Recenze Ford Mondeo 2.0 TDCi 85kW
“Ford Mondeo MKIII s motory TDCi je perfektní dokud se neobjeví závada na motoru, nedoporučuji těm kteří hledají úsporný vůz.”

Autor recenze: Petr (38 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:2.0/TDCi Stav km při koupi:105 000 km Stav km nyní:130 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 24. 8. 2010

Hodnocení inzerátu: 27 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Focus

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Po ujetí cca 5000km vypověděl službu elektronický regulátor turbodmychadla (bohužel nejde koupit jako samostatný díl a je nutné vyměnit celé turbo) Oprava za cca 35tis. vč. montáže. :-/

Při 120tis. km začala klepat řemenice klikové hřídele . Zakoupli jsem novou zn. FEBI, která se po ujeti 6000km zcela rozpadla!

Přestal fungovat zámek kapoty (při oprave je nutné zničit masku chladiče aby se dalo dostat k samotnému zámku)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Zakoupil jsem tento vůz osobně v SRN po 1 majiteli se servisní historií a na 1. pohled vůz vypadal velmi zachovale. Z počátku jsem byl s vozem velmi spokojený hlavně díky perfektnímu podvozku a objemnému zavazadlovému prostoru, kde se dalo spát při sklopení zadních opěradel.

Po krátké chvíli užívání vozu se začaly objevovat problémy. Sporadicky začala blikat kontrolka žhavení a zároveň radikální pokles výkonu motoru. Po 3 diagnostikách bylo potvrzené vadné turbo (konkrétně elektronický regulátor). Při 1. diagnostice za 400,-Kč u firmy BOSCH v Mladé Boleslavi mi bylo technikem sděleno, že hlásí blíže neurčitelnou závadu a je tedy potřeba zajet do autorizovaného servisu. V autorizovaném servise mi po 2.5h za 890,-Kč sdělili že diagnostika hlásí nějaký blíže nespecifikovaný problém kolem turba a že pro bližší diagnózu se budu muset objednat na podrobnější kontrolu, která bude stát zhruba 2000,-Kč !!!! Diletanti!! Zavolal jsem do servisu Ford v Praze a dohodl si tam termín na 2. den kde mi opět za 890,- Kč s jistotou sdělili, že mám vadné turbo a hned nabídli výměnu za nové za cenu 45 000,- Kč ! V neautorizovaném servisu za to samé chteli o 10tis. méně. Velmi nepříjemná zkušenost :-(

V zimě byly problémy s chodem motoru, při větších mrazech kolem -20C problikávala opět kontrolka žhavení, motor vynechával a občas se i zcela zastavil.

Průměrná spotřeba kolem 7L/100km mi na dieselový motor o výkonu 85kW přijde poměrně hodně.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 27


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

OKA

Mám Mondeo 2.0 TDCI, 2003 vyroba, nájezd 300 tis. Auto vlastním 10 let.Z toho 5 let na stavbu domu - neskutečný pracant. Koupeno ve 180 tis.km, Nová spojka, napínací kladka, ložiska kol.Jinak běžné výměny oleje atd. Bez aditiv jsem nikdy netankoval a auto jezdí v pohodě. Teď nová STK a nemíním se ho zbavovat, spokojenost.

19.01.2019 | 09:42:07 | Pavel  | 46.183.60.* Reagovat

Pohoda

Mám Mondeo 2.0 TDCi, 2004 výroba, najeto 415 tisíc... Investice - výfuk, čerpadlo klimatizace, zadní náprava, přední ložiska... Olej, filtry v pravidelných intervalech... Na autě je znát jeho věk... Pár drobností vypovědělo službu (výškově nastavování sedadla řidiče, jež je v elektrice, přední ostřikovače, vyhřívání zadního skla), nejsou to pro mě ovšem bůh ví jak závažne problémy... Po motorové stránce si nemohu stěžovat... Motor běží přesně tak jak má, není nijak extrémně hlučný... Spotřebou se pohybuji mezi 5.8 - 6.3 litrů na sto... Po debatě s mechanikem po poslední STK sem zjistil, že spotřeba je zapříčiněna lehce protékajícímy vstriky (běžná závada)... Myslim, že ona pověstná poruchovost nebude zas až tak dramatická, jak se říká... Auto si nechám ještě do těch půl milionu a pak uvidím, co s ním... Za mě to byla dobrá koupě...

