Recenze Ford Mondeo 2.0 TDDi 85 kw Combi
“Komfortní auto s defektními prvky.”

Autor recenze: Michal (24 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:2.0 TDDi 85kw Stav km při koupi:160 000 km Stav km nyní:162 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 23. 7. 2007

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: octavia 1.9 TDi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Při koupi špatné ložisko a sníženbá účinnost brzd. Ložiso opraveno majitelem.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jezdil jsem chvíli Octavií 1.9 TDi 81 kw rv. 2001, ovšem Mondeo mne nadchlo designem, prostorem atd.
Záměrně jsem si vybral motor TDDi kvůli údajně vyšší spolehlivosti. Ovšem te´d mondeo proklínám, možná jsem narazil na špatný kus, ale:

- začal cukat motor, vynechávat turbo

- při 2000 otáčkách se z motoru ozívá příšerný zvuk, turbo chrastí, zapíná se, vypíná, hodně nepohodlná jízda

- začala pískat při jízdě zadní brzda - drhne za jízdy

- při zapnutí klimatizace se rapidně sníží výkon motoru

- vysoká spotřeba - 7-9l na 100km při klidném stylu jízdy

- nízká dynamika jízdy

S Mondeem jsem objednán do Fordu na prohlídku, ovšem nemám si toho moc slibovat, dle zkušeností jiných uživatelů se tento problém těžko řeší, možností, proč je to tak špatně je hodně.

Dále mne trápí spotřeba, s octavií jsem jezdil v průměru za 5l, s mondeem (combi) se nemám šanci tomuto číslu ani přiblížit.
Jinak mondeo je úžasné vnitřím prostorem a celkovým pohodlím, octavka se mu nevyrovná. Kdyby byl v pohodě motor a nižší spotřeba tak nemám co řešit a mám super káru.

Zkoušel jsem natakovat Shell V-Power diesel, krátkodobě to pomohlo, ovšem problém s cukáním je stále výraznější. Hlavně auto začíná při sepnutí turba hrozně chrochtat, dnes začala divně vibrovat převodovka.
Holt není to auto po 1. majiteli, nemá ani servisku, možná jsem se unáhlil. Uvažuji o výměně motor 1.8i v LPG.

Při výběru mondea doporučuji důkladnou kontrolu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

motor

ten motor TDDI vzdy pri 2OOO.ot. lehkem plynu zaskubne a zabere turbo,mechanici nevi cim to je protoze uz to tak ford vyrobil je to tak kazdej motor 2 liter diesel oznaceni TDDI skube dela to turbo a hlavne ten zvuk je z cerpadla nic vic vam ktomu rict nemuzu.jsem mechanik a koupil jsem si taky mondeo jezdim za 6 litru po praze a jsem spokojenej jen ten zvuk mi vadi ale pustim si radio a je vse OK nedelam si ztoho hlavu proste jsem se stim smiril ze to ma vostrejsi zvuk ale vim ze je to dobre a nic se nestane!

23.12.2011 | 16:25:58 | kubajz  | 90.182.17.* Reagovat

RE: motor

To zaškubnutí a zachrochtání dělá vstřikovací čerpadlo je to předstihem už nastaveným od výrobce

05.11.2012 | 16:06:01 | tomáš  | 78.45.228.* Reagovat

To Pavel

Pokud ti to jen pocukává, tak může být problém v zanesených hadicích. Může být taky někde nějaká hadice povolená, dělá to asi egr ventil, ale proč, to je třeba zjistit. To auto chce prohlídnout pořádně a né to neustále napichovat na diagnostiku. Nejprve bych se zaměřil na pořádnou očistu. Může to dělat i turbo, kterému prosakuje olej a ten sajrajt se dere do sání a zanese x čidel. Ale chce to zjistit, jestli je spotřeba oleje vyšší než má. Zaměřil bych se na komplet systém přísunu vzduchu. Takový tip jen na zkoušku, koupit si sprej rychlého startu pro diesly a stříknout podle návodu to tam chvilku během spuštěného motoru. Na chvilku by se to mělo zlepšit. Jestli né, tak jsou v tom hadice, vytáhnout vyzkoušet, díra stačí někde prasklinka nebo tak a cuká to...dál nevím...

