Rok výroby:1988Typ motoru:2000Stav km při koupi:66 000 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:1. 8. 2008
Vozidlo jsem zakoupil před cca čtyřmi roky za 20.000,- po bůhvíkolikátém majiteli v ČR, původem však dovezené ze Švýcarska. Dříve jsem jezdil Scorpiem 2.9i, takže jsem zhruba věděl, do čeho jdu. Pro Scorpio jsem se rozhodl mimo jiné i z toho důvodu, že naše rodina tuto značku preferuje již léta a z toho důvodu máme na Scorpia značnou zásobu náhradních dílů z různě zrušených aut.
Za 20.000,- jsem tak získal téměř nezničitelné vozidlo s následující výbavou: klimatizace, automatická převodovka, tempomat, ABS (až ho rozchodím), střešní okno, atd. Zkuste odhadnout, kolik by stálo jakékoli jiné vozidlo v této výbavě.
K samotnému vozidlu: motor 2.0 DOHC je má rozvody hnané řetězem, odpadá tedy výměna rozvodů či strach z potkaného motoru. Nebýt toho, že mi po roce odešlo těsnění pod hlavou mezi dvěma válci, mohl bych dnes říci, že mě tento již dvacetiletý samohyb vždy všude dovezl. Tento ojedinělý případ však znamenal potupné tažení cca 15 km domů. Následnou výměnu těsnění jsem zvládl svépomocí za 1 den na dvoře podle rad chytré knihy. Opět jsem ocenil výhody rozvodového řetězu, neboť po sundání hlavy nebylo nutné rozvody znovu nastavovat, prostě stačilo nasadit řetěz na původní místo na soukolí.
Půl roku nato se ozvalo klepání zadní poloosy. Repase proběhla pět svépomocí. Navíc jsem ocenil, jak jsou šrouby po tolika letech provozu snadno vytočit resp. že nejsou zarezlé. Inu Švýcary. Od počátku svítí čidlo ABS, což mi dosud nevadilo, letos se na to chci konečně podívat. Ještě začal při přejíždění nerovností bouchat svislý čep, který je součástí spodního ramene. Nejdříve jsem si myslel, že bude nutná výměna ramene, ale Ford Scorpio 1. generace má tyto čepy v olejové lázni. Stačilo tedy sundat převlečnou manžetu, naplnit čep olejem z maznice (díky kanálkům v kloubu se olej dostane všude), manžetu nasadit zpět a čep druhým rokem opět funguje jak má! U novějších aut byste kupovali minimáně nový čep nebo rovnou celé rameno.
Zatím jezdím kombinovaně okolo 9 litrů. Několikrát jsem táhl jiná nepojízdná vozidla. S automatickou převodovkou je to paráda, Favorita s ním zvládla odtáhnout i moje žena.
O pohodlí zde pojednává každá recenze, proto se na toto téma nebudu rozepisovat. Rád bych ale vyzdvihl zejména spolehlivost těchto vozidel a konkrétně tohoto motoru, která je příkladná. V kombinaci s automatem je to skutečně koráb, který s nikým nezávodí (ani ty ambice nemá), ale brázdí silnice s elegancí šlechtice.
Často je zmiňována horší trakce na sněhu, za sebe mohu uvést, že záleží hodně na obutí. Doposud jsem jezdil na Michelin Alpin 195/65 R15, teď jsem zakoupil pneu Nokian 195/65 R15 a v zimě uvidíme. Viset jsem zůstal jen jednou, a to v kopci na čistém ledu, kde se nehnul ani kamarád s dieselovou předokolkou.
Co říci závěrem? Ceny Scorpií zejména těch první generace klesají k nule. Pokud chcete pohodlné spolehlivé dobře vybavené vozidlo za pár korun, uvažujte o Scorpiu. Doporučuju zejména dovozy ze Švýcarska, neboť tato vozidla nebývají tak často napadena korozí, mívají skvělou výbavu a bývají v dobrém technickém stavu.
Tak to kukám. Prajem ti vela stastnych km. Starsie auta maju svoje caro a vyhody - ja som mal Favorita a teraz Fiat Marea - ten tiez nebol drahy a ma dobru vybavu. Ale za tych tvojich par korun si asi kupil tiez dobre! Cau
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Scorpio
MMM!
Tak to kukám. Prajem ti vela stastnych km. Starsie auta maju svoje caro a vyhody - ja som mal Favorita a teraz Fiat Marea - ten tiez nebol drahy a ma dobru vybavu. Ale za tych tvojich par korun si asi kupil tiez dobre! Cau
03.08.2008 | 21:55:56 | Stefi Reagovat