Recenze Ford Galaxy II generace (r. 2008)
“Dobré auto pro větší rodinu, která se nebojí rizik”

Autor recenze: posel (36 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:2.2, diesel Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:7 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 5. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 38 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Jedinou dosavadní zkušeností se servisem byla zatím zmiňovaná výměna oleje.


Hodnocení a zkušenosti s autem

VZHLED
Vzhled vnějšku i vnitřku ponechám na názoru každého. Mě osobně připadá (ve vezi Ghia) zbytečně zdobené (proč chromované proužky na klikách apod.?) na druhou stranu působí laciněji, než kolik skutečně stojí (to vám dají poznat, když přijedete na jednání).

INTERIÉR
Komfort pro posádku je prvotřídní pro 6 lidí. Tak jej používáme i my. Prostřední sedadlo v 2. řadě volné a pak mají všichni hodně prostoru. Když jej ale budete chtít použít, tak zjistíte, že pás pro prostředního, ukotvený do stropu, se nejenom špatně používá, ale hlavně vede kousek před obličejem člověka sedícího ve 3. řadě vpravo a že to není nijak příjemné.

Jistou komplikací je používání autosedaček v druhé řadě, protože při nasedání do třetí je třeba sklopit sedadlo, což se sedačkou nejde - Je tedy vhodnější mít v 2. řadě jeno podsedáky a tedy větší děti.

Ford Galaxy je autem jednozančně orientovaným na přepravu 6 (či 7) osob. Pro 5 lidí jej považuji za zbytečně velké (což je samozřejmě věc názoru) a nepřipravené. Příkladem je roleta přes zavazadlový prostor (doplňkové příslušenství, které ale s nejvyší verzí Ghia dostanete), která nesahá až k 2 řade sedadel a nechává za nimi nesmyslnou díru. Pravda, kdyby vedla až dozadu, asi by na ni leckdo nedosáhl. Takhle ale nezakrývá obsah kufru.

Komfort měl ještě slabou stránku teď v zimě, kdy při nízkých teplotách (pod -15stC) už byl problém auto vytopit i na delších trasách a děti zůstávaly v kombinézách. V normálních teplotách problém není.

Máme verzi se střešním oknem a boxy pod stropem. Okno je docela fajn, i když z přední řady si jej neužijete asi vůbec (tedy alespoň já ne), výborné jsou čtecí lampičky pro všechna sedadla (i zadní!) zato kastlíky jsou podle mě na houby. Máme tam sice dětské knížky, ale mizerně se s nimi pracuje, špatně se dovírají a děti tam stejně nedosáhnou. Rozhodně bych se bez nich obešel.

Celkovově je v autě řada odkládacích míst, žádná z nich ale nejsou nijak velká, třeba prostory v podlaze jsou velmi malé (oproti např. Scénicu). Při zvednutých zadních sedadlech je celkový prostor na zavazdla v pomětu k počtu lidí docela malý, ale to je daň ze velikost auta. Problémem je i balení na výšku - kufr má sice nominální asi 400l, ale musíte věci rovnat na sebe a když po jízdě otevřete dveře, sypou se ven. Takže tašky, které jsou výše, musím přivazovat k opěrkám hlavy.

MOTOR
Mám nejsilnější verzi 2,2 TDCI, 175koní a auto je skutečně slušně rychlé. Maximum jsem neměl zatím příležitost vyzkoušet, ale i naložené 6 lidmi na 160km/h slušně zrychluje a rozhodně nikde nebrzdí.
Daní za pohodlí síly je pochopitelně spotřeba, která se pohybuje kolem 8l/100km, při popojíždění po městě se šplhá až k 10l/100km. Pohodovou jízdou v povolených rychlostech se lze držet pod 7l/100km (6,5 mimo dálnice). Chce to ale lehkou nohu.

Nemilým překvapením byl požadavek motoru na výměnu oleje po 6000km. Servis to odmítl považovat za problém záruky, takže šlo o výměnu placenou. Když jsem se přkvapen ptal přímo fordu, promptně zajistili aktualizaci firmware motoru. Jestli to bude mít nějaký dopad, zatím nevím. Knížka k autu pro jistotu žádný interval neuvádí, takže nelze ani říct, že něco nebylo splněno.

