Rok výroby:2006Typ motoru:2,0 TDCiStav km při koupi:100 kmStav km nyní:50 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6-8 l/100 kmVloženo:3. 9. 2007
Když pominu opravy dvou menších havárií, tak jsem se s žádnou poruchou nesetkal.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po předchozích dobrých zkušenostech s F.Mondeo jsem se rozhodl zůstat u Forda v roce 2006 (srpen) jsem si převzal nový S-Max.
Musím hned v úvodu říci, že mě to auto nadchlo, zejména svou koncepcí "přerostlého kombíku".Sám jsem velkého vzrůstu a nesetkávám se s mnoha auty, kde bych seděl tak pohodlně.Auto i přes svou velikost je velice snadno ovladatelné a uvnitř si užijete opravdového komfortu. Kdo již zná pocit sezení v autě na "židli" a slézání z ní, tak ví o čem mluvím.Rovněž motorizace se mně jeví přiměřená a netrpím při akceleraci nebo rychlé jízdě komplexem méněcennosti a jsem až mnohdy překvapen, jak tento motor dokáže s dvou tunovým drobečkem "zacvičit. Asi nemá cenu popisovat ty dobré zkušenosti, kterých je hodně a raději se budu věnovat tomu, co mně na tomto autě vadí.První dvě věci byly již při objednání. Jednak to byla neexistence automatické převodovky, kterou jsem si přál a nebyla v tu dobu k dispozici. Druho věcí, kterou jsem si přál, bylo vyhřívané přední sklo.
Bohužel dealer zřejmě ještě neznal úskalí jednotlivých "komfort setů" a výsledek byl, že jsem dostal auto bez této jinak vynikající opce. Nemělo to cenu reklamovat, protože jsem nepřítel zásadnějších zásahů do elektrické výbavy vozu.Ovšem neprostou špičkou v negativních zkušenostech je neexistence teservního kola. Auto je vybaveno kontinuálním měřením tlkau vzduchu v kolech a při jeho poklesu jste varován a pak je k dispozici kompresor s kalučukovou náplní, která Vám zacelí případný dfekt na pneu. Ovšem když dojde k destrukci pneu nebo propíchnutí na nesprávném místě, tak jste nahraní. Nebudu popisovat stres před každou delší cestou do zahraničí ze strachu, co budu dělat, když mě taková nemilá příhoda potká.
Daň za to, že jsem si koupil jeden z prvních vozů tohoto typu na nšem trhu jsem pak zaplatil v servise. Když jsem "potkal" na dálnici srnce, tak měl servis hodně problému s elektronikou a hlavně s řídící jednotkou hlavních bixenonů. Takže se oprava trochu protáhla. Ale jinak jak jsem již říkal mohu toto auto každému jen doporučit.
ad bod 2. neistota vodiča pri silnejších dažďoch, už od 160 km/hod dážď naráža na čelné sklo v takej intenzite, že vodič stráca istotu čo je pred ním, nad 200 km/hod už je to o nervy!!!
Ty nepatříš za volant, ale do kriminálu!!!200 v dešti?Demence, na dálnici je povolená 130 a to nám bohatě stačí, stejnak se na místo dostaneš tak o 5-7 minut dřív, než kdyby jsi jel normální rychlostí
Je to skoro rok co jsem zakoupil s-maxe,a jsem taky spokojenej,super spotřeba ,spousta místa,jenom ta již zminovaná rezerva,tak to mi taky vadí.Musím potrvdit,že vyhřívané přední sklo je super věc,již žádné škrábání skla,žádné omrzlé prsty.Ta již zminovaná klimatizace mi pracuje v létě dobře.
Pridám sa k Vašim negatívam z S-Maxu keďže klady boli dosť popísané avšak okrem 2,0TDCi.
- 1. v letných mesiacoch sa extrémne prehrieva celá prístrojovka od veľkého čelného skla - výsledkom klimatizovania je že od prehriatej plochy prístrojovky sa tlačí na posádku teplý vzduch namiesto chladného. - 2. neistota vodiča pri silnejších dažďoch, dážď naráža na čelné sklo v takej intenzite, že vodič stráca istotu čo je pred ním. - 3. parkovací asistent strašne náchylný na nečistoty. - 4. preposilovaný posilňovač riadenia. - 5. rezerva - spomínaný problém. Ale ešte som nepichol (25000km) - 6. externá navigácia - napájací kábel vedie cez ovládače keďže sklo je ďaleko a dakedy aj celkom zavadzia.
