Rok výroby:2000Typ motoru:4,0Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:15 l/100 kmVloženo:12. 8. 2006
Na 10 000 začal sáknout olej pod simeringem kardanu, a po dalších 5000 odešlo čidlo tlaku oleje-obě závady byly odstraněny ihned a zdarma-záruka.
Jinak nic .
Hodnocení a zkušenosti s autem
Neuvěřitelná spolehlivost a výdrž při dokonalém konfortu(plná výbava mimo kůže). Bezpečnost - rámová robustní konstrukce, 4x airbag, abs,atd. Slušná(nikoliv suprová-suprová v tomto směru byla NIVA) průchodnost terénem-4x4, redukce, samosvor. Na tak těžký vůz perfektní zrychlení - tzv. KICK DOWN - při razantním sešlápnutí pedálu padají rychlosti po dvou a při současném stisku tlačítka na řadící páce palcem dokonce o 3 stupně naráz docela slušnej katapult - přitom se převodovka nastaví na sport a poměrně ostře zrychluje až na 200km/hod, pak zasáhne omezovač, ovšem takováto forsáž spoliká také úměrné množství paliva - okolo 20l/100km, přičemž běžná dodržovací spotřeba se pohybuje mezi 11-15l/100km.
Ahoj! Při čtení příspěvků jsem se neubránil nutkání napsat své zkušenosti a názory.Vlastním také explorera.Najezdil jsem s ním už pár tisíc km. jak po městě tak mimo a dojmy jsou veskrze kladné.Nesouhlasím však s názorem, že na začátku jízdy zařadím D a vyřadím až v cíly.K čemu jsou tam ostatní stupně?třeba 2 určený mimo jiné k brzdění motorem z kopce.řadím ho běžně za jízdy a šetřím tak brzdy aniž by to mělo špatný vliv na převodovku.Stejně neutrál.Používám ho stejně jako u manuálu a je tak možné na dálkách dosáhnout spotřebu na hranici 9 litrů.Dostal jsem se i pod.Vlečení je také možné.Ale jen 50 km.Pak se musí zvednout předek aby došlo k promazání nemazaných částí.Koukám, že strašák velké spotřeby u manuálů je vyvolán hlavně tím, že ho jeho majitelé neumí používat.Prostě jak vidim zařadí D a jedou.
..učebnicový názorný příklad a vysvětlení těm, kdo se diví, proč ty automatické převodvoky u nás v Čechách tak odcházejí... Pokud má někdo nutkání "kvedlat" s hůlkou nebo honit pullitr benzínu, tak nechť si koupí manuál !!!
24.12.2012 | 18:20:17 | Harry
| 172.18.8.*Reagovat
lpg
ahoj chci se zeptat kolik tě stála ta přestavba na plyn a jeslti se změnil něčím výkon motoru apod?
Mám taky Explorera,sice starší-má 175 tis. km,ale spolehlivý.Mám přestavbu na plyn a náklady na km stejné jako Felda. Chtěl jsem radu-rozsvítilo se mi vnitřní osvětlení-všechno-asi nějaký spínač pro otevřený kufr-nemůžu ho najít.Poradíte?
francesco: diky za info...ani jsem to nezkousel jen jsem nad tim tak premyslel jak se to asi provadi kdyz vlastne pri razeni musis slapnout na brzdu...no kdyz clovek nevi tak se hold musi zeptat...jinak to je asi zatim vse co se da tak nejak na automatu zeptat...nejhorsi asi je ze se neda ovlivnit ta spotreba ale jinak je to v pohode a da se na to zvyknout si myslim...jeste jednou diky a automatu zdar
lukaso: U automatu nesmíš při jízdě z kopce zařadit neutral a taky ho nesmíš tahat na laně, jinak poškodíš převodovku. Ono si pak stejně zvykneš na to, že před barákem akorát zařadíš "D" a dál na to nešaháš. Ani na semaforech se nedává neutral. Prostě jen šlápneš na brzdu a když padne zelená, tak jí pustíš a auto se rozjede.
wow tak to jsem vubec nevedel...a nevis kde bych mohl vice nastudovat o funkcich tohoto auta nebo tak neco??o vikend to hned zkusim co to udela he he...jsem na to zvedavej... jeste jednou diky moc
zdravim uzivatele fordu explorer, mam s nim take zkusenost obcas si jej pujcim a reknu vam ze je to super auto az na tu spotrebu ale kdyz si clovek chce uzit tu jizdu tak to proste jinak nejde...jen se chci zeptat na ten kick down co to je??? nemam to zas tak dobre prostudovane a pokud je jeste nejaka vychytavka rad ji uvitam..diky
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Explorer
Kontrola převodového oleje v modelu 2006 4,0 6válec lpg
Ahoj, jak zkontrolovat stav převodového oleje ve výše uvedeném modelu. Díky
12.04.2016 | 20:26:37 | Jenda | 95.82.135.* Reagovat
tempomat
chci se zeptat na tempomat u fordu explorer jestli tam nekde je...nemuzu jej najit tak bych rad se dozvedel jakou zkratkou to je oznacene...diky
15.10.2007 | 11:58:47 | luky Reagovat
For explorer
Ahoj!
