Recenze Ford Mondeo
“Zatím naprostá spokojenost.”

Autor recenze: Petr (26 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1,8 16 V Stav km při koupi:55 000 km Stav km nyní:69 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 8. 11. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Seat Toledo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruch, kromě prasklé žárovky předního světla.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Do koupě Mondea jsem jezdil s vozy Škoda 120, Opel Astra, Octavia I. a Seat Toledo. Poté co jsem musel služební Toledo vracet jsem se rozhodl koupit si vlastní auto.

Základní požadavky na auto byly r.v. od 1998, 2 airbagy, klimatizace, ABS a předek v elektrice s předpokladem, že bude nějákou dobu sloužit. Chtěl jsem praktické auto střední třídy, nenáročné na údržbu do kterého se v klidu vejdou 4 osoby a má dostatečně velký zavazadlový prostor. Po prvním hledání mně jednoznačně nejlépe a hlavně nejlevněji vyšel Ford Mondeo. Uvažoval jsem ještě o Alfě Romeo 156,která mě tahá za srdce, ale raději jsem od toho upustil vzhledem k vlastnostem, které od auta očekávám upustil. K dispozici jsem měl cca. 120.000 Kč. Začal jsem o Mondeu vyhledávat více informací a nejlépe mým potřebám vyhovoval hatchback s motorizací 1,8 16 V., který je i ve většině recenzí v této motorizaci doporučován. Kombi mi přišlo pro moje potřeby zbytečně velké a upřímně řečeno se mi společně se sedanem nelíbí.

Poté, co jsem obešel pár bazarů v ČR, kde to byla co se týče stavu vozů katastrofa, jsem si nechal dovézt auto z německa od známého. Hledání auta trvalo asi 3 měsíce, ale chvíli počkat se vyplatilo.

Auto bylo r.v. 1998, stav tachometru 55.000 km. Na dveřích nálepky ze servisní prohlídky TUV r. 2003 se stavem km 35 000 km. Servisní knížka s plným záznamem a v německém techničáku jeden majitel s rokem narození 1921. Na místě kde bylo auto prodáno jako nové, bylo i odkoupeno. Prostě jako z pohádky o německém důchodci co jezdil pouze v létě na nákupy. Dle údajů byl měněn přední nárazník. Na první pohled vůz tomuto počtu km i odpovídal.

Vůz sem nechal prověřit u dvou mechaniků a v autorizovaném servisu. Vše bylo v pořádku, na spodku auta ještě vše původní , nikde žádné vůle ani rez. V autorizovaném servisu mi dále sdělili, že by stav tachometru mohl odpovídat a pokud má najeto více nebude to žádná katastrofa a mělo by v pořádku sloužit. Nebylo tedy co řešit a auto jsem za 112 000 kč v březnu 2007 koupil, přičemž se dá určitě koupit levněji, ale vzhledem ke stavu jsem byl ochoten si připlatit.

Vzhled Mondea odpovídá době vzniku a mně osobně se hatchback i líbí. Interiér auta na mě působí útulně, příjemně a líbí se mi i zelené podbarvení displejů a tlačítek. Zatím nikde nic nevrže a neklepe ani na kostkách na Letné.

Co mě u auta z téhle doby nadchlo byl podvozek. Auto sedí v zatáčkách a i ve vyšších rychlostech se chová klidně, předvídatelně a stopu má snahu opouštět na suchu až opravdu v extrémních situacích. Na mokru a za snížené adheze jezdím opatrněji a podobné situace raději nezkouším, takže nemohu referovat. Podvozek mi přišel měkký a komfortně nastavený, docela solidně tlumí i nerovnosti než jsem přešel z plechových 14 na 17 palcová litá kola, kde už jsem cítil každou nervnost, ale auto sedělo doslova jak přibité. Kola sice vypadají hezky, nechal jsem se trochu unést, ale na jaře je chci prodat. Jsou na toto auto zbytečně velké a logicky se mi zvýšila spotřeba a zhoršila akcelerace, takže pokud někdo o něčem podobném uvažujete, tak nedoporučuji. Na léto to vidím ideálně na 15 max. 16 kola. Chybami se člověk učí. Teď už tam jsou zpátky 14 na zimních pneumatikách a podvozek je mnohem měkčí a komfortnější, což mi vyhovuje více.

