Recenze Ford Mondeo Turnier 1,8i Ghia
“Předčil veškerá očekávání.”

Autor recenze: Petr (33 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1796 Stav km při koupi:128 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,75 l/100 km Vloženo: 29. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia Combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Duben 07 - po dovozu z Německa výměna rozvodů, náplní, všech filtrů, dvou trubiček chladící kapaliny (koroze), které v okolí výfukového potrubí nahrazují hadice, tyčka stabilizátoru zadní nápravy a čep na přední nápravě. Tento servis byl zčásti preventivní, zčásti už nutný pro znovuuvedení do bezvadného stavu. Cena se vyšplhala na téměř 17 tisíc, ale chtěli jsme mít jistotu, že auto bude spolehlivě sloužit dál. Rozvody se měly měnit ve 120 tisících km a protože se zřejmě předchozímu majiteli nechtělo za ně platit, raději auto prodal.

Léto 08 - vyštíplý kousek předního nárazníku při otáčení na parkovišti, kdy si auto půjčila ségra na návštěvu mámy v nemocnici. Na můj nevěřícný pohled jak se jí to povedlo když má vzadu parkovací senzory odpověděla, že to je na předku a to parkoviště bylo úplně prázdný. Jenom netušila, že to má větší poloměr otáčení než Fábie, proto před tou zídkou ani nebrzdila.

Reproduktor v pravých předních dveřích, nové se prý ve Fordu prodávají jako celá sada a asi i za dost peněz, proto koupen použitý za stovku na Fordím vrakovišti v Oldřichově u Duchcova. Potěšil mě přístup prodávajícího, řekl, že kdyby nefungoval ať ho přivezu a dá mi jiný :-)

Únor 08 - další výměna oleje + kontrola v servisu (opět Autoservis Jiroušek - Ústí nad Labem/Vaňov - spokojenost), cena tentokrát příjemných cca 2400,- Při akceleraci bylo při zhruba 2000 otáčkách znatelné cuknutí motoru a při jakýchkoli otáčkách po sundání nohy z plynu padaly otáčky na volnoběh vždy až po cca 2 vteřinách. To způsobovalo při parkování pocit, jako když řidič ještě není na auto zvyklý. Přesto to nijak výrazně při jízdě nevadilo. V servisu vyčistili volnoběžný ventil a oba neduhy zmizely. Nyní se zdá chod motoru ještě kultivovanější, na první 3 rychlosti akceleruje plynule od volnoběhu a i na pětku bez problémů tak od čtrnácti set otáček. Samozřejmě při potřebě razantní akcelerace je třeba podřadit a vytáčet. Motor je při vytáčení do 2,5, max 3 tisíc kultivovaný a úsporný, naopak při točení až k 6,5 auto vyrazí razantně kupředu ( za cenu vzrůstající spotřeby).

Duben 08 - výhledově bude třeba vyměnit brzdové destičky vpředu, o stavu kotoučů se rozhodne až po výměně zimních pneu za letní. Vozidlo má totiž senzor stavu brzdového obložení a ten se právě rozsvítil, ale ještě nevím s jakým předstihem spíná. Naštěstí v manuálu jsou uvedeny tloušťky nových a minimálně přípustných destiček i kotoučů.

Občas je třeba zmáčknout opakovaně tlačítko dálkového otevírání pátých dveří, protože je zámek zanesený prachem a zbytky původního tuku. Oprava, resp. vyčištění a opětovné promazání je dle návodu z internetu za a) časté, za b) snadné a za c) úspěšné, proto se do něj při nejbližší příležitosti pustím.

Bohužel se začíná objevovat koroze na zadních lemech. No i těm lemům už bude na podzim deset let. Jinak zbytek auta vypadá stále zachovale.

Tachometr ukazuje pro mě nepochopitelnou o něco menší rychlost než skutečně jede auto, a to i na zimních 14" pneu. Nevím jak je to možné, když jsou obě sady pneu už z prodejny - mám originál fakturu. Proto je třeba v místech měření rychlosti jet méně, naopak při delším cestování dosahuji lepších časů bez pocitu porušování předpisů :-))


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem zatím maximálně spokojený. Pro Mondeo kombi jsem se rozhodl už delší dobu před jeho pořízením, jen to měl být dvoulitr, pro lepší zátah z nižších otáček při naloženém autě, puštěné klimatizaci a případně i při tažení vleku. Přesto musím potvrdit, že i 1,8 benzín tohle splňuje. Naložené auto ani klima nijak výrazně nebrzdí a o vleku ani nevím. Podotýkám ale, že při běžných rychlostech, kdo má sportovní ambice asi nebude souhlasit.

Pořízení auta byla kapitola sama pro sebe. Trval jsem na prvním majiteli a řádně vedené servisní knížce. Na internetu jsem hledal auta, která splňovala mé představy, následně inzeráty obvolal a pokud byly v pořádku, tak jsem se za svým vysněným vozem vydával i stovky kilometrů. Bohužel tvrzení prodávajících o bezhavarijním a výborném stavu, nebo dokonce servisní knížce jsem brzy začal brát s rezervou. Takto jsem se tedy setkal např. s tvrzením, že v Německu se servisní knížky nepoužívají, nebo jsem dostal úplně novou, ať si do ní napíšu co chci, jinde zase vykousané čalounění stropu od psa i s jeho načichlým smradem jako bonus, nebo hrozivě rachtající páté dveře s ujištěním, že nepasují do karoserie nikoli po havárii, ale protože se ve Fordu nepovedly :-)

Jako fanda do aut a zkušený matador v obíhání inzerátů jsem
vypozoroval jsem jednu důležitou věc: První náznak slušnosti prodávajícího je, když v autě není úplně prázdná nádrž. Většinou je to vidět už na fotkách z netu a zatím se mi to vždy osvědčilo.

