Rok výroby:1998Typ motoru:benzín V6Stav km při koupi:40 000 kmStav km nyní:48 000 kmZpůsob řazení:automatJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:19 l/100 kmVloženo:27. 3. 2012
Komfort, jízdní vlastnosti, výbava silný motor, 4x4, sportovní mód hbitost v terénu, bezpečnost
Slabé stránky
spotřeba NEznalost českých servisů s americkými auty Malá nabídka cenově dostupných náhradních dílů.
Závady a opravy na autě
Po 48 000 km se musí vyměnit pár věcí, které jsou pro Forda explorera typické, zřejmě seriová vada. Jedná se o vadné těsnění sání, při kterém zlobí studené starty, otáčky motoru skáčou nahoru a dolů. A pokud člověk s citem nelehtá plyn, motor zhasne. Originál těsnění sání z USA cca 510 Kč bez DPH.
Další přirozenou vadou je rychle opotřebovatelný zadný řetěz. To se objevilo přibližně také po 45 000. Projevuje se hlavně v létě, z motoru jde slyšet velmi hlasitý, nepříjemný zvuk řetězu ("drrrrr"). Nemá však výkon na vliv. Mé zkušenosti jsou takové, že jsem zhasnul a nastartoval motor, a zvuk byl pryč. Občas to zlobí, občas ne. V zimě problémy nejsou vůbec. Nový zadní řetěz cca 2000 Kč, musí se však sundat motor.
Jinak je auto velmi spolehlivé. Sice se sem tam objeví nějaké závady, avšak to nebývá nic velkého.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Neuvěřitelně skvělý pocit z jízdy, má zkrátka výborné jízdní vlastnosti. Skvělý komfort. Na svoji dobu perfektní výbava, která předčí i leckterá dnešní auta. Například
el. ovládání vyhřívaných zrcátek střešní okno 8 směrné elektrické ovládání sedačky tempomat sportovní mód klimatizace kožená výbava multi funční volant 5 místním heslem zabezpečené (i odemykatelné) dveře a další...
Explorer jezdí v módu "auto" pouze na zadní náhod, čímž šetří palivo. V případně prokluzování zasáhne čtyřkolka. Je možné jí manuálně zapnout tlačítkem na "high" Pro jízdu na silnici ve vyšší rychlosti, či na "low" pro pomalou strmou jízdu terénem, při zařazení 1 nebo 2 stupně.
Na řadící páce u volantu je tlačítko, přepínací na sportovní mód, při kterém dostanu Ford explorer sport neuvěřitelnou šťávu a za několik sekund pokoří 100 km / hod.
Tempomat také potěší. Ručička tachometru se nepohne ani o milimetr, za všech situací.
Auto je skvělé jak do města, na dálnici, tak i do terénu. Explorer 1998-2001 si vás získá velmi rychle. Hbitý, bezpečný, komfortní a rychlý i tak se dá ve krátkosti shrnout.
Některé by mohla vyděsit typická malá světlá výška, která mi však nikdy nebyla problémem.
Problémem však je spotřeba. Zjistil jsem, že Explorer sport při moudrém a taktickém zacházení, spotřebuje ve městě méně paliva než na dálnici, neboť nepotřebuju k rozjezdu větší otáčky. Do 2000 otáček se bez problému rozjede na 50 km, a pak jen stačí lehtat plyn. Zatímco na dálnici potřebuje ve 100 km/hod 2500 otáček.
S přestavbou na LPG, která vyjde na 30 000 Kč, se přirozeně o pár litrů zvýší i spotřeba. Při přepočtu to však vychází, jako by jste živili auto se spotřebou 8l/100 km. Rozdíl ve výkonosti přitom není u Explorera s tak silným motorem žádný.
Ve městě dokážu ject se spotřebou za 18.5 l / 100 km (bez problému ale jiní jezdí se stejným autem za 21 l)
Na dálnici pak mám standartní spotřebu 21/ 100 km
Pokud bych měl říct o výborném Exploreru, který si Vás velice získá jednu větu, byla by: "Explorer vás nikdy nenechá ve štychu".
Doplnění recenze ze dne 18.06.2013
Stav km nyní: 85 000 km
Po té co si člověk časem zjistí, kde se náhradní díly prodávají, není jejich shánění a cena vůbec problém.