Sedačky bych ocenil tvrdší. Na kratší vzdálenosti jsou velmi pohodlné a měkké. Pokud se vydáte na delší vzdálenosti asi vás dříve nebo později začnou bolet záda.

Prostoru je na místě řidiče i spolujezdce dost a ani na zadních sedačkách nebudou ani vyšší postavy rozhodně trpět. V pěti lidech už ale bude vzadu méně místa v ramenou.
Kufr sice nedosahuje rozměrů Toleda, ale je dostatečně veliký, snadno dostupný a po sklopení sedadel se dá v autě i v klidu přespat pokud neměříte 2 metry.

Ve výbavě mám proti původním požadavkům ještě elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla a přední okno. Myslím, že obě dvě věci ocením hlavně v nadcházející zimě.

Účinnost brzd mi přijde na toto auto průměrná, hlavně při prudším brždění při vyšších rychlostech. Co mi nevyhovuje je ABS, které by mohlo nastoupit trochu později a brzdový pedál by mohl dávat lepší zpětnou vazbu, na kterou jsem byl zvyklý z Toleda.

Co se týče motoru jsem naprosto spokojen. 1,8 splňuje moje požadavky. Není to žádný dravec, ale brzda taky rozhodně nebudete. Když potřebujete více zrychlit je potřeba podřadit a vytočit do otáček, kdy při 3,5 t. otáček chytne jakoby druhý dech. S nadsázkou se dá říci, že se s ním dá jet na okresách i sportovně, k čemuž svádí spíše podvozek než motor. Do 90 km/h o motoru téměř nevím ale ani pak to není nic hrozného. Ideální dálniční rychlost mi přijde kolem 130 km/h, při vyšších rychlostech už je motor trochu více slyšet. Motor nevyžaduje žádný olej navíc. Při startování se mi ještě nestalo ,že by motor nenaskočil ihned na poprvé i teď při teplotách mírně pod nulou.

Spotřeba není nic nezvladatelného. Dá se jezdit od 6,5 litru při plynulé jízdě dle předpisů až po 10 litrů. Osobně mám spotřebu vždy někde mezi 7 - 8 litry Naturalu 95 na 100 km z čehož je tak 1/3 dálnice, město i okresky. Tam kde to lze jezdím svižně, v obci podle předpisů. Při jízdě Pardubice - Freiburg a zpět ve 3 lidech s plným kufrem a na německých dálnicích jízdou kolem tachometrových 160 km/h byla spotřeba asi 8 litrů, což se mi ani nechtělo věřit. Obecně se mi zdá, že není moc velký rozdíl ve spotřebě pokud jezdíte dynamičtěji. Pořád se drží kolem 8 litrů.

Na autě se doposud neprojevila žádná koroze provozní náklady jsou zatím jen benzín a náplně do ostřikovačů plus nějáká ta autokosmetika a jednou výměna oleje v což jsem vzhledem ke stavu vozidla doufal. Ještě zmínku k topení a klimatizaci. Topení začne fungovat téměř okamžitě po rozjetí vozu a klimatizace je účinná až moc. V létě je třeba si dávat pozor na angínu. Pokud si klimatizaci zapnete budete asi překvapeni docela znatelným snížením výkonu motoru. Na spotřebě jsem to nějak výrazně nezaznamenal.

Tomu kdo uvažuje o Mondeu a tuší co od něj může očekávat, mohu toto auto jenom doporučit. Nejnovější BMW to samozřejmě není. Opatrný bych byl při nákupu v českých bazarech a radši bych se poohlédnul po vozech s jasným původem a historií v zahraničí i za cenu vyšší ceny.

Jediné co se mi na autě nevyhovuje jsou brdy ve vyšších rychlostech a nastavení ABS. Jinak vzhledem k tomu, že jsem tušil co od tohoto auta očekávat nemám k autu žádné výhrady a splnilo moje očekávání. Příjemně překvapen jsem byl naopak podvozkem a oproti očekávání i motorem, který mi nepřijde nějak žíznivý a při normálních rychlostech už vůbec ne hlučný. Pokud porovnáme poměr výkon/cena, v této kategorii a výbavě nemá dle mého názoru Mondeo konkurenci.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář