Od začátku chcípající motor při rozjezdu a škubající při přechodu 2000 otáček, opravu řešili ve Fordu 6 měsíců. Vadný vstřikovač v motoru po cca 20 tisíc km. Nepohodlná sedadla, řadící páka příliš v předu, volant lze nastavit v dost omezeném rozsahu, špatně zavírající zadní dveře - prý je to normální.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jsem velmi zklamán, nechápu jak může Ford i dealeři Fordu tvrdit, že TDCI motor je absolutní špička v naftových motorech a mondeo je loď na dlouhé cesty (spíš bych řekl, že je to to nejhorší, co se v této třídě vyrábí). Nejmenší pneumatiky jsou 205/55R16 což je na české silnice nesmyslně tvrdé a pro "řidiče krajináře" i zbytečně drahé.
Mám od r. 2015 mondeo, riešil som bežné výmeny platničky, olej, filtre.. pri 200tis. som menil dvojhmotu, pri 240tis repas turba.. ale len medzivložka.. nič iné.. aktuálne mám problém s brzdami...no auto ma nenechalo nikde nikdy... robil som aj jazdy ako 1000km, 800km a pod...dlhodobú spotrebu mám 5,5-5,8l ...toto čo písal inteligent je trochu mimo...
27.10.2022 | 19:11:02 | Peter
| 188.123.115.*Reagovat
RE: Mondeo
Mám Mondeo 2.0.tdci r.v.2009 najatých 620.dalnica nemenil som rozvody trisky spojku motor krásne slape
No po přečtení spousty komentářů se musím vážně smát. Auto máme přes 4 roky a zatím nebyl problém, kromě výměny hadicky od turba. Nechápu lidi, co tady dokážou takhle házet špínu. Každé auto má něco do sebe, my si koupili naftu i když jsme věděli, že jsou dražší náhradní díly, ale spotřeba u dvoulitra 6,5l ve městě a 4,5-5,5l na dálku za to stojí! Pohodlí a dostatek prostoru, prostě za mě TOP auto. Takže všichni rejpalove...nesudte podle jednoho auta a špatných zkušeností!
19.10.2017 | 15:25:02 | Sany
| 109.108.121.*Reagovat
RE: Mondeo 2.0 TDCi
U forda neumějí vyrobit hadičku od turba? Co potom nějaké složitější díly, ty umějí? Já vím, ford je nevyrábí, ale nakupuje. Jenže očividně od špatných dodavatelů. Obtěžovat špatnou hadičkou od turba, za ty prachy...
29.03.2022 | 20:44:33 | David
| 86.49.224.*Reagovat
TDDI a TDCI
Včera jsem prodal TDDI 2,0 66 kw, kombi 2003, najeto 328 000 km. měl jsem ho 8 let a nejezdil s ním skoro 250 000 km. Vše funguje do dnes jak má. Všechny kontrolky, funkce páčky bez závad. Co se týče podvozku, žádná změna. bude mi za ním smutno, postavil jsem s ním dva baráky. Auto absolvovalo několik cest do středomoří a nikdy nikde nebyl žádný problém. Bohužel začali reznout a to hodně všechny dveře. Měnil jsem na něm jen brzdy a olej. Z výfuku nikdy žádnej kouř. Velké prostorné auto pro rodinu, které všechno pohodlně odveze. Je to traktor i kočár. Dnes jem koupil jsem ojetinu TDCI 2,0 87kw, r.v.2007 a najeto 86000 km. Tak jsem zvědav, zda bude taky tak spolehlivé. Lak je nedotčen, interiér v černé kůži jak nový, 6 rychlostí a veškerá výbava, kombík. Mám už šestého Forda a asi u této značky zůstanu :-)
v prvom rade sa ospravedlnim za gramatiku po prve nechce sa mi nad nou premyslat a po druhe ide o recenziu. TDCI motory nie su dokonale maju chybu ale co sa tu pise uplny blud a myslim ze nerealne a len vymislene od konkurencie Ano je to haklive na naftu ale ja osobne jazdim dost svizne a aj v zime spotreba nech prezeniem 7,5 litra a tych 13? to jazdi na 2 3 plny plyn mimo obce? Zayul som si svoje s motorom oprava odporucam agát diesel pezinok tam to vedia pred nimi to robili diesel plus nitra ale ty ma oklamali nevedia tam robit nic poriadne Agát diesel mi dal vediet ako robia trisky menili len spicky pricom mali menit aj vnutro trosiek a co sa tyka cerpadla tiez hruza tam mali vymenic celu hlavu ci ci je to tam v cerpadle a oni nie len to pretesnili a to nie s originalnym tesnenim takze radsej priplatit a agát diesel Pezinok ako Diesel plus Nitra uplny fusery obrali ma o nemalu ciastku buzerantiAko to spravili v agate auto ide bez problemov najazdene uz asi 50 000km a spotreba uz ustalena na surovo ako to bolo spravene bola vissia ale na 13 litrov to je blbost bola max 8,5 litra. Uy je na aute 260 000 km ano rozmyslôam na vymene ale vzdy som chcel stvorkolku keby predny nahon tak urcite ford mondeo ale uz benzin sice vissie naklady na palivo ale v podstate sa to vyrovna aj u inzch znaciek su naftove motory narocnejsie na udrzbu ako benzinove nie len u fordu kazde auto je dobre ked dostane svoje a ak mu to nedas necuduj sa ze ti to vracia v poruchach
no takto... mam ford mondeo combi 2006 tdci 96kw a vzdy som hcel auto ktore bude nie vysoke ale priestranné. Som sním spokojný jasne že má svoje chybyčky ako napríklad mi vadí tvrdá spojka ale treba radit opatrnejsie a bude vsetko fajn. Ajja chcem novú R8 ale nemám nato. takže som si radšej kúpil pekné folie a tempomat mi úplne stačí. každé auto má svoje chyby a toto je superchybné :)) ak chápete čo tým myslím. Ford Mondeo = dobrý model za dobrú cenu :)
04.05.2014 | 17:29:07 | Marek
| 5.178.62.*Reagovat
RE: ford mondeo 2,0 TDCI
Plne s tebov suhlasim, Aj ja som si kupil toto auto v nemecku a som s nim nadmieru spokojny. Jazdilo iba na nemecku naftu a teraz na francuzku, cize len kvalita. Na spojku treba zvyk, ale potom je to uz len rutina. Nemam ziadny problem s mondeom po roku 2005 su perfektne.
