Rok výroby:2003Typ motoru:Stav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:250 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7.2 l/100 kmVloženo:26. 7. 2013
r.2008/147.000km - nevracejí se stěrače (vyschlá pouzdra) - vyřešeno vyvrtáním dvou dírek o průměru 5mm do dvou hliníkových těles táhel, pouzdra nejdříve prostříkány olejem WD a potom vtlačena vazelína, otvory zaplněny vazelínou a zalepeny TESA páskou - dosud OK. r.2010/185.000km - prasklá hadice do turbodmychadla, náhlý pokles výkonu ale dojel jsem asi 60km, pak výměna hadice, diagnostika. r.2010/190.000km - výměna drážkového řemene a volnoběžky (řemenice - začala !chřestit") r.2010/200.000km - prokluzuje spojka (vozím na nebržděném 700kg přívěsu turistické kanoe v půjčovně lodí) - výměna spojkové sady (lamela, setrvačník, ložisko) ve značkovém servisu Ford. r.2011/201.000km - zavaření středního a posledního dílu výfukového potrubí. r.2011/220.000km - začaly se špatně sjíždět zadní gumy-kontrola a výměna zadních tlumičů. r.2013/240.000km - prosakuje brzdová kapalina přes těsnění třmenu levé zadní brzdy - pokus o vyřešení problému servisní sadou (náhradní těsnění, váleček a gumičky za 500Kč) ale středová hřídelka již byla orezlá a stejně to teklo, takže po této ztrátě 2 hodin času následovala rychlá výměna celého brzdového třmenu asi za 30minut, cena třmenu asi 2500,-Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to moje druhé galaxy, to první z roku 2002 (66kW)a které jsem zde již recenzoval mi v roce 2007 ukradli, takže s popisem se nebudu zdržovat, byl by v podstatě shodný jako v mé minulé recenzi. Auto jsem koupil ve stejném ostravském autobazaru (ukončený leasing v Belgii) po kontrole servisní knížky a její ověření přímo v Belgii (kladná odpověď přišla asi 30 minut po odeslání naskenovaného techničáku od obou servisů, které byly v servisce uvedeny). Výfuk, spojka a zadní tlumiče vydrželi asi 200.000km. Přední tlumiče jsou dosud původní (pokud je již nevyměnil belgičan během jeho 120.000km) a po změření kupodivu stále OK. Před technickou prohlídkou zásadně nikdy nic neopravuji, vždy počkám až na měření (emise, brzdy, tlumiče, čepy, uložení, řízení, apod.) a na to co řekne technik na STK. Pravidelně každých 15.000km měním značkový olej a značkové filtry olej / vzduch a každých 90.000km rozvodovou sadu. Chtěl jsem a mám auto které: - tahá přívěs s 10 kanoema v půjčovně lodí - po vytažení zadních sedadel uveze až 4 kola (speciál držák kol do Ford Galaxy, takže se uvnitř nic nepoškrábe ani neodře) - po vytažení zadních sedadel uveze uvnitř 2 kajaky (délka kajaků asi 230cm) abych se nemusel otravovat s nakládáním na střešní nosič - uveze 7 lidí (pravda, pokud jedou na lyže, tak je potřeba použít až 2 střešní boxy na lyže a zavazadla, protože při plném obsazení nezbývá moc velký prostor na bagáž) - 2 lidi se v něm vyspí "na rovině"
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Galaxy
Milane, dej mi na sebe mail na martindz@seznam.cz
chci se tě zeptat na držák na kola, jak o tom píšeš. Děkuji.
29.03.2015 | 19:35:15 | Martin | 91.235.200.* Reagovat