Rok výroby:2001Typ motoru:TDDiStav km při koupi:165 000 kmStav km nyní:247 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:17. 4. 2015
Při dobrém podvozku skvělé jízdní vlastnosti Pocitová robustnost Pohodlí a dostatek prostoru Cena běžných náhradních dílů
Slabé stránky
Koroze karoserie Přemrštěné ceny specifických dílů Spolehlivost určitých skupin auta Dimenzace celku - omezený nájezd
Závady a opravy na autě
Oproti mému také recenzovanému autu Nissan Almera jich bylo požehnaně. Vypíši alespoň ty nejzávažnější, resp. nejdražší. Je to však také dáno tím, že jsem zatoužil po autě střední třídy s velkým dieselem, který určitě nikdo nešetřil a šlo víceméně o spotřební věci, bohužel oproti Nissanu vše přišlo v polovičních nájezdech.... Běžnou údržbu zmiňovat nebudu a na Ford není nijak drahá (oleje, žhavící svíčky, kapaliny, stěrače, brzdy). Všechny větší opravy začaly s kovovým boucháním od zadní nápravy. Kompletní repase všeho možného včetně pružin. Dále přední náprava, opět prasklé pružiny (za jízdy-slušné rány). Nejdražší sranda byla spojka s dvouhmotou (tehdy pouze origo repSet LUK), čekal jsem měsíc, než jsme ji sehnali a za cenu 25 000 Kč z německa (český Ford nabídl jednu za 35 000 Kč). Dále začaly praskat hadice od sání, turba apod. Repase startéru, po roce jeho totální zničení a koupě nového. Elektronika si žila vlastním životem, nejlepší bylo svévolné zamykaní i po nastartovaní. Super věc, když škrábete auto v zimě před domem a najednou se vám nastartované zamkne, naštěstí jsem byl doma a došel si pro náhradní klíč. Dále můj mechanik zjistil netěsnost turba a jeho značné opotřebení, otázkou času bylo čerpadlo bosch VP44 a další chuťovky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po počáteční radosti z koupě nového (starého) auta jsem začal pomalu řešit resty, které předchozí majitel víceméně ignoroval nebo nechtěl řešit. Vesměs se jednalo o spotřební věci, co mě však zarazilo bylo to, že vše přišlo při relativně nízkých nájezdech - při koupi originál km. Ve Fordu mi řekli mimo záznam ať se nedivím, že vše začne pomalu odcházet okolo právě cca 180 000 km, že když vše vyměním, budu dál jezdit celkem v pohodě - až na čerpadlo a turbo - to je prý drahá sranda a odejde to určitě v nejbližších km. Musím říct, že jsem auto prodal ve 240 000 km a vydrželo to, ale prodával jsem to s tím, že to budoucího majitele čeká a odrazilo se to na prodejní ceně - nechtěl jsem lhát. Jsem řidič, který se snaží auta neničit a dopřát jim slušný pravidelný servis - vše si pečlivě dokumentuji. Auta vždy za studena nehoním, dochlazuji po jízdě apod. Tankuji slušné palivo, žádné JZD. Design byl na svou dobu moc pěkný, interiér byl z mého pohledu hezký, dobře zpracovaný. Opotřebení však neodolával tak dobře jako Almera. Klasika - ohmataný volant, páka, stahovačky oken, ovládání ventilace a pod. Sedačky byly zachovalé a interiér jinak také. Auto mělo tažné na 1 800 KG, super, ale člověk pak také pochopí opotřební nejen podvozku, ale i brzd a spojky s dvouhmotou. Zjevně jsem koupil utahaného chudáka, kterého jeho majitel nešetřil. Jízdní vlastnosti byly výborné, po opravě zadní nápravy krásně drželo stopu i v prudkých zatáčkách, na svoji váhu 1,5 tuny to nebylo moc znát. Žádné závodění se nekonalo, ale svižná plynulá jízda byla jeho doména. Základní sedadla postrádala větší boční vedení, ale byla celkem pohodlná. Všude bylo přehršel místa. Robustnost auta dávala pocit bezpečí. Jeho váha, a hlavně na přední nápravě, byla znát nejvíce na sněhu. I přes kvalitní obutí NOKIAN WR D3 winter auto dost plavalo na předek a vyjetí či rozjezd menšího kopce bylo docela obtížné. Rozložité tvary auta měly velkou výhodu ve velikosti jeho kufru. Po sklopení zadních sedaček se tam vyspaly 2 osoby průměrného vzrůstu, vzadu si sedly 3 dospělé osoby vedle sebe. Motor 2.0 TDDi 85 KW sám o sobě mechanicky byl dobrý a nikdy jsem s ním nic nedělal, bohužel vždy okolo základu mělo něco nějakou vadu či vyžadovalo opravu. Spotřeba nebyla nijak úžasná na diesel- léto 6,2 , zima 7,4. A největší bolest byla topení, auto začalo topit až po cca 15 kilometrech. Na dálnici stačilo ve větších mrazech nechat z kopce auto válet přes kvalt a ihned začala klesat teplota vody (termostat byl měnen a v pořádku).