Tak nevím. Tuhle recenzi snad psal nějaký konkurent, kterému vadili ti spokojeni fordovští zákazníci. Nafta není žádný beránek, co se týče cen případných oprav - díly drahé jsou - ale ještě jsem se s žadnou z nich nesetkal. Ani vstřiky, ani setrvačník, ani turbo. Ono asi hodně záleží, jak kdo s autem zachází. Při spotřebě 7-13 litrů nafty bych to tipoval na někoho, co jede v koloně sedmdesátkou na trojku, aby mohl při první příležitosti jako první všechny předjet a točí to furt tam, kam až to jde.
jenom člověk s IQ šumící trávy si koupí auto, ve kterém se mu špatně sedí, nejde nastavit volant a řadičku má "nesmyslně daleko", zkráztka buď fake nebo majitel blb........
Nafta je u fordu slabina, ale jinak jsou to fantastická auta
Uznávám, že naftové motory není silná stránka fordu a asi nebude - recenze i na moderní naftu nejsou zrovna jednoznačné - a proto dávám, a vždy budu dávat přednost fordovskému benzínu, který je naopak světovou špičkou. Tak, jak se fordy v devadesátých letech řadili k vozům s největší spotřebou, tvrdě zapracovali a teď jsou na tom přesně naopak. Vzhledem k výkonu spotřeba perfektní a použité technologie slibují spolehlivost a nenáročnou údržbu. Náhradní díly nejsou zadarmo, ale vydrží všechno. Vždy dám raději přednost atmosférickému benzínu třeba s předěláním na LPG, než naftě. Vyšší spotřeba PHM benzínu je jakési předplatné za spolehlivost a levný servis. Máme 2,0 107kw s LPG. Bazarová koupě, 5 let ježdění, aniž by se pokazila jediná věc, která na to neměla právo opotřebením. O mondeou této řady se jeden odborník ve vyhlášeném časopisu o ojetinách vyjádřil, že je to snad to nejlepší, co kdy kdo vyrobil v kombinaci prostoru, pohodlí, podvozku a spolehlivosti. Ten článek byl pro mě poslední impuls k tomu, abych si ho koupil a nedám na to auto dopustit. Ale opakuji - a v tomto souhlasím - že v naftě bych bazarové auto nebral. Tam je těch drahých věcí příliš mnoho, abych to riskoval. Z auta za 100tis by se taky mohlo stát auto za 170tis. Ale to je docela obecná platná záležitost, takže co komu vyčítat.
Patrně ti museli hodně zaplatit za takovéhle bláboly.
18.11.2011 | 19:38:20 | Michal
| 213.220.207.*Reagovat
V současné době vlastním Mondeo III 2002 s 2.0i motorem a můžu říct, že v této třídě se mondeo neztratí. Jízdní vlastnosti skvělé, výbava a prostor dostatečné a pokud někdo pláče nad naftou, tak si měl přečíst pár článků. Všude se píše o tom, jak Delphi podcenilo naši nekvalitní naftu a dochází k přidírání čerpadla a následnému poškození vstřiků. Tohle už znají děcka ve školce. Jediné věci, na které si člověk musí zvykat je trošku tvrdší spojka, citlivé řízení a zpočátku méně účinné brzdy skrz nastavení brzd. asistentu. A TDCi je opravdu špička, ale chce to kvalitní naftu, takže auto raději z Německa a nebo ještě lépe po roku výr. 2005, kde se kvalita vstřikování razantně díky fůře reklamací zlepšila. A pneu 205/55-16 jsou ty nejmenší, které lze použít díky př. brzdovému kotouči 300 mm v průměru a na tak velké auto zase nejsou moc velké. A kdo haní Mondeo a sám vlastní Mazdu 6, tak by si měl uvědomit, že ta auta mají hodně společného......
Jo,jo.Mnoho se toho napsalo o TDCI a já bych si tento motor asi nekoupil.Jinak je však Mondeo v poměru se svojí cenou nadprůměrné auto.Hlavně ty jízdní vlastnosti jsou fantazie. Nechápu lidi,kteří si koupí motor o kterém se všude píše,že je problematický a potom tady brečí.Naftíčko od VW se vám taky může vysypat a nedoplatíte se.A možná zaplatíte jednou tolik jak u Forda.
Mal som FORD Mondeo r.v. 2002, 2.0 TDCi 96kW, jeden pako mi nedal prednosť, po totalke som zistil ake je bezpecne, s autom som jazdil 1,5 roka cca 35.000km a nemal som s nim najmensi problem... Teraz mam zase FORD Mondeo r.v. 2005, ine auto som ani nechcel a rozmyslam nad novym FORD Mondeo.. Ked nejaky Mazdak pise to co pise, asi nevie o com pise:))
14.12.2014 | 14:22:25 | erik
| 213.215.67.*Reagovat
Ja si naopak nemyslim, zeby byl Ford Mondeo nejak extra spatne auto.Kdyz uz nic, tak alespon ty jizdni vlastnosti a nizka cena zanovnich ojetin.5 let stare s 2.5 V6 v plny palbe sezenu uplne v klidu do 200 litru.
ahoj souhlasim z panem wencou a s leny43 mam forda mondeo 2002 2.0 benzin nebyla to dobra koupe a kdyby nebyla ta krize uz ho davno prodam a koupim neco poradneho ale uz ne forda mel jsem daewoo a skoda ze jsem ho prodal zlate auto je mi smutno jak vsichni obhajujou znacku ford
co je na auto.cz a podobně kde ti co mají fordy furt jen vychvalujou je fakt ubohý, samochvála smrdí !!! konečně je tu někdo kdo má forda a řekne jak to doopravdy je a ne co si každej přečte na internetu od autora kterej má Forda, já mám mazdu a samozdřejmě že na mazda clubu to nikdo nebude pomlouvat ale na mnoho stránkách s recenzema kde sou dyž to řeknu služně chudáci s fordama tak se chvály nedočkám, mimochodem Fordy na celým světě mají všichni za nejhorší auta na světě, jen češi kteří si je kupujou si myslí že mají auto od nejlepší automobilky na světě což je hodně smutný
Kolikje Vím let ? vy Odpůrče Fordu na celém světě...když tato auta začla všichni jste slintali a ani jeden jste si hgo nemohli koipit.Teď kupujete ojetiny s najetými 400000 km a více a myslíte si , že je neporazotelné. FOrd je značka a TDCI, skvělé...