..to tlačítko na voliči je OD (vypínání funkce Over Drive), pokud to máš vypnuté (svítí kontrolka), neřadí ti nejvyšší poslední "rychlost", proto máš na dálnici nesmyslnou spotřebu a při 100 km/h tak vysoké otáčky. Nehovořím o skutečnosti, že za chvíli usmažíš převodovku. To, že u Explorera chrastí zadní rozvody je dáno tím, že vychytralí mechanici často vymění jen ty vepředu, aby nemuseli vyndávat motor. Každopádně pokud už chrastí, musíš počítat s tím, že se ti to může každou chvíli rozletět a pak se ti potká pár pístů s ventylama...
26.04.2015 | 10:50:40 | Harry
| 109.238.40.*Reagovat
RE: spotřeba a sportovní mod
Měl jsi pravdu. Chvíli po vydání článku se utrhl řetěz, udělal doslova díru do motoru a zbytek je historie. :))
16.09.2022 | 22:18:27 | Autor
| 37.188.157.*Reagovat
..pár divnejch věcí..
Žádnej "sporovní mód" Explorer nemá. To lačítko o kterym mluvíš, zajišťuje podřazení z pětky na čtyřku a tím absenci řazení "nahoru dolu" např. v kopcích, při tažení těžkýho vleku. Nic víc. Taky zde udávaná spotřeba svědčí spíš o špatně seřízenym motoru, resp. vstřikách, protože se s timhle autem běžně jezdí kolem 15 - 16 litrů.
Auto příjemné na používání, příjemné na servis (kromě vyndávání motoru při výměně rozvodů u motoru SOHC), stylové, robusní, prostě miláček :o)
14.11.2013 | 08:59:01 | Harry
| 109.238.40.*Reagovat
Bezpečí a spolehlivost
Explorer máme 4 roky. Pohodí,spolehlivost,bezpečnost...to jsou asi hlavní přednosti. Jezdíme na LPG,spotřeba v průměru 15-16 litrů,tzn. cenově jako za 8 l benzínu. Náhradní díly dostupné a levně (např. všechny brzdové kotouče,všechny destičky...4800,-). No a z těchto všech důvodů jsme si tedy pořídili ještě jednoho. Nelitujeme a neměnili bychom.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Explorer
spotřeba a sportovní "mod"
..to tlačítko na voliči je OD (vypínání funkce Over Drive), pokud to máš vypnuté (svítí kontrolka), neřadí ti nejvyšší poslední "rychlost", proto máš na dálnici nesmyslnou spotřebu a při 100 km/h tak vysoké otáčky. Nehovořím o skutečnosti, že za chvíli usmažíš převodovku. To, že u Explorera chrastí zadní rozvody je dáno tím, že vychytralí mechanici často vymění jen ty vepředu, aby nemuseli vyndávat motor. Každopádně pokud už chrastí, musíš počítat s tím, že se ti to může každou chvíli rozletět a pak se ti potká pár pístů s ventylama...
26.04.2015 | 10:50:40 | Harry | 109.238.40.* Reagovat
RE: spotřeba a sportovní mod
Měl jsi pravdu. Chvíli po vydání článku se utrhl řetěz, udělal doslova díru do motoru a zbytek je historie. :))
16.09.2022 | 22:18:27 | Autor | 37.188.157.* Reagovat
..pár divnejch věcí..
Žádnej "sporovní mód" Explorer nemá. To lačítko o kterym mluvíš, zajišťuje podřazení z pětky na čtyřku a tím absenci řazení "nahoru dolu" např. v kopcích, při tažení těžkýho vleku. Nic víc. Taky zde udávaná spotřeba svědčí spíš o špatně seřízenym motoru, resp. vstřikách, protože se s timhle autem běžně jezdí kolem 15 - 16 litrů.
30.01.2015 | 22:35:01 | Šutrák | 46.135.5.* Reagovat
Explorer
Auto příjemné na používání, příjemné na servis (kromě vyndávání motoru při výměně rozvodů u motoru SOHC), stylové, robusní, prostě miláček :o)
14.11.2013 | 08:59:01 | Harry | 109.238.40.* Reagovat
Bezpečí a spolehlivost
Explorer máme 4 roky. Pohodí,spolehlivost,bezpečnost...to jsou asi hlavní přednosti. Jezdíme na LPG,spotřeba v průměru 15-16 litrů,tzn. cenově jako za 8 l benzínu. Náhradní díly dostupné a levně (např. všechny brzdové kotouče,všechny destičky...4800,-). No a z těchto všech důvodů jsme si tedy pořídili ještě jednoho. Nelitujeme a neměnili bychom.
01.07.2013 | 20:26:08 | Kačer | 89.24.227.* Reagovat
Super auto
Exíka si nemohu vynachválit,pohodlí,komfor a na rozbité silnice není nic lepšího.
15.03.2013 | 18:22:56 | Strejda | 84.246.167.* Reagovat