Rok výroby:1996Typ motoru:Benzín, 2.0Stav km při koupi:163 451 kmStav km nyní:172 331 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8,79 l/100 kmVloženo:1. 5. 2007
Tato značka, model a výbava jsou mou srdcovou záležitostí, tudíž jsem s ohledem na cenu (wellmi přátelská) poruchám při koupi nepřikládal extra velký důraz. Přesto však, v okamžiku koupě byly na voze následující chyby, mouchy a nedostatky:
- prasklý plastový "tapacírung" v LP podběhu - nefunkční ABS - topení mimo provoz (obzvláště v listopadu... zážitek pro fandy - vytlučený přední stabilizátor - pouze částečné podsvětlení přístrojové desky - nefunkční osvětlení interiéru
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na podzim roku 2006 se okolostojičnosti seběhly tak, že jsem potřeboval auto a zároveň jsme nza něj nechtěl "vyhodit" zbytečně velkou sumu peněz. A jelikož jsem vcelku spokojeným majitelem Fordu Sierra (88 kW DOHC, sedan, základní chudobka) a bývalým majitelem Fordu Scorpio (Cosworth sedan, 143 kW, automat, nejvšší Executive výbava), byla volba značky poměrně jasná. A dále se vyjasnila poté, co jsem (osobně i virtuálně) obešel několik bazarů a porovnal, co za vozidla se v dané cenové relaci vyskytují.
Tudíž jsem se celkem jednoznačně zaměřil na vozy Scorpio a (jsa poněkud "blbej přes ruce") to na 2. generaci, vyráběnou od roku 1995 - a po krátkém hledání jsem našel to pravé autí pro mé potřeby. S ohledem na cenu Škorpií na našem trhu (30-70 TKč) se jedná o zcela jednoznačně nejpohodlnější a nejvybavenější auto, které vám, najmě jste-li milovník klasických vozů se zadním náhonem, poskytne nepřebernou porci radosti, pohodní a relaxace.
Základní výbava mého Drobka II (Drobek I byl jeho předchůdce v , pravda, nejvyšší možné motorizaci a výbavě) je následující: * ABS s vypínatelnou kontrolou trakce (protiprokluz) * airbagy řidiče a spolujezdce * výztuhy proti bočnímu nárazu * napínači bezpečnostních pásů * posilovačem řízení * elektricky ovládaná boční okna +elktricky vyhřívané přední i zadní okno * centrální zamykání * pylový filtr * výškově a osově stavitelný čtyřramenný volant * výškově stavitelné sedadlo řidiče * vyhřívané sedačky řidiče a spolujezdce * palubní počítač * čtecí lampičky vpředu i vzadu * osvětlení výstupní plochy na spodku dveří * elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. * automatickou klimatizaci s oddělenou regulací pro řidiče a spolujezdce * vnitřní zpětné zrcátka s automatickým ztmavováním podle intenzity osvitu * atd atd atd atd
Interieur: Již při prvním kontaktu s vozem je zcela jednoznačně znát, že Scorpio je vůz, zaměřený ZEJMÉNA na plavné a vysoce komfortní překonávání větších vzdáleností poměrně vysokou rychlostí. Uvelebíte se v sedačkách, jež si rozměry a pohodním nezadají s klubovkou, nastartujete a vyrazíte. V každém okamžiku je cítít, že TOHLE je auto dělané pro pohodlí a komfort, TOHLE je vůz pro businessmana. Zaoblená přední kapota táhnoucí se do nekonečna, vskutku nedohledný vnitřní prostor, možná až "přeposilované" řízení, vše ukazuje na to, že toto byl pokus přenést american way of drive do Evropy. Zaplať Bůh (a velký Henry Ford) za všechny "simply clever" jedince, jimž se nelíbil - díky tomu je coby ojetý úplně NESKUTEČNĚ levný.