Poté, co jsem se jeden páteční večer právě vrátil z další neúspěšné několikasetkilometrové prohlídky pozvraceného a "houbičkami" obrostlého fešáka, jsem zoufalý rutinně spustil vyhledávač a nevěřícně zíral na nabídku našeho současného autíčka. Je to Mondeo kombi 1,8 benzín ve výbavě Ghia včetně další příplatkové výbavy (dle původní faktury z Fordu za - bez pár feniků 50 tisíc DM). Auto je v tmavě zelené metalíze včetně nárazníků, zrcátek, bočních lišt a klik dveří, má elektricky ovládaná okna, zrcátka a sedadlo řidiče. Dále vyhřívané zadní okno, čelní sklo a přední sedadla. Interiér je v kombinaci měkkoučkého semiše (plyše anebo jak se to vlastně jmenuje) a imitace dřeva. Rádio Ford 6000 na CD s ovládáním pod volantem, tažné zařízení a parkovací senzory vzadu - naprosto skvělá věc!! Obuté stálo na litých 15" Ford s novými plášti a v kufru 4 téměř nové zimní 14" na plechu. Cena byla 95 tisíc i s kompletní dokumentací (faktura z prodejny + řádně vedená serviska + manuál k autu a manuál k rádiu). Majitel byl jen jeden - nějaký Dr. 70 let, takže ideální a až těžko uvěřitelný stav, zvláště po tolika neúspěšných pokusech. Jen jsme se dohadovali, jestli se v tom věku vykašlal na řízení, nebo si koupil další. Soudě dle složení německých návštěvníků ústeckých hypermarketů vyhrála varianta, že si ještě tak 2 auta pořídí :-))

Ještě ten večer jsem navzdory pozdním hodinám zkusil zavolat na mobil uvedený k autobazaru a podařilo se mi auto zamluvit. Ale po zkušenosti, kdy je v bazaru více prodejců a dobré auto klidně prodají za přirážku někomu jinému a vám namluví, že "kolega" o vaší rezervaci nevěděl, jsem si přivstal a v 7 ráno už stál před bazarem. Následovala obvyklá procedura - prohlídka studeného auta, kontrola olejového víčka na motoru, stavu a množství oleje na měrce, nástup k výfuku při prvním startování (bílý dým voda, tmavý dým olej ve spalovacím prostoru) důkladná prohlídka na rampě bez jakýchkoli průsaků - na všech mých předchozích autech nevídaný jev a nakonec i testovací trasa, projetá dokonce 3! :-)

Na autě se neprojevilo nic zásadního (doposud), proto jsem zaplatil zálohu a čekal na vyřízení dovozových formalit. Byla mi sice nabídnuta sleva z ceny, pokud si vše vyřídím sám, ale po prožitých zkušenostech jsem nedůvěřivý a raději jsem si počkal, jestli vše projde jak má.

Při předání vozidla mi mladý dovozce přiznal, že s dovozy začíná a s cenou přestřelil. Zájemci mu nabízeli i 120 tisíc, ale když už mi ho slíbil a vzal zálohu, tak cenu naštěstí dodržel. No a na net dal bazar jeho inzerát s fotkami ten večer před zavíračkou a já na něj odpověděl po 20 minutách, když byli na cestě domů :-))

Zkušenosti s autem: spotřeba v létě na litých 15" s trvale zaplou klimou 8 litrů, v zimě na 14" je 7,5 litru. Průměr je tedy za rok provozu 7,75L / 100 km při spíše klidné jízdě, mimo město do stovky a dálnice většinou do 140 km/h. Auto svým naladěním spíše vyvolává chuť na klidnou houpavou jízdu, přesto se při jízdě v koloně vždy těším na možnost předjíždění, kdy po podřazení a pořádném vytočení motoru auto vystřelí a zatlačí do sedaček.

Do kufru se vejde prakticky všechno, přítelkyně vozí nejen náš kočárek (tříkolový), ale i kamarádčin (čtyřkolový) a ještě si obě udělají rodinný nákup v hypermarketu a vše je jen v kufru! Já jsem vezl v autě při sklopených zadních sedadlech a zavřeném kufru i válendu 204 cm dlouhou, jindy zase osmdesátky dveře i s futrem (taky přes 2 metry). Jen jsem si musel posunout a zvednout přední sedačku až na dotyk kolenou k palubce (při svých 196cm ji mívám ve všech autech až nadoraz vzadu). Nebylo to sice moc pohodlné, ale v kterém autě můžete tohle převážet i v průtrži mračen se zavřeným kufrem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

... měl jsem Mondeo Turnier z devadesátého pátého (taky dovoz z Německa). Spolehlivý, prostorný, výkonný vůz. Bohužel koroduje. Lemy zadních blatníků jsou chronická bolest, stejně tak okolí víčka nádrže, později se přidaly přední blatníky, přední sloupky. Když měli na STK řeči kvůli sežrané karoserii (zadek, spodek) s Mondeem jsem se rozloučil.

15.07.2009 | 10:48:00 | L Reagovat

95tisíc byla i v roce 07 hrozná cena, stejně starou lagunu jsem kouil za 2tisíce, o rok mladší mondeo 2,5Ghia sedan nyní prodává můj kámoš za 11tisíc a mělo víc výbavy než totok..

14.07.2009 | 23:41:52 |  Reagovat

Tomuhle se říká pořádný komentář... !!!

14.07.2009 | 23:02:33 | Rook Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Mondeo