Rok výroby:1997Typ motoru:1.8 TD ENDURAStav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:182 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:5.5 l/100 kmVloženo:25. 12. 2008
Auto nějaké drobné poruchy mělo ale to jako asi každé ojeté auto..
U auta se mi rozbyl centrál na kufr, řemeny .
To jsem spravil a teď už jsi jen užívám jízd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velmi kvalitní na materiály a to se projeví ve výdržnosti na km.
Jinak co se týče motoru tak 1.8TD 66Kw/90Ps mi příjde vcelku dobrý motor hlavně na spotřebu, výhodou tohoto auta je kroutící moment v malích otáčkách . Auto není třeba točit do nesmyslných otáček , stejnak nad 3500 - ot/min už motor netáhne víc ale spíš mín..., já jezdim v rozmezí 1900 - 2600 ot/min , a je to zcela ideální, autu trochu šlapu na plyn a průměrná spotřeba je 5,5 litrů na 100km ... V žádném případě do auta nelijte obyčejné oleje , velmi rychle se po nich ničí motor a vydrží třeba o polovinu míň km. Já používám olej Motorgraf 5W-30 který naprosto vyhovuje, jednou jsem nalil do auta polosyntetiku 10W-30 a vlastnosti motoru se nehorázdně zhoršily, motor vůbec nešel od spoda a jel o hóóódně húř, stratil výkon a pod 2100 ot/min vůbec nejel.. :-( Jinak auto mi příjde dost svižné a má dobrý zátah třeba na 3 kval při ot. 2200 - 2600 je cítit sepínání turba a výkon jde na horu..
Kostra je dobrá, auto by mohlo být trochu lehčí ale aspoň je z kvalitních dílů...
Auto doporučuji pro rodinu a všem co chtěj prostorný auto. Doporučuji naftový motor 1.8TD ENDURA , který má větší kroutící moment než 2.0 benzín.., a to o dost..
Asi dost záleží na chování majitel. Dva roky jsem měl V6, ale kvůli provozním nákladům jsem zakotvil u tohoto motoru. Díky pojistce a spotřebě mi dělá roční rozdíl cca 30 000,- :-( Motor není žádný zázrak, ale po tom, jak jsem si zvykl na šestiválec a co jsem četl na internetu, jsem to čekal mnohem horší. S V6 jsem se v Praze nedokázal dostat pod 11 litrů a v zimě pod 12,5, na dálnici při konstantních 130 pod 9 l. Překvapilo mě, že při 190 byla spotřeba skoro stejná, jako při dálničním limitu. S 1,8 TD jezdím ve městě do osmi a venku pod šest. Musím si mnohem více rozmýšlet předjíždění, dlouho jsem měl tendenci při 130 řadit pětku, než mi došlo, že už na nejvyšším dávno stupni jsem, ale drží konstantních 160 (cca 3500 rpm) a rychleji si s tímhle motorem stejně netroufám a bylo by to jen jeho trápení na úkor životnosti. Časy, kdy jsem ve 150 podřadil na čtyřku, a docela slušně zrychlil mi chybí, vír v nádrži už tolik ne... Je také rozdíl najet na plnou nádrž benzínu 500 km a na plnou nádrž nafty přes 800. Zatím jsem neměl problémy se zimními starty, jen je zapotřebí žhavit více než jen jednou. Turboefekt je docela výrazný, ale po tom, jak jsem se trápil s 1.4 TDi ve Fabii mi nijak nevadí. Pro někoho nepříjemný být může, ale stačí trošku citlivější noha na plynu Motor je hlučnější a zvlášť za studena zvukem připomíná spíš zetor, než vůz střední třídy, ale po zahřátí se ztiší na snesitelnou úroveň Za největší nevýhodu považuji nutnost skoro neustále řadit a držet užší rozpětí otáček Riziko prasknutí hlavy se dá velmi snížit slušným zacházením, čili až do ohřátí na provozní teplotu nevytáčet do maxima, nebo naopak nedusit až k volnoběžným otáčkám. Pokud by byly všechny motory obdobné, jako můj současný, až tak bych se nebál bych jej doporučit. Záleží jen na tom, co od auta kdo čeká. Pro mě je to pohodová pohodlná jízda z místa A do místa B. Zázraky od 66 kW dieslu se vstřikem do komůrky snad nikdo ani chtít nemůže. Očekává-li je, bude samozřejmě zklamán. Zdá se mi, že pověst tohoto motoru je mnohem horší, než si zaslouží. Ale možná jsem jen natrefil na povedený kus. Kdo ví...
