovaný kus po dobrém majiteli bude v poho
Escorta s tímto mototrem jsem měl a můžu říct, že to bylo 50/50.Rok výroby 1994, nalítáno měl 166000 km. Hned jsem musel měnit komplet ramena protože to bylo maso. Ale ty horší věci mě teprve čekaly. Začal surově kouřit a servisman řekl že je načatý turbo. Repase 20.000 kč v roce 2004. Načež mě odrovnaly věčné problémy s elekrotinstalací. Nešly okýnka stahovat, vypadávala palubka, potkávací světla. Někdy centrál, Nakonec to vyřešila nová pojistková skříň za 6000,- Kč. Další z libovek bylo zatékání vody do kufru pod levým zadním světlem. prý konstrukční vada.
Ale abych jen nekritizoval. Po výměně ramen a tlumičů jsem kvalitní podvozek, který utrhnout nebylo vůbec jednoduché. Escort prostě seděl a jezdil výborně. Brzdy mohly být ostřejší ale dalo se na to zvyknout. ergonomie vozu byla už v té době mimořádná a intuitivní, lepší než v současných fiatech. Interiér poplatný té své době takže neurazil ale na zadek si z něj nesednete. Takový funkční standard. Co se motoru týče, tak po repasi turba byl výborný. Zátah slušný a dlouhodobá spotřeba 6,2 litrů nafty. Celké hodnocení je , jak jsem psal 50/50. Může se jednat o dobrý vůz pokud měl svědomitého předchozího majitele. To znamená pravidelná výměna oleje, netahat za studena. a měnit včas díly. V tom případě se jedná o docela sušné vozítko. Ale asi bych už do něj nešel. Mějte se krásné
Měl sem tohodle escorta v Autoškole, a už při 80 tisicich byla přední náprava dost vytlučená, nechci si představit stav u tveho s 225000 to musela by fakt katastrofa.
myslim že to nebyl špatny kus ale špatne auto holt escort neni žadny držak a už vubec ne 1.8 TD je to snad to nejhorši co vyrobily spotřeba nic moc a pořad nějake problemy a ještě motor je moc těžky proto odchazi předni naprava
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Escort
Ford Escort
Auto vlastním od roku 2002 , zakoupeno jako jeté , do prov. 11/98, stav. tach. cca 66 000 / ale totť otázka .Spotřeba 4,8- 6,2 je to celoroční průměr který se drží kolem 6 litrů.Převážně krátké trasy cca do 20ti km.Opravy průběžné,za tu dobu cca všechny náklady 150 000, v současnosti stav tach. 148000 tis.Trochu zlobí spoj. konektory, to že rezaví je jasné tato serie nic moc.Problémy při startu v zimě pouze díky tomu že se přehřívá a přepaluje konektor přívodu žhavení a snad díky kvalite MN.Díky konektorům zlobila klima.Vzhledem k stavu našich silnic sjíždění pneumatik mírně nad normál.s Motorem TD JTEC 66 KW žádný problém, jedině snad opravdu ta plechařina a dosti praskající zadní nárazník/plast/.Na silnici opravdu sedí díky těžkému motoru, občas jej i protáhnu. Jel jsem jednou v zátahu 3000 km bez žádných problémů a bez žádných větších příprav a kontrol. Víko motoru otvírám snad jen když dolívám vodu do ostřikovačů. Asi dobrý kus jsem prozatím spokojený.Za tu dobu 1x výměna alternátoru,2x autobaterie, samozřejmě brzdy , kotouče , přední náprava čepy , výfuk a pod ale to jsem u jiného auta měl také. Ale jak píši vzhledem ke stavu komunikací v ČR tendence těchto oprav + geometrie a pod. vzrůstá.
