Recenze Ford Mondeo Kombi HDCi
“Skrytá závada neopraviteľného palivového čerpadla, časté výmeny vstrekov”

Autor recenze: Marián (59 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:2.0HDCi Stav km při koupi:140 000 km Stav km nyní:189 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 18 měsíců Průměrná spotřeba: 5,00 l/100 km Vloženo: 25. 10. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Rebault Mégane

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Áno, už pri prvej dlhšej jazde, po kúpe vozidla v autobazáre mimo mesta, pri prudšom zošliapnutí plynového pedála auto cuklo, začala blikať kontrolka "porucha motora" a po cca 4km sa samočinne zastavil motor - porucha neznáma a ani v manuáli k vozidlu som sa o nej nedočítal nič... Bingo a čo teraz?


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nasledoval telefonát do autobazáru, kde bolo auto zakúpené, odpoveď autobazáru bola : " Natankovali Ste nekvalitnú naftu ! " Po zatelefonovaní do neznačkového autoservisu som dostal radu, že mám chvíľu počkať a auto znovu naštartovať, že motor zase normálne pôjde. Urobil som tak a motor normálne išiel, až do chvíle, kým som v bežnej cestnej premávke znovu pritlačil na plynový pedál. A porucha tu bola znovu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

Majiteľ auta: Okamžite ste mali vyhľadať právnika, nakoľko závada bola už pri kúpe.

Od autobazáru by ste vytlkli peniaze, síce by to boli nervy, ale dnes bazáre bežne držia 14-30 dní peniaze, kvôli podobným prípadom. Nabudúce najprv pozisťovať niečo o autách, motoroch a až potom kupovať...:(. Fordy, vlstný diesel... nič moc, jedine benzín, ten síce tiež za nič nestojí, ale Ford v nafte asi až po roku 2007, od PSA.

04.02.2012 | 05:41:35 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Proboha,co všechno je u naftového motoru potřeba hlídat. Při každé výměně oleje (raději spíš než později) měnit palivový filtr,při větších mrazech (a nebo raději stále ) tam lít drahé aditiva nebo drahou arktickou naftu,myslet na to ať mi neodejde čerpado,trysky.... .Vyplatí se vůbec naf.motor? Argumenty že naft.motor vydrží 500 000 km?,asi vydrží,ale vydrží tuto porci km ostatní komponenty?.Vydrží stejně,spíše míň než s lehčím benzin.motorem.Těžší motor,větší opotřebení pneumatik,ložisek,čepů,brzd,tlumičů a dalších s tím souvisejících částí,dražší baterie taky nevydrží víc.Je toho spousta.Když si vezmu obyčejnou tušku a papír , kromě nižší spotřeby ,nic v čem bych naftu viděl z ekonomického pohledu výhodněji.Je to jen můj názor,vidět jen nižší spotřebu nebo působitější zátah v urč.otáčkách je málo k tomu abych se přiklonil k motoru na naftu.Jezdím průběžně s oběma tak si to dovoluji trochu porovnat.Poz.pneu na přední nápravě-rozdíl cca 15000 km.(stejná auta,jiné motory).

02.02.2012 | 21:45:25 | DU  | 88.102.67.* Reagovat

RE:

je to aj v tom že benzín je nezohnateľný okrem čerp.staníc a k nafte sa občas podarí dostať aj inou cestou (od kamionistov atd.).ak prídeš k nafte za 0.90eura čo je asi 27skk a benzín stojí 1.50eura-45skk,a ak pri spotrebe 5.5l to vyjde 5eur na 100km,a pri spotrebe 7-7.5 benzínu je to 11.2eur na 100km,tak je to lákavé.