23.09.2018 | 20:14:03 | Hrach  | 89.24.216.* Reagovat

Řídící jednotka k turbu

Také se mi pokazila řídící jednotka turba a auto jelo v nouzovém režimu , Mondeo 96kw r.v. 2006. Servis chtěl měnit celé turbo za cca 45 000,- . Vyřešil jsem to za pomoci jednoho pána z Brna, oprava řídící jednotky vyšla na 3 500,- . Od té doby už 3 roky funguje bez vady.

14.05.2018 | 22:49:13 | Petr  | 83.208.147.* Reagovat

RE: Řídící jednotka k turbu

Ahoj, mám ten samý problém, můžeš misi poradit na koho sese v Brně obratit.

17.07.2018 | 21:16:28 | Hemi  | 37.188.159.* Reagovat

RE: Řídící jednotka k turbu

Ahoj, měl jsem ten samý problém. Stačí odmontovat tu řídící jednotku od turba a zkontrolovat, zda jsou v pořádku všechny kontakty. Já měl ty hlavní 2 v háji. Připájelo se to zpět a auto zase jezdí .

08.11.2018 | 13:38:37 | Henry  | 195.113.111.* Reagovat

Mondeo 2,0TDCI 85KW

Koupil jsem také toto prostorné auto,ač jsem dopředu věděl, že mohou začít problémy. Zatím jsem najel asi 5000km.a jen opravy které byly jsou standartní jako u auta s nájezdem 176000km.Měl jsem vždy služební škodovky,fordy, citroeny a tak jak to bývá, je to věc náhody, jak se trefíte při výběru. U Octavie 2litru v naftě jsem zažil jen a jen problémy a pak u citróna bylo vše ok a zůstalo mi nejvíc v povědomí.Otázkou je,co koupit do 100tisíc.Zatím jsem vyměnil přední kotouče, desky,hadičky od zadních brzd,zadní výfuk,H7,dvě žárovky do přístrojové desky.

31.07.2015 | 15:55:43 | Pavel  | 82.113.46.* Reagovat

Jo, tohle mondeo je co do interiéru a jízdních vlastností výborné, perfektní auto, ale pokud nemáte vlastní autoservis a přístup k nákupním cenám dílů, tak bych se naftám vyhnul. Raději benzín a LPG. Zvláště pak ta vaše nafta s 85kw je trochu neštěstí.
No, přeji, ať příští volba je šťastnější. Ojeté nafty jsou zkrátka loterie, pokud nejste machr v oboru.

25.06.2013 | 14:12:08 | Festr  | 81.91.216.* Reagovat

RE: kvalita 85KW

tak nevím.Mám85KW rok výroby 05.Najeto 487 000km.Před 100 tis.výměna čerpadla,jinak vše původní.6 kvalt.Při 280 tis.výměna pouze lamely spojky-teklo gufero.Dvouhmota ,setrvák původní. Koupeno v I s 120000 km.Čip na 107 kW spořeba do 5 l nafty.Nějaké stejně spolehlvé auto za 100 tis.Kč?

17.07.2017 | 16:39:13 | vietnam  | 85.70.168.* Reagovat

VS

Tak to ti docela závidím, že ti padlo do ruky. Já měl Mondeo III rok, ale v benzínu 107 kW a ani zaboha jsem si na něj nezvykl. Divná reakce plynu, nepříjemná spojka a slaboučké brzdy včetně chatrné ochoty brzdit s ABS na sněhu. Souhlasím s prostorem a jízdními vlastnostmi. Když sednu do okty II, tak si s ní vyhraju i když jízdní vlastnosti zaostávají. Já vím, že je to jiná třída, ale tyhle věci se dají srovnávat napříč třídami. Měl jsem najeto 140 tis. a raději jsem ho poslal z domu, ač zachovalý a šetřený. Vracím se ke koncernu, jsem na něj zvyklý.