Podle zjištěných informací je problém v čištění spalin při dlouhodobém ježdění krátkých vzdáleností. To v praxi znamená, že motor rozhodně není vhodný do auta, které slouží na dovážení dětí do školky.

ŘÍZENÍ A JÍZDA
Oproti jiným autům, která znám, se Galaxy chová dobře. Veliký rozdíl ve prospěch fordu vnímám např. ve srovnání s Renault Scénic, který, ač menší, tak podstatně více plave.
Nemám variabilní pérování, ale normální je poměrně tvrdé a díry v silnici si v autě určitě všimnete.
Samozřejmě se projeví velikost auta. Auto prostě není hadimrštka a menší sedany jsou rozhodně obratnější. Prudké manévry nejsou nic moc. Rychlost zvládá solidně do cca 160km, kde už (naložené) poněkud ztrácí v i v dálničních zatáčkách stabilitu a je silně nedotáčivé. Víc jsem proto ani neměl chuť zkoušet.

Odhlučnění by mohlo být lepší, zejména zadní kola. Betonová dálníce skutečně není to pravé. Motor je tichý, tak problém není.

Řízení je příjemné i když naprosto necitlivé, silný posilovač všechno utlumí. Při hmotnosti a určení auta se ale nic moc jiného nedá chtít. Boční zrcátka jsou dobrá, škoda, že se nedají nastavit, aby se sama sklápěla, když zamknete auto. Prostřední zrcátko se zatmavováním je příjemné a funguje dobře; škoda, že to nemají i vnější.
Výborné jsou světlomety (xenony, dodnes nevím, jestli bi- nebo dálková jsou halogeny. Každopádně ale s dálkovými svítí i blízká, takže svělo je výborné).

Perličkou je hlasové ovládání, které umožňuje ovládat rádio, CD, telefon a klimatizaci. Je to ale podle mě spíš hračka, sáhnout na knoflík podle mě odvádí pozornost méně, než se dohadovat s autem. V mém případě navíc německy a jazyk není možné změnit.

VÝBAVA
Za zásadní mínus považuji chybějící rezervu. Hned při první jízdě jsme zničili pneu, takže jsme si to užili. Zůstat se 4 malými dětmi (nejmenší 2 měsíce) s nepojízdným autem, když je vás navíc tolik, že musíte sehnat 2 auta na odvoz, je pěkně složitá situace. Kolo vám nikdo o víkendu neopraví. 17" pneu jen tak v penuservisech nemají, takže výsledkem bylo týden nepojízdné auto, než jsem sehnal pneu, dopravil ji k autu a zajistil výměnu (pochopitelně chybí kromě rezervy i zvedák, takže potřebuete servis i na výměnu kola). Aktivně se zabvývám úvahou, že nepoužívané prostřední sedadlo v druhé řadě vyhodím a místo něj budu vozit rezervu.

Auto má řadu zajímavých vychytávek, které vám buď sedí nebo ne. Zmíním se jen o některých:
vyhřívání předního okna - na rozmražení okna celkem fajn, ale očištění je rychlejší, takže jej stejně provedu. Drátky vidím a trochu mě otravují. Velmi dobré se to ale ukázalo v zimě na dálnici, kdy ohřívání pomůže okno udržet průhledné; jinak černá špína na okně rychle namrzá a neni jak čistit.

Ostřikovače světel jsou k vzteku při povinném denním svícení, protože se strašně rychle spotřebovává voda do ostřikovače. A vypínat světla, když je třeba umýt sklo, taky není ono.

Dobrý je mechanismus zhášení interiérových světel v autě, protože je děti mají tendenci nechat rozsvícené. Když ale hledáte něco v mapě, tak se vám po čase zhasne.

Stolečky pro zadní řadu jsou podle mě jen proto, aby bylo možné je napsat do výbavy. Především proto, že k 5 sedadlům, která v zadních řadách jsou, jsou k dispozici pouze 2 stolečky, takže ostatní mají smůlu. A i ty 2 jsou dost k ničemu, protože jsou vysoko. Jejich hlavní výhodou je, že jsou z plastu, tedy omyvatelné, a mají šanci zachytit velkou část okopávání sedadel botama děti v sedačce. Doporučil bych je ale udělat přes celé sedadlo :-)

Vyhřívání sedadel - příjemná věc, jenom škoda, že ji nepropojili s detektorem, jestli na tom sedadle někdo je (ten detektor tam přitom je kvůli pásu). Nastavení vyhřívání se ukládá a při další jízdě vesele topíte prázdné sedadlo spolujezdce.