02.02.2012 | 22:44:19 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE: Ďalší, čo o dieslu nemá páru, ale už vie dopredu...,..KAŽDA súčiastka raz vypovie službu

či v benzíne, alebo diesli, ale dnešné motory, moderné a s kúskom citu, pričom treba vyberať OVERENE značky nafťáčikov... sú oveľa lacnejšie.
V malom aute... jasný benzín, ale už od nižšej strednej triedy a od cca 20.000 km/rok, v niektorých prípadoch OKAMŽITE, je diesel úsporný od 0 km..., akcie/rovnaká cena B, al. D/.
A je sakra rozdiel, ušetriť na 100m km vyše 100-200 KČ, alebo SKK, mám na obed, keď prebehnem za deň 500-800 km, tak aj na nájom:)) NIKDY v živote som nekupoval/ až na jednu výnimku v mladosti/ naftu z iných zdrojov, ako z PUMPY. Ak xcete mať problémy... kupujte somariny, ak niekto xce, PREDAM Vám naftu po 1 eure...., s bločkom, či faktúrou..., budete sa tešiť ako teľce, až neskôr zistíte, že ste si kúpili topnú, na kúrenie, nerozoznateľnú od tej bežnej.
Ale škody na motore... NIKDY nekupujte lacné, ani zo strojov. Od rizika prúseru, je to zlodejina, až po riziko problémov. HDi neodpustia bordel, ako voľakedajšie TD...
Nehovoriac o tom, až bude stáť benzín 40 a viac KČ, či 50 SKK, tak predáte benzín akurát tak darovaním...:))

04.02.2012 | 05:35:32 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ďalší, čo o dieslu nemá páru, ale už vie dopredu...,..KAŽDA súčiastka raz vypovie službu

ľuboš zase tie tvoje múdra ktoré nestoja za nič,ja mám za 15 rokov tri naftové autá a stovky tisíc km,ak sa naskytla príležitosť tak som naftu zohnal lacnejšie zo stavebných strojov aj kamionov.ked sa pri našom meste stavala diaľnica nafta sa dala zohnať veľmi výhodne a zaujímavé že mi nemrzla ani v zime na rozdiel od tých čo tankujú zásadne o.w,sh.l,viem a videl som že z jednej cisterny plnili tatry,nakladače,buldozéry,nákladné autá rôznych značiek,a hádam si nemyslíš že do niekoľko milionového nakladača alebo dozéra volvo si majiteľ dovolí naliať sajrajt ktorého oprava by ho vyšla státisíce,alebo vieš si predstaviť ako kamionista ktorý jazdí celú e.úniu má čas na to aby zháňal po nemecku,rakúsku,franc.a podobne,topnú naftu?on proste natankuje na takej istej čs.ako ty. a tak isto sa dá aj na pumpách kúpiť nekvalitná nafta výsledky testov v čr tomu napovedajú a u nás to iste nieje lepšie.

04.02.2012 | 09:39:45 |   | 78.99.236.* Reagovat

RE: Ďalší, čo o dieslu nemá páru, ale už vie dopredu...,..KAŽDA súčiastka raz vypovie službu

Ide o princíp zlodejiny...., Ty by si rád kupoval naftu za svoje, aby Ti ju potom niekto predával?
v Srbsku bežne tankujem naftu pre kamiony, ale si ju zaplatím, ale sú aj ponuky na "dobrú" cenu...., kedy Ti dovezú domov aj 3-5.000 litrov.
Ak to nie je topná nafta, tak to môže byť taká, ktorá nebola preclená. Ale DPH si odrátam, takže ma stojí o 20% menej a už mi nestojí o riskovanie "namočiť sa do niečoho"
Ale už som videl, ako sa do tatry 148, či Desty dávala topná nafta / osobne:))/, lebo som bol v presvedčení, že je OK, že to iba pumpár má voľnú naftu a kvôli mojím pekným očiam mi ju dáva po 10 SKK, vtedy stála 15, v 1993

04.02.2012 | 18:45:42 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ďalší, čo o dieslu nemá páru, ale už vie dopredu...,..KAŽDA súčiastka raz vypovie službu

aká zlodejina? ak má niekto nanormovaný stroj a dokáže ušetriť je to jeho šikovnosť.poznal som dosť robotníkov čo makali na stavbe diaľnice a ak tlačil termín robili minimálne 12 niekedy až 15 hodín denne a voľný jeden víkend z mesiaca,zo zákona mali nárok na príplatky za nadčasy,montérky,čistiace prostriedky,nič s toho nedostávali a ešte im aj meškali výplaty to už nieje zlodejina?ak niekto vytiahol "veľkopodnikateľovi" 100-150 litrov nafty za dva týždne a predal ju aj tak bol stratový.