Možno to sú pre niekoho prkotiny ale hlavne bod č.1 je dosť veľký problém v lete.
Uvažuji o koupi ojetiny Ford S-max. Rád bych se dozvěděl něco o spolehlivosti, spotřebě, přítomnosti filtru pevných částic, atd. u jednotlivých typů motorů. Děkuji. :)
Komentáře uživatelů k recenzi Ford S-Max
25.9.2007: Na riešenie problému s klímou v lete skúste z automatiky prejsť na
manuálne nasmerovanie smerov výduchu chladného vzduchu.
Obyčajne pomôže, keď nastavíte fúkanie na čelné okno+hruď posádky.
Pre moralistov: V SILNOM daždi je aj 50-60 km/h veľa, všetko záleží od intenzity amnožstva vody na vozovke.
Ale na úzkych gumách naozaj nie je problém jazdiť 160-200 km/h, keď prší jemne, príp. na mokrej ceste.
11.08.2011 | 08:38:40 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
Neistota pri silnych dažďoch
160km/h a více v silných deštích jezdí jen MAGOR!
23.12.2009 | 19:33:10 | Martin Reagovat
souhlas
ad bod 2. neistota vodiča pri silnejších dažďoch, už od 160 km/hod dážď naráža na čelné sklo v takej intenzite, že vodič stráca istotu čo je pred ním, nad 200 km/hod už je to o nervy!!!
28.02.2009 | 21:38:37 | LADDYS Reagovat
RE:souhlas
Ty nepatříš za volant, ale do kriminálu!!!200 v dešti?Demence, na dálnici je povolená 130 a to nám bohatě stačí, stejnak se na místo dostaneš tak o 5-7 minut dřív, než kdyby jsi jel normální rychlostí
11.08.2011 | 00:52:19 | ... | 78.45.132.* Reagovat
Je to skoro rok co jsem zakoupil s-maxe,a jsem taky spokojenej,super spotřeba ,spousta místa,jenom ta již zminovaná rezerva,tak to mi taky vadí.Musím potrvdit,že vyhřívané přední sklo je super věc,již žádné škrábání skla,žádné omrzlé prsty.Ta již zminovaná klimatizace mi pracuje v létě dobře.
12.11.2007 | 23:00:28 | S-MAX Reagovat
s-max
Pridám sa k Vašim negatívam z S-Maxu keďže klady boli dosť popísané avšak okrem 2,0TDCi.
- 1. v letných mesiacoch sa extrémne prehrieva celá prístrojovka od veľkého čelného skla - výsledkom klimatizovania je že od prehriatej plochy prístrojovky sa tlačí na posádku teplý vzduch namiesto chladného.
- 2. neistota vodiča pri silnejších dažďoch, dážď naráža na čelné sklo v takej intenzite, že vodič stráca istotu čo je pred ním.
- 3. parkovací asistent strašne náchylný na nečistoty.
- 4. preposilovaný posilňovač riadenia.
- 5. rezerva - spomínaný problém. Ale ešte som nepichol (25000km)
- 6. externá navigácia - napájací kábel vedie cez ovládače keďže sklo je ďaleko a dakedy aj celkom zavadzia.
Možno to sú pre niekoho prkotiny ale hlavne bod č.1 je dosť veľký problém v lete.
25.09.2007 | 22:43:40 | mtb Reagovat
RE:s-max
TAK SI KUP DELŠÍ KABEL!
11.08.2011 | 00:49:00 | ... | 78.45.132.* Reagovat
s-max
Uvažuji o koupi ojetiny Ford S-max. Rád bych se dozvěděl něco o spolehlivosti, spotřebě, přítomnosti filtru pevných částic, atd. u jednotlivých typů motorů. Děkuji. :)
25.07.2017 | 14:12:02 | kos | 82.142.105.* Reagovat