27.06.2011 | 01:27:26 | Radek Hulmihoukolen Reagovat

Motor

Na Mondeo jsem přesedl z Passata B4 a byl jsem nadšen, výborný podvozek, prostor ve voze, pohodlný, padl mi do ruky jak ulitý.
Bohužel je to auto tak do 150 t. km, potom se to začne sypat, EGR, filtr pevných částic, vstřiky atd. Nejhorší na tom je, že nahlásí poruchu buď pozdě nebo nejde identifikovat. Tolikrát jsem byl na diagnostice a stejně jsem fatálním následkům nezabránil. Passat TDi najel 250 t. a ještě by jezdil, kdyby neshnil. Forda ano, ale novýho a do 100 tis. km s ním pryč. VS
(Proto jsou ojetiny tak levný)

27.06.2011 | 00:07:23 | VS Reagovat

RE: Motor

Ford Ranger 2008 motor TDCi max 150 000 km.Je nutná kompletní výměna.Takže nic moc.

14.03.2013 | 19:32:51 | ladis  | 88.83.174.* Reagovat

mondeo spotreba a recenze

xxx.cz/ford/mondeo2/recenze.html

08.04.2011 | 20:59:40 |  Reagovat

Typ motoru

To: Zase Ja
Nevim, co by na tom oznaceni melo byt spatne. TDDi 85kW bylo v nabidce od r. 2000, pak se pridalo TDCi 96kW a na konci r.2002 bylo TDDi nahrazeno TDCi o stejnem vykonu. Po faceliftu pribylo jeste 2,2 TDCi 114 kW.

17.10.2010 | 18:00:34 |  Reagovat

Kua, zas som sa nepodpísal :-P.

30.08.2010 | 19:24:30 | Matúš Reagovat

No neviem, ja mám za to, že '' problém '' so vstrekmi bol vyriešený v 2005.

29.08.2010 | 02:15:12 |  Reagovat

Matůš

Tak úplná výhra to samozřejmě není, ale po roce 2004 už tato motorizace s výkonem 96 kW nebyla tak náchylná na poškození čerpadla a trysek z nekvalitní nafty. U aut dovezených ze zahraničí se to projevovalo později, až zaúřadovala ta naše. Pokud však Němec bral naftu někde nekvalitní, tak samozřejmě se to projevilo dříve. Kromě zmíněného poškození čerpadla a vstřiků ty motory neměly problém, nepočítaje EGR nebo váhu vzduchu, kdy na toto trpí skoro všechny dehty. Turbo je kapitola sama pro sebe založená na přístupu majitele. Jinak jízdní vlastnosti, materiály uvnitř auta a výbava na danou třídu jsou myslím solidní.

28.08.2010 | 17:05:43 | Zase já Reagovat

For Zase já

Tak ono TDCi z roku 2004 nie je žiadna výhra...

28.08.2010 | 15:27:34 | Matúš Reagovat

Není to zase tak těžké, jsou jenom dva, jako u koncernu v tom daném roce. Ještě pochopím, když někdo neví, co si má koupit, ale když neví, co si koupil, tak to je ostuda. S takovejma specialistama se to tady bude opravdu hodnotnejma recenzema jenom hemžit. Taky jsem jednou koupil strašlivou mrdku a naházel do ní peněz jako do výherního automatu a stejně se srala, ale to byla moje chyba, jelikož jsem o daném autě nic nevěděl a v té době neměl ani možnost cosi zjistit. Ale, když už bych chtěl psát recenzi na to auto, tak bych musel hned na začátku tučným písmem napsat, že je potřeba přihlédnout k jednomu důležitému aspektu a to jest, že jsem totální kokot, který šel kupovat zajíce v pytli a samozřejmě i tak dopadl. Daná značka totiž stabilně obsazuje první příčky ve spolehlivosti, ale jen tohle k dobré koupi opravdu nestačí.........