14.12.2014 | 14:24:44 | erik
| 213.215.67.*Reagovat
rozjezd
je pravda že chvíli trvá než si člověk zvykne na rozjezd , malé otáčky to nechce. Podíl na tom má i dost tvrdá spojka ( u většiny Fordů ) obvzlášť po výměně. Je to o zvyku , jinak fajn!
Kdyby byl mel krajinar pod cepici tak si misto nizkych 16ek dal 14(15)kovy balony a vajicka by mu jiz za oknem nedrncala. Pri pristim vyberu preji stastnejsi ruku a hlavne vyzkousejte jestli dosahnete na radici paku a volant.
ten clovek asi ani neni clovek asi ma ruky dlhe 20cm ze mu je paka aj volant na blbom mieste.... jazdil som na tom aute a je viac nez super!!! teraz idem kupovat auto a urcite to bude mondeo TDCi
05.07.2015 | 16:18:29 | erik
| 213.215.67.*Reagovat
spotreba...
hele s tou spotrebou to neni ani mozny ...tos musel mit nejakou sondu nebo nec ospatne...protoze kamosovi to u jineho dieslu zralo taky nejak prehnane ale nakonec zajel do servisu neco vymenil a spotreba klesla o 50% uvazuju o tomto autu
Nemohu jinak než reagovat na příspěvek Wenci. Po přečtení příspěvku jsem se trochu musel pousmát. Mám Mondeo 2.5V6 (benzín 125 kW) v plné výbavě a rozhodně o tomto autě nemohu říct, že by bylo špatné. Za ty peníze, to co nabízí (a ke svému stáří - model 2001) si myslím, že patří ve své třídě k tomu nejlepšímu co se dá sehnat. Podvozek špičkový, ten kdo autům rozumí, tak řekne, že po autech "pro řidiče" (BMW) patří na vrchol. Že by se mi v autě špatně sedělo nebo že bych si nenašel v autě pohodlnou polohu je nesmysl, problém měla jen maželka, která ale měří 166 cm a měla pocit, že je všechno "moc daleko"... Při cestě cca 500 km na jeden zátah jsem nevěděl, že jsem vůbec řídil, cítil jsem se naprosto "odpočatě". Auto je spolehlivé, jen pár drobných závad, které nestojí ani za řeč. Motor v této verzi špičkový i když dneska se dá sehnat výkonostně lepší a s menší spotřebou (průměr 9,7 v létě, v zimě 10,2).
Nevim proc si wenca tentu vuz kupoval, kdyz se v nem tak spatne sedi a jezdi (jestli ho teda kupoval). Co se tyce tdci, motor je ok, ale nekvalitni nafta ho dokaze hodne poskodit, proste common-rail.
Když jsem si přečetl příspěvek pana wenci tak mi nedalo na to reagovat. Neměl jsme sice možnost se s mondeem svést dlouhou cestu. Za to jsem ale měl možnost se s vést s tímto vozem na testovacím okruhu jednoho prodejce vozů FORD v SRN. Mimo jiné jsem se svezl i s jinými vozy značky FORD. Řadící páka a i nastavení volantu mi připadne zcela normální a běžné jsem tedy člověk postavy okolo 180cm. Jízdní vlastnosti byly velmi dobré a i akcelerace. Brzdy díky ABS taky super. Jízda smykem na kluzkém povrchu pohádka. K sedadlům bych výhrady také neměl, sedělo se v tom pohodlně. Jak pan wenca píše že zadní dveře se špatně zavírají a že je to normální bych mu doporučil posunout protikus zámku a dveře půjdou zavírat dobře. Pokud někdo tříská dveřmi tak se mu povede to posunout a pak to jde špatně zavírat. Ale takovou drobnost si člověk opraví sám a nepotřebuje k tomu ani servis. A jestli mu ve Fordu řešily opravu 6 měsíců tak bych asi změnil servis. Vadný vstřikovač se určitě na diagnostice neřeší tak dlouho. Navíc po připojení řídící jednotky z auta se zobrazí komplet stav vozu včetně závad. Též se zjistí i jak se s autem jezdí a jestli se jezdí krátké cesty nebo i dlouhé. Jen musí na to být servis dobře vybaven. Já osobně jsem několik let vlastnil vůz SIERRA BNG 2DOHC. Vůz byl dovezen přímo ze SRN s drobnou vadou motoru. Oprava nebyla nijak finančně náročná a byl jsem s tímto vozem velice spokojen a kdybych se měl vrátit k osobním vozům ford neváhal bych určitě o koupi mondea. Jinak preferuji větší vozy se kterými jezdím IVECO, FIAT, a zvažuji koupi FORD TRANZIT .
No pan wenca ale to auto asi má rád,protože kdyby neměl a tak na něj nadával tak s ním nenajede nějakých 55 tis.km !! Podle mě super kára,a pokud mu nevyhovuje,ať se vrátí do toho svého WV Polo !! To mu asi vyhovovalo !!
Ahoj, máte někdo zkušenost s přechodem ze starého Mondea? Mám Mondeo kombi 1.8 benzín z roku 2000 a uvažuji o koupi kombi TDCi 96kW. Seděl jsem v něm cca 1hodinu a připadalo mi dobré až na hodně silnou pružinu na spojce. Jaké máte zkušenosti? Co ty problematické vstřikovače co zvorali ve výrobě a chybný SW v ŘJ? To už se vylepšilo?
Zůstaňte věrný benzínové variantě a budete šťastný. Nafty lákají spotřebou, ale jsou zrádné a drahé na opravy. Doporučuji 1,8 92kw, nebo dvoulitr 107kw. Jestli chcete ušetřit, hoďte tam LPG. Ford s tím počítá od výroby. Však sám montuje auta s CNG i LPG od výroby, takže díly a technika je na to vlastně připravená.