Exterieur: Klasický sedan, cca 4,90 zdéli, jehož příď (dva kulaté megasvětlomety a obrovitý gril svádí k mýlce s Mercedesem, zatímzo jeho záď (úzký červený pruh přes celou šíři) je v Evropě naprosto unikátní a nezaměnitelná
Mothorr: V porovnání s osmiventilovým dvoulitrem DOHC (85-88 kW/5.500 RPM a 167 Nm/2.500 RPM, skutečně nejde o překlep, maxima točivého momentu je doopravdy dosaženo při cca 2.500 otáčkách) dosahuje šestnáctiventil obdobných výkonů (100 kW/6.300 RPM a 175 Nm/4.200 RPM), ale při znatelně vyšších točkách. Tomu je přizpůsobena převodovka, odstupňovaná skutečně velmi nakrátko. Při 2.000 RPM a zařazených jednotlivých rychlostních stupních auto dosahuje následujících rychlostí (1) 20 km/hod, (2) 30, (3) 40, (4) 60 a (5) 70.
Jízdní vlastnosti: jsou jednoznačně určeny koncepcí - motor vpředu, náhon dozadu. Jistou povlovnost v oblasti 2-3.000 RPM navíc podporuje i fakt, že100 kW motor byl skutečně ZÁKLADNÍ benzínovou jenotkou tohoto velkoryse pojatého vozu. Při pozvolném přidávání plynu se člověku vnucuje představa námořního kapitána, jenž z můstku signalizuje do kotel,y aby zvýšili otáčky. Vůz se rozjíždí s elegancí a setrvačností Queen Mary, ovšem pokud si podřadíte a vyženete motor nad 4.000 RPM, je Scorpio překvapivě agilní a rychlý.
Spotřeba: Oblíbené to téma všech simply clever haťapkářů :-) :-) :-) Při mých (zatím najetých) cca 19.000 km, z nichž bylo zhruba 50% stráveno popojížděním po Praze, 25% pojížďkami takříkajíc okolo komína a zbylých 25% na dálkových (alespoň 300 km jedním směrem) cestách, považuji dlouhodobý průměr 8,79 l/100 km za číslo více, než přijatelné. "Na dálku" při jízdě meziměsto skutečně není problém držet se okolo 7,5-7,6 l/100 km, ve městě se běžně pohybuji okolo 10-11 litrů (podle intenzity zácpy) a po dálnici, při nepředpisových +- 150 km/hod se spotřeba ustálí okolo 9 litrů/100 km
Zdravim, už nějakej ten pátek po tomle kočáru pokoukávám.Zajímaly by mě nějaký ty rady, na co se mam kouknout, zkontrolovat atd.Chci si ho dovýzt z německa tak do 70tis Kč.a uvažuju buď o 2.0l béňo nebo 2.5l nafta..Asi to sem nepatří, tak se omlouvám a budu vděčnej za každou radu co mi pošlete na maila.Dík
Ještě bych okomentovál pár "much". Prasklá přední pružina - asi ve 100km rychlosti při předjíždění jsem si nevšiml dělícího pásu pro tramvaje. Akorát se ozvala hodně silná rána, odpadl kousek dorazu tlumiče, jinak jsem to poznal podle toho, že při zatáčení pružina trochu vrzala. Auto jelo pořád rovně i po takovýhle šlupě. Bejt to v něčem menším, tak už jsem na střeše. Topení se mi taky ucpalo, ale to proto, že jsem uvařil motor a praskla mi hlava na pěti místech. Jezdilo to pořád 100%, akorát jak to přestalo topit, tak jsem to nechal opravit. Jo, a pro kolegu dobrá rada - TCS funguje až od určitý rychlosti, tak ho nezkoušej na zasněženým kruháči jako já...nevěřil bys, jak rychle lidi uskakujou z chodníku, když viděj jak proti nim letí pětimetrová dvoutunová bejsbolka :-D
Naprosto souhlasím s názorem, že jde o geniální auto. Vše uvnitř nasvědčuje first class, Craigem navržená aerodynamická karoserie eliminuje šustění větru při vyšších rychlostech a zároveň dovoluje vyřadit i na mírným kopečku...
Auto je nadupaný špičkovýma technologiema, které doteď mají jen top class auta, např. variabilní posilovač na rychlosti, nebo infrasenzor pro automatickou klimu (když svítí sluníčko, tak chladí víc), vylepšené spalování chudé směsi, mraky senzorů na motoru (třeba dvě lambda sondy) a vůbec je to celý fajnový. Jenom mě nejvíc štve, že jsem si svýho mazla nekoupil v automatu s tempomatem...a taky motor 2.3i, který se mj. doteď montuje do Galaxy a Tranzita by byl lepší, má lepší kroutící moment v nízkých otáčkách.