28.08.2010 | 14:52:12 | Zase já Reagovat

prase aby se v těch označeních vznětových motorů u Fordu vyznalo že?

28.08.2010 | 13:04:09 |  Reagovat

Tak to pardon, ale majitel vozidla by měl mít jasno, jestli má TDCi nebo TDDi, výkon s označením moc nesedí na ten rok. Tady je patrné, že majitel ví o daném modelu prd a z toho usuzuji, že koupil oblečenou mrtvolu, k čemuž mu ze srdce gratuluji. Pevně věřím, že další nákladné opravy na sebe nenechají dlouho čekat, což je daň za tankování nekvalitní nafty bez aditiv s cílem jezdit za co nejméně. Běž na Fordclub.cz, je tam diskuze týkající se spotřeby, kde přispívají v drtivé většině majitelé dehtů a chlubí se, jak jezdí téměř zadarmo. Ti tě, kámo, rozcupují až si to přečtou. Aspoň se to tam trošku pohne, protože jinak to tam hnije a stačí se tam mrknout jednou za týden a přečíst si pět nových příspěvků.

28.08.2010 | 11:35:03 | Zase já Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

Tento model vlastním rv.2005 a jsem max.spokojen najeto 170000km a vyměnil jsem vodní pumpu,destičky tičky stabilizátoru cena asi 800kč to je vše.Lepší auto neznám.Jezdím trasy 3000km 3x za rok bez poruchy

09.03.2018 | 16:14:29 | karel  | 193.17.251.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

Další blázen, co měnil vodní pumpu, viď, Luboši? A já znám lepší auto - ani ty tyčky stabilizátoru jsem na něm neměnil. Ani po 200 000 km.

10.03.2018 | 13:23:11 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

Stando ty tam nemáš klasický tyčky,ale gumový fundamenty podobný co má ford na zadní nápravě,takže ti tam nemá co klepat a můžeš je mít v háji ani to nepoznáš.A tvoje pindítko nemá spoustu dalších věcí co normální auta mají tudíž se ti nerozbijí.

10.03.2018 | 20:15:12 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

a vo tom to je, vy exoti. Mít mesršmita, na kterým se nic nekazí. A ne machrovat s hajtrou, čímvětčí tímlepčí a stát ve frontě na opravy a výměny všehomožnýho, vy hovězí hlavy. Řekl jsi to dobře - nemám nic, co by se kazilo, a jezdím a jezdím. A ne jen s C1 (tu už mimochodem nemám). A víš proč, jelimane? Protože JAPONEC !

12.03.2018 | 14:52:35 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

na C1 zaručene nemáš tyčky stabilizátorov..., a predstav si, na 508 som ich ani po cca 220 nemenil, dokonca NIČ mechanického na podvozku, či motore. ...
a to jazdím ako prasa.
spotreba ? ked sa krotím, pod 4 litre, ked jazdím predpisovo, pod 5 litrov..

ked som Ti ponúkol, verejný prísľub, že ked dáš 1 hodinu 160 km/h za 6,2 l benzínu, tak si bol pol roka ticho ako voš...:))
mám zase ponuku zopakovať ?:))

11.03.2018 | 17:18:54 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

dodatok--tak Ti kúpim NOVU C 1...:))

11.03.2018 | 17:20:03 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

Na novou C1 ti z vysoka kálím, tlučhubo. Z Trmic na kraj Prahy jsem se starou C1 jezdil hodinu a 6 minut (brzo ráno). Zjisti si rychlost sám. A prosímtě, jestli máš ty fantastický zimní gumy, který mají nižší valivý odpor než letní, prodej mi je. Potíž je v tom, že taková pitchovina se může vylíhnout jen ve tvém pilinovém mozečku. A nezapomeň v mlze zhasnout, abys líp viděl, ta psycho.

12.03.2018 | 14:57:45 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

myslíš si, že ma ohúriš, že sa vlečieš 60 km/h ??

13.03.2018 | 14:26:31 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: motor tdci nebo tddi má 85kw

Jo. Abys byl spokojenej.

13.03.2018 | 19:29:03 |   | 89.176.46.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Mondeo