22.04.2011 | 11:07:58 | svlastik Reagovat

Pavel

Rád bych se přidal a napsal něco málo o mé zkušenosti s mondeem 2.0 tddi-66kw.Ihned po koupi vozu se začaly projevovat příznaky pocukávání motoru při 2000.ot. a lehkém plynu,při plném plynu auto ani neškubne.Následovala návštěva asi 8 servisu,z toho 4 značkových a výměna všech čidel,setrvačníku,egr ventilu,vstř.čerpadla,vstřikovaču a pedálu plynu.Přehrání softwaru a závada nadále přetrvává.Značkový servis si s tím neví rady a nejsou schopni na závadu přijít.Je to moje 4 dieselové auto,ale žádné předtím to nedělalo.Už nikdy si auto značky FORD nekoupím!!Ještě doplním,že všechny filtry jsou nové,to se dělalo jako první věc.A co se týká značkových servisu v Olomouci,tak je to pořád dokola,přijde mechanik,napíchne diagnostiku,nic nezjistí a řekne,že je auto v pořádku a že to dělají všechna Mondea.Tak potom nevím,k čemu fordí servisy jsou!!

22.04.2011 | 10:47:05 |  Reagovat

RE:Pavel

jediná možnosť: PREDAŤ, alebo urobiť "totálku", resp.kúpiť nový motor. Ale ešte by som skúsil kuknúť váhu vzduchu, ale tú ste asi menili. Skúste ešte Forum Fordu, moýno tam má niekto takú skúsenosť.

Je pravda, že Amíci diesle nevedia, ale NEVERIM, že sa nedá zistiť závada.

Autá kupujem podľa toho, či mám v okolí špičkového technika-servis.

31.08.2011 | 20:38:11 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

RE: Pavel

Čau Pavle, já si myslím že to bude ten dvouhmotnej setrvačník, mám podobné problémy a jestli se chystáš ho měnit, nech si tam dát obyč setrvák.. Sice kvůli tomu budeš muset vyměnit i spojku, ale měl by být problém vyřešenej.. ještě si zjisti jestli máš dvouhmoťák, ale je to určo tim, kdyžtak koukni na nějaké ford fórum, dost se to tam řeší...

15.02.2013 | 17:04:16 | Kik  | 92.62.227.* Reagovat

RE: Pavel

je to prasklou hadící od sání vzduchu k turbu ,,,,je neviditelná ale tlakem se zvětšuje...hadice cena 1600 kč

01.02.2014 | 04:53:43 | jaryn  | 188.92.11.* Reagovat

TDI

jen tak pro informaci.....pokud je mi známo,první motor,který nesl označení TDI byl použit ve voze Fiat Croma a to v roce 1988(1.9TDI - 66kw a 2.5TDI - 85kw)v době,které kraloval ohledně Dieselových agregátu Peugeot se svým 1.9D,1.9TD a konečně 1.8TD.Fiat opět(tato invence u něj projevuje dodnes)předběhl svou dobu a kdoví,jak by vývoj vznětových jednotek pokračoval,nebýt již zmíněné Italské automobilky.mimochodem systém Common Rail byl vyvinut u Alfy Romeo(ne,to není překlep),stejně tak moderní,odbornou veřejností opěvovaný zážehový Multiair(u tohoto systému již Alfa neudělala stejnou chybu jako u Common Railu a nechala si jej patentovat)rozhodně nechci,aby tento příspěvek byl brán že straním Fiatu,či Alfě(vlastním Ford Cougar 2.0 16v),ale uvítal bych,kdyby si skalní a neoblomní fandové VW uvědomili komu mají být za svuj "KULTOVNÍ" motor vděční.

