Rok výroby:1997Typ motoru:Zetec 2.0iStav km při koupi:147 000 kmStav km nyní:149 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:4. 2. 2008
Předchozí auto:Škoda 130 RapidFord Siera 2.3 D,Audi A100 2.3i,Peugot J5MBK -Vito
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Po zakoupení bylo nutné vyměnit homokinetické klouby a opravit poškozený výfuk. Následovala návštěva servisu a výměna rozvodového řemenu vč. kladek, filtry, oleje, seřízení světěl a pod.
Závady: krátce po pořízení mě odešla řídící jednotka klimatizace,poškozený příčný stabilizátor.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám sice ještě krátce, ale za tu dobu jsem s ním velice spokojen.Pořizoval jsem ho hlavně kvůli úložnému prostoru, který je ve své třídě bezkonkurenční.Výbava je bohatá a hlavně plně funkční!
El.okénka a zrcátka, ABS, 2x Airbag, Klimatizace.Auto je vlastně v plné výbavě bez pár detailů: schází vyhřejvání čelního skla, potahy naštěstí nejsou v kůži, bez střešního okna a tempomatu.Tím zřejmě končí to co mé mondeo v GHIA provedení postrádá.Našel jsem pár závad co se prozradí až časem.První bylo téměř nepoužitelné rádio EON 5000 (original ford na kazety s ovládáním pod volantem).Rádio má příšerný příjem a kazeťák je poškozený..
Ač majitel dal do předních dveří repro od Magnata není na tom moc co hrát.Další neduhou je tzv. "dvojtý zámek" tedy u aut to mají pouze imobilizer bez alarmu jako mé.Při zamikání klíčkem či dálkou se 2x zamkne a mechanismus ve dveří odpojí vnitří páčky na otvírání dveří.Nelze pak při rozbití okénka si otevřít zevnitř, ale na jednich dveří bylo zapotřebí vyměnit poškozený servomotor s převody.Pak následovala výměna žároviček v prostoru pro páčky na otvírání dveří a v přístrojové desce.
Odměnou je mě, ale konfortní svezení a 130koní, které jsou tak akorát.Žádný závoďák to není, ale někdo občas podcení rodiného kombíka.Opravdu, ale platí obecně znává věc, že při koupi mondea se opravdu vyplatí dobře vybírat.
Zdravím a přidávám: několik let máme rodinného kombíka k úžasné spokojenosti celé rodiny s nevelkými náklady na servis. Pár doporučení: pravidelně mu dopřát dobrý olej, měnit filtry, kouknout na svíčky, mít správně náplně, řemeny, motor zlehka ale točit - rozjede se, líbí se mu dobré širší pneu (např. 205/50/16) - pak se projeví parádní podvozek a je z toho 5ti metrová motokára, samozřejmostí musí být dobrá geometrie a vyvážení kol. Brzdy drží (4x kotouč) dobře, řízení je přesné, nenapadá mě co bych z důležitých věcí kritizoval. Některé nové vozy stejné velikosti se s mondeem stále těžko srovnávají. Koroze - slabé místo fordů do cca r. 2000 - zadní lemy. Hlídat. Jinak pohoda. Hodně šťasných kilometrů! :-)
Jinak k těm výčtům nutných oprav: Stabilizátor, homokinetické klouby byla největší investice, ale to ostatní co tam píšu..rozvody,oleje,filtry a podobně to by měl udělat každý, kdo si pořídí nové/staré auto než ho začně používat.. Sice mě ten dobrý muž tvrdil že rozvodovej řemen je rok starý a to auto skoro nejelo od té doby, ale v servisu se z toho řemenu nedalo přečíst vůbec nic a skoro nejetý rozvoďák vypadá jinak.Nedá se tedy tomu moc věřit proto 2/3 oprav co jsem vypsal jsou naproustou samozřejmostí pokud to auto nekupuješ od někoho komu věříš a nenalže ti bludy.
Ahoj, bylo levné pořídil jsem ho za padesát tisíc a do prav jsem vrazil dalších patnáct tisíc.Tedy takle komplet to mám za 65tis a mám aspoň už jistotu co v autě je měněné a jak na tom je.Samozřejmě, že díly byli nakoupeny za trochu jinačí ceny, ale právě proto jsem si dovolil do tohodle vozu jít.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
Mondeo kombi 2.0 16V 1999
Zdravím a přidávám: několik let máme rodinného kombíka k úžasné spokojenosti celé rodiny s nevelkými náklady na servis. Pár doporučení: pravidelně mu dopřát dobrý olej, měnit filtry, kouknout na svíčky, mít správně náplně, řemeny, motor zlehka ale točit - rozjede se, líbí se mu dobré širší pneu (např. 205/50/16) - pak se projeví parádní podvozek a je z toho 5ti metrová motokára, samozřejmostí musí být dobrá geometrie a vyvážení kol. Brzdy drží (4x kotouč) dobře, řízení je přesné, nenapadá mě co bych z důležitých věcí kritizoval. Některé nové vozy stejné velikosti se s mondeem stále těžko srovnávají. Koroze - slabé místo fordů do cca r. 2000 - zadní lemy. Hlídat. Jinak pohoda. Hodně šťasných kilometrů! :-)
29.02.2008 | 22:50:40 | Karel Reagovat
RE:clawler
Jinak k těm výčtům nutných oprav: Stabilizátor, homokinetické klouby byla největší investice, ale to ostatní co tam píšu..rozvody,oleje,filtry a podobně to by měl udělat každý, kdo si pořídí nové/staré auto než ho začně používat.. Sice mě ten dobrý muž tvrdil že rozvodovej řemen je rok starý a to auto skoro nejelo od té doby, ale v servisu se z toho řemenu nedalo přečíst vůbec nic a skoro nejetý rozvoďák vypadá jinak.Nedá se tedy tomu moc věřit proto 2/3 oprav co jsem vypsal jsou naproustou samozřejmostí pokud to auto nekupuješ od někoho komu věříš a nenalže ti bludy.
06.02.2008 | 09:00:27 | Jakub Reagovat
RE: bylo levné?
Ahoj, bylo levné pořídil jsem ho za padesát tisíc a do prav jsem vrazil dalších patnáct tisíc.Tedy takle komplet to mám za 65tis a mám aspoň už jistotu co v autě je měněné a jak na tom je.Samozřejmě, že díly byli nakoupeny za trochu jinačí ceny, ale právě proto jsem si dovolil do tohodle vozu jít.
06.02.2008 | 08:47:42 | Jakub Reagovat
bylo levné?
Když koukám na ten výčet investic a nutných oprav, tak doufám, že tomu alespoň odpovídala pořizovací cena
05.02.2008 | 13:36:20 | clawler Reagovat