Tak nevim o jakem aute to tady mluvis,ale ja mel toto auto jako sluzebni v UK a najezdil jsem s nim za 2roky 155000mil a u auta se delala jen bezna vymena oleje a brzd.Motor TDCI je naprosta spicka at se jedna o 85kw nebo 96kw ty wenco
Nevím wenco jak jezdíš, ale spotřeba 13 l u tohoto motoru lze dosáhnout snad jen když potáhneš plaťák a to furt do kopce. Já mám zkušenost se spotřebou tak cca 6 - 8 l dle stylu jízdy.
Pavel
jezdím stejným autem už asi rok a půl(často hodně dlouhé trasy) a problémy nemám. Je pravda že ze začátku chcípalo při rozjezdech, ale jak už tady někdo řekl je to o nohách...a hlavně o zvyku!! Porucha žádná a pohodlí maximální. Nemám důvod měnit.
Je třeba, abyste rozlišoval, pro který trh bylo auto vyrobeno: Ford to tajně označuje "marketingová úroveň" (asi nejen Ford). Do Čech a na další východní trhy chopdí B nebo C, místo A, které je na trh D, NL, CH, B a podobně. Z toho pramení vady, které se objevují. Dále taková připomínka k tomu, že nechtějí v záruce opravovat: To proto, že po celou dobu nesou tíhu nákladů na svých bedrech, než jim to Ford Motor proplatí. Jinak řečeno: Je lépe každého poslat do PR...
Mám ho asi 3 měsíce koupený starší se 100000 km...najel jsem zatím 20000 km a bez problému. Motor skvělý, zátah v celém spektru otáček nadprůměrný a co mě nejvíce překvapilo je spotřeba .... nedostanu se nad 6 llitrů na dálku při jakékoliv rychlosti. Jednoduše řečeno..skvělý vůz až na jednu vadu..vrže sedačka.
Pan wenca asi jenom keca protoze rici o mondeu 2002 ze ma průměrné jízdní vlastnosti! Si vysvetluji jedine tak ze v nem vubec nikdy nejel nebo o autech Ford vebec nic nevi.
To by mě zajímalo, jestli autor příspěvku vůbec v tom Mondeu seděl před tím než se rozhodl k jeho koupi a absolvoval zkušebí jízdu? Proč si teda kupoval auto, které mu moc nesedí. Tím mám na mysli ten (pro něj) nedostatečně nastavitelný volant a ta řadicí páka, na které si stěžuje. To přece musel zjistit už u prodejce!? Ta sedadla chápu - to člověk nepozná hned při první krátké jízdě.
No, chcipani pri rozjezdu je spis nohama nez autem. Nebo jste si mel koupit automat.
Vadny vstrikovac - neco o tom vim, problemy jsou z nekvalitni nafty.
Ergonomie - me Mondeo sedi perfektne. Sedadla akorat tvrda, radicka akorat daleko, volant si nastavim presne jak potrebuju.
no řidiči krajináři si určitě nekoupí takový kočár, jinak jsem v tom seděl a řadící páka mi připadala ok stejně jako sedadla (ale dlouhou cestu jsem v tom nabsolvoval, takže těžko říct). jinak jste asi opravdu trefil špatný kus...
Tvé zkušenosti s motorem jsou skutečně zarážející. Pokud pominu vybavení a komfort, to je každého věc, ale to že budeš mít takové problémy s motorem je divné, protože se jedná o špičkový motor. A jednání FMC je prapodivné.
Pánové kdo z Vás má tolik najeto?Za celou dobu,pouze...čerpadlo nafty a vyčištění vstříků.Pravidelně co 3 měsíce aditivum do nafty a jedeme dál.Známý, taxikář má na něm na krátkých i dlouhých trasách najeto 540000 km a bez problémů. Platí oleje 15 - 20 000 km,aditivum jednou za 3 měsíce na nadrž a za studena nehonit a po dlouhé jízdě nechat chvíli běžet k vůli turba.Takže Mondea určitě jo ..DAlibor
12.06.2012 | 23:10:55 | Dali
| 78.102.60.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
Mondeo
Mám od r. 2015 mondeo, riešil som bežné výmeny platničky, olej, filtre.. pri 200tis. som menil dvojhmotu, pri 240tis repas turba.. ale len medzivložka.. nič iné.. aktuálne mám problém s brzdami...no auto ma nenechalo nikde nikdy... robil som aj jazdy ako 1000km, 800km a pod...dlhodobú spotrebu mám 5,5-5,8l ...toto čo písal inteligent je trochu mimo...
27.10.2022 | 19:11:02 | Peter | 188.123.115.* Reagovat
RE: Mondeo
Mám Mondeo 2.0.tdci r.v.2009 najatých 620.dalnica nemenil som rozvody trisky spojku motor krásne slape
30.03.2024 | 17:11:58 | Peter | 78.99.6.* Reagovat
Mondeo 2.0 TDCi
No po přečtení spousty komentářů se musím vážně smát. Auto máme přes 4 roky a zatím nebyl problém, kromě výměny hadicky od turba. Nechápu lidi, co tady dokážou takhle házet špínu. Každé auto má něco do sebe, my si koupili naftu i když jsme věděli, že jsou dražší náhradní díly, ale spotřeba u dvoulitra 6,5l ve městě a 4,5-5,5l na dálku za to stojí! Pohodlí a dostatek prostoru, prostě za mě TOP auto.
Takže všichni rejpalove...nesudte podle jednoho auta a špatných zkušeností!
19.10.2017 | 15:25:02 | Sany | 109.108.121.* Reagovat
RE: Mondeo 2.0 TDCi
U forda neumějí vyrobit hadičku od turba? Co potom nějaké složitější díly, ty umějí? Já vím, ford je nevyrábí, ale nakupuje. Jenže očividně od špatných dodavatelů. Obtěžovat špatnou hadičkou od turba, za ty prachy...
19.10.2017 | 20:23:03 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Mondeo 2.0 TDCi
A ona nějaká automobilka je vyrábí? Ta samá hadička může být v Mercedesu, co to vypovídá o jeho kvalitě?