25.01.2011 | 20:46:03 | brtník Reagovat

RE:TDI

Fiatu Croma oznaceny TD-i.d

31.08.2011 | 13:07:45 | rob  | 90.181.142.* Reagovat

RE:RE:TDI

1900 Turbo D i.d. I4 DOHC 8V 1929cm³ 92k
2500 D I4 DOHC 8V 2499cm³ 75k
2500 TD I4 DOHC 8V 2499cm³ 101k
2500 TD I4 DOHC 8V 2499cm³ 116k
2500 TDC I4 DOHC 8V 2499cm³ 105k

NIKDE NEVIDIM TDI chytrolíne

31.08.2011 | 13:09:12 | rob  | 90.181.142.* Reagovat

RE:RE:RE:TDI

common rail byl poprvé v alfě romeo použit ve voze 156 ... jakej to je rok ????? a víš kdy byl vynalezen ... hm tak půl století před tímhle autem "1943-46: The Common-rail (CRD) system was invented (and patented by) Clessie Cummins"

31.08.2011 | 13:12:20 |   | 90.181.142.* Reagovat

Se nedivím takové částce,když se olej kupuje v servise.Za tu cenu mám 4l oleje do svého PD.

01.12.2009 | 16:09:28 |  Reagovat

no-TDI a špička? nevím

pravdou je,že tdi je spolehlivý motor,nic méně k PD bych opravdu měl připomínku,pokud někdo tvrdí,že PD je super kvalita a nTDCI se mu nevyrovná,tak by měl jezdit na pravidelné prohlídky TDI PD 77kW,Octavia-jako já. Turbo pryč,váha pryč,olej žere jako kráva, cca 2500km asi 1litr long live(cca cena oleje 700). Hrůza. Pak samozřejmě nebudu jmenovat,nízké kroutáky,hlučnost motoru prokazatellnou i v Tech. průkazu apod. Dále nemluvím o totální výměně přední nápravy,ale tu už nepatří k motoru. Octavia měla najeto 178000km,a podle mě byla zralá tak naprodej,chudák kupec.
Mondeo TDC 96kW, najeto 254000km,sice repas vstřikovačů,(cena 7500kč v Jablonci nad Nisou),jinak nic,až na drobnosti.Krouták jak kráva,pprostě jízdní vlastnosti super. spotřeba trochu větší,ale 66kW a 96kW je trochu rozdíl pánové, to TDI 96kW si taky popapá. Musí to být zlatý střed,můj názor,výkon a váha vozu. Když si někdo koupí Octavii 1.4 nebo mondeo 66kW,které je téžké jako kráva,tak at se nediví, že to žere,když v sebemenším kopci ho drží pod plynem,jak na závodním okruhu. Vše má své pro i proti, od 2003 si myslím,že si může TDI i PD tak akorát stoupnout do řady.(nebudo samozřejmě mluvit o elitě 5V a 6V motorů u koncerno VW,Audi apod.) jiná nesrovnatelná třída. Ještě jedne postřech,že už dávno upouštějí od PD a přecházejí na TDCI i právě automobilky jako je Audi apod.

01.12.2009 | 13:47:57 | miras Reagovat

RE:no-TDI a špička? nevím

TDCI i právě automobilky jako je Audi apod. ... :D:D:D kvůli emisím přechází koncern VW na common rail, jenže to není žádnej poruchovej tdci, je to starý tdi jen s railem, motor je stejnej ... koncern VW by se nikdy nesnížil na kvalitu fordových tdci motorů :D

31.08.2011 | 13:15:56 |   | 90.181.142.* Reagovat

RE:no-TDI a špička? nevím

tak vw použiva hodne ale hone stary technologie tyto technologie jako je system PD byly uz pouzity na zacatku 80 let

19.02.2012 | 12:02:10 | fff  | 212.96.185.* Reagovat

VW přešel na comonrail z důvodu nesmyslných emisí,které jsou akorát populistický krok politiků.Nepodařený byl motor 2.0TDi.

08.09.2009 | 08:29:26 |  Reagovat

Ford nevie robit diesle ved musel prestat lebo len privadzal ludi o peniaze v 2004 zacali brat motory od francuzov, a najhorsie od talianov 1.3 tdci ford Ka.Ti co maju dieslovy ford a povedia ze to riadne taha tak asi presedlaly s 1.3mpi 40kw?