1,8 TD - 178 Nm pri 2200 ot/min., 2,0i - 180 Nm pri 4000 ot/min.Jinak 2.0 je do Mondea jiste lepsi.Nejen kvuli kroutaku,ale taky kvuli spolehlivosti a vykonu.136 PS je na 1255 kg Mondeo vcelku dostacujici.To bych si o 88 PS dieslu netroufl rict...
co to tady placáš za nesmysly 1.8 TD je snad nejhorši motor co Ford vyrobil . a jen tak pro zajimavost 1.8 TD má 66KWa 177Nm a 2.0l benzin ma 96KW a 178Nm tak než přiště něco napišeš tak si to zjisti než psat nesmysly!
s tou spotrebou musim souhlasit realna spotreba je tak kolem sedmi litru. a nechapu jak tento motor muže někdo chvalit nebo doporučovat mam mondeo dva roky a je to hruza bohužel jsem před koupi nevěřil že je tento motor tak líný a ještě ma strašnou turbodiru.
s tou spotrebou musim souhlasit realna spotreba je tak kolem sedmi litru. a nechapu jak tento motor muže někdo chvalit nebo doporučovat mam mondeo dva roky a je to hruza bohužel jsem před koupi nevěřil že je tento motor tak líný a ještě ma strašnou turbodiru.
teda promin ale vlastnim stejny vuz akorat rv 1999 a to nemužeš myslet važně pod 2000ot s timhle motorem neni žadna řeč a spotřeba 5.5 na sto leda na odtahovce.
ma 1,8td již 7let a je to solidni auto sice žadny zazrak ale jezdim na olej a udržba je fadni jede stale a to i přes nejake ty chybky jako klima takt ventil elektro kontakty a je to proste rodine auto pro dedky a pracanty co stavi nebo si potřebuji převažet veci a co se tyče kroutaku tak bez turba to snad ani nejede
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
pozitivní hodnocení
Asi dost záleží na chování majitel. Dva roky jsem měl V6, ale kvůli provozním nákladům jsem zakotvil u tohoto motoru. Díky pojistce a spotřebě mi dělá roční rozdíl cca 30 000,- :-(
Motor není žádný zázrak, ale po tom, jak jsem si zvykl na šestiválec a co jsem četl na internetu, jsem to čekal mnohem horší. S V6 jsem se v Praze nedokázal dostat pod 11 litrů a v zimě pod 12,5, na dálnici při konstantních 130 pod 9 l. Překvapilo mě, že při 190 byla spotřeba skoro stejná, jako při dálničním limitu.
S 1,8 TD jezdím ve městě do osmi a venku pod šest.
Musím si mnohem více rozmýšlet předjíždění, dlouho jsem měl tendenci při 130 řadit pětku, než mi došlo, že už na nejvyšším dávno stupni jsem, ale drží konstantních 160 (cca 3500 rpm) a rychleji si s tímhle motorem stejně netroufám a bylo by to jen jeho trápení na úkor životnosti. Časy, kdy jsem ve 150 podřadil na čtyřku, a docela slušně zrychlil mi chybí, vír v nádrži už tolik ne...
Je také rozdíl najet na plnou nádrž benzínu 500 km a na plnou nádrž nafty přes 800.
Zatím jsem neměl problémy se zimními starty, jen je zapotřebí žhavit více než jen jednou.