mam doma mondeo r.v. 2002 kombík dnes najazdene 517 000 pri 120 000 vstreky, pri 320 000 turbo, pri 430 000 spojka, pri 507 000 výsokotlaké čerpadlo. vydáva všelijaké rachoty už, hreben riadenia hotový hrkoce furt, už dondho nevrazim ani korunu, tahá jak býk furt , spotreba pri kludnej jazde aj 4,2 litra a pri nakladačke 200 po dalnici , najvic 6,7 býva
21.10.2019 | 11:45:36 | Juraj
| 178.41.95.*Reagovat
mondeo
Nevim co to mlely ale tohle auto 2,0 tddi ma stare radialni cerpadlo a to je skoro neznicitelny.ja mam na mondeu najeto momentalne 400 tis a jediny co sem delal je spojka s dvouhmotou a matka na nem dělala podvozek za 30 tis za celou tu dobu na aute neodeslo vůbec nic.rodice ho mely od novoty jinak na aute sou puvodni vstřiky cerpadlo turbo atd.Co mi ale dela problemi je central na zadnich dveřích zlobi.
Zdravím Honzo a soucítím s Vámi. Jak vidět, nekdy jsou ty zkušenosti s ojetými vozy doslova ,,k nezaplacení". S nelibostí vzpomínám na jednu rodinnou zkušenost s nákupem prvního zahraničního vozu (Hyundai Pony 1.5) po letitém cestování v rozvrzaných, udýchaných Škůdkách (byť od novoty). První půl rok s Hyundaiem byl v pohodě, ale nikoho ani ve snu tehdy nenapadlo, že by v bazaru mohl někdo prodávat auto ze záplav. Během následujícího roku se do oprav auta nasypalo 80k (zejména elektronika - pochopitelně). Nic platné, těmto zkušenostem se prakticky nelze vyhnout. Dokonce nemusíte mít klid ani při koupi úplně nového auta.
22.04.2015 | 12:41:01 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
RE: Obecný problém ojetin.
To máte pravdu. Poslední mé auto jsem po zkušenostech s ojetými auty pořídil nové. Zatím mám najeto pouze 9000 km a závady žádné, tak doufám, že po dobu vlastnictví - cca 5 let to bude držet.
musim se přidat a ...potvrdit. před lety ve značkovém servise ŠKODA KLOKOČKA koupeno 3,5 roku stare, ojete VOLVO 460....vypadalo krasne,stalo skoro 200 tisic tehdy...jenže jsem nepoznal že je to auto po zaplavách. neustale výpadky elektroniky, svitici ruzná čidla. nahle zastaveno vozu za jizdy a mrtvola atd atd. exploze tlakove hadice okruhu chlazení atd....zatopene auto je peklo a prodano po 8 mesicich za sotva 110 tisic a to jsem do nej investoval tak 30 tisic za opravy...bacha na bazaristy, zejmena ty značkove s "vyzkoušenými" vozy
03.01.2016 | 15:02:53 | Pavel
| 89.24.229.*Reagovat
Určitě to bylo levný že jo a kilometry jsi taky ověřoval že jo.Ne konec srandy a budu se opakovat.Tyhle auta v německu najezdily třeba 50 000 km za rok,jsou většinou fleety a pak při dovozu do čr se záhadně ztratí pár desítek i stovek tisíc km a pak se z toho tady můžeš okotit.Lepší se toho zbavit a koupit něco novějšího.To co do něj nasypeš se ti stejně nevrátí.
