Recenze Ford Mondeo Combi 2.0i Zetec
“Bezkonkurenční vůz v dané cenové relaci.”

Autor recenze: Michal Hron (24 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2.0i Stav km při koupi:147 000 km Stav km nyní:173 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Průměrná spotřeba: 7/12 l/100 km Vloženo: 13. 7. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault R21

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Více než o poruchy se jednalo o běžný "spotřebák". Auto hned po koupi prošlo oficiálním servisem, kde byl měněn rozvodový řemen, kladky, doplněná a dezinfikovaná klimatizace, vyměněny všechny filtry. Za závadu zde lze považovat nabobtnalou lištu u dveří spolujezdce, kvůli níž šlo špatně stahovat okénko (výměna v rámci servisu). Celkem si za tyto úkony řekli u Fordu devět tisíc a nějaké drobné.

Asi ve 160 000 jsem poslal Mondeo na velký servis, jehož účelem byla zejména oprava nabouraného nárazníku (na ledě se s letníma brzdí opravdu špatně a navíc - nárazníky u tohoto Mondea velmi snadno praskají) a výměna zadních pružin, které byly od předchozího majitele vystlány tenisáky. Do servisu jsem přišel s větou "vše, co je potřeba, udělejte - čeká mě technická". Odcházel jsem o osmnáct tisíc lehčí, s novými pružinami, kompletně spraveným předkem (nový nárazník plus lak), novými destičkami, prasátky, poloosou.

V současné chvíli začíná drčent výfukové potrubí, po havárii je někde díra v klimě, a problémy se týkají i plynového rozvodu Vialle, kvůli kterému jsem automobil zejména kupoval. Tyto řádky mohou od koupě odrazovat, když si je však pročtete znovu, devadesát procent úkonů je součástí běžné údržby.

Celková suma investovaná od koupě automobilu (včetně nových zimních i letních pneu) je v tuto chvíli 36 tisíc korun.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jsem mlád a přiliš mi k tělu tento rodinný stěhovák nesedí (původně jsem pokukoval po Alfě 156), za dobu společného soužití ale koupě nelituji. A to i přes neustálé investice, které jsou ale v rámci mých finančních možností a tolerance ke starým automobilům.

Design a vnější dílenské zpracování vozu hodnotím osobně zcela neutrálně - Mondeem MKII zkrátka kolemjdoucí slečnu neokouzlíte (Mondeo má jiné výhody...), ostudu před rodiči své snoubenky si však také nestříhnete. Mondeo není vůz vzbuzující emoce, ale dlouhodobé uznání svých majitelů, kteří na něj nedají dopustit. K nim se postupem času blížím i já.

Srdcem mého Mondea je moderní motor z rodiny Zetec s objemem válců 1988 ccm. Papá mi jak Natural 95 (7l/100 kombinovaně), tak LPG (12l/100 kombinovaně). Výkon motoru 96 kW považuji pro 1415 kg těžký vůz za mezní, ač se můžete setkat s názory, že 1,8l stačí. Osobně se doporučuji obloukem vyhnout objemu 1,6, zejména pak v kombinaci s LPG. Již nyní se porozhlížim, zda někde výhodně nekoupím zachovalou V6.

Dynamika vozu je slušná a to i při jízdě na plyn. Auto nejvíce ožívá od 3500 ot/min, k vyšším hodnotám se blíží velice ochotně. Nejsem masochista a funkci omezovače jsem nezkoušel, maximum otáček vám tedy nesdělím. Při 180 točí motor na pětku asi 4500 ot/min. Pro dlouhé cesty je Mondeo jako dělané, výtku mám jen k nepříliš ergonomicky tvarovaným sedadlům. Smířit se budete muset s poměrně vysokou mírou hlučnosti motoru ve vyšších otáčkách.

Podvozek Mondea je právem vychvalován do nebes. Auto je v zatáčkách i při vysokých rychlostech klidné, ani u kombi se nesetkáte s nervozitou zadní nápravy. Velký sklon k nedotáčivosti lze po pár tisících kilometrech s přehledem předvídat. Na meze adheze se dostane jen skutečný blázen, nepatřím mezi závodníky a proto nemohu konkrétněji referovat. Nikdy mne však auto nenechalo na holičkách. Za nevýhodu považuji hlučnost při tlumení příčných nerovností a s verzí kombi spojenou malou tuhost karoserie promítající se do pazvuků v interiéru.

Tím se dostávám k dílenskému zpracování interiéru, které považuji za možná největší překážku u svého kousku. Upozorňuji ale, že jsem měl tu čest sedět i v několika stejných vozech, které se mými nedodělky nepochlubily. Při jízdě neustále něco vrže, drnčí či poskakuje. Když už najdete důvod a zbavíte se otravného zvuku, objeví se nový. Osobně se mi osvědčila metoda "volume doprava" - přes hudbu už nic neslyšíte a nic vás netrápí. Jinak u auta strávíte nespočet hodin hledáním toho či onoho vrtochu.

Komfortních prvků nabízí Mondeo mnoho. V mém případě el. ovládaná přední okna (vzadu jsou švihadla), klima (manuální), rádio s CD a ovládáním pod volantem, ve dvou osách stavitelný volant, el. seřiditelné sedadlo řidiče (jen výška), centrál na DO, alarm, servo. Na trhu narazíte i na mnohem vybavenější kousky, ale i mnohem spartánštější verze. U Mondea více než kde jinde platí pořekadlo "vybírat se vyplatí".

