Rok výroby:1999Typ motoru:2,0 16v LPGStav km při koupi:185 000 kmStav km nyní:260 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:3. 9. 2006
Žádná porucha typu "někde mě to nechalo" se nekonala.
Výměna vodní pumpy asi na 200 000 km.
Výměna kotoučů přední nápravy na 195 000 km - jeden prasklý - nyní se to objevilo podruhé, zase na stejné straně - nemoc! nevím jestli špatná konstrukce nebo nadměrné namáhání.
Nyní bylo potřeba vyměnit ložisko (SKF) kola na přední nápravě, nové cca 1500,- Kč bez práce.
Dochází k vymačkání silentbloků na stabilizátoru zadní nápravy - oprava levná.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jezdí s minimálními náklady na údržbu a servis, nikdy mě nikde nenechalo. Dostupnost a cena dílů přijatelná.
Motor 2,0 vysoká spotřeba ve městě, na dlouhé cesty ok (LPG to kompenzuje). Jinak odhlučnení motoru dobré, výkon i průběh točivěho momentu odpovídá zaměření na dálnice a dlouhé cesty. Převodovka má delší převodové stupně (+spotřeba a nízké otáčky na dálnici, -jízda ve městě).
Podvozek velice klidný i ve vysokých rychlostech, i zhoupnutí v zatáčce v rychostech kolem 200 km/h auto nevyvede z klidu. Vždy víte co auto udělá, přechází plynule do smyku, což se dá lehce korigovat. Na táhlé rychlé zatáčky neutrální až lehce přetáčivé, rychlá změna směru jízdy = mírná nedotáčivost.
Podvozek je poměrně tvrdý, díry mu moc nesvědčí, přenos hluku je vcelku značný. Brzdy až na výše zníněné závady jsou účinné s rovnoměrným nástupem brzdného účinku, vadnutí až při opakovaném vysokém namáhání. (vzadu jsou bubny, proč?!) Řízení je výborné! Tužší a citlivé s dobrou zpětnou vazbou.
Interiér nevrže, plasty nadprůměrné a zpracování taky. Znám lepší. Co se týče sedadel, jsou výborná! Mají dostatečné boční vedení, jsou přiměřeně tuhá a poskytují uvolnění a oporu.
DOPORUČUJU NA DLOUHÉ CESTY! NEKUPUJTE MONDEO DIESEL!
Samozrejme muzete narazit na TD v dobrem stavu a muze byt ok, ale celkove si myslim ze motor je konstrukcne hodne zastaraly, je celolitinovy, ma neprimy vstrik do predkomurky, sice ma diky tomu celkem mekky chod ale taky hodne pozvolny zaber. Spotreba nevim... verim ze kdyz si o nej clovek dobre stara ze vydrzi. Ale kdo vi na jakej kus zrovna narazite a co do toho ty lidi lejou. Pak se muze prozvoz vysplhat na vyssi cisla nez u benzinaku. PS: davidson ma pravdu, ale zase si myslim ze je to o udrzbe a stylu jizdy.
Osobní zkušenost s motory TD u Forda z druhé poloviny 90. let nemám, ale když si kdokoliv dáte práci a budete pročítat diskuse a rady na internetu přídete na jediné. Praskají u nich bloky motorů !!! Potvrdil mě to i opravář / překupník s ojetinama.Takže rozhodně nebrat. Oprava je dost nákladná.