27.05.2011 | 06:57:02 | Václav Reagovat
Ford = důchodový fond
Toto autíčko jsem si koupil v roce 2003 rok výroby 11. měsíc 1997, Ghia výbava. Vozidlo bylo dovezeno z rakouska nové a u nás jsem byl 2 majitelem. Při koupi bylo najeto regulérních 145 000 km. První rok jsem jezdil více méně bez starostí asi 22000 km, ale pak to začalo, jak všichni píší nevýhodou tohoto vozidla je těžký motor takže jsem měnil části nápravy, dále prasklé pružiny na přední nápravě a o geometrii se nebudu bavit. Dále oprava solenoidu (ventil řídící spaliny - velká kouřivost ) a další. Celkově po součtu nákladů na opravu jsem to auto zaplatil 2x (-:!! Jinak co se týká jízních vlastností a motoru jsem byl absolutně spokojen.
Toto auto bych doporučil začínajícímu řidiči a pokud možno tak automechanikovy vhodné pro naučení (-:
14.04.2010 | 13:52:46 | Saipin Reagovat
Koupě za všechny prachy
Potřeboval jsem rodinné auto za slušnou cenu.Nejlepší volba? Escort? Dneškem už budu měnit třetí alternátor!!! Nemyslím že to je počtem ujetých km , protože se ženou najedeme max. 10000 km za rok.Vstřikovací čerpadlo také měněno. Homokinetický kloub 2x .Starty v zimě, ani nemluvím.Jinak jak psali předemnou , slušné svezení.Toto auto je tak pro důchodce co jedou do Kauflandu a na Hřbitov.Forda už nikdy a diesel vůbec ne! Dneškem čekám co přijde dál.Do auta jsem už nacpal tak 35 000 kč za tři roky.Běžnou údržbu nepočítám.Spotřeba kolem 6,5 l , nic moc na diesel.Od kamáradů vím že nástupce Escortu ( Focus ) je to samé v bledě modrým.
05.04.2010 | 19:19:22 | Oktopus Reagovat
Hrůza, problém, neštěstí
Můj kolega v práci si i přes moje varování že se jedná o problematický auto pořídil tento vůz v roce 2002 výroba 11/96, vyhrál názor manželky že se jedná o hezké červené auto za výhodnou cenu 120 000,- Kč ze skvělou gia výbavou. zhruba po půl roce začal motor spotřebovávat nepřiměřený množství oleje (asi 0,5l na 100km) z výfuku lítali saze na kila. Vše vyřešilo překroužkování pístů, výměna gufer na ventilech. Bylo také nutné vyměnit napůl rozpadlé spalovací komůrky a vzhledem k tomu že u tohoto typu vozu je při takovéto opravě nutné vyndat motor, vyměnila se i spojková lamela a gufero na klice. Oprava caa 30 000,- Kč. Přišla zima a začali problémy se studenými starty, dodnes tento problém nikdo nevyřešil. Nepomohla ani repase vztřikovacího čerpadla ani výměna vztřiků za nové ani úprava žhavícího systému a to nemluvím o různých pokusech různých i značkových servisů o opravu a seřízení. Dohromady tyto opravy a pokusy přišli zhruba na 35 000,- Kč. Následovaly problémy s přední nápravou (ramena, tlumiče, prasklé pružiny, čepy řízení a neustále se měnící sbíhavost) tyto závady měli za následek předčasné opotřebení třech sad pneumatik. Celkové náklady na opravu nápravy caa 20 000,- Kč. Poté došlo k přetržení rozvodového řemene který nebyl namontován déle než 16 měsíců a 30 000 km. Krom běžných závad souvisejících s touto poruchou došli i k proražení dvou pístů. Cena opravy 36 000,- Kč. Následovala oprava karoserie (prahy, lemy. zadní dveře) caa 16 000,- Kč. Rovněž elektroinstalace trpí celou řadu poruch, jejich příčina je v drtivé většině ve špatné konstrukci či kvalitě konektorů, což ovšem v horkém létě v koloně s nefunkční saharou může být dost problém. Z té skvělé výbavy už dnes nefunguje skoro nic, z klimatizace uniká náplň přes ložisko kompresoru, vyhřívání sedadel nefunguje, elektrický ohřev předního skla funkční asi tak z 50%, elektricky otvíraná okna se tu a tam probudí k životu. Na vozidle dosud nebyli problémy pouze s turbem a zadní nápravou.