Zpětné zrcátko pro pozorování sedadel v zadních řadách - nepoužitelné, velmi zmenšuje a je udělané tak, že není vidět pořádně hlavy (málo se vyklápí). Použitelné leda pro spolujezdce a stejně je pohodlnější se otočit. Když v něm chci jako řidič něco vidět, tak to nejde. Než zaostřím (je blízko hlavy) a najdu příslušné sedadlo a dítě, už se dávno chci zase dívat na silnici. Takže se nakonec taky spíš otočím nebo použuji normální zpětné zrcátko.

Rádio - zvuk docela jde (Sony), na koncert to sice není, ale dá se poslouchat; rozhodně lepší, než čínské šunty za 2-4 tisíce, které jsem měl možnost poznat. Zato funkcemi je dosti chudé, postrádá např. obyčejnou pauzu; pravda, dá se suplovat přpnutím na telefon, ale to je dost podivné řešení, navíc hrozí, že kvůli tomu zavoláte).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 38


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Galaxy

Vložit komentář

Aktualizace po 5 letech

Auto má najeto cca 80tis km a 5 let na krku, takže přidávám další zkušenosti.

Pohodlí - i po letech jsem spokojen, auto se stále chová dobře a jezdí se s ním výborně

Řízení a jízda - spokojenost, už nás jezdí většinou 7, auto zcela naložené a chování auta je i tak výborné. Na spotřebě se rozdíl plné/prázdné auto projevuje cca 1l/100km.

Prostor - Pro 6 bylo auto OK, pro 7 už je to se zvazadly na hraně, při delší cestě už spíš za hranou. Většině lidí to snadno vyřeší rakev na střechu, já ji nemám kam dát, takže se musíme vejít dovnitř. Místa pro cestující je dost, když se ale posunou sedačky dopředu, tak už to stačí jen na menší děti. S většími už by to nešlo a kufr by nestačil.

Závady - trochu problémová geometrie přední nápravy, závada klimatizace (vadné trubky), baterie a různé další drobnosti (kontrolka brzd, lanko kapoty, kontakt v zdaním světle). Náklady na opravy se pohybují kolem 10 tis Kč/ rok + cca 7 000 Kč za servisní prohlídky (při nájezdu kolem 20 tis Kč/rok). Auto míří do servisu vždy tak 3-4x ročně. Vše ceny autorizovaných servisů. Korozi jsem nikde nenašel a kromě prasklé pneumatiky auto nikdy nezůstalo stát nepojízdné.

28.08.2013 | 20:55:02 | posel  | 195.47.45.* Reagovat

galaxy

pan by mel jit pracovat do automobiloveho prumyslu,okamzite by bylo na svete dokonale auto. Ja mam galaxy 2009 titan a nemam k nemu takrka zadne vyhrady a pokud ano tak ne takove lacine jako ze roletka kufru neni az k sedackam 2 rady. Jen pro pana,je to z duvodu aby kazde sedace sel libovolne naklapet uhel operadla. Porovnavam s ruznymi auty,ktere jsem mel moznost vyzkouset a aut ktere jsou v dane kategorii lepsi moc nebude.

23.12.2012 | 18:04:25 | vasek  | 90.182.75.* Reagovat

Děkuji, za postřehy a čas.