07.09.2009 | 23:54:06 |  Reagovat

Neviem, čo sa všetci oháňate nejakou servisnou knížkou.

Je to tá najjednoduchšia cesta k "natiahnutiu" kupujúceho. Poviem z vlastnej skúsenosti: Dovliekli sme pre kamaráta X-Trail, 2,2 DCi, 2006.
Nemec nemal k nemu nič. Ani návod, ani knížku. Cca 69.000 km, v takmer najvyššej výbave. Auto ako cukrík, ručne umývané, 1.majiteľ, šéf pobočky ADACu. Vo dvore zaparkovaný nový X-trail, vedľa Mercedes S...
Až ma hlava rozbolela, keď som si podľa VIN zisťoval históriu auta v Nissane. Auto už behalo po SK......V servise boli akurát záznamy o výmene ložiska a asi EGR ventilu. Pri km 50.000, rok predtým.
Prečo to píšem? Kvôli argumentu predávajúceho: voľne preložené:
"Ak by som Vás chcel oklamať, tak si takých knižiek urobím koľko chcem. Pýtam cenu férovú, ani lacno, ani draho. Pod ňu jednoducho nejdem. Knižku a návod nemám, každý somár pochopí ovládanie auta. A aj tak sa nikto nebude hrabať  v motore, lebo bez diagnostiky nič neurobíte..."
Auto bolo OK, ak by bola nejaká "vražda", tak skončí u Turka, alebo Slováka a skončí o 100.000,-SKK  drahšie v autobazári. Ale to by musela mať aspoň 150-200.000 km, aby sa oplatilo stáčať...
Lukáš: Píšete totálne somariny, PD je nepodarok, a predstavte si, aj taký W musel prejsť na commonrail...TDi je TDi, chvalabohu, už iba bol...

02.09.2009 | 20:32:46 | ľuboš Reagovat

Pro Lukáše

Lukáši, posaď se do svého benzínového otunidla Golf tři a jeď si domů pro prášek :)

02.09.2009 | 15:08:53 | Bivoj Reagovat

pro sekacku

Tak ja se tady nevyjadruju, pac si myslim ze je to tu vetsinou lecjakej odbornik kterej auto videj jen za volantem a kdyz mu praskla zarovka, tak jel do servisu...ale k veci jak nekdo muze napsat a nebo hanit motory TDI od koncernu...v roce co prislo prvni 1.9tdi 1z 66kw...to se psal rok 1993....mel ford a to ani nevim jiste nejakou pochybnou chudobku, kterou pouzivaji dneska dedove v podomacku postavenych trakturkach na zahrade...a co delaji TDI???no jedou...nemalo z nich ma jiz daleko pres 500tis...dalsi kapitolou jsou PD...kdyz srovnam PD ktere nastoupilo v roce 2001 a srovnam TDCI od forda ze stejneho roku, tak se musim smat, majtel forda davno auto prodal, protoze by za tu dobu apsolvoval X vymen cerpadla a comonrailu...

dalsi veci je to ze tady pan povida jak byli PD ve kterych jel vyhrkane...bodejd by nebyli...minimalne 90 procent z nich jiz bylo trikrat stocenych...

nerikam PD nebyl zrovna krok vpred, ale porad lepsi jak comon rail co prisel do Forda

na druhou stranu nechci tady hanit automobilku, krera mela Sierru a pak dal to byli spis trakare nez prisel Focus...to ne...podvozek mondea, focuse je spicka, kvalita sla dosti nahoru

sam zacinam o mondeu uvazovat, ale lidi proberte se...Tdi je a bude Tdi

01.07.2009 | 20:33:13 | Lukáš Reagovat

Mondeo nemám,

píšu to dopředu, aby se do mně zase někdo nepustil, ale kdysi jsem míval Sierru.
Podstatné je myslím to, že koupit ojetinu a navíc bez serv.knížky je prostě risk, já bych do toho nikdy nešel, ono většinou to co se ušetří ani zdaleka nestačí na následné opravy. Navíc a to teda nevím jak to je dnes, ale dříve měli Fordy počítadla km jen pětiístná,takže i když nebylo stočené, nešlo zjistit, jestli má namotáno 50,150,250,350 nebo 450 tisíc km.