30.03.2022 | 09:05:00 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE: Mondeo 2.0 TDCi
Líp bych to nenapsal sám
29.03.2022 | 20:44:33 | David | 86.49.224.* Reagovat
TDDI a TDCI
Včera jsem prodal TDDI 2,0 66 kw, kombi 2003, najeto 328 000 km. měl jsem ho 8 let a nejezdil s ním skoro 250 000 km. Vše funguje do dnes jak má. Všechny kontrolky, funkce páčky bez závad. Co se týče podvozku, žádná změna. bude mi za ním smutno, postavil jsem s ním dva baráky. Auto absolvovalo několik cest do středomoří a nikdy nikde nebyl žádný problém.
Bohužel začali reznout a to hodně všechny dveře. Měnil jsem na něm jen brzdy a olej. Z výfuku nikdy žádnej kouř. Velké prostorné auto pro rodinu, které všechno pohodlně odveze. Je to traktor i kočár.
Dnes jem koupil jsem ojetinu TDCI 2,0 87kw, r.v.2007 a najeto 86000 km.
Tak jsem zvědav, zda bude taky tak spolehlivé. Lak je nedotčen, interiér v černé kůži jak nový, 6 rychlostí a veškerá výbava, kombík.
Mám už šestého Forda a asi u této značky zůstanu :-)
10.06.2015 | 09:49:12 | taky názor | 80.95.118.* Reagovat
co je tp za fake ci za blbca
v prvom rade sa ospravedlnim za gramatiku po prve nechce sa mi nad nou premyslat a po druhe ide o recenziu. TDCI motory nie su dokonale maju chybu ale co sa tu pise uplny blud a myslim ze nerealne a len vymislene od konkurencie Ano je to haklive na naftu ale ja osobne jazdim dost svizne a aj v zime spotreba nech prezeniem 7,5 litra a tych 13? to jazdi na 2 3 plny plyn mimo obce? Zayul som si svoje s motorom oprava odporucam agát diesel pezinok tam to vedia pred nimi to robili diesel plus nitra ale ty ma oklamali nevedia tam robit nic poriadne Agát diesel mi dal vediet ako robia trisky menili len spicky pricom mali menit aj vnutro trosiek a co sa tyka cerpadla tiez hruza tam mali vymenic celu hlavu ci ci je to tam v cerpadle a oni nie len to pretesnili a to nie s originalnym tesnenim takze radsej priplatit a agát diesel Pezinok ako Diesel plus Nitra uplny fusery obrali ma o nemalu ciastku buzerantiAko to spravili v agate auto ide bez problemov najazdene uz asi 50 000km a spotreba uz ustalena na surovo ako to bolo spravene bola vissia ale na 13 litrov to je blbost bola max 8,5 litra. Uy je na aute 260 000 km ano rozmyslôam na vymene ale vzdy som chcel stvorkolku keby predny nahon tak urcite ford mondeo ale uz benzin sice vissie naklady na palivo ale v podstate sa to vyrovna aj u inzch znaciek su naftove motory narocnejsie na udrzbu ako benzinove nie len u fordu kazde auto je dobre ked dostane svoje a ak mu to nedas necuduj sa ze ti to vracia v poruchach
04.01.2015 | 05:47:05 | ico | 178.41.231.* Reagovat
ford mondeo
no takto... mam ford mondeo combi 2006 tdci 96kw a vzdy som hcel auto ktore bude nie vysoke ale priestranné. Som sním spokojný jasne že má svoje chybyčky ako napríklad mi vadí tvrdá spojka ale treba radit opatrnejsie a bude vsetko fajn. Ajja chcem novú R8 ale nemám nato. takže som si radšej kúpil pekné folie a tempomat mi úplne stačí. každé auto má svoje chyby a toto je superchybné :)) ak chápete čo tým myslím. Ford Mondeo = dobrý model za dobrú cenu :)
04.05.2014 | 17:29:07 | Marek | 5.178.62.* Reagovat
RE: ford mondeo 2,0 TDCI
Plne s tebov suhlasim, Aj ja som si kupil toto auto v nemecku a som s nim nadmieru spokojny. Jazdilo iba na nemecku naftu a teraz na francuzku, cize len kvalita. Na spojku treba zvyk, ale potom je to uz len rutina. Nemam ziadny problem s mondeom po roku 2005 su perfektne.
05.02.2015 | 09:13:00 | karci | 178.19.141.* Reagovat
To je snad antireklama, tahle recenze
Tak nevím. Tuhle recenzi snad psal nějaký konkurent, kterému vadili ti spokojeni fordovští zákazníci.
Nafta není žádný beránek, co se týče cen případných oprav - díly drahé jsou - ale ještě jsem se s žadnou z nich nesetkal. Ani vstřiky, ani setrvačník, ani turbo. Ono asi hodně záleží, jak kdo s autem zachází. Při spotřebě 7-13 litrů nafty bych to tipoval na někoho, co jede v koloně sedmdesátkou na trojku, aby mohl při první příležitosti jako první všechny předjet a točí to furt tam, kam až to jde.
12.09.2012 | 10:03:09 | Dan | 81.91.216.* Reagovat
RE: To je snad antireklama, tahle recenze
jenom člověk s IQ šumící trávy si koupí auto, ve kterém se mu špatně sedí, nejde nastavit volant a řadičku má "nesmyslně daleko", zkráztka buď fake nebo majitel blb........
PS : ta recenze je opravdu obsáhlá a přínosná.
12.09.2012 | 12:45:07 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Drahý díly?? Měl sem Renault Laguna2 to sou drahý díly!!!Mam mondeo 2.0 96kw nafta a spokojenost...
04.03.2017 | 18:29:39 | badylee | 89.103.122.* Reagovat
Nafta je u fordu slabina, ale jinak jsou to fantastická auta
Uznávám, že naftové motory není silná stránka fordu a asi nebude - recenze i na moderní naftu nejsou zrovna jednoznačné - a proto dávám, a vždy budu dávat přednost fordovskému benzínu, který je naopak světovou špičkou. Tak, jak se fordy v devadesátých letech řadili k vozům s největší spotřebou, tvrdě zapracovali a teď jsou na tom přesně naopak. Vzhledem k výkonu spotřeba perfektní a použité technologie slibují spolehlivost a nenáročnou údržbu. Náhradní díly nejsou zadarmo, ale vydrží všechno.
Vždy dám raději přednost atmosférickému benzínu třeba s předěláním na LPG, než naftě. Vyšší spotřeba PHM benzínu je jakési předplatné za spolehlivost a levný servis. Máme 2,0 107kw s LPG. Bazarová koupě, 5 let ježdění, aniž by se pokazila jediná věc, která na to neměla právo opotřebením.