04.02.2012 | 19:08:43 |   | 78.99.236.* Reagovat

mám radu i pomoc

Sám vlastním Mondeo 2,0 tdci 96 kw 2005 a když jsem kdysi uvažoval o koupi tohoto auta tak se dost otétozávadě mluvilo ale nikoho s vlastní zkušeností jsem nenašel. A všude se to popisovalo stejně jak píšeš.
Pro upozornění závada není způsobená jedním natankováním. Přesný popis je asi takto - bohužel v čechách a určitě i na slovensku firmy co převážejí naftu nevyplachují nádrže a cisterny, tam se usazuje jemný písek a pak natankujeme tento písek do nádrže auta ten se dostává přes palivový filtr (doporučuji měnit při každé výměně oleje) do čerpadla kde se díky tomuto písku odírají mikro částice pístů a tyto mikročástice ucpou částečně vstřiky. Za normálního provozu se závada neprojeví, ale když prudce přidáte elektronika vyhodnotí vysoký tlak v čerpadle jako chybu (vysoký odpor vstřiků) a přepne motor do nouzového režimu.
To asi v krátkosti k říčinám (já raději a pokud mohu tankuji v zahraničí -rakousko) a odstranění je celkem snadné.
Nevím jak u vás ale tady je jeden servis na toi specializovaný dělá i HDI i TDI. Provádí repas vstřiků - výměna moc neřeší, repas čerpadla a samozřejmě musí vyčistit celou palivovou soustavu (nádrž, potrubý apod.) Celkový repas vyjde cca 30 tis. ale auto je pak jako nové a pokud se dodrží výměna filtrů vydrží to určitě 300 tis. km. Ale je pravda že o této závadě bazáristi určitě věděli. Je to težké výrobci aut dělají všechno možné pro ekologický a ekonomický provoz maximum a pak to v čechách a na slovensku státní firmy ničí. A pomluvy na Tdci jsou pouze od fanoušku WV, kteří závidí výkon a spotřebu těchto čerpadel.
Bud to najít schopný servis co to zvládne u vás (trochu o tom pochybuji) nebo to nechat opravit u nás (mohu poslat adresu na servis tady pohužel až v jižních čechách). Po takové opravě se Vám auto velice odmění jak spotřebou tak výkonem.
Snad bych Vám mohl prodat své - uvažuji o omlazení líbí se mi nová řada model 08 hlavně opět lepšími jízdními vlastnostmi.

28.12.2009 | 01:12:29 | mara Reagovat

RE: mám radu i pomoc

aká je adresa toho servisu v čr? mam taky istý problém s mondeom

14.07.2013 | 08:10:38 | gentis  | 178.40.87.* Reagovat

pi.ovina, ked ujedu 150 tis km a rozdil v palive je cca 1 kč, tak to mam 150 tisic v kapsi a to nikedy nepreservisujem. Do velkeho auta jedine nafta

01.11.2009 | 19:16:58 |  Reagovat

RE: Ty jak počítaš?

150tis v kapse jo? A tebe to žere liter na kilometer ne? Či? :D

02.02.2012 | 08:50:29 | Hanz333  | 91.127.67.* Reagovat

...oprava,...než benzínák

01.11.2009 | 18:04:27 | Pavel Reagovat

Benzín

Jedině benzínový motor, říkám to furt že naftu nebrat. V konečném součtu je to vždy dražší režie než nafťák !

31.10.2009 | 20:22:07 | Pavel Reagovat

Skyta zavada, po dobrom autobazat, po zlom vyhrazka sudom...

28.10.2009 | 20:08:49 | olso Reagovat

TDCi se super systémem Delphi. To byl teda kauf.

28.10.2009 | 18:25:36 | Radek Reagovat

HDi ne?

28.10.2009 | 18:20:11 |  Reagovat

Motor HDCi? to je nějaká novinka?

28.10.2009 | 18:18:22 |  Reagovat

ta pekne ojebali v autobazare, mas vadne vstreky ale tie sa nepokazia behom par kilometrou. A je to tdci.pozri www.fordclub.sk. Caka ta draha oprava

27.10.2009 | 19:07:53 |  Reagovat