12.01.2009 | 10:12:36 | Vašek Reagovat

Zatraceně dobré auto

Toto mondeo jsem koupil jako ojeté, mělo po třech letech nalítáno 83 tkm, dneska má 170 tkm. Jsem s ním náramně spokojený, výborný je na dlouhé tratě mimo město. a teď konkrétně:
Spolehlivost: auto je spolehlivé, jediné závady, které jsem řešil, bylo pískání zadních brzd - je to vývojový nedostatek, musí se zbrousit kotouče. Pak jsem měl na zadních brzdách měněnou nějakousoučástku za 2 tisíce, odešel motorek od centrálu ve dveřích spolujezdce a to je po 170 tkm vše. Jinak běžný provozní servis. A ten je u fordu tak o nesrovnatelne levnější než třeba u VW.
Motor: spotreba 7-8 litru pri kombinaci mesto/mimo mesto při svižnější jízdě, nikoliv však agresivní jízdě (dostal jsem se jednou i na 5,8l na nádrž, ale to musí mít člověk velice lehkou nohu), jednicka a dvojka jsou dost tezko yprevodovane, takze rozjezd je spise liny. Ale na trojku az petku ma paradni zatah, znamy s Caddym, ktery ma motor 1,9 TDI 77 KW, mi pri zrychleni na silnici mimo mesto mizi v zrcatku. Vykon je dostatecny pro normalni jizdu. neni to sportovni motor, ale neni ani liny.
Interier: Mam auto z roku 2001 - takze interier pred faceliftem je dost tristni, ale vyborne funkcni, autoradio CD 6000 hraje rozhodne lepe, nez zakladni CD radio ve skodovce, ovladani je diky velikosti 2 DIM velice intuitivni a prehledne. Po nekolikahodinove jizde jizde vyleze clovek z auta odpocaty, nic ho neboli, pedaly maji idealni odpor (toto nemohu rici napriklad o mercedesech z 90. let, odkud clovek diky velmi malemu odporu pedalu vyleze a boli ho nohy).
Nevýhody: - nekvalitni materiály na dveřích a na ovladačích manuální klimošky (odírají se), špatně utěsněná přední světla, kam při mytí motoru vnikne voda, konstrukčně nedořešené zavírání zadních dveří (dořešené při faceliftu)
Celkově: fantastický koráb na dlouhé jízdy, na převoz kol, lyží a dalších rozměrncýh nákladů, po sklopení zadních sedadel krásné letiště na spaní i pro vysoké lidi. Auto doporučuji na cestování na delší vzdálenosti mimo město, do města se moc nehodí. Podvozek je spíše konfortní než sportovní. Cestování autem je opravdu potěšení.
Až budu měnit auto, Ford bude jedním z těch, o kterém budu uvažovat.

12.01.2009 | 08:39:07 | Lojza Reagovat

kvalita nafty

Pre vsetkych ktory tvrdia ze Shell je najlepsia a odporucaju ostatnym tankovat na tychto pumpach precitajte si prosim toto http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv

16.12.2008 | 17:29:41 | gulf Reagovat

tddi je super

nedá mi to a musim prostě taky napsat pár řádků.takže asi před měsícem jsem začal shánět auto v ceně do 170 000 kč.několik týdnů jsem jezdil po bazarech celé republiky.zkoušel jsem všechny možné koncernové vozy.dokonce jsem se v zoufalství svezl i japoncema.závěr byl takový ,že jsem si koupil mondeo tddi 85kw rv 2002.to auto jede na svůj věk jako prase a má plnou výbavu(tím myslím plnou).každé vw ve kterém jsem jel bylo odjeté do sraček o 4 roky starší a bez výbavy.o spolehlivosti motoru napíšu jen tolik.tddi je v poho,nemá problémy s výkonem.za svůj život už jsem pár značek vystřídal,ale mondeo je nejlepší co jsem měl.jsem fakt zvědavej kdy skončí ten neskutečně trapnej mýtus kolem koncernu vw.byla to sice špička ale na začátku devadesátých let.zaspali dobu s předpotopnim tdi.a pd je nejhorší disel vůbec kdy vyrobený.