O mondeou této řady se jeden odborník ve vyhlášeném časopisu o ojetinách vyjádřil, že je to snad to nejlepší, co kdy kdo vyrobil v kombinaci prostoru, pohodlí, podvozku a spolehlivosti.
Ten článek byl pro mě poslední impuls k tomu, abych si ho koupil a nedám na to auto dopustit.
Ale opakuji - a v tomto souhlasím - že v naftě bych bazarové auto nebral. Tam je těch drahých věcí příliš mnoho, abych to riskoval. Z auta za 100tis by se taky mohlo stát auto za 170tis.
Ale to je docela obecná platná záležitost, takže co komu vyčítat.
12.09.2012 | 09:52:01 | Lubosek | 81.91.216.* Reagovat
Zaplacený komentář
Patrně ti museli hodně zaplatit za takovéhle bláboly.
18.11.2011 | 19:38:20 | Michal | 213.220.207.* Reagovat
V současné době vlastním Mondeo III 2002 s 2.0i motorem a můžu říct, že v této třídě se mondeo neztratí. Jízdní vlastnosti skvělé, výbava a prostor dostatečné a pokud někdo pláče nad naftou, tak si měl přečíst pár článků. Všude se píše o tom, jak Delphi podcenilo naši nekvalitní naftu a dochází k přidírání čerpadla a následnému poškození vstřiků. Tohle už znají děcka ve školce. Jediné věci, na které si člověk musí zvykat je trošku tvrdší spojka, citlivé řízení a zpočátku méně účinné brzdy skrz nastavení brzd. asistentu. A TDCi je opravdu špička, ale chce to kvalitní naftu, takže auto raději z Německa a nebo ještě lépe po roku výr. 2005, kde se kvalita vstřikování razantně díky fůře reklamací zlepšila. A pneu 205/55-16 jsou ty nejmenší, které lze použít díky př. brzdovému kotouči 300 mm v průměru a na tak velké auto zase nejsou moc velké. A kdo haní Mondeo a sám vlastní Mazdu 6, tak by si měl uvědomit, že ta auta mají hodně společného......
29.12.2010 | 15:05:03 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
TDCI
Jo,jo.Mnoho se toho napsalo o TDCI a já bych si tento motor asi nekoupil.Jinak je však Mondeo v poměru se svojí cenou nadprůměrné auto.Hlavně ty jízdní vlastnosti jsou fantazie. Nechápu lidi,kteří si koupí motor o kterém se všude píše,že je problematický a potom tady brečí.Naftíčko od VW se vám taky může vysypat a nedoplatíte se.A možná zaplatíte jednou tolik jak u Forda.
29.12.2010 | 13:24:27 | Nyva Reagovat
forever FORD
Mal som FORD Mondeo r.v. 2002, 2.0 TDCi 96kW, jeden pako mi nedal prednosť, po totalke som zistil ake je bezpecne, s autom som jazdil 1,5 roka cca 35.000km a nemal som s nim najmensi problem... Teraz mam zase FORD Mondeo r.v. 2005, ine auto som ani nechcel a rozmyslam nad novym FORD Mondeo.. Ked nejaky Mazdak pise to co pise, asi nevie o com pise:))
10.11.2009 | 21:52:55 | malydodko Reagovat
RE: forever FORD
neskutočne kazivé auto
14.12.2014 | 14:22:25 | erik | 213.215.67.* Reagovat
Ja si naopak nemyslim, zeby byl Ford Mondeo nejak extra spatne auto.Kdyz uz nic, tak alespon ty jizdni vlastnosti a nizka cena zanovnich ojetin.5 let stare s 2.5 V6 v plny palbe sezenu uplne v klidu do 200 litru.
27.09.2009 | 18:55:39 | jamieson Reagovat
ahoj souhlasim z panem wencou a s leny43 mam forda mondeo 2002 2.0 benzin nebyla to dobra koupe a kdyby nebyla ta krize uz ho davno prodam a koupim neco poradneho ale uz ne forda mel jsem daewoo a skoda ze jsem ho prodal zlate auto je mi smutno jak vsichni obhajujou znacku ford
27.09.2009 | 17:55:31 | kacnip1963 Reagovat
Konečně objektivní článek
co je na auto.cz a podobně kde ti co mají fordy furt jen vychvalujou je fakt ubohý, samochvála smrdí !!! konečně je tu někdo kdo má forda a řekne jak to doopravdy je a ne co si každej přečte na internetu od autora kterej má Forda, já mám mazdu a samozdřejmě že na mazda clubu to nikdo nebude pomlouvat ale na mnoho stránkách s recenzema kde sou dyž to řeknu služně chudáci s fordama tak se chvály nedočkám, mimochodem Fordy na celým světě mají všichni za nejhorší auta na světě, jen češi kteří si je kupujou si myslí že mají auto od nejlepší automobilky na světě což je hodně smutný
14.11.2008 | 15:18:41 | Leny43 Reagovat
RE: Konečně objektivní článek
Kolikje Vím let ? vy Odpůrče Fordu na celém světě...když tato auta
začla všichni jste slintali a ani jeden jste si hgo nemohli koipit.Teď kupujete ojetiny s najetými 400000 km a více a myslíte si , že je neporazotelné. FOrd je značka a TDCI, skvělé...
23.11.2013 | 15:16:49 | ibor | 94.113.186.* Reagovat
RE: Konečně objektivní článek
Je to blbeček,mam tdci 7 let od novýho,najeto 330000,a jen turbo odeslo protoze s tim jezdím jak hovado
12.07.2015 | 12:51:35 | rasty | 95.173.218.* Reagovat
RE: Konečně objektivní článek
Ty musíš být obr tupál. Ročně se prodá v Evropě 1200000 fordů. Předpokládám, že těch 1200000 lidí ví co dělá. S pozdravem inženýr Hloupý.