mam mondeo 1998 combi td,pri koupi najeto snad 130000 mam ho 4 roky bez nejakej drobnosti bez zavad,motor nemel jedinou zavadicku,a nepotreboval zadnouzvlastni udrzbu,v zime vzdy nastartoval,pokud nezamrzla nafta -21c.ted ma najeto 190 000 a auto je v super kondici!!!jediny co bych motoru vytknul , ze je spis na rodine jizdy
Nevim kdo a co má proti mondeu TD. Já mám už třetí a supr(94,97,2000) Pokud někomu nechytalo mondeo v zime tak byla pravděpodobně vina na žhavácích, vstřikách,nebo na naftě. už mě vážně unavujou kecy od lidi kteří umí jen sednout a jet s autem který mu doporučily v bazaru s najetým půl milionem km. Všechny tři mondea jsem využíval a 2000 jestě využívám k taxislužbě a občasnému dovozu ze srn.94 - při prodeji 488 000km na tacho samozrejme 188-jinak by to bylo neprodejny. 97 -313 000 - tacho 213, 2000 - 220 000. Všechny sloužily bez problému akorát 97 - 220000km -čerpadlo totál zadřený,nafta od robin oil. Vstřiky by se měli měnit po 70 000km. jasně že to nikdo nedelá. ale tlaky mít bude. pokud jsu žhaváky ok,vstřiky ok,tak může být vyběhaný čerpadlo-nevytvoří potřebný tlak do vstřiku aby rozprášil naftu. nebo seřídit předvstřik. P.s. Loni v broumově bylo -38st. 2x nazhavit a ok
Jestě k tomu mondeu: nárazníky v zimě křehký (nechápu jak někdo může vyrobit nárazník z takovýho plastu - možná by se kluci u fordu mohli mrknout např. k VW), lemy zadních blatníků taky začínaj chytat lišku... ale to už jste se určitě tady dočetli. Je to pravda! A nekupujte naftový mondeo 1,8 TD, v zimě se vám pomstí. A možná i v létě. 1,8 a 2,5 V6 (nejlépé ty pod 2500ccm) jsou podle mě dobrá volba.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
mondeo TD
Samozrejme muzete narazit na TD v dobrem stavu a muze byt ok, ale celkove si myslim ze motor je konstrukcne hodne zastaraly, je celolitinovy, ma neprimy vstrik do predkomurky, sice ma diky tomu celkem mekky chod ale taky hodne pozvolny zaber. Spotreba nevim... verim ze kdyz si o nej clovek dobre stara ze vydrzi. Ale kdo vi na jakej kus zrovna narazite a co do toho ty lidi lejou. Pak se muze prozvoz vysplhat na vyssi cisla nez u benzinaku.
PS: davidson ma pravdu, ale zase si myslim ze je to o udrzbe a stylu jizdy.
11.03.2007 | 13:39:25 | jakub Reagovat
K tomu TD
Osobní zkušenost s motory TD u Forda z druhé poloviny 90. let nemám, ale když si kdokoliv dáte práci a budete pročítat diskuse a rady na internetu přídete na jediné. Praskají u nich bloky motorů !!! Potvrdil mě to i opravář / překupník s ojetinama.Takže rozhodně nebrat. Oprava je dost nákladná.
24.02.2007 | 19:22:49 | Davidson Reagovat
nechapu proc nedoporucuje td
mam mondeo 1998 combi td,pri koupi najeto snad 130000 mam ho 4 roky bez nejakej drobnosti bez zavad,motor nemel jedinou zavadicku,a nepotreboval zadnouzvlastni udrzbu,v zime vzdy nastartoval,pokud nezamrzla nafta -21c.ted ma najeto 190 000 a auto je v super kondici!!!jediny co bych motoru vytknul , ze je spis na rodine jizdy
17.12.2006 | 12:36:22 | vasek Reagovat
K těm nárazníkům máte pravdu v zimě jsem to opřel do sněhu a musel jsem ho měnit je to jako skořápka z vejíčka.
09.09.2006 | 14:25:21 | COWBOY Reagovat
Proč by ne TD???
Nevim kdo a co má proti mondeu TD. Já mám už třetí a supr(94,97,2000) Pokud někomu nechytalo mondeo v zime tak byla pravděpodobně vina na žhavácích, vstřikách,nebo na naftě. už mě vážně unavujou kecy od lidi kteří umí jen sednout a jet s autem který mu doporučily v bazaru s najetým půl milionem km. Všechny tři mondea jsem využíval a 2000 jestě využívám k taxislužbě a občasnému dovozu ze srn.94 - při prodeji 488 000km na tacho samozrejme 188-jinak by to bylo neprodejny. 97 -313 000 - tacho 213, 2000 - 220 000. Všechny sloužily bez problému akorát 97 - 220000km -čerpadlo totál zadřený,nafta od robin oil. Vstřiky by se měli měnit po 70 000km. jasně že to nikdo nedelá. ale tlaky mít bude.
pokud jsu žhaváky ok,vstřiky ok,tak může být vyběhaný čerpadlo-nevytvoří potřebný tlak do vstřiku aby rozprášil naftu. nebo seřídit předvstřik. P.s. Loni v broumově bylo -38st. 2x nazhavit a ok
08.09.2006 | 13:57:03 | ladas Reagovat
Dodatek
Jestě k tomu mondeu: nárazníky v zimě křehký (nechápu jak někdo může vyrobit nárazník z takovýho plastu - možná by se kluci u fordu mohli mrknout např. k VW), lemy zadních blatníků taky začínaj chytat lišku... ale to už jste se určitě tady dočetli. Je to pravda! A nekupujte naftový mondeo 1,8 TD, v zimě se vám pomstí. A možná i v létě. 1,8 a 2,5 V6 (nejlépé ty pod 2500ccm) jsou podle mě dobrá volba.
05.09.2006 | 21:11:58 | jakub Reagovat