Rok výroby:2011Typ motoru:TDCiStav km při koupi:42 000 kmStav km nyní:45 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:3. 9. 2013
Předchozí auto:Hyundai i30 Hyundai Getz Škoda Felicia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Zatím žádné závady a opravy, pouze kosmetická vada - přilepení spodní mřížky předního nárazníku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Velice mile mě překvapil motor 1,6 TDCi, především poměrně nízká spotřeba při běžném provozu, která dosahuje 5,7 l (1/3 město, 2/3 dálnice). Při svižné jízdě mino dálnici Praha - Č. Lípa spotřeba 5,2 l. To je skvělé, v porovnání s předchozím Hyundai I30, který si na LPG bral min. 9 l. Auto je velice prostorné, na interiéru je trochu patrné, že se muselo někde šetřit, schránka o spolujezdce mi připomíná schránku z Lady. Protože mám verzi Trend, postrádám např. USB vstup, na který jsem byl u Hyundai zvyklý. Oproti předešlému modelu MK3, který měl můj otec, jsou mnohem lepší brzdy, chybí zase pneumatické držáky přední kapoty. Tou tyčí se vrací do dávné minulosti. Velice praktické jsou kapsy v zavazadlovém prostoru pro vstup k zadním svítilnám. Co jsem měl kdysi uloženo v rezervě se tam pohodlně vleze. Jsem zvědav na výdrž pneumatik, po dvou letech vypadají, že tak tak odjezdí příští sezónu, to ale může být dáno stylem předešlých řidičů, auto sloužilo jako referentský vůz. Také služební auto zrovna nešetřím. Do Mondea 1,6 TDCi jsem šel z důvodu, že má poměrně úsporný naftový motor, denně jezdím 40 km po dálnici a u předchozího Hyundai přestavěného na LPG se po cca 70 tis. km podělal motor, musely se měnit vačky, pístní kroužky, zabrušovat ventily, rovnat hlava, oprava za 68 tis. Kč. Po najetí dalších 10 tis. km šly kompresní tlaky zase dolů, tak jsem se ho rychle zbavil. Protože můj otec měl již dvě Mondea MK2 a MK3, která měla sice také fordí nemoci, nikdy jej ale nikde nenechala a obě vydržela přes 200 tis. km a to MK3 určitě ještě jezdí.
O víkendu jsem byl v Garmisch Pk., jízda z 90% po dálnici, najeto necelých tisíc km při průměrné spotřebě 6,2 l a plně obsazeném autě. Také jsem zkusil vyhnat rychlost nad 190 (téměř 4 tis. otáček), ale držel jsem se 3 tis. otáček, to je 150-160 km/hod. Při vyšší rychlosti jsem musel už hodně šlapat na plynový pedál. S takovou to spotřebou jsem spokojený, předchozí auto na LPG by si vzalo při této jízdě min. 12-13 l/100 km.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
spotřeba
O víkendu jsem byl v Garmisch Pk., jízda z 90% po dálnici, najeto necelých tisíc km při průměrné spotřebě 6,2 l a plně obsazeném autě. Také jsem zkusil vyhnat rychlost nad 190 (téměř 4 tis. otáček), ale držel jsem se 3 tis. otáček, to je 150-160 km/hod. Při vyšší rychlosti jsem musel už hodně šlapat na plynový pedál. S takovou to spotřebou jsem spokojený, předchozí auto na LPG by si vzalo při této jízdě min. 12-13 l/100 km.
10.09.2013 | 08:43:45 | Bobisimo | 193.179.124.* Reagovat