26.01.2016 | 21:06:18 | | 213.192.8.* Reagovat
mondeo nikdy
mal som toto auto 1 rok ale cosi strasne.otrasne vozenie,stale cosi pokazene.MONDEO NIKDY
17.09.2008 | 11:16:09 | aaaaaaaaaaa Reagovat
RE: mondeo nikdy
máš pravdu spojka odišla vstriky čepadlo remenica 4 krat vodna pumpa neuveritelne
14.12.2014 | 14:24:44 | erik | 213.215.67.* Reagovat
rozjezd
je pravda že chvíli trvá než si člověk zvykne na rozjezd , malé otáčky to nechce. Podíl na tom má i dost tvrdá spojka ( u většiny Fordů ) obvzlášť po výměně. Je to o zvyku , jinak fajn!
19.02.2008 | 09:14:21 | IVAN Reagovat
pneumatiky krajinare
Kdyby byl mel krajinar pod cepici tak si misto nizkych 16ek dal 14(15)kovy balony a vajicka by mu jiz za oknem nedrncala. Pri pristim vyberu preji stastnejsi ruku a hlavne vyzkousejte jestli dosahnete na radici paku a volant.
27.01.2008 | 19:31:48 | Cermi Reagovat
asi bol nafetovany alebo mu stara nedala
ten clovek asi ani neni clovek asi ma ruky dlhe 20cm ze mu je paka aj volant na blbom mieste.... jazdil som na tom aute a je viac nez super!!! teraz idem kupovat auto a urcite to bude mondeo TDCi
20.01.2008 | 13:52:46 | KF Reagovat
RE: asi bol nafetovany alebo mu stara nedala
dobre si to rozmisli
05.07.2015 | 16:18:29 | erik | 213.215.67.* Reagovat
spotreba...
hele s tou spotrebou to neni ani mozny ...tos musel mit nejakou sondu nebo nec ospatne...protoze kamosovi to u jineho dieslu zralo taky nejak prehnane ale nakonec zajel do servisu neco vymenil a spotreba klesla o 50%
uvazuju o tomto autu
25.05.2007 | 21:19:50 | dusan Reagovat
Ford Monedo 2.5V6
Nemohu jinak než reagovat na příspěvek Wenci. Po přečtení příspěvku jsem se trochu musel pousmát. Mám Mondeo 2.5V6 (benzín 125 kW) v plné výbavě a rozhodně o tomto autě nemohu říct, že by bylo špatné. Za ty peníze, to co nabízí (a ke svému stáří - model 2001) si myslím, že patří ve své třídě k tomu nejlepšímu co se dá sehnat. Podvozek špičkový, ten kdo autům rozumí, tak řekne, že po autech "pro řidiče" (BMW) patří na vrchol. Že by se mi v autě špatně sedělo nebo že bych si nenašel v autě pohodlnou polohu je nesmysl, problém měla jen maželka, která ale měří 166 cm a měla pocit, že je všechno "moc daleko"... Při cestě cca 500 km na jeden zátah jsem nevěděl, že jsem vůbec řídil, cítil jsem se naprosto "odpočatě". Auto je spolehlivé, jen pár drobných závad, které nestojí ani za řeč. Motor v této verzi špičkový i když dneska se dá sehnat výkonostně lepší a s menší spotřebou (průměr 9,7 v létě, v zimě 10,2).
02.05.2007 | 12:49:09 | Mike001 Reagovat
TDCi
Nevim proc si wenca tentu vuz kupoval, kdyz se v nem tak spatne sedi a jezdi (jestli ho teda kupoval). Co se tyce tdci, motor je ok, ale nekvalitni nafta ho dokaze hodne poskodit, proste common-rail.
11.03.2007 | 13:46:02 | jakub Reagovat
Když jsem si přečetl příspěvek pana wenci tak mi nedalo na to reagovat. Neměl jsme sice možnost se s mondeem svést dlouhou cestu. Za to jsem ale měl možnost se s vést s tímto vozem na testovacím okruhu jednoho prodejce vozů FORD v SRN. Mimo jiné jsem se svezl i s jinými vozy značky FORD. Řadící páka a i nastavení volantu mi připadne zcela normální a běžné jsem tedy člověk postavy okolo 180cm. Jízdní vlastnosti byly velmi dobré a i akcelerace. Brzdy díky ABS taky super. Jízda smykem na kluzkém povrchu pohádka. K sedadlům bych výhrady také neměl, sedělo se v tom pohodlně. Jak pan wenca píše že zadní dveře se špatně zavírají a že je to normální bych mu doporučil posunout protikus zámku a dveře půjdou zavírat dobře. Pokud někdo tříská dveřmi tak se mu povede to posunout a pak to jde špatně zavírat. Ale takovou drobnost si člověk opraví sám a nepotřebuje k tomu ani servis. A jestli mu ve Fordu řešily opravu 6 měsíců tak bych asi změnil servis. Vadný vstřikovač se určitě na diagnostice neřeší tak dlouho. Navíc po připojení řídící jednotky z auta se zobrazí komplet stav vozu včetně závad. Též se zjistí i jak se s autem jezdí a jestli se jezdí krátké cesty nebo i dlouhé. Jen musí na to být servis dobře vybaven. Já osobně jsem několik let vlastnil vůz SIERRA BNG 2DOHC. Vůz byl dovezen přímo ze SRN s drobnou vadou motoru. Oprava nebyla nijak finančně náročná a byl jsem s tímto vozem velice spokojen a kdybych se měl vrátit k osobním vozům ford neváhal bych určitě o koupi mondea. Jinak preferuji větší vozy se kterými jezdím IVECO, FIAT, a zvažuji koupi FORD TRANZIT .
05.11.2006 | 17:23:03 | sierak Reagovat
Horší jsem neměl
No pan wenca ale to auto asi má rád,protože kdyby neměl a tak na něj nadával tak s ním nenajede nějakých 55 tis.km !! Podle mě super kára,a pokud mu nevyhovuje,ať se vrátí do toho svého WV Polo !! To mu asi vyhovovalo !!
29.07.2006 | 08:31:26 | Buri Reagovat
Přechod ze starého Mondea.
Ahoj, máte někdo zkušenost s přechodem ze starého Mondea? Mám Mondeo kombi 1.8 benzín z roku 2000 a uvažuji o koupi kombi TDCi 96kW. Seděl jsem v něm cca 1hodinu a připadalo mi dobré až na hodně silnou pružinu na spojce. Jaké máte zkušenosti? Co ty problematické vstřikovače co zvorali ve výrobě a chybný SW v ŘJ? To už se vylepšilo?