13.01.2011 | 23:10:09 | Aleš Reagovat

Vezl jsem se nedávno S Maxem Titanium 2.0 TDI 6 kvalt automat. Byl jsem nadšen jízdníma vlastnostma
jak automat krásně plynule řadil auto mělo velmi dobrou akceleraci, motor velmi dobře utlumen,
sedadla pohodlná ,podvozek dobře odhlučněn, nic se od nízkoprofilových plášťů nepřenášelo dovnitř,
uvnitř místa neskutečně, na palubní počítač přímo před řidičem v tachometru radost se dívat.
Potom jsem přesedl do nové oktavie 2.0 TDI a nestačil jsem se divit jak je motor špatně utlumen, interiér nevýrazný, podvozkek moc tvrdý , člověk měl pocit
že jede na trakaři, sedadla zbytečně hodně tvrdá. Záda mě z oktavie nebolela ale měl jsem pocit že ford je se vším tak 20 let vepředu a
že oktavia II se řídí heslem nač dělat jízdu příjemnou,pohodlnou,radostnou, když mohu lidi pěkně naklepat a ještě jim protáhnout ušní bubínky aby
je bolela hlava atd. Kdybych to nezkusil neuvěřím. A to mám fábii I benzín která je podstatně měkčí,motor mnohem méně slyšet, jsem s ní velmi spokojen .
Kdybych na to měl tak bych do Galaxy hned šel taky, mohu jen doporučit. Ohledně spolehlivosti není třeba nic dodávat, stačí si přečíst testy spolehlivosti.

10.02.2010 | 13:27:48 |  Reagovat

galaxy vs. octavie

je mi líto, ale musím nesouhlasit. Máme jako rodinné auto Galaxy (2011) a jako druhé Octavii combi 4x4 (2014). Jednoznačně se Octávie řídí příjemněji, je tišší, lépe reaguje, prostě nesrovnatelné. Ale ta auta prostě JSOU nesrovnatelná. Jedno je "autobus" a druhé prostě "štika"...ale nedal bych pryč ani jedno z nich! Je prostě jen potřeba vybrat pro danou situaci vhodnější auto...

17.09.2015 | 09:29:54 | veselac  | 94.124.41.* Reagovat

RE: galaxy vs. octavie

Komentar je z roku 2010, takze pan porovnaval zjavne s octavkou 2.generacie nakolko 2014 je uz 3.generacia a uplne ine auto...

23.08.2019 | 09:35:43 | Jurildo  | 85.237.234.* Reagovat

RE: galaxy vs. octavie

štika... jestli si tohle myslí další majitelé octávií, tak to leccos vysvětluje.

23.08.2019 | 17:24:56 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: galaxy vs. octavie

:-)))))

24.08.2019 | 07:48:21 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: galaxy vs. octavie

Tak porovnávat vysoký autobus s pohonem na předek se čtyřkolkou klasického liftbacku nebo kombi je úlet samo osobě že?

24.08.2019 | 07:47:11 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Zajímavý komentář

Díky za přínosný komentář. Uvažuji o koupi vozu pro rodinu (rodiče + 3 malé děti v sedačkách). Kromě Fordu S-MAX je tohle druhý kandidát.

10.02.2010 | 12:28:04 | Pavel Reagovat

úprava spotřeby a další zkušenosti

Po dalším půl roce používání vozu mohu upravit nebo spíš upřesnit spotřebu.
Delší cesty (dovolená) v rámci běžných rychlostí: 7,2l/100km
Průměrný pohyb s popojížděním po městě: přes 8 l/100km
Německé dálnice (cca 160-180 km/h) 8,5 - 9 l/100km

Dlouhodbý průměr: 7,5 l/100km; všechny průměry jsou se středně naloženým autem.

Těch 160 km za hodinu (podle GPS) na dálnici je takové bezpečné maximum tohoto auta. Při větších rychlostech už to chce do zatáček zpomalovat. Ale stejně přejezd napříč celým Německem nevyžadoval žádné časté uhýbání. Auto se chová tak, že dává zřetelně najevo, že není dostihovým koněm bez ohledu na to, jak silný má motor.


Malá poznámka pro ty, kdo vybírají: Hodně oceňuji možnost kdykoli rychle sklopit sedadla a mít velký prostor. Tuhle možnost vám nedá Renault Espace ani Citroen C8/ Peugeot 807 / Fiat. Dokonce ani větší MB Multivan nebo VW Transporter, ale tam je i se sedadly prostoru dost.

Občas zlobí bezpečností pojistka proti přiskřípnutí na sklech. Bez varování okno zase stáhne. Už se mi stalo, že jsem odešel od auta se staženým oknem, protože jsem viděl, jak se okna zavírají a dál je nesledoval.

11.09.2009 | 13:30:47 | posel Reagovat