Při čtení příspěvků jsem se neubránil nutkání napsat své zkušenosti a názory.Vlastním také explorera.Najezdil jsem s ním už pár tisíc km. jak po městě tak mimo a dojmy jsou veskrze kladné.Nesouhlasím však s názorem, že na začátku jízdy zařadím D a vyřadím až v cíly.K čemu jsou tam ostatní stupně?třeba 2 určený mimo jiné k brzdění motorem z kopce.řadím ho běžně za jízdy a šetřím tak brzdy aniž by to mělo špatný vliv na převodovku.Stejně neutrál.Používám ho stejně jako u manuálu a je tak možné na dálkách dosáhnout spotřebu na hranici 9 litrů.Dostal jsem se i pod.Vlečení je také možné.Ale jen 50 km.Pak se musí zvednout předek aby došlo k promazání nemazaných částí.Koukám, že strašák velké spotřeby u manuálů je vyvolán hlavně tím, že ho jeho majitelé neumí používat.Prostě jak vidim zařadí D a jedou.
04.09.2007 | 21:39:40 | Petr Reagovat
RE: For explorer
..učebnicový názorný příklad a vysvětlení těm, kdo se diví, proč ty automatické převodvoky u nás v Čechách tak odcházejí... Pokud má někdo nutkání "kvedlat" s hůlkou nebo honit pullitr benzínu, tak nechť si koupí manuál !!!
24.12.2012 | 18:20:17 | Harry | 172.18.8.* Reagovat
lpg
ahoj chci se zeptat kolik tě stála ta přestavba na plyn a jeslti se změnil něčím výkon motoru apod?
díky za info luky
03.09.2007 | 11:23:32 | luky Reagovat
Ahoj
Mám taky Explorera,sice starší-má 175 tis. km,ale spolehlivý.Mám přestavbu na plyn a náklady na km stejné jako Felda.
Chtěl jsem radu-rozsvítilo se mi vnitřní osvětlení-všechno-asi nějaký spínač pro otevřený kufr-nemůžu ho najít.Poradíte?
06.08.2007 | 08:09:35 | Jirka Reagovat
ford
francesco: diky za info...ani jsem to nezkousel jen jsem nad tim tak premyslel jak se to asi provadi kdyz vlastne pri razeni musis slapnout na brzdu...no kdyz clovek nevi tak se hold musi zeptat...jinak to je asi zatim vse co se da tak nejak na automatu zeptat...nejhorsi asi je ze se neda ovlivnit ta spotreba ale jinak je to v pohode a da se na to zvyknout si myslim...jeste jednou diky a automatu zdar
23.07.2007 | 12:53:24 | lukaso Reagovat
lukaso: U automatu nesmíš při jízdě z kopce zařadit neutral a taky ho nesmíš tahat na laně, jinak poškodíš převodovku. Ono si pak stejně zvykneš na to, že před barákem akorát zařadíš "D" a dál na to nešaháš. Ani na semaforech se nedává neutral. Prostě jen šlápneš na brzdu a když padne zelená, tak jí pustíš a auto se rozjede.
20.07.2007 | 12:14:02 | Francesco Reagovat
neutral
jeste bych se chtel zeptat kdyz jedu treba z kopce a chci zaradit neutral jak to provest???
20.07.2007 | 11:19:39 | lukaso Reagovat
kickdown
wow tak to jsem vubec nevedel...a nevis kde bych mohl vice nastudovat o funkcich tohoto auta nebo tak neco??o vikend to hned zkusim co to udela he he...jsem na to zvedavej...
jeste jednou diky moc
19.07.2007 | 08:57:29 | lukaso Reagovat
kickdown
Kickdown je funkce automatický převodovky, kdy při prudkym sešlápnutí plynu automat sám podřadí.
18.07.2007 | 10:52:59 | Reagovat
ford
zdravim uzivatele fordu explorer, mam s nim take zkusenost obcas si jej pujcim a reknu vam ze je to super auto az na tu spotrebu ale kdyz si clovek chce uzit tu jizdu tak to proste jinak nejde...jen se chci zeptat na ten kick down co to je??? nemam to zas tak dobre prostudovane a pokud je jeste nejaka vychytavka rad ji uvitam..diky
18.07.2007 | 10:24:37 | lukaso Reagovat
?
Nechci rýpat,ale ta spolehlivost při 70k je neuvěřitelná u Forda? Vždyť je to teprve dobře zajetý auto. Jinak přeji ať dlouho a dobře slouží.
12.08.2006 | 23:01:55 | dick.hrdy Reagovat