Přirovnání rozjezdu s Queen Mary je mylné... 100kW bohatě stačí na rychlejší akceleraci, akorát to člověk nesmí dusit ve 2000ot. Samozřejmě se to s mojí stařičkou Suzuki SWIFT 1.3 GT nedá srovnávat, ale to byl ještě karburátor bez emisních limitů :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Scorpio
Rada
Zdravim, už nějakej ten pátek po tomle kočáru pokoukávám.Zajímaly by mě nějaký ty rady, na co se mam kouknout, zkontrolovat atd.Chci si ho dovýzt z německa tak do 70tis Kč.a uvažuju buď o 2.0l béňo nebo 2.5l nafta..Asi to sem nepatří, tak se omlouvám a budu vděčnej za každou radu co mi pošlete na maila.Dík
31.10.2007 | 22:42:03 | Diego Reagovat
Dodatek
Ještě bych okomentovál pár "much". Prasklá přední pružina - asi ve 100km rychlosti při předjíždění jsem si nevšiml dělícího pásu pro tramvaje. Akorát se ozvala hodně silná rána, odpadl kousek dorazu tlumiče, jinak jsem to poznal podle toho, že při zatáčení pružina trochu vrzala. Auto jelo pořád rovně i po takovýhle šlupě. Bejt to v něčem menším, tak už jsem na střeše. Topení se mi taky ucpalo, ale to proto, že jsem uvařil motor a praskla mi hlava na pěti místech. Jezdilo to pořád 100%, akorát jak to přestalo topit, tak jsem to nechal opravit. Jo, a pro kolegu dobrá rada - TCS funguje až od určitý rychlosti, tak ho nezkoušej na zasněženým kruháči jako já...nevěřil bys, jak rychle lidi uskakujou z chodníku, když viděj jak proti nim letí pětimetrová dvoutunová bejsbolka :-D
06.05.2007 | 23:52:13 | Discovery Reagovat
Super svezení
Naprosto souhlasím s názorem, že jde o geniální auto. Vše uvnitř nasvědčuje first class, Craigem navržená aerodynamická karoserie eliminuje šustění větru při vyšších rychlostech a zároveň dovoluje vyřadit i na mírným kopečku...
Auto je nadupaný špičkovýma technologiema, které doteď mají jen top class auta, např. variabilní posilovač na rychlosti, nebo infrasenzor pro automatickou klimu (když svítí sluníčko, tak chladí víc), vylepšené spalování chudé směsi, mraky senzorů na motoru (třeba dvě lambda sondy) a vůbec je to celý fajnový. Jenom mě nejvíc štve, že jsem si svýho mazla nekoupil v automatu s tempomatem...a taky motor 2.3i, který se mj. doteď montuje do Galaxy a Tranzita by byl lepší, má lepší kroutící moment v nízkých otáčkách.
Přirovnání rozjezdu s Queen Mary je mylné... 100kW bohatě stačí na rychlejší akceleraci, akorát to člověk nesmí dusit ve 2000ot. Samozřejmě se to s mojí stařičkou Suzuki SWIFT 1.3 GT nedá srovnávat, ale to byl ještě karburátor bez emisních limitů :-)
06.05.2007 | 23:42:30 | Discovery Reagovat
Holt jsem se sekl při zapisování km, stav tacháče při zakoupení byl 153.451 km
04.05.2007 | 18:17:51 | Jerry Gunman Reagovat
To Anonym s Lagunou
Pretože 172.331 - 163.451 = 8.880 km a nie ako píše recenzent 19.900 km. Tak len preto.
03.05.2007 | 09:24:49 | Petrík Reagovat
To crawler
Proč by mel najet víc? Spotřeba je adekvátní obsahu a výkonu já mám Lagunu,taky 2.0 16V, 102 kW a dlouhodobou spotřebu kolem 8,2...!
02.05.2007 | 23:37:58 | Reagovat
jojo, todle auto vypada jako spravna amerika. docela se mi libi jak jsi to nazval: "Mothorr,Exterieur,Interieur" ,mazec
02.05.2007 | 21:28:49 | diego Reagovat
Hele a nenajel jsi nahodou o 10000 km min nez si myslis?
02.05.2007 | 20:33:39 | Clawler Reagovat