07.08.2008 | 14:28:17 | sekacka Reagovat

8 l / 100km

8 l / 100km, teda to jste ho musel pekne trapit na silnici :((
anebo, coz je pravdepodobnejsi, jste mel smulu na spatny kus a koupil jste auto od nejakyho blazna, ktery se k nemu choval jak k trabantovi, uprimnou soustrast

19.04.2008 | 20:54:13 | spirt Reagovat

měl jsem lagunu 1.9dci

Laguna rok 2000 1.9dci výkon 79kw a nedá se to srovnat s mondeem.Mondeo je hlučnější ale výkonem lepší kor na 5 př.stupeň.Já si myslím že je třeba trefit na udržované auto a při morálce na silnici je jedno jáký výkon je v autě ale o pohodlí a pohodě za volantem.

29.03.2008 | 23:34:47 |  Reagovat

TDDI pohoda

Mondeo jsem koupil jako nové v roce 2002. Najeto mám 80000 km bez problému / pouze výměna zámku dveří odešel motorek/ spotreba cca 6,5. Auto umí na rovině se rozjet až na tachometrových 220km/h. Do kopce nevadne i plně naložené akcelerace suprová i na 5 stupen ve vyšších rychlostech. Takže nechápu jak někdo píše ty nesmysli. Kdo koupí ojetou káru s půl melounem km. která je stočená na 100000km za pár šupu a myslí jak ušetřil a jak si pojezdí tak jsi obyčejně naběhne a dobře mu tak. Jinak nechci vůbec tvrdit že mondeo je nejlepší kára jsou i lepší ale já jsem zatím spokojen. Výborný podvozek.

28.03.2008 | 11:12:21 |  Reagovat

Spolehlivost

Pokud dochází k problémům s motory TTDI je to spíše náhoda, protože jediná slabina tohoto motoru je zastaralost, kdy je motor oproti TDCI méně kultivovaný a trochu hlučnější, nicméně Mondo je s ním celkem dost svižné, určitě nesouhlasím, že líné.
Problém těchto motorů je náchylnost na naftu, chce to čepovat Schell a vyhnout se záhadným čerpacím stanicím, prostě nešetřit. Problém samozřejmě je, jak se u ojetého dieslu k vozu choval předchozí majitel, nakolik auto proháněl se studeným motorem a co tam čepoval, pokud byl majitel vůl, nemá motor od WW žádnou výhodu, kleklé turba, zničené váhy vzduchu a další problémy se nevihnou zcela užádnému dieslového motoru, pokud byl blbej majitel.
S motory od Fordu jsem osobně neměl nikdy žádné problémi , ale koupě jakého koliv ojetého dieslu je vždy vzhledem k nákladům riziko a je jedno jestli jde o ( Škoda, Audi, Ford, Mercedes ) v současné době už se totiž kvalita prakticky vyrovnala, chce to jen pečlivě vybírat a mít trochu kliku.

05.01.2008 | 18:22:40 | Honza Reagovat

tddi v pohode.

neda mi nezareagovat na diskusiu o spolahlivosti naftakov od forda.som majitelom focusa s motorom tddi,pravidelny servis,nic viac.nemal som jedinu poruchu,a to mam v aute chip treti rok...spotreba je takisto velmi prijatelna,dlhodobo cca 5,5lit.je pravda ze diskusia bola o motore 2,0 tddi a focus ma 1,8tddi,ale hlavnym rozdielom medzi tddi a tdci je vymena radialneho cerpadla za common rail...myslim ze tie motory nie su zle,samozrejme vsetko sa da znicit,ale pri pravidelnom servise a citlivom pristupe hlavne k studenemu motoru,je tento agregat rovnako spolahlivy ako ine diesle...