Závěr: Ford ESCORT 1,8 TD můžu doporučit pouze tomu kdo moc nejezdí, rád opravuje auta, má na to dost peněz a není na autě závislí. Pokud má vozidlo zrovna v pořádku přední nápravu a podaří se vám nastartovat motor tak vás čeká poměrně hezké svezení se slušným výkonem motoru. V případě že máte radši pohodlnou jízdu s podvozkem dobře tlumícím nerovnost, bude vám jízda v tomto autě připomínat spíše jízdu na žebřiňáku.
28.12.2009 | 12:55:43 | Kešan Reagovat
RE: Hrůza, problém, neštěstí
ahoj tvé slova můžu jen potvrdit je to strašné auto :-)
26.01.2013 | 08:03:21 | Mikeš | 90.176.249.* Reagovat
měli jsme kombíka, koupeno nové a musím říct, že za cca 5 let a 115t km žádný velký problém, nepočítám-li, že odešla baterka a klasika -přední náprava(tlumiče,čepy, ramena po 75t km,za cca 12t Kč). Na to trpí, protože 1.8TD je svinsky těžký motor. Kamoš, kterému jsme to pak prodali, s ním pak najel celkem 380t km, samozřejmě už s novou spojkou a par dalšími kravinami... Ale po celou dobu neuvěřitelná spotřeba, mě jezdil za 5 - 5,5l, jemu o něco více... Dnes za suchý z nosu úsporná, obyčejná kára, která je dobrá na ježdění po čechách a okolí za pár korun... a jak tady píše kolega, pravidelně servisovaný kus po dobrém majiteli bude v poho
28.06.2009 | 02:08:26 | dck Reagovat
půl na půl
Escorta s tímto mototrem jsem měl a můžu říct, že to bylo 50/50.Rok výroby 1994, nalítáno měl 166000 km. Hned jsem musel měnit komplet ramena protože to bylo maso. Ale ty horší věci mě teprve čekaly. Začal surově kouřit a servisman řekl že je načatý turbo. Repase 20.000 kč v roce 2004. Načež mě odrovnaly věčné problémy s elekrotinstalací. Nešly okýnka stahovat, vypadávala palubka, potkávací světla. Někdy centrál, Nakonec to vyřešila nová pojistková skříň za 6000,- Kč. Další z libovek bylo zatékání vody do kufru pod levým zadním světlem. prý konstrukční vada.
Ale abych jen nekritizoval. Po výměně ramen a tlumičů jsem kvalitní podvozek, který utrhnout nebylo vůbec jednoduché. Escort prostě seděl a jezdil výborně. Brzdy mohly být ostřejší ale dalo se na to zvyknout. ergonomie vozu byla už v té době mimořádná a intuitivní, lepší než v současných fiatech. Interiér poplatný té své době takže neurazil ale na zadek si z něj nesednete. Takový funkční standard. Co se motoru týče, tak po repasi turba byl výborný. Zátah slušný a dlouhodobá spotřeba 6,2 litrů nafty. Celké hodnocení je , jak jsem psal 50/50. Může se jednat o dobrý vůz pokud měl svědomitého předchozího majitele. To znamená pravidelná výměna oleje, netahat za studena. a měnit včas díly. V tom případě se jedná o docela sušné vozítko. Ale asi bych už do něj nešel. Mějte se krásné
26.01.2009 | 10:22:08 | Guru Reagovat
tak 225 tisic
Měl sem tohodle escorta v Autoškole, a už při 80 tisicich byla přední náprava dost vytlučená, nechci si představit stav u tveho s 225000 to musela by fakt katastrofa.
26.01.2009 | 09:46:22 | Gemis Reagovat
myslim že to nebyl špatny kus ale špatne auto holt escort neni žadny držak a už vubec ne 1.8 TD je to snad to nejhorši co vyrobily spotřeba nic moc a pořad nějake problemy a ještě motor je moc těžky proto odchazi předni naprava
19.01.2009 | 16:28:17 | jarda Reagovat