03.05.2006 | 11:38:43 | kutil Reagovat
RE: Přechod ze starého Mondea.
Zůstaňte věrný benzínové variantě a budete šťastný. Nafty lákají spotřebou, ale jsou zrádné a drahé na opravy. Doporučuji 1,8 92kw, nebo dvoulitr 107kw.
Jestli chcete ušetřit, hoďte tam LPG. Ford s tím počítá od výroby. Však sám montuje auta s CNG i LPG od výroby, takže díly a technika je na to vlastně připravená.
12.09.2012 | 09:58:18 | Jeňa | 81.91.216.* Reagovat
Mám 96kw asi 3 týdny a najel jsem 2000km.Dohromady má 130000 a má zkušenost je velmi dobrá.Spotřeba 6až 7litrů
27.03.2006 | 21:13:47 | Reagovat
155000 mil?
to je 248 tkm !!!! Za dva roky? To vycahazi na 339 km kazdy den ! To asi ne... Jsi jen zvatla co ma doma stara sade....
20.03.2006 | 11:15:10 | Demo Reagovat
wenco wenco
Tak nevim o jakem aute to tady mluvis,ale ja mel toto auto jako sluzebni v UK a najezdil jsem s nim za 2roky 155000mil a u auta se delala jen bezna vymena oleje a brzd.Motor TDCI je naprosta spicka at se jedna o 85kw nebo 96kw ty wenco
11.03.2006 | 17:38:44 | yuck Reagovat
wenco fakt dobrý
Nevím wenco jak jezdíš, ale spotřeba 13 l u tohoto motoru lze dosáhnout snad jen když potáhneš plaťák a to furt do kopce. Já mám zkušenost se spotřebou tak cca 6 - 8 l dle stylu jízdy. Pavel
03.03.2006 | 07:01:45 | okapes Reagovat
jezdím stejným autem už asi rok a půl(často hodně dlouhé trasy) a problémy nemám. Je pravda že ze začátku chcípalo při rozjezdech, ale jak už tady někdo řekl je to o nohách...a hlavně o zvyku!! Porucha žádná a pohodlí maximální. Nemám důvod měnit.
27.12.2005 | 19:55:08 | blazenecka Reagovat
Je třeba, abyste rozlišoval, pro který trh bylo auto vyrobeno: Ford to tajně označuje "marketingová úroveň" (asi nejen Ford). Do Čech a na další východní trhy chopdí B nebo C, místo A, které je na trh D, NL, CH, B a podobně. Z toho pramení vady, které se objevují. Dále taková připomínka k tomu, že nechtějí v záruce opravovat: To proto, že po celou dobu nesou tíhu nákladů na svých bedrech, než jim to Ford Motor proplatí. Jinak řečeno: Je lépe každého poslat do PR...
27.07.2005 | 12:45:31 | taata Reagovat
Mám ho asi 3 měsíce koupený starší se 100000 km...najel jsem zatím 20000 km a bez problému. Motor skvělý, zátah v celém spektru otáček nadprůměrný a co mě nejvíce překvapilo je spotřeba .... nedostanu se nad 6 llitrů na dálku při jakékoliv rychlosti. Jednoduše řečeno..skvělý vůz až na jednu vadu..vrže sedačka.
30.12.2004 | 19:13:26 | JOSEF Reagovat
Pan wenca asi jenom keca protoze rici o mondeu 2002 ze ma průměrné jízdní vlastnosti! Si vysvetluji jedine tak ze v nem vubec nikdy nejel nebo o autech Ford vebec nic nevi.
21.11.2004 | 17:50:46 | Reagovat
To by mě zajímalo, jestli autor příspěvku vůbec v tom Mondeu seděl před tím než se rozhodl k jeho koupi a absolvoval zkušebí jízdu? Proč si teda kupoval auto, které mu moc nesedí. Tím mám na mysli ten (pro něj) nedostatečně nastavitelný volant a ta řadicí páka, na které si stěžuje. To přece musel zjistit už u prodejce!? Ta sedadla chápu - to člověk nepozná hned při první krátké jízdě.
25.09.2004 | 08:42:18 | Reagovat
No, chcipani pri rozjezdu je spis nohama nez autem. Nebo jste si mel koupit automat. Vadny vstrikovac - neco o tom vim, problemy jsou z nekvalitni nafty. Ergonomie - me Mondeo sedi perfektne. Sedadla akorat tvrda, radicka akorat daleko, volant si nastavim presne jak potrebuju.
06.09.2004 | 14:14:06 | K Reagovat
no řidiči krajináři si určitě nekoupí takový kočár, jinak jsem v tom seděl a řadící páka mi připadala ok stejně jako sedadla (ale dlouhou cestu jsem v tom nabsolvoval, takže těžko říct). jinak jste asi opravdu trefil špatný kus...
30.07.2004 | 01:17:47 | kema Reagovat
Jo ty zavady sedí, první serie TDCI 130k tím jsou vyhlášený - řešení: přeinstalace softu ŘJ, nyní jsou již v pohodě
23.04.2004 | 15:26:38 | Reagovat
Podle mne je to nejakej nestastnej kus ... Nekupoval jste ho nahodou jako predvadeci ci poskozeny pri preprave ???
07.04.2004 | 00:04:06 | MiB Reagovat
Tvé zkušenosti s motorem jsou skutečně zarážející. Pokud pominu vybavení a komfort, to je každého věc, ale to že budeš mít takové problémy s motorem je divné, protože se jedná o špičkový motor. A jednání FMC je prapodivné.
07.03.2004 | 15:21:40 | kejs Reagovat
RE: TDCI 96 kwpo 350 000 km
Pánové kdo z Vás má tolik najeto?Za celou dobu,pouze...čerpadlo nafty a vyčištění vstříků.Pravidelně co 3 měsíce aditivum do nafty a jedeme dál.Známý, taxikář má na něm na krátkých i dlouhých trasách najeto 540000 km a bez problémů. Platí oleje 15 - 20 000 km,aditivum jednou za 3 měsíce na nadrž a za studena nehonit a po dlouhé jízdě nechat chvíli běžet k vůli turba.Takže Mondea určitě jo ..DAlibor
12.06.2012 | 23:10:55 | Dali | 78.102.60.* Reagovat