26.11.2007 | 11:52:43 | kakafko Reagovat

Švagr lije do svého TDi olej.Se ho ptám jestli se nebojí,že mu to může zničit motor.Odpověď byla ať neblbnu,že to není motor od Forda nebo nějaký common rail.Mimochodem autům rozumí velice dobře a vše má ověřeno v praxi.

26.11.2007 | 09:56:45 | to máš fuk Reagovat

TDDI vs. TDCI vs. TDI

Názor člověka (jeho podpis v mém nadpisu) je opravdu velice zajímavý a přesvědčivý, ovšem říct, že VW motory PD jsou špičkou, to je opravdu k smíchu!!!!!!! všemi pomlouvané motory, které se sypou jeden za druhým. Právě díky faktu, že to není common rail, ale PD, patří mezi nejnespolehlivější vůbec. Nejspolehlivější motor od VW používaný do všech koncernových vozů je TDI 81kw bez systému PD..

26.11.2007 | 08:44:59 | Ti Reagovat

Ford mondeo 2.0 tddi rv.01

Tento vuz mam jiz pres rok a jsem s nim az na par drobnych zavad spokojen.Pri cestovani pohodli a komfort,po sklopeni zadnich sedacek je znej razem stehovak.Motor tahne dobre je silny a rychli,akorad po spusteni klimatizace je znat mensi ubitek vykonu.Pri rozumne jizde [do 130km/h] mam spotrebu do 6 litru Nahradni dily jsou za rozumnou cenu a vetsinu oprav si udelate sami.Ted mam ale problem,jednou zacas v tahu zhasne motor,pak v pohode jede dal.Uvidim jestli na to prijdu.Na internetu jsem cet ze to muze byt zoxidovany koncovky na svazku kablu od ridici jednotky.Tak uvidim.

05.10.2007 | 16:44:56 | Martin Reagovat

TDDi vs TDCi vs TDi

Ještě nikdy jsem žádný komentář ke článku nepsal, ale teď opravdu musím. Je neuvěřitelné, jak někteří rádoby odborníci zde poskytují "odborné" rady, závěry a zkušenosti, ale ve skutečnosti uvádí čtenáře v omyl, šíří nepravdy atd.
Motor, který je (resp. byl) proslaven svou nespolehlivostí (jak píše kutil (...to opravdu sedí)) není TDDi, ale TDCi. A nebyl to vlastně ani motor, jako spíše vtřikovací čerpadlo Common Rail firmy Delphi, které se zadíralo, což způsobovala nekvalitní nafta tankovaná u našich renomovaných čerpacích stanic (na západ od našich hranic takové problémy s tímto čerpadlem nebyly). To vše ale platí pouze u vozů vyrobených do roku 2004. Od roku 2004 s upraveným čerpadlem Delphi lze považovat motor TDCi v Mondeu za jeden z nejspolehlivějších vůbec.
Motor TDDi je považován za spolehlivý, ale je technologicky zastaralejší a má vyšší spotřebu oproti TDCi.
Jen pro zajímavost označení TDCi u fordu je totéž co HDi u Peugeotu, CDI u Mercedesu nebo CRDi u korejských značek.... vždy jde o motor vybavený vstřikovacím čerpadlem typu COMMON RAIL.
A ještě k motorům TDi používaných u koncernových vozů Volkswagen (např. Škoda). Motory TDi jsou vybaveny vstřikovacím čerpadlem typu PD (pumpa-tryska) nikoliv Common Rail. Což je velice spolehlivý systém, nicméně na technologickém vrcholu byl asi tak před sedmi lety.