A co říci závěrem? Ford Mondeo Combi jsem kupoval hlavně kvůli jeho bezkonkurenčním užitným vlastnostem. Auto nabídne v dané cenové relaci bezkonkurenční prostor zavazadelníku, stejně jako prostor pro posádku (mám dva metry, vím, o čem mluvím). Do kufru bez problému naložím jízdní kolo pouze za předpokladu sundání jeho předního kola, při sklopených sedadlech bez nutnosti rozložení přepravuji kola dvě či dělám z Mondea cestovní stan (v kempech spím jedině v Mondeu).

Absolutní výhodu vidím v autorizovaném servisu, který mnohdy vychází stejně či dokonce levněji (!) než pokoutní, leč mnohdy šikovnější, garážmistři. Lákavá je i cena, za kterou Mondeo tohoto ročníku seženete. Tyto vozy se velmi často a úspěšně dováží ze západních zemí a na internetu není problém narazit na opravdu velmi zachovalé kousky se slušnou výbavou - to vše za méně jak 120 tisíc korun.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

Bez konkurence

Ahoj, koupil jsem tohoto fešáka (2.0, Zetec, LPG, Ghia, 1998) vyloženě na dálky a velké náklady při sklopených sedačkách za 80 000 Kč. Před rokem a půl, kdy jsem s ním začínal, měl najeto cca 128 000 km (bazarových), šel tenkrát hned do servisu (rozvody, kladky, oleje, filtry, brzdy, nové gumy, tažné zařízení, něco do lpg a bůhví co ještě) celkem za 40 000 Kč. Jezdím s ním cca 10 000 km měsíčně!!!, takže si každý spočítá, kolik má najeto dnes. Můj dvorní mechanik od posledních rozvodů (po každých 90 000 km) říká, že při těch mých dálkách klidně může točit 700 tisíc km. Jen mu dát, to co chce. Je to nesmrtelný auto, nezná garáž, myčku, vysavač, ráno ve čtyři prostě sednu a večer v deset přijedu. 1300 km. Druhý den třeba jen přes kopec, 350 km. Další den 800 km. O víkendu třeba na lyže do Alp. Natankuju 40 l plynu a po další plynovce koukám, když najedu 400 km. Běžně vozím 500 - 600 kg. Rekord ovšem mám 1084 kg!!!!!Ukažte mi jiné auto, které bude levnější a zároveň větší, pohodlnější a úspornější (servis, spotřeba). Jiné, nejen lepší, ale ani stejné, neexistuje. Vřele doporučuji. Např. bláznům, co si koupí na podnikání novou Dacii:-)))). Když padne za vlast, půjdu a z fleku koupím za 50 000 Kč jiného. Druhý den můžu zase bez obav vyrazit.

05.10.2009 | 22:57:27 | lemmone Reagovat

....

Pred rokom som kupil Mondeo s motorom Zetec 2.0 16 v. R.v. 1996. Hned ako som ho kupil dal som vymenit roz.remen,olej,doplnil som kvapaliny... Najazdil som 30000 km,jazdil som ako blazon a tak sa stalo,ze som musel teraz menit tesnenie pod hlavou,vodne cerpadlo,brzdy. A dnes po mrazoch ostalo auto klesnute a tuhe....zadne tlmice klakli. Auto je velmi dobre a keby som nejazdil ako blazon nech to bolo v terene alebo na ceste,stale by krasne slapalo... Ked som slapol na plyn tak slo.Ked som brzdil tak brzdilo. Ked som chcel predbehovat,predbehol som.Ked som bral zakrutu, neskoncil som mimo cesty. Prva vymena dielov ma stala 10000 sk,posledna oprava ma stala 15000 sk a ked budem mat financie buduca vymena tlmicov a mozno spruzin bude stat 10000-15000 sk. Auto stalo 60000 a je dobre.Tie pazvuky v nom existuju ale to len pre tie nase hrbolate cesty..:) Keby niekto ponukal nahodou motor Zetec 2.0 16v tak nech napise,to len do buducnosti....nech napise na mail. Caute

29.12.2008 | 18:55:34 | Gater Reagovat

podvozek

no nevím ale kamoš má přesně tohle mondeo ve verzi kombi ale model před faceliftem s motorem 2,0 a ten podvozek doslova stojí za velký lejno, motor je takovej dobře načnutej že mu už moc nezbývá a střídají se období kdy auto stojí a opravuje se a pak zase chvilu jezdí, auto prodává a cena je 15000kč a že za 10 000kč by byl moc rád kdyby se to prodalo. Sice to je pakatel ale taky co to je za auto ... jediný co je na tom fakt paráda tak je ten kufr, a jestly chceš kupovat tu V6 tak bych doporučoval ten motor pod 2,5l a ne ten lehce nad 2,5l a hlavně si to auto pořádně projet aby to fakt jelo jak to má... na to fakt hodně bacha!!!

14.05.2008 | 10:47:43 | фтя Reagovat

For Petrik

O V6 uvažuji zejména kvůli tomu, že s Mondeem jezdím hlavně dálky, a také kvůli obecně lepší výbavě těchto vozů (zejména mi jde o tempomat). Co jsem v recenzi zapomněl zmínit je problém (v poslední době velmi častý) s vadnutím brzd. Netuším, zda jsou tam originály, při nedávné jízdě po Rakousku jsem se ale málem podíval do karavanu jedoucího přede mnou. Musím to ještě prověřit, tohle mne v tuto chvíli trápí asi nejvíce...

16.07.2007 | 23:03:01 | Michal Hron Reagovat

Slušné a v podstate vyčerpávajúce. Len ma zarazilo, že pokiaľ, ako tvrdíš nepatríš medzi závodníkov, načo uvažuješ nad V6. Podľa mňa je výkon tohoto motora dostatočný a premávku s ním určite nebrzdíš. Prajem veľa spokojných km.

15.07.2007 | 11:23:37 | Petrík Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Mondeo