No právě to je problém. Auto z ČR po prvním majiteli se serviskou a rozhodně to nebylo to nejlevnější, co se dalo koupit. Ale ano, auto jsem si vybral sám a recenze je právě o tom. Není to chronické stěžování na tohle auto, ale snad trochu objektivní součet výhod a závad za dobu, co jsem ho měl.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
Mondeo 2.0 TDCi 96kW
mam doma mondeo r.v. 2002 kombík dnes najazdene 517 000 pri 120 000 vstreky, pri 320 000 turbo, pri 430 000 spojka, pri 507 000 výsokotlaké čerpadlo. vydáva všelijaké rachoty už, hreben riadenia hotový hrkoce furt, už dondho nevrazim ani korunu, tahá jak býk furt , spotreba pri kludnej jazde aj 4,2 litra a pri nakladačke 200 po dalnici , najvic 6,7 býva
21.10.2019 | 11:45:36 | Juraj | 178.41.95.* Reagovat
mondeo
Nevim co to mlely ale tohle auto 2,0 tddi ma stare radialni cerpadlo a to je skoro neznicitelny.ja mam na mondeu najeto momentalne 400 tis a jediny co sem delal je spojka s dvouhmotou a matka na nem dělala podvozek za 30 tis za celou tu dobu na aute neodeslo vůbec nic.rodice ho mely od novoty jinak na aute sou puvodni vstřiky cerpadlo turbo atd.Co mi ale dela problemi je central na zadnich dveřích zlobi.
23.11.2016 | 08:46:07 | slevos | 180.94.85.* Reagovat
Obecný problém ojetin.
Zdravím Honzo a soucítím s Vámi. Jak vidět, nekdy jsou ty zkušenosti s ojetými vozy doslova ,,k nezaplacení".
S nelibostí vzpomínám na jednu rodinnou zkušenost s nákupem prvního zahraničního vozu (Hyundai Pony 1.5) po letitém cestování v rozvrzaných, udýchaných Škůdkách (byť od novoty).
První půl rok s Hyundaiem byl v pohodě, ale nikoho ani ve snu tehdy nenapadlo, že by v bazaru mohl někdo prodávat auto ze záplav. Během následujícího roku se do oprav auta nasypalo 80k (zejména elektronika - pochopitelně).
Nic platné, těmto zkušenostem se prakticky nelze vyhnout. Dokonce nemusíte mít klid ani při koupi úplně nového auta.
22.04.2015 | 12:41:01 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
RE: Obecný problém ojetin.
To máte pravdu. Poslední mé auto jsem po zkušenostech s ojetými auty pořídil nové. Zatím mám najeto pouze 9000 km a závady žádné, tak doufám, že po dobu vlastnictví - cca 5 let to bude držet.
28.04.2015 | 17:56:58 | Honza | 78.156.130.* Reagovat
Rauto ze zaplavy
musim se přidat a ...potvrdit. před lety ve značkovém servise ŠKODA KLOKOČKA koupeno 3,5 roku stare, ojete VOLVO 460....vypadalo krasne,stalo skoro 200 tisic tehdy...jenže jsem nepoznal že je to auto po zaplavách. neustale výpadky elektroniky, svitici ruzná čidla. nahle zastaveno vozu za jizdy a mrtvola atd atd. exploze tlakove hadice okruhu chlazení atd....zatopene auto je peklo a prodano po 8 mesicich za sotva 110 tisic a to jsem do nej investoval tak 30 tisic za opravy...bacha na bazaristy, zejmena ty značkove s "vyzkoušenými" vozy
03.01.2016 | 15:02:53 | Pavel | 89.24.229.* Reagovat
Určitě to bylo levný že jo a kilometry jsi taky ověřoval že jo.Ne konec srandy a budu se opakovat.Tyhle auta v německu najezdily třeba 50 000 km za rok,jsou většinou fleety a pak při dovozu do čr se záhadně ztratí pár desítek i stovek tisíc km a pak se z toho tady můžeš okotit.Lepší se toho zbavit a koupit něco novějšího.To co do něj nasypeš se ti stejně nevrátí.
19.04.2015 | 10:16:30 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
No právě to je problém. Auto z ČR po prvním majiteli se serviskou a rozhodně to nebylo to nejlevnější, co se dalo koupit. Ale ano, auto jsem si vybral sám a recenze je právě o tom. Není to chronické stěžování na tohle auto, ale snad trochu objektivní součet výhod a závad za dobu, co jsem ho měl.
20.04.2015 | 13:27:21 | Honza | 78.156.130.* Reagovat