02.08.2007 | 00:38:35 | Mila Reagovat

Kecy v kleci

To je opravdu radost číst ty nic neříkajíc kecy o tom co si kdo myslí, domnívá, říká se, jedna paní povídala, v jedný recenzi psali. Od lidí kteří mondeo viděli jen z dálky a navíc nejsou mechanici mají stejnou váhu informace typu "proslavené svou nespolehlivostí", "slyšel jsem jen stížnosti", že TDDi jede ale nezrychluje. No prostě jedna lepší než druhá.
Já TDDi 85kW mám a rozhodně zrychluje a to velmi velmi solidně specielně na pětku a při vyšších rychlostech velmi konkurenčně a to všechno s klimou a spotřebou cca 6,5. A už vůbec směšně se čtou informace, které si pisatel někde přečetl v profi recenzi, nějak si je přechroustal v hlavě a pak píše rozumy o praskání hlavy a spolehlivosti TDCi.
Takže celkově, to že pisateli recenze odešlo turbo není žádná tragedie ostatně při 160 tis. km, které jsou dle zkušenosti spíš 260 tis. (proto nemáš servisku hochu), u opěvovaného TDi ti odejde jako prd taky. A jestli sis myslel že koupíš auto střední třídy za 180 tis. z x set tis. km a nedáš do toho korunu, tak řeknu minimálně lehce naivní.
Neříkám žádný zázrak, ale dobrý auto, není extra náročný na údržbu , ale i tak je to jen stroj. JO mimochodem dobrý joke je interierová zastaralost - proti čemu to hodnotíš, podívej se do jiných aut r.v. 2001 včetně passatu a pak mluv....Takže celkem si myslím že majitel holt bude muset něco zainvestovat a navíc si přiznat najeté km, takže česká klasika. A komentáře mimomísičů je klasika vlastně taky

26.07.2007 | 20:03:38 | Joda Reagovat

Motory TDDi

Motory TDDi jsou proslavené svojí nespolehlivostí, praskáním bloku motoru. Opravdu jste neudělal dobře.
Velmi dobré jsou motory TDCI, ale až (tuším) od poloviny roku 2004. Do té doby byly problémy se vstřiky. Do dneška jsou motory náchylné na kvalitu nafty.

25.07.2007 | 17:15:27 |  Reagovat

Mondeo a TDDI

Mondeo je prostorné ale těžké auto, nečekej, že bude živé jako Oktávka. Motor 85kW s autem jede, ale nezrychluje. Je to spíše dodávka. Mám 2.2TDCI a to je o něco lepší. Měl jsem ale 1.8 benzín Mondeo MK II (kulaté) a to bylo o 150kg lehčí a to byla jiná jízda, ve zrychlení mohlo konkurovat i mému mondeu 2.2TDCI. Mondea po roce 2000 mě zklamala, musí být silný motor aby to jelo, auto je hodně těžké a interiérově i technicky zastaralé. Viděl bych alternativní volbu v Nové Oktávkce, Laguně nebo Mazdě 6. Myslím, že bys byl více spokojený. 1.8 benzín ti bude taky připadat líný. A v tvém případě je asi v háji turbo. Mohl to být důvod prodeje.

25.07.2007 | 13:37:58 | kutil Reagovat

Co výfuk ?Mě se u mondea rozlomil před vlnovcem. Spotřeba o 1,5 l vyšší zvuk při sepnutí turba hrozný

25.07.2007 | 11:18:53 |  Reagovat

Já jsem teda na TDDi zatím slyšel jen stížnosti, relativní chválu jsem zaregistroval u motoru TDCi.

25.07.2007 | 08:46:42 |  Reagovat

xxx

predsa je to presne naopak!

13.09.2011 | 22:09:18 | AlbHert  | 195.91.108.* Reagovat

Nevěřím, že by Ford nedokázal udělat dieslovej motor. Věřím, že jsem narazil na blbej kus. Jinak na TDDi se pěje relativně chvála - bezúdržbový, spolehlivý atd... Jinak Mondeo je super kára...

24.07.2007 | 12:20:56 |  Reagovat

Dieselovýho Forda si koupí jedině blázen. Pardon

24.07.2007 | 11:16:19 |  Reagovat

já bych to řekl jinak, forda si koupí jen blázen, a dieselovýho ..., ne fakt to co tady vypisoval za poruchy tak sou u většiny fordů, praxe z autorizovaného servisu ford ....., dělám ve fordu v servisu ale forda bych si nikdy v životě někoupil ...

31.08.2011 | 13:00:10 | rob  | 90.181.142.* Reagovat