Turboefekt je docela výrazný, ale po tom, jak jsem se trápil s 1.4 TDi ve Fabii mi nijak nevadí. Pro někoho nepříjemný být může, ale stačí trošku citlivější noha na plynu
Motor je hlučnější a zvlášť za studena zvukem připomíná spíš zetor, než vůz střední třídy, ale po zahřátí se ztiší na snesitelnou úroveň
Za největší nevýhodu považuji nutnost skoro neustále řadit a držet užší rozpětí otáček
Riziko prasknutí hlavy se dá velmi snížit slušným zacházením, čili až do ohřátí na provozní teplotu nevytáčet do maxima, nebo naopak nedusit až k volnoběžným otáčkám.
Pokud by byly všechny motory obdobné, jako můj současný, až tak bych se nebál bych jej doporučit. Záleží jen na tom, co od auta kdo čeká. Pro mě je to pohodová pohodlná jízda z místa A do místa B. Zázraky od 66 kW dieslu se vstřikem do komůrky snad nikdo ani chtít nemůže. Očekává-li je, bude samozřejmě zklamán.
Zdá se mi, že pověst tohoto motoru je mnohem horší, než si zaslouží. Ale možná jsem jen natrefil na povedený kus. Kdo ví...
09.03.2010 | 00:58:32 | Jonnie Reagovat
1,8 TD - 178 Nm pri 2200 ot/min., 2,0i - 180 Nm pri 4000 ot/min.Jinak 2.0 je do Mondea jiste lepsi.Nejen kvuli kroutaku,ale taky kvuli spolehlivosti a vykonu.136 PS je na 1255 kg Mondeo vcelku dostacujici.To bych si o 88 PS dieslu netroufl rict...
16.10.2009 | 21:09:28 | jamieson Reagovat
K těm komentářům - jediny kdo tu plácá nesmysly je re machr nebo jak si to říká. 1,8td má 177Nm při 2250 ot/min zatímco 2,0zetec 176Nm při 3700ot/min.
02.10.2009 | 20:16:44 | Reagovat
vy jste nějaký uchylný na ty sráče zn. FORD!!!!!
11.06.2009 | 15:44:46 | rákosníček Reagovat
od forda ani novy diesel a urcite nie tu olejovu haraburdu 1.8td ...ford jedine benzin
04.06.2009 | 17:20:04 | Reagovat
Ford je fuj
všechny fordy do roku 2006 jsou srágory!
13.01.2009 | 11:58:16 | Reagovat
re machr
co to tady placáš za nesmysly 1.8 TD je snad nejhorši motor co Ford vyrobil . a jen tak pro zajimavost 1.8 TD má 66KWa 177Nm a 2.0l benzin ma 96KW a 178Nm tak než přiště něco napišeš tak si to zjisti než psat nesmysly!
13.01.2009 | 11:35:53 | jarda Reagovat
re anonym
s tou spotrebou musim souhlasit realna spotreba je tak kolem sedmi litru. a nechapu jak tento motor muže někdo chvalit nebo doporučovat mam mondeo dva roky a je to hruza bohužel jsem před koupi nevěřil že je tento motor tak líný a ještě ma strašnou turbodiru.
12.01.2009 | 20:30:10 | honza Reagovat
re anonym
s tou spotrebou musim souhlasit realna spotreba je tak kolem sedmi litru. a nechapu jak tento motor muže někdo chvalit nebo doporučovat mam mondeo dva roky a je to hruza bohužel jsem před koupi nevěřil že je tento motor tak líný a ještě ma strašnou turbodiru.
12.01.2009 | 20:30:03 | honza Reagovat
teda promin ale vlastnim stejny vuz akorat rv 1999 a to nemužeš myslet važně pod 2000ot s timhle motorem neni žadna řeč a spotřeba 5.5 na sto leda na odtahovce.
29.12.2008 | 12:20:09 | Reagovat
RE: 1,8td
ma 1,8td již 7let a je to solidni auto sice žadny zazrak ale jezdim na olej a udržba je fadni jede stale a to i přes nejake ty chybky jako klima takt ventil elektro kontakty a je to proste rodine auto pro dedky a pracanty co stavi nebo si potřebuji převažet veci a co se tyče kroutaku tak bez turba to snad ani nejede
13.12.2011 | 15:08:13 | wal1 | 94.112.46.* Reagovat